dhiemstra01
door dhiemstra01 Mar 24, 2014 om 08:46
Computers & telefonie

Verwijderen virus

Hoe verwijder ik WebSearch van mijn laptop, wie kan mij hier bij helpen. alvast bedankt..

4729 11 Rapporteer

who cares
door who cares - Mar 24, 2014 om 09:22
146 Antwoorden / 9 Vragen

Windows 7 gebruikers:

Klik "Start" ("Windows Logo" in de linkerbenedenhoek van je desktop), Kies "Controle Paneel".

Windows XP gebruikers:

Klik "Start", kies "Instellingen" en klik op "Controle Paneel". Zoek en klik op "Programma's toevoegen of verwijderen".

WIndows 8 gebruikers:

Klik rechts in de linkerbenedenhoek van het scherm. Selecteer Controle Paneel. In het geopende scherm kies "Een programma verwijderen".

In het Programma verwijderen scherm: zoek naar "Search Assistant WebSearch" en "Search NewTab" selecteer deze verwijzingen en klik op "Deïnstalleren" of "Verwijderen".

Na het verwijderen van mogelijk ongewenste programma's die browser-doorverwijzingen veroorzaken naar websearch.searchguru.info scan je best je computer op enige overgebleven ongewenste onderdelen. Om je computer te scannen gebruik aanbevolen anti-spyware software. Verwijder alle referenties die dit programma detecteert om zeker te zijn dat je PC geen mogelijke spyware of malware-infecties meer bevat.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2014 om 09:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dhiemstra01,

Laat AdwCleaner even z'n werk doen.

Suc6

de
door dedolle - Mar 24, 2014 om 14:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

@ who cares
Klik "Start" ("Windows Logo" in de linkerbenedenhoek van je desktop), Kies "Controle Paneel".
Deze "Controle Paneel" is bij mij niet te vinden. Wel bij "start- configuratiescherm - programma's en onderdelen-"! Daar kun je Web search of assistent web search in de programma's zoeken en verwijderen. Alle programma's staat op alfabet dus moet makkelijk te vinden zijn. Daarna inderdaad een adwere laten scannen.

af
door afarensis - Mar 24, 2014 om 14:40
14 Antwoorden / 0 Vragen

WhoCares heeft op zich gelijk. Maar waarom niet even vermeld, voor de (schat ik) 90% van de lezers die een Nederlandse Windows versie gebruiken, controle pan(e)l, gewoon het Configuratiescherm is.

Aanvullend advies, Google gewoon even op WebSearch en je krijgt tientallen tips om dit te verwijderen. Lijkt overigens geen ernstige bedreiging.

betta
door betta - Mar 24, 2014 om 14:56
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb zelf een goede ervaring met Revo Uninstaller!
Ik heb dezelfde ellende gehad als de vraagsteller en het alleen daarmee weg gekregen.
Met dat programma wat je eerst op je computer zet kun je de meest hardnekkige ellende
weg halen!
Succes ermee

who cares
door who cares - Mar 24, 2014 om 15:43
146 Antwoorden / 9 Vragen

@@ , Afaresiis, mensen vergeten vaak Google te gebruiken,er zijn daar zoveel antwoorden te vinden voor welk probleem dan ook , zelf even zoeken.

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Mar 24, 2014 om 17:41
53 Antwoorden / 82 Vragen

Bedankt vrienden et is me gelukt....

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2014 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dhiemstra01,

Mooi zo en bedankt voor het terugmelden.
Kun je nog even aangeven HOE het je gelukt is?

Met vr.gr.

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Mar 25, 2014 om 06:51
53 Antwoorden / 82 Vragen

Ik heb alles verwijderd, en toen weer alles op nieuw geïnstalleerd ..

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2014 om 09:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dhiemstra01,

Alles verwijderd?
Bedoel je dat je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt?

Waarom heb je AdwCleaner niet gewoon gebruikt of werkte dat niet?

dhiemstra01
door dhiemstra01 - Mar 25, 2014 om 15:59
53 Antwoorden / 82 Vragen

Nee dat heb ik wel geprobeerd maar dat lukte mij niet met AdwCleaner...