je
door jessedylan Jul 16, 2010 om 13:31
Computers & telefonie

Virusscanner

wie weet hoe je 2 computers kunt beschermen met de zelfde virusscanner op 1 computer is het meteen gelukt,maar op de 2 zijn we al 2 weken bezig.
Wie weet het antwoord erop a.u.b.

404 6 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Jul 16, 2010 om 13:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jessedylan schreef op vrijdag 16 jul 2010, 13:31]wie weet hoe je 2 computers kunt beschermen met de zelfde virusscanner op 1 computer is het meteen gelukt,maar op de 2 zijn we al 2 weken bezig.
Wie weet het antwoord erop a.u.b.

Dat kan dus niet.

Wil je voor meerdere computers een virusscanner gebruiken, dan dien je voor iedere computer een aparte licentie te nemen.

Bij de gratis virus scanners dien je dan iedere computer apart te registreren.

Koop je een virus scanner, dan dien je voor meerdere computers ook meerdere licenties aan te schaffen.

Bij de meeste pakketten kun je kiezen uit een pakket voor 1 computer of voor 3 computers.

En bij meerdere computers werkt zo'n pakket voor 1 computer niet.

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 13:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jessedylan,

Wat zijn dan de problemen met die tweede computer? Scan je die tweede computer soms via een netwerk (al dan niet draadloos) en dan met de scanner op computer 1? Dat lijkt mij in ieder geval niet de goede manier.

De juiste manier is om de virusscanner ook gewoon op die tweede computer te installeren en dan die computer scannen met de eigen virusscanner.
En als je een betaalde versie van een virusscanner hebt, dan kun je die meestal op een x aantal computers installeren, dus het is dus niet zo dat je hem maar op één computer mag installeren.

En om wat voor computers gaat het? Oude, trage of recente, snelle? En welke Windowsversies staan er op die computers?

m.vr.gr. Freya

sepke2008
door sepke2008 - Jul 16, 2010 om 15:52
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dag jessedylan,

Kun je ook even vermelden om welke virusscanner (naam) het gaat?

M.v.g. Sepke

edwardus
door edwardus - Jul 16, 2010 om 19:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Neem op beide gewoon Avira of Avast, geen centje pijn en goed beschermd ook nog.
Alleen als je nog Windows 98 of zoiets draait kan ik me voorstellen dat een virusscanner problemen geeft.

holstein
door holstein - Jul 17, 2010 om 20:07
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zie bij een nieuwe topic dat je Mcafee hebt en ik kom op internet geen Mcafee virusscanner tegen die meerdere computers kan draaien op 1 licentie.
Bij de Mcafee total protection heb je wel drie gebruikers op 1 abonnement.
Daar zal vast het probleem zitten, want de verschillende aanbieders hebben scanners voor 1 en soms ook 3 gebruikers op 1 licentie.
Norton heeft bv wel voor 3 pc's en er zijn vast veel meer die dat hebben, maar je hebt nu al een betaalde Mcafee, dus de andere computer zal een gratis scanner op moeten lijkt mij......

freya
door freya - Jul 17, 2010 om 20:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@frisian62:

Met zo'n "3 gebruikers op 1 licensie" abonnement kun je de virusscanner dus gewoon op 3 computers installeren....

Freya