si
door silvolde Jun 27, 2008 om 14:07
Computers & telefonie

Verschillen in signaal sterkten bij T-Mobile

Een pre-paid SIM kaart van T-Mobile geeft in en rond onze woning vrijwel geen signaal. Groot was mijn verbazing toen ik vandaag mijn nieuwe zakelijke SIM kaart activeerde en een volledig signaal waarnam. Daarna in hetzelfde toestel een pre-paid kaart gestopt met helaas weer een armoedig signaal. De T-Mobile helpdesk zakelijke markt kon alleen aangeven dat zakelijke bellers prioriteit hebben. Op mijn vraag dat dit toch alleen de tariefering zou mogen betreffen en niet de signaalverbinding kwam geen antwoord. Met KPN en Vodafone zijn op deze locatie geen verschillen waargenomen. De (zakelijke)helpdesk kon niets voor de pre-paid ontvangst doen...

Is het mogelijk dat er zakelijke nummers een sterker signaal aangeboden krijgen?

311 4 Rapporteer

poltol
door poltol - Jun 27, 2008 om 14:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ja, dat is zo. U heeft trouwens zelf al twee keer het antwoord gegeven. Want u heeft het zelf vastgesteld en is het dus waar. En de helpdesk vertelde u toch ook al dat zakelijke abbo's voorrang krijgen, dus is het twee maal waar.

Vr.gr. poltol

si
door silvolde - Jun 27, 2008 om 15:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voorkeur betekent voor mij dat er een bepaald deel van het netwerk gereserveerd is; niet dat de signaalsterkte verschillend is. En waarom zijn er dan geen verschillen op dezelfde locatie bij de andere genoemde providers merkbaar?

yke
door yke - Jun 27, 2008 om 21:10
82 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is nieuw voor mij. Of het dus echt waar is durf ik niet zeggen.

Wat ook zou kunnen is dat de prepaid sim beschadigd is (ook al is er niets aan te zien). U kunt dit eigenlijk alleen testen door een andere prepaid sim van t-mobile te proberen.

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Jun 30, 2008 om 16:06
95 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Silvolde,

Je zegt dat je met je T-Mobile PrePaid simkaart vriiwel geen signaal hebt in en om de woning en met je zakelijke simkaart wel. Het signaal is dus voldoende. Het is mogelijk dat je PrePaid simkaart niet goed werkt. Heb je al een andere T-Mobile PrePaid simkaart in je toestel geprobeerd en jouw simkaart in een ander toestel?  Als blijkt dat je PrePaid simkaart niet goed werkt kun je een nieuwe bestellen.

Gerard Benders

T-Mobile Klantenservice BV