ek
door ekke Sep 20, 2010 om 21:39
Computers & telefonie

Verzonden leesbevestiging annuleren

Ik ben veranderd van provider en daardoor ook van e-mailadres. Omdat het oude adres nog enige tijd actief bleef, ontving ik op dit adres toch nog een mail van iemand die een leesbevestiging vroeg. Ik heb daarop met “ja” geantwoord. Toen die leesbevestiging werd verzonden - via dezelfde account als waarmee de mail is binnengekomen - bleek verzenden al niet meer mogelijk. Nu probeert Outlook voortdurend dit bericht te versturen, en geeft elke keer bij “verzenden / ontvangen” een foutmelding. Hoe kom ik daarvan af?

2240 9 Rapporteer

gallito
door gallito - Sep 21, 2010 om 00:03
479 Antwoorden / 66 Vragen

Hallo Ekke,

Probeer eens het volgende.

Ga naar Bestand en zet een vinkje bij Off-line werken.
Dan de e-mail verwijderen.

Daarna vinkje weer weghalen.

ek
door ekke - Sep 21, 2010 om 12:11
10 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Gallito,

Bedankt voor je antwoord. Helaas biedt het geen oplossing. De mail zelf is gemakkelijk te verwijderen, maar niet de leesbevestiging, die Outlook steeds tevergeefs wil versturen. Waar worden zulke leesbevestigingen eigenlijk opgeslagen, voordat ze verzonden worden? Ik zou hem dan misschien kunnen versturen via mijn huidige provider en zou het probleem opgelost zijn. Nu krijg ik elke keer het foutbericht: er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail.
Andere suggesties?

Groet,
Ekke.

birdies
door birdies - Sep 21, 2010 om 12:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Even je internet verbinding uit schakelen, dan lukt verwijderen wel.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2010 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Ekke,

Via Start - Zoeken: Postvak UIT.dbx of alleen .dbx invult, dan kun je Postvak UIT deleten. Niet vergeten om "Verborgen bestanden en mappen" aan te vinken bij het zoekvenster.
Bij het opnieuw opstarten krijg je vanzelf een nieuwe map.

Suc6

ek
door ekke - Sep 21, 2010 om 14:10
10 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo edric3 en birdies,

Dank voor de antwoorden, maar ze hebben een oplossing nog niet dichterbij gebracht. Ik werk met Outlook 2007 (dus niet Outlook Express) en ik kan dus ook geen .dbx bestanden vinden. Ik meende te weten dat Outlook werkt met .pst extensie, maar ook het bestand Postvak UIT.pst is onvindbaar. Overigens is in Outlook de map "Postvak UIT" leeg. Daarin wordt een nog niet verzonden leesbevestiging blijkbaar niet opgeslagen.
Andere suggesties?

Groeten,
Ekke.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2010 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ekke,

Sorry, niet goed gelezen. De oplossing was voor OE en niet voor Outlook.

Mss kun je iets met deze tip.

Suc6

freya
door freya - Sep 21, 2010 om 14:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ekke,

Een leesbevestiging is ook geen 'echt' mailtje, dus dat je niets in PostvakUIT ziet is logisch. Een leesbevestiging is iets dat door Outlook 'op de achtergrond' verstuurd wordt.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

1. Outlook starten.
2. Via Extra > Accounts het betreffende account verwijderen.
3. Outlook afsluiten en opnieuw opstarten.
4. Het betreffende account opnieuw aanmaken.

(Bovenstaande is een beschrijving voor Outlook 2003, in jouw versie van Outlook kan het iets anders zijn)

m.vr.gr. Freya

ek
door ekke - Sep 22, 2010 om 10:24
10 Antwoorden / 5 Vragen

Beste experts,

Ik heb de raad van Freya opgevolgd, et voilà! (ik woon in Frankrijk). Probleem opgelost.
Aan het inzetten van het programma OutlookSpy dat edrick3 aanraadde ben ik dus niet meer toegekomen, hoewel ook dit waarschijnlijk een prima oplossing zou zijn geweest.
Graag bedank ik van harte gallito, birdies, edrick3 en Freya, die mij zo snel geholpen hebben om van die voortdurende en vervelende foutmeldingen af te komen.

Vriendelijke groet vanuit een zonnig Frankrijk,

Ekke.

freya
door freya - Sep 22, 2010 om 10:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor en mooi dat het allemaal gelukt is.
Bedankt in ieder geval voor het terugmelden.

Freya