co
door conair Nov 15, 2013 om 20:25
Computers & telefonie

Verzekering mobiele telefoon

Laatst augustus is mijn dochter gebeld geworden voor een verzekering voor haar nieuwe telefoon, antwoord van haar was, nee geen interesse. Nu eind oktober word er van mijn rekening een bedrag van € 41.25 afgeschreven onder premie Life Line, The Phone House. Ik heb gebeld met Life Line en gevraagd wat de bedoeling is van het afgeschreven bedrag. Ze zeiden tegen mij dat het een verzekering voor de mobiele telefoon was en dit bedrag 3 maandelijks word afgeschreven. ik heb hun toe verteld dat mijn dochter nooit een verzekering heeft afgesloten. tevens heb ik hun gevraagd HOE ZE IN GODSNAAM AAN MIJN REKENING NUMMER KOMEN WAARVAN HET GELD IS AFGESCHREVEN. Mijn dochter heeft een eigen rekening waar het abbonement maandelijks van word afgeschreven. Ze zeiden tegen mij dat ze een opname hadden van het telefoon gesprek, waarop ik zei, dan zoek dat maar eens op en laat dat mij dan maar eens horen. Nu een dikke week later niks meer gehoord.ik heb het geld terug laten boeken en hun dit ook duidelijk gezegd.
Mijn vraag is nu, wat kan ik hier aan doen, pure oplichterij, ik wil een vergoeding voor de gemaakte ellende en een excuus vanuit hun zijde.

942 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2013 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Vergoeding voor gemaakte ellende en ook excuses kunt u vergeten. Houd uw rekening in de gaten, dat het niet opnieuw geïncasseerd wordt. Laat desnoods het bankrekening nummer van die club blokkeren.

co
door conair - Nov 15, 2013 om 20:41
10 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 nov 2013, 20:34]Vergoeding voor gemaakte ellende en ook excuses kunt u vergeten. Houd uw rekening in de gaten, dat het niet opnieuw geïncasseerd wordt. Laat desnoods het bankrekening nummer van die club blokkeren.

co
door conair - Nov 15, 2013 om 20:44
10 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 nov 2013, 20:34]Vergoeding voor gemaakte ellende en ook excuses kunt u vergeten. Houd uw rekening in de gaten, dat het niet opnieuw geïncasseerd wordt. Laat desnoods het bankrekening nummer van die club blokkeren.

Bedankt voor het antwoord, maar kan dit nu allemaal, je word bedonderd waar je bij staat, moet niet gekker worden. Ga er toch verder mee desnoods de rechtsbijstand.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2013 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Moet u doen, als u daar de moeite voor wil doen. Maar rechtsbijstand doet pas iets als u een bepaalde geldelijke schade hebt boven een bepaald bedrag.

Zij zorgen niet voor excuses en net zo min voor een vergoeding voor gemaakte ellende,

co
door conair - Nov 15, 2013 om 21:11
10 Antwoorden / 10 Vragen
0

Moet zeggen dat je gelijk hebt, maar moeten wij dit maar allemaal pikken. Staan erbij en kijken ernaar.

alexishoop
door alexishoop - Nov 15, 2013 om 21:57
562 Antwoorden / 6 Vragen
0

alleen als u dochter in augustus jonger was dan 16 of stond ingeschreven bij het belmeniet register is het contract per definitie ongeldig en was een terugboeking rechtmatig. voorkom een incasso traject en zoek zo snel mogelijk uit of de telefonische verkoop bevestigd is, dan zit er niets anders op dan te betalen.





co
door conair - Nov 15, 2013 om 22:02
10 Antwoorden / 10 Vragen
0

Mijn dochter was 19, wel ingeschreven bij het belmeniet register. Ik wacht op dit moment op hun telefoontje wat betreft de bandopname, maar niks meer gehoord.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2013 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Heeft uw dochter tijdens dat telefoongesprek een bankrekening nummer verstrekt? Is een een polis ontvangen via de mail of zo, waarop ook haar mobiel vermeld staat?

Hoe komt zij aan de nieuwe telefoon? Uit een winkel, via een provider?

alexishoop
door alexishoop - Nov 15, 2013 om 22:58
562 Antwoorden / 6 Vragen
0

een contract kan ongedaan gemaakt worden op basis van Telecommunicatiewet Artikel 11.7 lid 9, waarin telemarketing is in dergelijke gevallen verboden is. het gebelde telefoonnummer moet wel 6 weken of langer correct staan in geschreven bij het belmeniet register, er zijn verschillende typen blokkades.

alexishoop
door alexishoop - Nov 15, 2013 om 23:00
562 Antwoorden / 6 Vragen
0

tja dat met die bankrekeningnummer is een raar verhaal, maar welke banknummer ook gebruikt is maakt niet veel uit, het gaat om het adres (persoon) die op de polis staat, diegene is verantwoordelijk.

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2013 om 10:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als ze die voicelog met daarop de bevestiging van de verzekering met daarbij uw rekeningnummer niet kunnen leveren, dan zou ik het hele internet vol blaffen over deze idiote praktijken.
Denk aan de klachtenkompas, klacht.nl en twitter. U krijgt er niets voor terug, maar u treft ze wel waar het pijn doet.

Maar voor nu zou ik nog even een slag om de arm houden. Het is toch wel erg merkwaardig dat ze aan uw bankrekeningnummer zijn gekomen. Hoe eerlijk is uw dochter naar u toe? Was u erbij toen ze zei 'nee, geen interesse' ?
Verder hoeft u natuurlijk niet te betalen voor een verzekering van uw dochter. Maar uw dochter kan bij het eventuele aangaan van de verzekering wel een probleem hebben, zij zal dan zelf moeten betalen via haar eigen bankrekening.

Uw dochter mag niet worden gebeld door onbekende aanbieders als ze staat ingeschreven bij het bel-me-niet register. Maar als dit via Phone house is gegaan, waar zij de telefoon heeft gekocht, dan mag het weer wel, omdat zij klant is (was) bij Phone house.
klik HIER

co
door conair - Nov 16, 2013 om 17:45
10 Antwoorden / 10 Vragen
0

Enkele antwoorden op de reacties,
Mijn dochter heeft geen bankrekening nummer verstrekt, geen bevestiging ontvangen op welke wijze dan ook, haar telefoon is online via typhone besteld.

De polis eens bekeken, staat op mijn naam, maar bankrekening van mijn dochter. Dit is gekomen met het abbonement te verlengen.

Bij het gesprek wat telefonisch heeft plaatsgevonden was mijn vrouw aanwezig, en daar is gezegd geworden, geen interesse.

Het enigste wat ik me nog kan voorstellen is het volgende, het contract van 1 jaar geleden heeft op mijn naam gestaan, maar dat is juli jl omgezet naar haar bankrekening nummer. Ik zal nog wel in het systeem hebben gestaan. Maar dat is nog steeds niet de reden geld van een rekening af te schrijven voor een verzekering die niet en ik zeg het nogmaals NIET is afgesloten.

Ik ga hier wel verder mee, klachtencompas, klacht.nl, facebook enz.

alexishoop
door alexishoop - Nov 17, 2013 om 17:35
562 Antwoorden / 6 Vragen
0

[quote=conair schreef op zaterdag 16 nov 2013, 17:45]

De polis eens bekeken, staat op mijn naam, maar bankrekening van mijn dochter....
...Bij het gesprek wat telefonisch heeft plaatsgevonden was mijn vrouw aanwezig, en daar is gezegd geworden, geen interesse....

...Ik ga hier wel verder mee, klachtencompas, klacht.nl, facebook enz....

dan bent u de polishouder en dus verantwoordelijk, u had daarom het voicelog gesprek moeten voeren, nu dat niet gebeurd is en er duidelijk geen interesse is aangegeven, dat alles samen met het feit dat u staat in geschreven bij het belmeniet register, is er nooit sprake geweest van een rechtsgeldige overeenkomst.

lifeline moet daarom (desnoods rechtens afdwingbaar) het contract met u ongedaan maken, door de premies terug te betalen.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer