sc
door schuw03 Oct 23, 2015 om 13:04
Computers & telefonie

Vastlopen computer

Sinds ik Windows 10 geinstalleerd heb loopt de computer af en toe vast. Het is willekeurig en niet bij een vast programma. De cursor staat dan ook vast. Ik moet de computer uitzetten en dan weer opnieuw opstarten. Er zijn geen virussen aangetroffen dus daar kan het niet aan liggen.
Hiervoor had ik Windows 7 er nergens last van.
Wie weet wat er aan de hand is.

1184 15 Rapporteer

ro
door ron530 - Oct 23, 2015 om 13:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat kan gebeuren door te weinig ruimte op de systeemschijf. Als u bij het installeren van Win 10 heeft gekozen voor "deze computer bijwerken" wordt er een backup van Win 7 op de systeemschijf geplaatst met de naam "old Windows" dat bestand neemt zoveel ruimte in beslag zodat er voor wissel bestanden geen ruimte meer is en de boel vast loopt. Kijk eerst bij deze computer hoeveel ruimte er op de systeemschijf over is. Als de schijf bijna geen schijfruimte meer heeft kan dat het probleem van het vastlopen zijn.

sc
door schuw03 - Oct 23, 2015 om 16:08
10 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb nog 400GB schijfruimte over. dus hieraan kan het niet liggen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 23, 2015 om 16:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dit ga je zeer waarschijnlijk niet of niet gemakkelijk oplossen. Beste kun je mijn inziens dan ook teruggaan naar W7. Of een schone installatie van W10 proberen.

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2015 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schuw03,

Zou voor de zekerheid ook maar eens scannen met AdwCleaner en MBAM. Even naar beneden scrollen en onder 1e kolom klikken.
(Dat is wat anders dan een virusscanner).
Je weet maar nooit.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2015 om 20:11
7225 Antwoorden / 3 Vragen

MBAM [url=https://nl.malwarebytes.org/antimalware/] Nederlands.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 23, 2015 om 20:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien u geheugen wat het niet aan kan of is dat met alle programma's?

freya
door freya - Oct 23, 2015 om 21:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt mij een klassiek geval van hardware, welke niet goed door Windows 10 wordt ondersteund.....
Oftewel, ga naar de website van de fabrikant van de computer (of van het moederbord) en download de laatste versie van de moederborddrivers. Hopelijk zijn die inmiddels geschikt voor Windows 10.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 23 okt 2015, 20:11]MBAM [url=https://nl.malwarebytes.org/antimalware/] Nederlands.

OT
Niet dat het zo belangrijk is, maar TS kan natuurlijk ook zelf even rechtsboven op Nederlands klikken bij taalkeuze. ;-)

freya
door freya - Oct 24, 2015 om 11:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

OT
Niet dat het zo belangrijk is, maar dit 'probleem' van TS heeft natuurlijk niets met malware te maken. En natuurlijk kun je 'voor de zekerheid' met allerlei cleaners/scanners aan de gang gaan, maar dat zal het probleem natuurlijk niet oplossen....

ph
door philip36 - Oct 24, 2015 om 14:54
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had zelf met de windows10 upgrade dat de internetverbinding in windows10 om de haverklap werd verbroken.
Terug naar windows 7 en weer upgrade naar windows10 bleef internetverbinding goed.
Lijkt erop dat meenemen van bepaalde instellingen door windows10 van vorige windowsversie soms voor problemen kan zorgen.

crewmember
door crewmember - Oct 26, 2015 om 09:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=schuw03 schreef op vrijdag 23 okt 2015, 13:04]Sinds ik Windows 10 geinstalleerd heb loopt de computer af en toe vast.

Zoals hier biven al vermeld moet je waarschijnlijk wat drivers opnieuw installeren.

Kan je het hele typenumer en merk van je Laptop/Desktop hier neerzetten. Dan zoeken wij de de juiste drivers wel voor je op.

Als dat niet werkt dan is een schone installatie van windows aan de orde.

sc
door schuw03 - Oct 26, 2015 om 11:38
10 Antwoorden / 11 Vragen

Het een laptop van het merk Acer Aspire type 7745G -434G82MN

edrick3
door edrick3 - Oct 26, 2015 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schuw03,

Zo te zien is er geen driverupdate voor je videokaart onder W10 beschikbaar.
Klik

crewmember
door crewmember - Oct 26, 2015 om 13:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Blegh acer weer met die onvindbare type nummer onzin van ze.

Zover ik kan zien hebben alle Aspire 7745G laptops een HD 5*** series gpu in zich.

Hieronder is de links voor de laatste windows 10 drivers voor die kaart, als je deze installeerd zou het weer moeten werken.

Let wel even op of je de 64 of 32 bit variant moet hebben.Je kan zien hoeveel bit je Windows is door naar deze computer te gaan-->Rechter muisknop op de C schijf--> Eigenschappen.

64bit versie:
http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows%2010%20-%2064

32 Bit versie:
http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows%2010%20-%2032

Mocht dit niet werken dan kan je nog proberen de drivers van de acer site af halen:
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Maar deze zijn sterk verouderd, en werken waarschijnlijk niet voor windows 10.

sc
door schuw03 - Oct 29, 2015 om 12:28
10 Antwoorden / 11 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor zijn advies. Geen virus c.q. malware gevonden. Heb de driver geupdate. Voorlopig gaat het nog goed.