stern
door stern Mar 2, 2016 om 13:43
Computers & telefonie

Verwijderen pop up Web Search

Web Search is een vervelende zoekmachine, een zg. hijacker. De pop-up hiervan verschijnt na het starten van Edge - Windows 10. Eerst kon ik deze wegklicken, maar nu is het "kruisje" verdwenen, dus wegklicken gaat niet meer. Ik heb een geregistreerde versie van McAfee Live-
Safe. Maar de support afd. kon Web Search niet verwijderen. Vervolgens heb ik geprobeerd
- Chrome Cleanup Tool
- Malwarebytes anti Malware, deze heeft enkele delen kunnen verwijderen o.a. pup.optional.HomePage Helper, maar de pop-up bleef komen,
- daarna de betaalde versie van Plumbytes Anti-Malware, ook deze heeft een aantal zaken verwijderd,
maar de pop-up bleef komen. Inmiddels ligt er een verzoek bij de ontwikkelafdeling van Plumbytes (in Canada).
Weet iemand van het forum wellicht een juiste oplossing om deze vervelende pop-up van Web Search te verwijderen??
Ik vermeld nog even dat ik geen techneut ben.
B.v.d.

5361 29 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 13:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Stern

Probeer eens met adwcleaner ,

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AdwCleaner-anti-spyware-toolbar-cleaner

De volgende keer opletten bij downloaden dat u de vinkjes weghaalt bij onnodige programma`s mee installeren ( zoals toolbars e.d. )
U kunt van deze site downloaden , zonder toeters en bellen , ziet u ook in èèn keer wanneer er nieuwe versie`s van programma`s zijn .

https://ninite.com/

who cares
door who cares - Mar 2, 2016 om 14:13
146 Antwoorden / 9 Vragen

Probeer deze eens

http://www.infectieherstel.com/2015/11/01/snel-instructies-om-websearch-searchtheuniverse-info-permanent-te-verwijderen/

gsm
door gsm - Mar 2, 2016 om 14:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

ADWCleaner inderdaad. Ik gebruik zelf de in Windows 10 aanwezige Windows Defender. Dat is net zo goed of beter dan de McAfee betaalde scanner.
Waarschuwing:
Wees voorzichtig met allerlei cleaners, optimizers, boosters en scanners. Ga liever de PC normaal gebruiken en pas daarbij goed op jezelf. Zelf ben je het grootste gevaar en tevens kun je de beste scanner zijn. Zelfs CCleaner kan schade veroorzaken, waardoor rare fouten ontstaan kunnen, zeker als je niet steeds de nieuwste versie gebruikt.

stern
door stern - Mar 2, 2016 om 14:18
13 Antwoorden / 4 Vragen

AdwCleaner al gebruikt, levert echter niets op.
Ik zal "infectieherstel" eens proberen.
Dank alvast voor de reactie.
Ik ben overigens niet iemand die allerlei web-sites raadpleegt. Maar dank vooruw advies.

reflecs
door reflecs Mar 2, 2016 om 14:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Let op: "automatisch Websearch.searchtheuniverse.info verwijdering gereedschap" NIET downloaden.= Spyhunter, moet u voor betalen en helpt niet.

gsm
door gsm - Mar 2, 2016 om 14:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Malware Bytes Anti Malware (MBAM) is ook een bewezen goede verwijderaar.

Raar dat zowel MBAM als ADWCleaner niet helpen.
Zorg dat je tijdens het cleanen geen internetverbinding hebt. Anders kan het dweilen met de kraan open worden.
Probeer de programma's te gebruiken in de veilige mode.

Gebruik  Windows Defender eens.
Controleer via de rechter muisknop de Eigenschappen van snelkoppelingen voor het internet.
Controleer of Websearch als extensie in de internetbrowser is geactiveerd. Verwijder alle verdachte extensies.

Persoonlijk heb ik een gezond wantrouwen jegens buitenlandse instanties zoals Infectieherstel.

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 14:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@stern

Aanvulling op de reactie van @reflecs , Spyhunter niet downloaden is een betaalde versie, is troep en ook moeilijk te verwijderen u betaald voor niks .

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 14:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@stern ,

Volg ook eens deze stappen ,

http://malwarerid.nl/malwares/smart-web-search/#HijackedIE .

heeft u ook bij gebruik van Adwcleaner deze al uitgevoerd als administrator ?

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 14:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou me ook niet zo snel aan infectieherstel (van 2016) wagen (en ook niet aan Plumbytes), maar eens proberen wat @gsm voorstelt. Dus losgekoppeld van internet en in veilige modus de AdwCleaner en Mbam laten lopen als dat lukt.
Kijk eventueel ook nog bij Opstarten of daar iets staat van Web Search.
En misschien ook nog dit doorlezen: http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/114387-het-verwijderen-van-het-websearchyouwillfindinfo-virus.html

stern
door stern - Mar 2, 2016 om 15:03
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb net de scan van Spyhunter gedraaid. Deze vond een verdacht programma genaamd:
Service Host App Updater. Geen idee of dit de oorzaak is.
Inderdaad als je deze wilt verwijderen, moet je eerst betalen. Dat heb ik dus niet nogmaals gedaan.
Vriendelijk bedankt voor alle suggesties. Ik ga ermee aan de slag.

stern
door stern - Mar 2, 2016 om 15:04
13 Antwoorden / 4 Vragen

Overigens weet iemand of dit programma malware is? En hoe kan ik dit dan verwijderen?

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
stern
door stern - Mar 2, 2016 om 15:31
13 Antwoorden / 4 Vragen

Plumbytes heeft inderdaad terugbetalings mogelijkheden. Dit bood de support zelf aan.
bedankt voor uw advies.

marita567
door marita567 - Mar 2, 2016 om 15:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@stern ,

U kunt dit ook nog proberen , installeer hitman pro ,  u heeft dan 30 dagen een probeerversie van de betaalde versie .
Na 30 dagen krijgt u de melding om te kopen , maar daar moet u niet op reageren .
Na de 30 dagen Hitman pro verwijderen via programma`s / onderdelen , wilt u dan Hitman pro als extra scan kunt u opnieuw downloaden maar u krijgt dan niet meer de betaalde versie aangeboden .
Ik heb deze ook op mijn laptop staan ( niet de betaalde versie ) werkt nu gewoon als een extra scan .

http://www.surfright.nl/nl/downloads/

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarschijnlijk dient u de computer opnieuw op te starten na het verwijderen van malware e.d. en dat u dan pas ziet of het werkelijk verwijderd is.

Verwijderen Spyhunter (eerst kijken of het programma wel uitgeschakeld is, bijv. ook via Start - Msconfig - tabblad Opstarten of het programma mee opstart): http://www.pc-tips.info/tips/wat-als-u-spyhunter-niet-kunt-verwijderen/

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2016 om 16:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Junkware removal tool:
https://malwaretips.com/blogs/remove-popup-ads-windows-10/
Stap 2

Kijk ook eens bij geïnstalleerde programma's, als er een onbekend programma bij zit kunt u googlen wat het is, of zoeken op deze site:
http://www.shouldiremoveit.com/

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2016 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:
Spyhunter vindt ALTIJD iets 'verdachts'.
Jammer dat je dit progje al geprobeerd hebt. Hoop voor je dat je dit verder zonder problemen kunt verwijderen (anders heb je er nog een probleempje bij)
De oplossing zou moeten zijn:
Computer opstarten in Veilige modus
AdwCleaner downloaden (kijk eens hier)
Nog eens scannen met MBAM

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2016 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Spyhunter verwijderen .... lees eens hier.

stern
door stern - Mar 2, 2016 om 17:43
13 Antwoorden / 4 Vragen

Spyhunter is verwijderd.
ik zal het advies van Edrick eens volgen, maar niet nu. Ik ben al vele dagen bezig om dit te verwijderen. Maar geef niet op.
Allen bedankt.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2016 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De aanhouder wint!

En mooi dat Spyhunter verwijderd is.

sw
door swat1500 - Mar 2, 2016 om 20:49
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou ook kunnen dat websearch is gekoppeld aan een ander gedownload programma en vervolgens zichzelf weer installeert zodra het andere programma wordt gebruikt.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 22:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

.... en dat u intussen maar niet gaat internetbankieren, aangifte doen etc. met deze pc.....

Ma
door MacWally - Mar 3, 2016 om 02:07
151 Antwoorden / Vragen

Stop toch met die Edge is gewoon troep. Gebruik Firefox of Chrome met de benodigde AdBlock. Misschien kun je hier iets mee ?

besseldekker
door besseldekker - Mar 3, 2016 om 02:44
123 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf goede ervaringen met Junkware Removal Tool. Een vrij zwaar programma, en uw scherm gaat misschien tijdelijk op zwart. Zelf ben ik digibeet, dus ik schrok daarvan, maar het was wel effectief en richtte geen schade aan. Ik kan u helaas niets garanderen, daarvoor ben ik te ondeskundig.

stern
door stern - Mar 3, 2016 om 09:53
13 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt mij inderdaad mogelijk dat Web Search gekoppeld is aan een ander programma De toolbar van Web Search is niet geinstalleerd, alleen verschijnt iedere keer bij het opstarten het verzoek om deze startpagina te installeren. En dat is niet gebeurd.
Ik volg in ieder geval het advies van Edrick. Wordt vetvolgd.

stern
door stern - Mar 5, 2016 om 15:48
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het advies van Edrick opgevolgd, en het ziet er nu naar uit dat de pop-up niet meer verschijnt.
Allen hartelijk bedankt voor uw hulp.

fl
door flessebon - Mar 5, 2016 om 15:59
418 Antwoorden / 7 Vragen

Wat voor merk pc/laptop heeft U?

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 16:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de pc bijv. een kleine week probleemloos werkt zou ik een herstelpunt maken en via schijfopruiming alle herstelpunten verwijderen behalve het laatste. Daarmee voorkomt u dat bij eventuele problemen misschien per ongeluk een keer een herstelpunt kiest waar dit probleem opnieuw mee kan beginnen.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2016 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb het advies van Edrick opgevolgd,

Heel verstandig ;-)

en het ziet er nu naar uit dat de pop-up niet meer verschijnt.

Mooi zo! Houden zo!

stern
door stern - Mar 6, 2016 om 11:44
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb overigens een laptop Acer Aspire E1-771.
Ook vanochtend (nog) geen pop-up.
Dank, dank.