br
door bruggeman_1 Jul 25, 2005 om 20:05
Computers & telefonie

Virusscanner

Wie kan mij vertellen welke virusscanner ik het best kan kopen, ik had destijds Panda geleverd gekregen bij de computer, maar aangezien ik voor een verlenging € 39,95 moet overmaken naar het buitenland, heb ik zoiets van dan kan ik er hier ook wel 1 kopen.

Wat betreft een firewall, heb ik die ook nodig, ik heb toch windows xp sp.

1 keer per maand laat ik Hitman Pro draaien.

Met vr groeten,

384 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad Norton Anti Virus 2005 van Symantec aan.
Zelf ook in gebruik (sinds 2002) en uiterst tevreden.

Lekker makkelijk bestellen bij Bol.com voor €54,99.

Nu besteld, woensdag in huis en achteraf betalen
met een acceptgiro.

Norton Antivirus 2005 V 11.0 NL

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem de gratis AVG Free edition van Grisoft (alleen in het Engels).

AVG Free

Kies bij de installatie voor Custom i.p.v. Standard.

Je kunt dan voor Outlook Express de Personal E-mail scanner kiezen of voor Outlook de plugin voor Outlook.

Updaten gaat automatisch. Alleen de meest noodzakelijke opties zijn in te stellen, maar dat is ook voldoende.

Ik ben zelf heel tevreden over deze gratis scanner, die bovendien veel
minder belastend voor het systeem is dan bijvoorbeeld Norton..

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprise,

Avast is inderdaad in het Nederlands, maar scant geen e-mail dacht ik.

Waar vind ik echter die Nederlandse versie van de AVG Free edition?

groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hoi GSM,

Ik lees dit net op deze pagina: http://www.grisoft.com/doc/202/lng/us/tpl/tpl01
maar zie nu dat o.a. deze Nederlandse taalmodule alleen verkrijgbaar is voor de betaalde pro-versie, dus helaas, mijn excuses... ;-)
Maar in het Engels doet 'ie het ook prima hoor... ;-)

Avast heeft voor zover ik me kan herinneren wel een e-mail protectie, ik heb Avast een tijdje geleden eens een paar weken gebruikt op een W'98 machine.
Zie ook: http://www.avast.com/eng/av4_version_comp.html
onder het kopje Resident protection.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is wel mosterd na de maaltijd, maar ik gebruik ook AVG free

en ben er zeer tevreden over. Ik ontvang regelmatig updates

en heb het idee dat alle bagger buiten mijn pc gehouden wordt.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pesoonlijk zweer ik bij AntiVir PersonalEdition  Classic en Kerio Pesonal Firewall.

gr.toro

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@enterprise

Dan was ik denk ik in de war (leeftijd hè) met Antivir die geen e-mail
scant. Avast doet dat uiteraard wel. Ik hou me voorlopig echter bij AVG
Free met de Outlook plugin. AVG bevalt mij zoals gezegd uitstekend. Ik
heb al tijden geen virus of spyware meer ontmoet. Nu moet ik er wel
bijzeggen dat ik ook MS-Antispyware Beta 1, SpywareBlaster en Spybot
S&D draai en  daarnaast nog zo nu en dan een scan met Ad-aware SE.

Groeten,

GSM

En telkens maar weer inloggen!

Hebben ze bij de redactie geen virus- en spywarescanner?

Wie weet lost het iets op.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen probleem hoor GSM, ik ben zelf ook niet meer zo 'piep'...(en vergeet dus ook wel eens wat).

AVG doet het ook prima (heb ik uiteraard ook zelf ooit eens uitgeprobeerd).

Voor de geïnteresseerden onder u, mijn netwerkje wordt op de volgende manier beveiligd.

ADSL-verbinding komt binnen op een modem/router (Zyxel Prestige 2602H), uiteraard met ingeschakelde firewall.

Daarnaast de PC en laptop voorzien van ZoneAlarm Security Suite (deze
is naast de bekende firewall voorzien van Antivirus, Privacy Control
(Cookie control en Ad-Blocking), Instant Messaging Security en Web
filtering.

Spam krijg ik niet op m'n systeem want deze wordt al op de server van de providers gecheckt en verwijderd door Mailwasher Pro.

Tegen spyware gebruik ik Ad-Aware, Spybot, Microsoft Antispyware en SpywareBlaster.

En uiteraard ga ik Internet alleen op met Firefox en de emailcliënt is Thunderbird.

Die Zyxel-modem is met VoIP, die heb ik sinds kort i.v.m. mijn (overigens uitstekend werkende!) ADSL-Telefonie van Tiscali

Dat was het wel zo'n beetje, dacht ik.

En voordat er nu mensen gaan roepen dat het allemaal teveel van het
goede is, ik surf als een raket de hele wereld over zonder enige
restrictie door bovenstaande veiligheidsvoorzieningen.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Gewoon Panda Titanuim is een uitstekend progamma, je pc wordt er nie trager van in tegenstellig tot Norton!!!

Nieuwe Panda Titanium €29,95

Hitman Pro 1x per maand als je regematig internet is da erg weinig!!!

De Groente

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De informatie van GSM is niet juist.
AntiVir scant wel degelijk e-mail op virussen (is een keer mijn redding geweest).
vr.groet toro

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@toro,

Bedankt voor de info.

Ik zal Antivir eens een keer goed uitproberen.

Voorzover ikhet begrijp zit de pop3 scanner niet in de Freeware versie
van de personal antivir en wel in de niet gratis premium editie.

Ter info:

Op www.kerio.com is versie 4.2 van de gratis Kerio Personal firewall sinds 15 juli beschikbaar.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Bruggeman,

Waarom probeer je het eerst niet een poosje met de gratis verkrijgbare antivirus- en firewall software...?
Als je dit niet bevalt (wat ik niet geloof want dit zijn over het algemeen uitstekende programma's) dan kan je altijd nog besluiten om een betaalde versie van een ander merk aan te schaffen, toch...?
Gratis, en als beste uit de testen komen AVG Antivirus en Avast! Antivirus (nu beide sinds kort ook in het Nederlands!).
Zowel de programma's als de virusdefinties worden zeer regelmatig bijgewerkt (ge-update) en ze zijn heel betrouwbaar wat het vinden en tegenhouden van virussen betreft.

Een goeie gratis (échte) firewall is ZoneAlarm Free.
Zo'n firewall controleert namelijk zowel het inkomende als het uitgaande verkeer (de XP firewall checkt alleen het inkomende verkeer).
En juist het belang van de uitgangscontrole wordt nogal eens onderschat.
Internet, e-mail en P2P-netwerken (zoals KaZaA) staan tegenwoordig helemaal stijf van de virussen en spyware en als jij (al dan niet ongemerkt) een virus of spywareprogrammaatje op je PC krijgt, en je hebt geen firewall met uitgangs- (programma) controle, dan kan zo'n virus of spywareprogje ongehinderd contact maken met de website of server van de makers van deze troep, met alle kwalijke gevolgen van dien.

Als je eens zo'n firewall wil proberen en je weet niet hoe deze precies werkt dan kan je dat hier gewoon vragen, dan helpen we je graag.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Bruggeman,

Ik bezit nog al wat ervaring met Norton en die zijn niet positief vastlopen PC enz. Hebben een zeer slechte helpdesk benatwoorden vragenm per e-mail of vragen of je hem opnieuw wil stellen omdat zij het zo druk gehad hebben dat de vraag zoek is. of iets dergelijks. Dus nooit meer Norton.

De Duitse Consumentenbond heeft recentelijk Viruscanners en Firewall programma's getest. Winnaar Virus Scanner Kaspersky en winnaar Firewall, ZoneLab. Ik gebruik beide en tot volle tevredenheid. Een totale Viruscan van mijn PC Pentium 3 neemt wel veel tijd in beslag ca. 45 min. ZoneLAb voorkomt bijvoorbeeld dat je naar een site gaat die gevaarlijk is en geeft dan een waarschuwing. Zonelabs automatische update, Kaspersky moet meestal handmatig, programma geeft wel een melding dat er een update beschikbaar is. Veel succes.

Henri 1942