wo
door wonig00 Sep 20, 2007 om 19:20
Computers & telefonie

UPC totaalpakket

Ik ben van plan om een totaalpakket van telefonie en internet via UPC te nemen voor € 29,90, wat natuurlijk niet duur is.

Mijn vraag is of de problemen verholpen zijn waar ik vroeger nogal veel over gelezen heb. Graag ook tips waar ik eventueel op moet letten. (Draadloos of via een router bijv.)

Ik heb op dit moment alleen tv van UPC en dat gaat gelukkig tot op heden zonder problemen.

1327 20 Rapporteer

labswans
door labswans - Sep 20, 2007 om 19:47
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik zelf heb het betreffende pakket : ben er zeer tevree mee.

Storingen : die heb je gemiddeld 2-3 keer per jaar met internet ( is normaal bij upc , de volgende dag is alles weer werkend )

Telefoon : die kan je alleen hebben als er een totale storing is in de regio , internetten is niet mogelijk en daardoor ook niet bellen. Dit is ook gemiddeld 2-3 keer per jaar ( ook normaal te noemen, liefst nooit natuurlijk ). Bellen naar vaste nummers is gratis hoelang u er ook mee belt. Het geld haalt u er zeker mee uit als u vaak belt

Met de nieuwste routers van upc heeft u zelf geen problemen mee. Die zijn gewoon goed te noemen. Heb daar met een oude versie router wel problemen mee gehad maar met de nieuwe is dat voorbij )

Draadloos : dat kan maar is up cniet verantwoordelijk voor. U kan vrijwel alle draadloze systemen erop  de router zetten, deze staat altijd voor de router die in contact staat met de aansluitingin de muur.

TV : ga naar digitaal over , perfect signaal , kan ook nog wel eens problemen geven ( hier zijn soms wat storingen aanwezig  die kunnen worden verholpen door de mediabox te resetten , stroom eraf halen )

Ik raad het u zeker aan om het te nemen.

labswans

pe
door petervara - Sep 21, 2007 om 13:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het u zeker afraden! Totaalpakketten hebben tot op heden een groot nadeel, als er een uitval is of als er een meningsverschil is met de aanbieder draait men gewoon de knop om en heeft u niets meer, geen Internet, geen TV en geen Telefoon.

Ooit, als het een en ander uitontwikkeld is, zal het wel goedkomen met dis soort pakketten, maar zover is het nog niet.

Om die reden hou ik dit soort zaken dus nog gescheiden.

O ja.... hou er rekening mee dat als u telefoon heeft van zo'n totaalpakket en dus niet van KPN kan niemand u meer vinden in de telefoongids. Prive misschien niet zo erg maar als u een zaak heeft is dat desastreus.

bo
door bosje52 - Sep 21, 2007 om 14:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wat de vermelding in het telefoonboek betreft: zowel in het 'Telefoonboek' als in 'de telefoongids', die je via internet kunt raadplegen, sta ik als UPC-telefoonabonnee gewoon vermeld. Ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig via die manier een telefoonnummer opzoeken.

Verder ben ik erg tevreden over de aansluiting via UPC.

su
door sutman1948 - Sep 21, 2007 om 14:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ben ik ook van plan maar bij ons in Wijchen (gld) is dit niet mogelijk omdat het net verouderd is, omdat het power-internet te hoog is kan de kabel dit niet aan.

Maar er wordt wel beweerd dat iedereen het pakket kan nemen, maar dus niet in Wijchen.

do
door donjetsk - Sep 21, 2007 om 15:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al jarenlang telefonie van UPC en internet. Nooit klachten gehad. Een paar maanden geleden ben ik tot volle tevredenheid en volkomen probleemloos overgestapt op het totaalpakket van € 29,95. Ik geniet er nog elke dag van!! Ik raad het iedereen aan.

di
door dirkjasper - Sep 21, 2007 om 16:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer aan te bevelen dat totaalpakket van UPC.

Zelf heb ik ook al jaren internet, telefoon en (digitale) televisie van hen, alles naar volle tevredenheid. 'Vroeger' was het inderdaad een ramp dat UPC, maar dat is geheel verleden tijd. Ook de helpdesk is vele malen beter dan jaren geleden.

En dan ook nog, je kunt pas oordelen als je het zelf (gehad) hebt. Van 'horen zeggen' schiet je niks op. Kijk maar eens via Google en dan interproviders naar de ervaringen die mensen hebben met de diverse providers. Bij UPC vrijwel allemaal tevreden gebruikers. Zeurpieten hou je overal!

Succes met je totaalpakket.

ja
door janenan - Sep 21, 2007 om 16:55
23 Antwoorden / 4 Vragen

Dat pakket heb ik op 15 augustus jl. besteld bij UPC. Ik had daarvoor de duurdere Classic-versie voor internet. Het nieuwe abonnement werd onmiddellijk per mail en per brief bevestigd m.i.v. 16 augustus 2007. Het benodigde modem zou binnen 5 dagen worden gestuurd. Aangezien dit modem na enkele weken wachten nog niet was gestuurd, heb ik daarover een klacht ingediend bij UPC. Op 13 september jl. werd mij per mail bevestigd dat er een klacht was binnengekomen, waar UPC aandacht aan zou besteden. Het is inmiddels 21 september. Op papier heb ik een nieuw abonnement sinds 16 augustus. Ik heb echter sindsdien nog geen gebruik van de UPC-telefoon kunnen maken en ik weet ook nog steeds niet waar ik aan toe ben. Een tevreden klant? Nee dus.

sa
door santlk - Sep 21, 2007 om 17:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

wilt u ellende voorkomen begin er dan niet aan.

ja
door jacor1 - Sep 21, 2007 om 19:01
9 Antwoorden / 6 Vragen

Maak al jaren gebruikvan UPC/Chello totaal pakket.Nog nooit geen problemen gehad.

Voor de klagers over dit pakket het volgend advies:Steek je hand ook eens in eigen boezem of zijn jullie bang door jezelf gebeten te worden?Zo nee wees dan ook eens heel duidelijk wat er verkeerd gaat of is gegaan.!!!!!

bussy02
door bussy02 - Sep 21, 2007 om 19:25
145 Antwoorden / 37 Vragen

Ik doe het al anderhalf jaar 1 keer voorgekomen dat ik ongeveer 2 uur niet kon bellen cq internetten. Mijn advies is gewoon proberen.Op deze aardbol zijn er altijd mensen voor cq tegen. Succes.

wo
door wonig00 - Sep 21, 2007 om 19:28
11 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen. Het is natuurlijk wel een aardige aanbieding. Hopelijk blijif ik verstoken van al teveel problemen. In ieder geval hartelijk dank voor de reacties.

Reacties (tips) blijven altijd welkom.

ja
door janenan - Sep 21, 2007 om 19:54
23 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals hiervoor vermeld, wacht ik nu al sinds 16 augustus op het toegezegde modem. Ik zal bij de pechvogels horen. Aansluitende op de positieve reacties kan ik ook melden dat ik voorgaande jaren wel een tevreden klant van UPC was. Er waren minder vaak storingen met internet dan voorheen en over de telefoonaansluiting had ik destijds ook geen klachten. Ik hoop dat u met uw nieuwe aanmelding meer geluk heeft dan ik.

pe
door petervara - Sep 21, 2007 om 20:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hou er rekening mee dat UPC enige tientallen medewerkers in dienst heeft die meedoen met dit soort forums. U begrijpt de bedoeling natuurlijk al........

hh
door hhverveer - Sep 21, 2007 om 21:56
11 Antwoorden / 1 Vragen

Sinds ca. half juli heb ik het UPC-pakket internet& onbeperkt bellen binnen Nederland à 29,90 euri/m. Na wat aanloopproblemen (tweemaal resetten modem) geen problemen meer. Kwaliteit van de telefoonverbindingen zijn goed en de internetsnelheid is vele malen sneller dan ik gewend was bij Het Net. Bij KPN was ik voor bellen en internet ergens tussen 100-110 euro/2 mnd kwijt en nu ca. 60/2 mnd. Alleen heb ik nog geen problemen gehad, die inschakelen van de helpdesk nodig maakten, dus daarover heb ik nog geen oordeel. Verder zeer tevreden.

Met vriendelijke groet, H.H. Verveer te Ridderkerk

kr
door kritisch - Sep 22, 2007 om 16:34
7 Antwoorden / 3 Vragen

Wat Petervara zegt klopt niet. Ben zelf al 10 jaar bij UPC, al die tijd gewoon in ook de papieren versie van het telefoonboek gestaan!!!

Eerst telefonie, toen internet. En sinds kort over gestapt naar dit pakket. Volgens de papieren ben ik 4x sneller met internet. Moet zeggen dat ik niets merk. Had internet easy.

Ga nu overstappen naar het pakket van 19.95 (of 19.90), dan heb ik weer de snelheid van easy én GEEN onbeperkt bellen. Maar zoveel verbelde ik niet.

Moet zeggen heb geen problemen met UPC, maar als je ze hebt... dan heb je ze ook goed!

Voordat mijn pakket gewijzigt was 4x moeten bellen... eerste keer helemaal niets gedaan, 2e keer wel aangepast op factuur, 3e vertelde men dat ik een ander modem nodig had, 4e keer ik had geen andere modem nodig. Alles liep goed (volgens hun). Ik moet zeggen dat ik nooit cd's of films download en in gewoon gebruik niets merk van de gestegen snelheid. Maar volgens hun test klopt de snelheid wel... 4x sneller zou ik toch moeten merken, vind ik.

Wat is wijsheid... ik zou zeggen ga voor UPC (of je hebt nu toch ook iets nieuws iets met een meisjes naam??? ) Maar zorg dat je boven op je administratie zit!

suc6 Joyce

cargi
door cargi - Sep 24, 2007 om 13:57
18 Antwoorden / 16 Vragen

Succes met je pakket! Ik ga verhuizen en ook ik heb dit pakket besteld: op 16 of 17 oktober wordt het modem afgeleverd op mijn nieuwe adres. Ben benieuwd. Ik heb momenteel op mijn oude adres héél snel internet (draadloos via lieve buurman) en nu hoorde ik van iemand, dat, wanneer er veel UPC-kabel-verbindingen vlak bij elkaar zitten, het internetten weer een stuk trager zou worden. Ik woon in Amsterdam, dus dat zou zomaar kunnen. Weet iemand of dit een sprookje is of op waarheid berust?

Cargi

hijtie
door hijtie - Sep 24, 2007 om 19:02
12 Antwoorden / 6 Vragen

Heb al bijna een jaar een totaalpakket van UPC, inderdaad voor hetzelfde beddrag. Geen enkel probleem mee. In het verleden toen ik nog acceptgiro's van UPC kreeg, heb ik ooit de fout gemaakt om tweemaal dezelfde te betalen, dit werd keurig in mindering gebracht op de volgende factuur. Maar dit is heel persoonlijk, want in mijn familie zijn twee adressen die veel problemen hebben gehad met UPC en zijn overgestapt op andere providers voor alle 3 de diensten.

wi
door wijkjes - Sep 28, 2007 om 11:33
91 Antwoorden / 75 Vragen

heb sinds een half jaar totaalpakket van upc [power] en heb er totaal geen problemen mee gehad alles verliep soepel en snel. Als er storingen zijn ,op wat voor manier dan ook, bel je, en in no time [althans bij mij] is het verholpen met goede aanwijzingen en hulp. Een ding vind ik slordig, ze reageren slecht of helemaal niet op een mailtje. succes!

tetje

wo
door wonig00 - Sep 28, 2007 om 16:27
11 Antwoorden / 12 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ga het in de loop van oktober aanvragen en zal jullie op de hoogte houden hoe het afloopt.

wo
door wonig00 - Dec 23, 2007 om 21:40
11 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb mij aangemeld bij UPC en alles is inmiddels geinstalleerd. Waar ik had verwacht dat hier de problemen zouden ontsaan zijn de problemen in het administratieve gedeelte opgetreden.

Ik zat te twijfelen tussen Teort en UPC. Ik was aan de late kant met aanmelden vlak nadat zij de prijsverhoging gingen doorvoeren. De mevrouw van UPC waar ik mij heb aangemeld gaf duidelijk aan dat ik € 29,95 per maand ging betalen. De factuur geeft echter € 34,95 aan. Bellen en mailen, maar het is nog steeds € 34,95. Ik ben benieuwd hoeveel moeite ik nog moet doen. Gelukkig heb ik de naam nog bij wieik mij aangemeld heb.