mgvrkn
door mgvrkn Oct 11, 2011 om 20:54
Computers & telefonie

Videokaart stuk.

Mijn laptop vertoont kuren w.b.de videokaart.
Hij is al een keer gerepareerd bij comp.zaak maar zonder garantie want hij gaf mij weinig kans dat het probleem weg zou blijven want het was niet echt te repareren.
Het probleem was ong. een maaand weg maar het is er weer.
Als ik hem nu opstart dan laat ik hem ong. een kwartier warm worden,doe hem weer uit en gelijk weer aan dan is hij weer goed en kan ik er een paar uur mee werken maar als hij in stand by komt,krijg ik hem er niet meer uit en moet ik het hele proces weer doen en werkt alles weer normaal.
Heeft iemand misschien een goed idee hiervoor of moet ik hem maar wegooien.

Met vr.gr

mgvrkn

1703 12 Rapporteer

va
door vascore - Oct 11, 2011 om 21:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al eens een schone windows op die laptop geinstalleerd ?

mgvrkn
door mgvrkn - Oct 11, 2011 om 21:27
184 Antwoorden / 61 Vragen

ben een leek maar wat is een schone windows?

freya
door freya - Oct 11, 2011 om 21:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mgvrkn,

Ik weet niet om welk merk laptop het gaat, maar ik zou toch beginnen met een bezoekje aan de website van de fabrikant van de laptop. Zoek daar jouw type laptop en download de laatste versie van de drivers. Denk daarbij om te beginnen aan chipsetdrivers en drivers voor de videokaart. Wellicht lost dat de problemen op.

m.vr.gr. Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Oct 11, 2011 om 21:35
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo Freya,

Dat ga ik wel proberen maar met mijn botte verstand van comp. denk ik toch wel dat het een warmtekwestie is want als ik hem dus warm laat worden zoals ik vermeldde dan gebeurt er iets in de videochip en doet tie het weer????

Gr.mgvrkn

mgvrkn
door mgvrkn - Oct 11, 2011 om 21:40
184 Antwoorden / 61 Vragen

Als hij weer goed werkt heb ik zoveel mogelijk website’s aan staan om hem warm te houden en mijn laptop is een Packard Bell van 4 jaar oud Type Easy Note MB 65-P-013

zw
door zwaardvis - Oct 11, 2011 om 21:51
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Is de beeldscherm verversingsfrequentie goed (niet te hoog) ingesteld, meestal moet dit 60 hz zijn bij LCD schermen.
Bureaublad rechtsklikken, Eigenschappen,Instellingen, Geavanceerd, Beeldscherm.

zw
door zwaardvis - Oct 11, 2011 om 21:53
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op dinsdag 11 okt 2011, 21:27]ben een leek maar wat is een schone windows?Dat betekent dat je Harde schijf gewist en geformatteerd wordt en dat het besturingssysteem opnieuw wordt geinstalleerd. Je hebt dan een nieuwe, verse ,schone, onbezoedelde versie van WIndows.

mgvrkn
door mgvrkn - Oct 12, 2011 om 09:57
184 Antwoorden / 61 Vragen

Sorry,kan niks meer proberen. Krijg laptop niet meer aan de praat.Probeer het vandaag nog wel eens.
Allen tot zover bedankt.

conny2
door conny2 - Oct 12, 2011 om 10:22
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mgvrkn,

Waarschijnlijk heeft de reparateur gelijk en is er niet veel aan te doen.

specificaties van Uw laptop link
nieuwsbericht over de videokaart link

herbyatnl
door herbyatnl - Oct 18, 2011 om 19:27
18 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt conny2, dit is een bekend probleem.
Er zijn veel Nvidia videokaarten die dit probleem hebben, dit heeft te maken met de koeling, de kaarten worden te warm en vertonen vaak "artifacts" (vreemd beeld)

De oorzaak hiervan is dat de printplaat (het moederbord) kromtrekt waardoor de solderingen van de videokaart loslaten.
De oplossing is het verhitten (branden) van de videokaart. Dit heeft mijn laptop tot nu toe een half jaar extra leven gegeven, maar is inderdaad uitstel van exicutie
Als dit al een keer gedaan is kan het WEL nog een keer gedaan worden.
De winkel waar ik gewerkt heb deden we dit voor zo'n €100,- maar inderdaad ook zonder garantie.
Zie dit Youtube filmpje hoe zij dit doen:
Filmpje

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 19:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......De oplossing is het verhitten (branden) van de videokaart........... Heeft bij mij maar een paar weken gewerkt.

herbyatnl
door herbyatnl - Oct 19, 2011 om 17:03
18 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:58].......De oplossing is het verhitten (branden) van de videokaart........... Heeft bij mij maar een paar weken gewerkt.
Zoals ik zeg, het kan zo weer gebeuren.

Bij een X-Box 360 is dit hetzelfde probleem (beter bekend als red ring of death)
Hier word vaak een muntstuk (ingewikkeld in tape) onder de videokaart geplaatst om opnieuw kromtrekken te voorkomen.

Ik heb genoeg laptops gezien die het een jaar volhouden, maar ook meerdere die inderdaad na een paar weken er mee stoppen, ik geloof dat ik zelf alleen al zo'n 50 laptops op deze manier gerepareerd heb...