si
door sivletcb Mar 29, 2006 om 13:46
Computers & telefonie

Verhuizing.

Hallo,

Heel spoedig zal ik gaan verhuizen. Maar nou is het probleem dat ik nog
tot februari 2007 (!!!!!) aan mijn huidige ADSL abonnement van PLANET
vast schijn te zitten. Normaal zou ik dit begrijpen, maar ik ga écht
niet voor mijn plezier verhuizen... hoewel ik er natuurlijk wél naar
uitkijk :-)

Maar goed: ik heb al vernomen dat ik tot voorgenoemde datum netjes
maandelijks moet blijven betalen??? Dat is toch van de gekke??? Ik zou
dan nog een klein jaar elke maand voor iets moeten blijven betalen waar
ik geen gebruik meer van maak! Ten overvloede: op mijn nieuwe adres wil
ik TELE2 gaan gebruiken.

Is er geen coulance regeling mogelijk? Kan ik hulp van de KPN
verwachten? Of heeft één van jullie nog een suggestie? Ik hoor het heel
graag... alvast dank daarvoor.

Met vriendelijke groet :-)

155 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

 PLANET kan er natuurlijk ook niets aan doen dat u gaat verhuizen en uw abonnement niet mee wilt nemen. Kunt u niet beter planet meeverhuizen, op tijd opzeggen en dan pas overschakelen naar een andere aanbieder?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk heel simpel: bij de meeste aanbieders krijg je een jaarcontract, die een heel jaar doorloopt. Meestal dien je een abonnement een maand voor afloop van het contract op te zeggen. Zo niet, dan wordt je abonnement stilzwijgend verlengt. Dit is een heel gangbare procedure en staat ook overal in de overeenkomsten.

Een verhuizing is geen excuus om een abonnement op te zeggen: deze kun je namelijk meeverhuizen in het algemeen. Dat u nu onverhoopt op uw nieuwe adres Tele2 wilt gebruiken is niet het probleem van Planet of KPN, zij houden u gewoon vast aan uw contract.

Het spijt me dat ik geen beter nieuws voor u heb.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo iets:

Ik een jaarabonnement afgesloten voor de Panorama. Nu moet ik verhuizen. Houden ze me zo maar aan mijn abonnement en betalen moet ik ook!

En dat terwijl ik op mijn nieuwe adres helemaal geen Panorama meer wil, maar in plaats daarvan de Nieuwe Revu.

Ik leef met u mee. Het moet niet gekker worden in Nederland!

Groet,

Gerland

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sivletcb en Gerland

@Sivletcb: pas als Planet niet kan leveren op je nieuwe adres heb je recht om te ontbinden voor het eind van het contract. De plaats waar je je diensten van planet betrekt is niet relevant. Als zij daar kunnen leveren, dan blijft het contract geldig tot febr. 2007.

De reden voor het in stand blijven van het contract met planet is simpel: er is geen verband tussen je verhuizing en je wens om te stoppen met planet.

Je zegt dat je er geen gebruik van wilt maken op je nieuwe adres, maar als Planet kan leveren dan betaal je niet voor niets. Gebruik dan gewoon planet tot februari en zeg tijdig op. Je kan daarna om naar Tele2 (kijk wel even op deze site, nogal veel klachten over tele2 nl.). Zo heb je niet maanden voor niets betaald.

@Gerland: een verhuizing kan nooit aanleiding zijn om een abonnement dat per TPG geleverd wordt op te zeggen. In NL ben je immers altijd bereikbaar en kan TPG dus altijd de Panorama bezorgen.

Overigens begrijp ik niet wat het verband is tussen je verhuizing en het niet meer willen lezen van de Pano?

groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cannacampo,

U neemt gerland nu wel erg serieus.

Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig....

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ten overvloede: op mijn nieuwe adres wil ik TELE2 gaan gebruiken."

Uit de reacties van de anderen blijkt al, dat u niet kunt opzeggen (zonder instemming van Planet), omdat u van een andere provider gebruik wilt gaan maken.

Contract is contract.

Hoe zou u het vinden als Planet u plotseling afsluit (terwijl u dit niet wilt)? Krijgen we hier dan de vraag van u, of dit is toegestaan?

Het gaat er in deze niet om, wat u wilt, maar wat u moet. En dat is: tot februari 2007 maandelijks het (contractueel vastgestelde) abonnementsgeld betalen.

Op uw nieuwe adres hoeft u geen gebruik te maken van Planet. Het staat u vrij om daar Tele2 te gebruiken.

Buiten dat, doet het voor Planet ook niet terzake waarom u verhuist.

Tip: voordat u het vergeet, zeg nu reeds uw abonnement op bij Planet. Beter te vroeg dan te laat.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

om laten zetten naar een email only abbo, dan betaal je nog wel tot Febr. volgend jaar maar dan beperk je de kosten

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gerland,

U schrijft het zelf al: een goed verstaander...

Het probleem met geschreven tekst. Overigens zou het mij niet verbazen als een dergelijke opmerking wel serieus was bedoeld. Maar nu u het aangeeft, LOL!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2006 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals je in de vorige posts hebt kunnen lezen is het niet mogelijk om onder het contract uit te komen.

De enige wijze dat het mogelijk zou zijn is het voor Planet technisch gezien onmogelijk is om de dienst te blijven verlenen. Dit is in jouw geval niet mogelijk, want je kunt een telefoonverbinding aanvragen. Het netwerk zal zeer waarschijnlijk geschikt zijn voor DSL.

Er zijn twee keuzes, in 1x het abonnement afkopen of planet behouden!