ph
door phpieterse Feb 9, 2010 om 01:01
Computers & telefonie

Tweede hands notebook van Dixons

Dixons verkocht mijn dochter onlangs een tweedehands (half) gerepareerde noteboek. Verkoper was ook erg opdringerig om haar een verzekering à €6,- per maand aan te smeren. Thuisgekomen met haar nieuwe noteboek staan daar bestanden op van de vorige eigenaar en is het beeldscherm stuk. Zijn er nog meer klanten van Dixons met dergelijke ervaringen?

493 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben hier vaker dergelijke verhalen gezien. Onlangs nog was er iemand die de vorige eigenaar van de laptop wist op te sporen en samen met hem naar de winkel is gegaan. Een prachtige actie, natuurlijk, waar de winkelier echt niet onderuit kon. Misschien is dat hier ook mogelijk?

Anders zou ik sowieso ogenblikkelijk op hoge poten teruggaan naar de winkel en mijn geld terughalen. Deze winkel is kennelijk niet te vertrouwen: dit is niet zomaar een laptop die defect blijkt bij aflevering, maar duidelijk een gebruikt exemplaar dat je als nieuw verkocht is. Dit grenst aan oplichting of op zijn minst oneerlijke handelspraktijken. Op deze gronden is de koopovereenkomst ogenblikkelijk te ontbinden (=geld terug). Je kunt er kennelijk niet op vertrouwen dat deze winkel je een geheel nieuwe laptop levert.

Mocht de winkel je alsnog een nieuwe laptop aanbieden die je wel zou willen, laat deze dan in de winkel uitpakken en kijk of alles nog in de originele fabrieksverpakking zit. Laat het ding vervolgens in de winkel aanzetten en laat men maar aantonen dat het ding niet eerder is gebruikt.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje :

Hoe ziet u dat er bestanden op staan als het beeldscherm stuk is

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klikt u hier

In grote lijnen wet consumentenkoop.

Klik hier
weblog aangaande dit probleem.

Klik hier
om info van stichting Consuwijzer te lezen.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag magicscanman,
Dat zie je aan storingen en defecte pixels. Kan ik het nòg duidelijker uitleggen?

Dag Holpen,
Zij kreeg zonder problemen direct geld terug. Maar, het blijft een sneue vertoning. Vooral als men ook nog beweert dat "het zegel onverbroken" was. Opvallend was dat mijn dochter expliciet om een nieuwe notebook vroeg, zeker geen demo-model. Ik weet inmiddels ook waar de notebook gerepareerd is. Byrne pc service in Meerssen. Ik ga daar eens navraag doen.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

phpieterse schreef op dinsdag 9 feb 2010, 09:11: Dag magicscanman,
Dat zie je aan storingen en defecte pixels. Kan ik het nòg duidelijker uitleggen?

Dag Holpen,
Zij kreeg zonder problemen direct geld terug. Maar, het blijft een sneue vertoning. Vooral als men ook nog beweert dat "het zegel onverbroken" was. Opvallend was dat mijn dochter expliciet om een nieuwe notebook vroeg, zeker geen demo-model. Ik weet inmiddels ook waar de notebook gerepareerd is. Byrne pc service in Meerssen. Ik ga daar eens navraag doen.

Het lijkt mij dat u recht heeft op vervanging van dit product door een nieuwe laptop. Neem eens contact op met stichting Consuwijzer.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

phpieterse

Dit verschijnsel komt meer voor. Ook andere grote dozenschuivers maken van deze truc gebruik. Namen zal ik niet noemen, maar het zijn juist die bedrijven die bijna dagelijks op TV hun spotje afdraaien.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het als winkel demo verkocht is mag dit.

Als ze het als nieuw in doos (aanbieding maakt niets uit) mag het niet.
U mag een verzegelde doos (plakband met reclame) eisen en ruilen of geld terug.

99% van al dit soort apparaten word verkocht in verzegelde doos met sticker of plakband dat duidelijk herkenbaar is.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erg slordig om gegenvens van een ander zo te verkopen dit is strafbaar ze zouden hem minsten moeten opschonen maar niet zo verkopen en dan die verzekering dat gaat nergens over geld uitgeven voor lucht ik denk dat ze dit apparaat hebben ingeruild en zo op de stelling hebben gezet i kzou eens gaan praten over het slordige gedrag dat er data van derden opstaat dan willen ze meestal wel graag over gaan tot handelen want als je dit naar buiten brengt dan hebben ze toch een probleem geld retour lijkt me duidelijk anders maatregelen