ga
door gamertje Jun 24, 2014 om 12:24
Computers & telefonie

Used products heerhugowaard, opgelicht

Ik heb bij used products heerhugowaard via marktplaats een label printer dymo gekocht.

Deze was in z.g.a.n staat en zo zag ie er ook uit toen ik deze binnen kreeg.

Ik had al een dymo labelprinter 450 turbo maar aangezien ik er nog een nodig had heb ik deze van used products heerhugowaard gekocht.

Zodra ik hem thuis geleverd had gekregen heb ik hem aangesloten.

Helaas deed de labelprinter niets dus heb ik het op mijn andere 2 laptops ook geprobeerd maar tevergeefs.

Daarna used products gebeld en gezegd dat ik hem terug wilde sturen.

Ik heb hem teruggestuurd en ze hebben hem vandaag ontvangen en zeggen dat ie PERFECT WERKT...

Nu hebben ze dus de label printer terug, en mijn geld staat nog steeds op hun rekening.

Ze willen dus ook mijn geld niet teruggeven aangezien het volgens hen gewoon goed werkt.

Dit zijn enkele oplossingen die ze boden:

Wij verzenden uw machine weer terug na betaling van de verzendkosten
Wij kopen hem in voor het bedrag van 20 euro en maken dit geld dan
aan u over.

Naar mijn centen kan ik dus fluiten en nog een keer 6,75 betalen om een defecte label printer terug te krijgen.... nee bedankt

Helaas zijn ze dus niet betrouwbaar en dit is echt enorm gierig om op deze manier met je klanten om te gaan.

Ik wens dit niemand toe dus bij deze wil ik iedereen ook behoeden voor de manier van handelen van used products heerhugowaard.

6590 13 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jun 24, 2014 om 12:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is het dezelfde als de printer als die je al had?

ga
door gamertje - Jun 24, 2014 om 12:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 24 jun 2014, 12:38]Is het dezelfde als de printer als die je al had?

Ik heb zelf een 450 dymo turbo, dit was een 400.

Zelfs mijn broer ( ICTER van beroep ) zei dat ie defect was nadat we hem op 3 verschillende laptops hebben geinstalleerd.

used products heerhugowaard zei zelf dat ze er meerdere hadden, dus ik vertrouw het zaakje niet. Morgen doe ik dan ook aangifte met betrekking op de wet kopen op afstand mocht ik mijn geld niet terug krijgen.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 13:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Aangifte? Toch niet bij de politie mag ik hopen? Dit is geen strafbaar feit, maar een civiele kwestie. Dit kunt u bij de kantonrechter laten beoordelen.

Hoeveel heeft u betaald voor dit used product?

ga
door gamertje - Jun 24, 2014 om 13:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 jun 2014, 13:05]Aangifte? Toch niet bij de politie mag ik hopen? Dit is geen strafbaar feit, maar een civiele kwestie. Dit kunt u bij de kantonrechter laten beoordelen.

Hoeveel heeft u betaald voor dit used product?

45 euro inc verzending en dan nog eens 6,75 om terug te sturen.

Nieuwe regels webwinkels vanaf 13 juni 2014
De nieuwe regels op een rij:

Webwinkel is verplicht om een formulier op de site te plaatsen, waarmee consumenten een koopovereenkomst kunnen herroepen (herroepingsrecht).
Niet onder het herroepingsrecht vallen boeken, cd’s, producten met een hygiënisch karakter als het zegel is verbroken. Ook niet de op maat gemaakte producten of met een speciaal opdruk op verzoek van de klant. En ook niet digitale producten als downloads en faillissementsveilingen.
Terugbetalingen inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de herroeping, ook als de geleverde producten nog niet retour zijn ontvangen.
Vooraf aangekruiste vakjes voor betaling zijn niet meer toegestaan zodat u niet per ongelijk aan andere zaken vastzit zoals een verzekering.
Een telefoonnummer mag niet duurder zijn dan het basistarief voor telefoneren.
Risico op beschadiging ligt bij winkel tot het moment dat het artikel bij de bestellende klant is afgeleverd.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 13:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die regels kloppen, maar ze zijn bestemd voor het civiele recht. Dat iets niet mag, betekent niet dat het onder het strafrecht valt.

Dat is inderdaad heel lastig te begrijpen, maar het werkt wel zo.

Ik zou maar voor die 20 euro gaan als ik u was. U gaat dit gevecht toch niet winnen. Het bedrag is te laag om het bij de kantonrechter voor te brengen.
Ik ben via via bekend met deze toko (maar dan in een andere stad), waardoor ik ze voor geen cent vertrouw. Meer zal ik er maar niet over zeggen.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 15:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ideetje!

Wat je nog zou kunnen doen, nu Used products zich niet aan de wet koop op afstand wil houden, is ze duidelijk maken dat u een klacht in zult dienen bij de ACM omdat ze zich niet aan de wet KOA houden. Misschien zet dat nog wat druk op de ketel.

klik HIER daar staat dat het ook voor verkopen via Marktplaats geldt als de verkoper een professional is. Daar was eerste geen duidelijkheid over

en HIER voor een klacht bij de ACM

ga
door gamertje - Jun 24, 2014 om 15:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 jun 2014, 15:40]Ideetje!

Wat je nog zou kunnen doen, nu Used products zich niet aan de wet koop op afstand wil houden, is ze duidelijk maken dat u een klacht in zult dienen bij de ACM omdat ze zich niet aan de wet KOA houden. Misschien zet dat nog wat druk op de ketel.

klik HIER daar staat dat het ook voor verkopen via Marktplaats geldt als de verkoper een professional is. Daar was eerste geen duidelijkheid over

en HIER voor een klacht bij de ACM

bedankt, zojuist even de wet naar ze toegestuurd en ze zeiden opeens dat ze de labelprinter al direct hadden verkocht aan een andere persoon en dus het geld terug konden overmaken aan me. Ik hoop dat ik het morgen op mijn rekening heb staan. Jammer genoeg dat je zulke soort informatie moet toespelen aan een bedrijf die dit allang zou moeten weten. Hopelijk heeft het effect gehad...

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2014 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, dat is dan mooi opgelost.

Gelukkig maar.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 24, 2014 om 17:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Had je naast je computer wel het juiste programma gebruikt voor deze printer?

Wel mogen ze even wachten en controleren of het werkelijk niet goed is want dan betalen ze de persoon die het product inleverde en ter verkoop aanbood niet.

Soms betalen ze bij inkoop, soms bij verkoop en dat ze even controleren en wachten is normaal.
Het zijn gebruikte goederen en is een niet of niet volledig werkend apparaat mogelijk.

ga
door gamertje - Jun 25, 2014 om 08:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 24 jun 2014, 17:35]Had je naast je computer wel het juiste programma gebruikt voor deze printer?

Wel mogen ze even wachten en controleren of het werkelijk niet goed is want dan betalen ze de persoon die het product inleverde en ter verkoop aanbood niet.

Soms betalen ze bij inkoop, soms bij verkoop en dat ze even controleren en wachten is normaal.
Het zijn gebruikte goederen en is een niet of niet volledig werkend apparaat mogelijk.

ja de installatie cd en updated software gebruikt en alles precies volgens het boekje geinstalleerd op 3 verschillende laptops zelfs.

ik heb mijn geld gelukkig terug na het mailtje van 'wet kopen op afstand'

helaas dat het zover moest komen maar gelukkig heeft het geholpen. Bedrijven zouden hiervan allang op de hoogte moeten zijn in mijn ogen.... Hopelijk zal deze discussie dan ook een goede uitkomst bieden voor anderen gedupeerden die geen geld terug krijgen van webshops / bedrijven na koop op afstand.

jo
door joentje1978 - Jun 26, 2014 om 20:33
367 Antwoorden / 6 Vragen

Als de printer het bij Used Products Heerhugowaard echt zou doen dan is het terecht dat ze deze retourneren tegen de verzendkosten.
Er zullen genoeg mensen zijn die van bepaalde zaken de ballen verstand hebben en meteen roepen dat iets stuk is terwijl dat niet zo is.

Maar gezien een ICT-er geconstateerd heeft dat de printer niet werkt ga ik er vanuit dat deze defect is en vind ik het niet meer dan redelijk dat ze je minimaal het aankoopbedrag teruggeven.

harryh_1
door harryh_1 - Jul 2, 2014 om 12:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

Kunnen ze niet een handleiding toesturen over hoe hun het product werkend hebben gekregen, als dit overeenkomt met wat jij hebt gedaan weet je dat er iets niet klopt.
Wellicht dat je iets over het hoofd hebt gezien bij het testen.

Het feit dat je geen geld terugkrijgt vind ik echter wel apart als hij zo super goed werkt zoals ze zeggen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 2, 2014 om 13:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij gebruikte apparaten is instructie niet verplicht en moet je die zelf zoeken.

Pas na vinden deze en volledig opvolgen kun je zeggen of je foutloos installeerde en het niet aan jou lag.
Deze winkels hebben wel ervaring in zonder instructie werken en terug gaan en ze demonstreren dat het werkte.

Helaas per post op afstand want anders test je in de winkel zelf.
Dat ze per post doen is leuk maar...