ne
door nel123 Dec 1, 2014 om 18:09
Computers & telefonie

Veranderen wachtwoord en routernaam

Hallo Computer Techneuten
Ik vermoed dat iemand van mijn netwerk gebruik maakt.
daarom wil [k mijn routerwachtwoord en naam wijzigen.

Ik kan via ipconfig en verdere instellingen in het menu van de router komen.
Daar zie ik dan de naamstelling, en het wachtwoord..
Mijn vraag:
Kan ik e.e.a. zonder nadelige gevolgen gewoon wijzigen, zonder dat mijn internetverbinding schade oploopt

Met Vdg,

Nel

933 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 1, 2014 om 18:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moet probleemloos kunnen, alleen op al je apparaten die gebruik maken van Wifi moet je natuurlijk het nieuwe wachtwoord instellen op de nieuwe naam van de verbinding.

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2014 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nel123,

Moet kunnen. ;-)
Handleiding: klik hier.

Suc6

kathy1978
door kathy1978 - Dec 1, 2014 om 19:05
69 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

Naam van de router hoef je niet te veranderen alleen het de toegangscode. Deze dien je dan in al je andere overige apparaten dan ook in te vullen zodra ze weer verbinding maken. Over het algemeen zullen de apparaten er zelf om vragen zodra ze verbinding maken. Je vult het nieuwe wachtwoord in en klaar is kees.

Als je dan toch in de router zit kijk dan gelijk met het gratis programmaatje Inssider of je kanaalkeuze goed is om een goede stabiele verbinding te hebben. Meestal zend hij uit op kanaal 1 maar soms als er meerderee wifi zenders in de buurt zijn is het handiger een ander kanaal te kiezen. Met Inssider kan je zien welke netwerken op welk kanaal uitzenden en hoe sterk ze zijn.

succes

ne
door nel123 - Dec 2, 2014 om 10:02
39 Antwoorden / 49 Vragen

[quote=nel123 schreef op maandag 1 dec 2014, 18:09]Hallo Computer Techneuten
Ik vermoed dat iemand van mijn netwerk gebruik maakt.
daarom wil [k mijn routerwachtwoord en naam wijzigen.

Ik kan via ipconfig en verdere instellingen in het menu van de router komen.
Daar zie ik dan de naamstelling, en het wachtwoord..
Mijn vraag:
Kan ik e.e.a. zonder nadelige gevolgen gewoon wijzigen, zonder dat mijn internetverbinding schade oploopt

Met Vdg,

Nel

ne
door nel123 - Dec 2, 2014 om 10:12
39 Antwoorden / 49 Vragen

Hallo Alle techneuten die gereageerd hebben:

Mijn dank voor jullie antwoorden.

Groetjes

Nel