cc
door ccolijn_1 Dec 25, 2010 om 08:08
Computers & telefonie

Uitzondering garantievoorwaarden

Ik heb bij Electrocorner in Woerden 2 laptopsgekocht 1 in 2008 en 1 in juni 2009. Deze laatste heeft sinds 2 maanden een storing aan het beeldscherm, maar omdat ik naar HP en daar 20 euro moet betalen om antwoord op welke vraag te krijgen is dit blijven liggen. Nu is ook de touchpad en de knoppen hiervan kapot. Ik heb HP gebeld de 20 euro betaald. Ik vooraf al de mededeling van de telefoniste dit kost minsten 400 euro. Het bleek 570 euro te gaan kosten voor alleen het beeldscherm. Ik de heer Spierenburg van Electrocorner geschreven dat hij na het eerste jaar garantie nog een zorg plicht had. Hij zegt hieronder uit te kunnen en mogen op grond van zijn verkoopvoorwaarden en de uitzondering hiervoor te vinden op http://www.electrocorner.nl/klantenservice_8.aspx#1. Mijn vraag is kan een bedrijf dit soort 1 2tjes maken met een leverantier die de reparatie vervolgens zo duur maakt dat je beter een nieuwe computer kunt kopen. Een laptop moet toch 3 jaar meekunnen

4423 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn dus die voorwaarden,
Volgens mij kunnen die niet allemaal door de beugel. Het bedrijf wilt zich deels onttrekken aan wat wettelijk geregeld is. U heeft namelijk niets met HP te maken slechts met Electrocorner. De regels van de wet gelden boven deze algemene voorwaarden die gewoon niet acceptabel zijn, omdat ze uitzonderingen in uw nadeel bevatten. Enige punt in uw geval zou deze kunnen zijn.

Mocht uw product na de garantieperiode defect raken, dan dient u bovendien te bewijzen dat dit defect niet aan u zelf te wijten is en het product niet aan de overeenkomst voldoet. Alleen als u dat kunt bewijzen zijn wij aansprakelijk voor het defect en het verhelpen daarvan.

Garantie

Al onze producten hebben standaard fabrieksgarantie. Fabrieksgarantie betekent dat de garantie niet vanuit Electrocorner wordt geregeld, maar rechtstreeks vanuit de fabrikant. De meeste fabrikanten hebben standaard helpdesks en garantie regelingen, variërend van "1 jaar pick up and return" garantie tot zelfs "3 jaar onsite" garantie. De garantie voor uw product staat standaard per product in onze webshop vermeld.

Op HP Renew producten geldt een uitzondering op de wettelijke europees vastgestelde garantieregeling. Deze uitzondering wil zeggen, dat na de overeengekomen fabrieksgarantie, u GEEN aanspraak meer kunt maken op garantie. HP Renew producten hebben daarmee dus een afwijkende garantie regeling ten opzichte van nieuwe producten. Uiteraard kunt u wel uw product laten repareren als uw fabrieksgarantie is verlopen, echter tegen standaard reparatie tarieven.

En dan nog deze

Fabrieksgarantie.... Wat betekent dat voor u?

Electrocorner heeft geen eigen reparatiedienst. Alle producten die wij verkopen worden ondersteund door de vestiging van de fabrikant in Nederland. Daarom zullen wij u altijd doorverwijzen naar de fabrikant om u zodoende een directe, en daardoor optimale en efficiënte probleemoplossing te kunnen bieden. Hierdoor kunnen wij kostenbesparend werken en dus een betere prijsstelling voor u hanteren.

-Op al onze producten is daarom de garantietermijn van de fabrikant van toepassing.
-Op al onze producten zijn de garantie voorwaarden van de fabrikant van toepassing.
-De fabrikant zal de garantie voor u verder afwikkelen.
-De (helpdesk van de) fabrikant kunt u daarom het beste als eerste aanspreken bij defecten. Indien u er met de fabrikant niet uitkomt, zullen wij ons best doen om te bemiddelen, zodat het defect toch verholpen kan worden. -Buiten de fabrieksgarantie om bieden wij zelf geen verdere garanties en zijn wij alleen volgens de wet aansprakelijk voor de beantwoording van ons product aan de koopovereenkomst. Dit betekent dat u na afloop van de fabrieksgarantie het product (in bijna alle gevallen) niet langer gratis kunt laten repareren.
-Mocht uw product na de garantieperiode defect raken, dan dient u bovendien te bewijzen dat dit defect niet aan u zelf te wijten is en het product niet aan de overeenkomst voldoet. Alleen als u dat kunt bewijzen zijn wij aansprakelijk voor het defect en het verhelpen daarvan.
-Bij al onze producten in onze webshop vermelden wij ALTIJD de standaard geldende garantietermijn.

Mastag

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb HP hierover bericht. Zij laten de mevrouw aan de telefoon al zeggen dat een raparatie meer dan 400 euro kost. Een antwoord van een technicus kost sowieso 20 euro wat je vooraf moet betalen. Heb ik gedaan de schade wordt met een testje dat je an je laptop moet doen, laptop opstarten in de bios beeldscherm naar boven en beneden bewegen en de schade wordt weer door de mevrouw die de telefooncentrale bedient aan de hand van een schadecode bepaald op 570 euro. Dit voor zover het het beeldscherm betreft, waarvan moeilijk zo anders dan een fabrieksfout vast te stellen is omdat de technicus met bovenstaande test vaststelt dat het geen stekker is die los zit? Maar iedere keer 20 euro voor een vraag betalen voor iets wat ws hun fout is toch ook al nonsens? Het gaat mij er vooral om dat ze niet aan hun zorgplicht voldoen op en wijze die zowel voor Electrocorner als HP nooit geld hoeven te kosten. Meneer Spierenburg van Electrocorner dekt zich in met verlengde garanties en HP met torenhoge reparatiekosten die beter gebruikt kunne worden voor het aanschaffen van een nieuwe laptop. Naast dit laten zij klanten een 0900 nummer bellen en ieder vraag kost geld. En grote dievenbende dus. Mijn doel is te kunnen begrijpen dat er geen consumentenautoriteit is die dit aanvecht? Waarom hebben we dan garantieregels als bedrijven zich laten betalen om deze aan hun laars te lappen en altijd de consument en dus de klant laten betalen voor ondeugdelijke producten. Anders hoefden zij de uitzonderingsregel toch niet te maken?

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkopende partij is gedurende een langere periode aansprakelijk als blijkt dat de laptops niet volgens de koopovereenkomst geleverd is, inclusief producteigenschappen en kwaliteit.

Het is dus niet zo dat de verkopende partij gedurende een langere periode verplicht is om garantie te geven.

Als de verkopende partij een product zonder garantie levert, dan is dat toegestaan en kan de kopende partij nooit of te nimmer aanspraak maken op garantie, zelfs niet op de niet bestaande wettelijke garantie.
Hij is wel ten aller tijden aansprakelijk als het product niet volgens de koopovereenkomst is.

Zijn twee totaal verschillende zaken.
En doordat veel mensen die zaken door elkaar halen, ontstaat die niet bestaande regel van wettelijke garantie, waar nooit of te nimmer een claim gedaan kan worden.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 25 dec 2010, 09:57: De verkopende partij is gedurende een langere periode aansprakelijk als blijkt dat de laptops niet volgens de koopovereenkomst geleverd is, inclusief producteigenschappen en kwaliteit.

Het is dus niet zo dat de verkopende partij gedurende een langere periode verplicht is om garantie te geven.

Als de verkopende partij een product zonder garantie levert, dan is dat toegestaan en kan de kopende partij nooit of te nimmer aanspraak maken op garantie, zelfs niet op de niet bestaande wettelijke garantie.
Hij is wel ten aller tijden aansprakelijk als het product niet volgens de koopovereenkomst is.

Zijn twee totaal verschillende zaken.
En doordat veel mensen die zaken door elkaar halen, ontstaat die niet bestaande regel van wettelijke garantie, waar nooit of te nimmer een claim gedaan kan worden.

Ik begrijp dat als wel met garantie is geleverd de verkopende partij aansprakelijk is. Bij mij is dat het geval, maar de verkopende parij heeft een 'uitzondering' geregeld waarbij ze de verantwoordelijk aan HP geven die vervolgens wil gaan repareren na de garantieperiode die eind juni afliep, maar rekent hier vervolgens minimaal 400 euro voor en in mijn geval voor een gedeeltleijke reparatie, alleen beeldscherm wat strepen vertoont en soms geheel uitvalt, opliep tot 570 euro + de al betaalde onderzoeksvraag van 20 euro? Kan dit dan allemaal?

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het bij u om een HP Renew laptop? Volgens mij wil dit zeggen dat dit een gereviseerde laptop is.Niet nieuw dus. In dat geval mag de leverancier beperkende voorwaarden stellen aan de garantie mits dit ook in de verkoopprijs tot uiting komt en dit goed wordt gecommuniceerd.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is gecommuniceerd dat dit niet om een gerefubist product ging door Electrocorner, Rob Spierenburg. Hij was er trots op dat de rest rotzooi verkochten hij de enige echte goede. Ik herinner me niets over REnew. Ik heb geen verlengde garantie gekocht omdat ik dacht dat dit met zorgplicht tot 2 jaar minimaal geregeld was. Heb het ook toen niet gezien. Heb net gekeken als ik nu een nieuwe zou kopen. Renew staat er wel. De prijs was niet anders dan ergens anders 04-06-2009.
1 maal HP, Intel Duo Core P7350 / 15.4" / 3072M / 320G / DVDRW / Vista Pr. NL Prijs: EUR 649,00 Regeltotaal: EUR 649,00
1 maal Order- en Verzendkosten Electrocorner (standaard) Prijs: EUR 15,00 Regeltotaal: EUR 15,00 Totaalbedrag incl. btw: EUR 664,00
Hij wilde me een goedkopere verkopen maar vanwege wifi N als must kwamen we op deze uit.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de strategie van HP niet gewijzigd is op dit punt, dan kun je aan het productnummer zien of het een Renew (refurbished) product is of niet. Laten we zeggen dat een gewoon productnr er uitziet als A1234B, dan is de refurbished versie daarvan A1234BR, aan die R kun je het zien. Je moet op het typeplaatje dus even zoeken naar iets als Part# of P/N. Vaak staat er ook nog een localization kenmerk (bijv. Nederlands) achter, dus bijv. A1234B#ABH, maar die #ABH is niet relevant.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de reden dat ik helemaal ben afgeknapt op HP ! De garantie en ondersteuning van HP is ver beneden de maat.

YOUP, waar ben je ?

Heb 2x een laptop met vergelijkbare problemen gehad. Moederbord kapot. Na 2,5 jaar. Blijkt dat heel veel mensen met dit type laptop hetzelfde probleem hadden. Je zou dus kunnen spreken van een fabrieksfout.

Het is als consument niet te bevatten dat een producent van dure electronica artikelen er mee weg kan komen dat ze geen garantie hoeven te geven op gebreken.

Daarnaast hebben we een HP netwerkprinter die constant opnieuw geinstalleerd moest worden in Vista. Verschrikkelijk irritant. Niets over dit probleem te vinden op de HP site. Moest ik ook maar 20 euro betalen voor support. Nou, niet dus !

Ik koop niets meer van HP.

Heb trouwens de laptops laten repareren door www.revamp.nl

Zij vervangen het moederbord en geven garantie op het nieuwe moederbord. Goede service.

En een nieuw moederbord voor 225,- incl. verzendkosten e.d. is een hele mooie prijs!

Succes er mee !

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bertislief: je moet wel tegen de juiste boom gaan blaffen hoor. De service van HP heb ik altijd als heel correct ervaren, maar je moet wel even een paar zaken scheiden. Als je een laptop met fabricagefout hebt, dan moet je die fabricagefout (collectief) gaan aantonen. Als HP erkent dat het een fabricagefout is, dan komen ze echt wel over de brug, maar tot nu toe lijkt het alsof niemand zin heeft om deze zaak aan te spannen.

Verder is het zo dat Vista heel veel dingen voor je verprutst en verder zou je andere software op je pc kunnen hebben die bepaalde dingen voor je "regelt", ik zou niet op voorhand durven zeggen dat het aan HP ligt dat je steeds de driver opnieuw moet installeren (is dat wel echt nodig?).

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als HP erkent dat het een fabricagefout is, dan komen ze echt wel over de brug, maar tot nu toe lijkt het alsof niemand zin heeft om deze zaak aan te spannen.

zeg maar tegen welke boom ik moet blaffen waar en hoe dan ga ik het proberen,

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies zoals ik net al zei. Je moet dan met de mede-slachtoffers gezamenlijk aankloppen bij HP. Je zult je dus eerst moeten organiseren of aansluiting zoeken bij een bestaande groep als die bestaat. Op basis van een individuele klacht gaat HP echt niet erkennen dat er een fabricagefout is, want dat zijn lastige en dure grappen voor ze. Pas als de kritische massa bereikt is zullen ze mogelijk zwichten. Maar ja, een laptop van bijna 3 jaar oud, daar krijg je vaak ook de handen niet meer voor op elkaar, dus denk er maar 's over na, maar wacht niet te lang, want hoe ouder het ding, hoe minder nut het heeft (voorbeeld: over 8 jaar wil geen hond zo'n oude laptop nog hebben, al geef je geld toe).

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ccolijn

De algemene koopvoorwaarden van dit bedrijfje (Electrocorner in Woerden) staan bol van de onredelijke bedingen. Vrijwel geen voorwaarde strookt met de wettelijke vereisten en perken de rechten van de consument onrechtmatig in. Mijn advies is dus: koop nooit bij deze firma en dien een klacht in over dit bedrijf bij Consuwijzer.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus
mijne is van 6-2009 dat is 1 1/2 jaar geen 3

ve
door verwijderd - Dec 26, 2010 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga vandaag bekijken of ik een website kan maken hiervoor. Als er mensen zijn die willen meedenken, ik ben bezig met een website om mensen te zoeken die elkaar zoeken, deze kan ik even gebruiken om wat mensen de gelegenheid te geven los van deze site aan te geven of ze in een aparte site voor HPgaranties wat zien. Niet om HP te beschadigen maar een forum te maken wat met HP zou kunnen praten dat deze vorm niet akseptabel is. Meld je aan op: http://www.ikbenopzoeknaar.net/

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,

Ook wij hebben recent bij electrocorner een laptop besteld, op 11-8-2011 ben nu al 3,5 weken met HP in de weer en moet allerlij test doen. NIets helpt, deze laptop klapt er steeds uit. Hp heeft al aangegeven dat hij al OUD was ... ik nogmaals uitgelegd en toen pas drong het door. Ik lees nu dat de garantie maar 2 weken is om terug te brengen en geld geretourneerd te krijgen , maar alleen HP houd mij al 3,5 weken vast met BIOS testen en dergelijke wat mij niets zegt. Ik heb vandaag electrocorner gemailt dat ik de laptop al beu ben en een passende oplossing wens.
Leve mijn oude TOSHIBA!!