helma66
door helma66 Apr 23, 2008 om 22:31
Computers & telefonie

Vista prut...ik wil XP terug

Hallo beste allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe computer gekocht met Vista erop. Ik merk dat de computer steeds trager wordt, en ja mappen geleegd zoals cookies etc maar blijft traag.

Nu meen ik dat ik ooit ergens gelezen heb dat men via microsoft of ergens anders, de vista kosteloos kon omzetten naar xp. Wie o wie weet hier iets van en kan mij helpen, waar ik deze site kan vinden.

Alvast heel erg bedankt, groeten Helma

6199 133 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 23, 2008 om 22:54
1918 Antwoorden / 10 Vragen

dat is niet mogelijk, als u xp wilt moet u een licentie kopen voor xp. Dan kan het wel wat u wilt

labswans

door labswans - Apr 23, 2008 om 22:57
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik ga ervanuit dat u vista basic of premium heeft en niet de hogere vista versies.

Met de hogere vista versies kan het wel

Windows Vista: downgrade-rechten

Downgraderechten zijn een recht van de eindgebruiker. Ze worden beschreven in de productlicentievoorwaarden, of in de licentieovereenkomst voor de eindgebruiker (EULA » End-User License Agreement) en hebben betrekking op de mogelijkheid voor uw klanten om de meest recente versie van het besturingssysteem van Microsoft® te verkrijgen maar met een vorige versie te blijven werken tot ze klaar zijn om naar de nieuwe versie over te schakelen.

Wanneer en waarom maken de klanten gebruik van downgraderechten?

Uw klant koopt een nieuwe computer en moet op deze pc hetzelfde besturingssysteem gebruiken als op zijn andere 10 systemen—Windows XP Professional. Een OEM kan de klant in staat stellen gebruik te maken van de downgraderechten voor de eindgebruiker van Windows Vista Business of Windows Vista Ultimate naar een gekwalificeerde versie van Windows XP Professional (zie verder) op het nieuwe computersysteem. Dit proces wordt gedetailleerd beschreven in de licentieovereenkomst voor het desktop besturingssysteem (DTOS). De downgrademedia moeten u door de eindgebruiker worden geleverd en het moet gaan om officiële versies met licenties van Microsoft dealers, OEM/Systeembouwers of volumelicenties.

Productactivering

Als een eindgebruiker gebruik maakt van zijn downgraderechten onder de licentievoorwaarden voor Windows Vista Business en Ultimate versies en hij gebruikt zowel Windows XP media als een productsleutel die eerder al werd geactiveerd, dan kan hij ze niet via het internet activeren omdat de hardwareconfiguratie wijzigt bij de installatie op het Vista-systeem. In deze gevallen dient de eindgebruiker contact op te nemen met de Activation Support Line en de omstandigheden uit leggen aan de klantendienst. Zodra is vastgesteld dat de eindgebruiker over een geldige licentie voor Vista Business of Ultimate beschikt, zal de klantendienst de gebruiker helpen de software te activeren.

De Activation Support Line is bereikbaar via:

telefoon (gratis)

:

0800/407 58. (De activeringen voor Europa worden beheerd door een speciaal call center : teams van 100 operators, in 14 talen, beschikbaar: 24 uur op 24 en 7 dagen op 7)

:

800 299 77 (voor Luxemburg)

fax

:

+44 990 275 675

e-mail

:

activate@msdirectservices.com

macwouter
door macwouter - Apr 24, 2008 om 00:41
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Helma.
Vergeet niet dat Vista een heel zwaar systeem is,voortvloeiend uit de zware beveiliging,zoals je laatst kon lezen in de Telegraaf.Daar stond in dat Vista bezweek aan het gewicht van de zware beveiliging.Ook is het met een goedkoop abonnement (19,50) niet te doen om met Vista te werken.Een kennis van mij heeft dan wel XP maar een abonnement van Athome, van 19.50 en het is vreselijk hoe sloom het is.

akkefiet
door akkefiet - Apr 24, 2008 om 16:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Helma

Installeer even de gratis PCtools firewall :

http://www.pctools.com/nl/firewall/

Na herstarten wordt dan de Vista firewall uitgeschakeld.

Ook de beveilingsberichten uitschakelen via het beveiligingscentrum.
Scheelt ook een slok op een borrel.

Vrgr. AF

jvdorst
door jvdorst - Apr 25, 2008 om 13:17
186 Antwoorden / 5 Vragen

Macwouter;

Waar slaat dit antwoord op ? Misschien antwoorden toch maar aan specialisten overlaten i.p.v. de vraagsteller op een dwaalspoor te zetten.

labren
door labren - Apr 25, 2008 om 13:17
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan nu ook de SERVICE PACK 1 van vista ophalen daar wordt vista iets sneller mee en je kan ook bepaalde beveiligings opties uitschakelen , daar gaat die ook ietjes sneller door werken want als je een goeide anti virus op je computer heb staan heb je al die beveiligings opties van vista niet nodig

jvdorst
door jvdorst - Apr 25, 2008 om 13:18
186 Antwoorden / 5 Vragen

Geef eens wat informatie over je systeem, merk, type , geheugen enz. Dan is er misschien een goed antwoord mogelijk.

vr1944
door vr1944 - Apr 25, 2008 om 13:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

hallo Helma,

Het is  logisch dat je PC langzamerhand wat trager wordt .Dit heeft te maken met het installeren van nieuwe programma's e.d..Downgraden naar XP is een slechte keus ,zeker als de PC geleverd is met een OEM versie van Vista.heb je de nieuwe SP1 al op je PC geinstalleerd?Overigens wordt je PC niet sneller door het leeghalen van mappen en verwijderen van cookies.dan kun je beter eens kijken welke programma's opgestart worden en  eventueel niet gebruikte proramma's uitzetten.

ha
door haltec - Apr 25, 2008 om 13:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een laptop met Vista gekocht, Wel even er in duiken om e.e.a. te leren kennen. Daarna een reinstall gedaan. Ook oude programma's geinstalleerd(comp. modus) en alles draait snel en perfect. Ik gebruik Spy Doctor voor de beveiliging. Het enige minpuntje is het overzetten van mijn Outlook e-mails geweest. Verder ben ik DIK tevreden. Vista vereist natuurlijk wel een snelle processor(AMD Turion 64 dual core) en voldoende geheugen (3GB DDR2). Ook het ingebouwde WiFi werkt perfect, beter dan met mijn vroegere Linksys  kaartje onder XP.

wimbremer
door wimbremer - Apr 25, 2008 om 13:55
122 Antwoorden / 19 Vragen

Ach jongens, kom nou... iedereen weet dat Vista een draak is. Veel te log, veel te veel rotzooi en veel te veel grafisch. Dus belastend voor je systeem; en niet zo'n beetje ook! 2 Gig aan geheugen... hoe verzin je 't!
't Is behoorlijk bezopen te moeten constateren, dat als Winhoos een nieuw besturingssysteem uitbrengt, je meteen aan een andere compjoeter vastzit, toch? Ik weet wel wie er steeds rijker van worden.  Mijn compjoeter is nu 8 jaar oud en draait als een tierelier op de eerste versie van XP.  En zal dat voorlopig ook BLIJVEN doen. Dag Billy; dag Vista!!
On Topic: Koop/leen een oude install. CD rom van XP en installeer even schoon, XP opnieuw. Scheelt iig een boel ergernis.

spillebeen
door spillebeen - Apr 25, 2008 om 14:10
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik heb in augustus een laptop gekocht met Vista erop, nou dat was een grote ellende.

Hij was meer bij mijn lappieman,dan dat hij thuis was.

In januari heeft hij er windows XP opgezet, mijn lappie is de deur nog weer uit geweest.

Nooit nooit meer VISTA, HEERLIJK WINDOWS XP.

vr1944
door vr1944 - Apr 25, 2008 om 14:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@wimbremer,

Dat je tevreden bent met je XP op een je PC van 8 jaar oud is te begrijpen.Vista zal  niet draaien op deze verouderde PC.Maar dat iedereen weet dat Vista  een draak van besturing is lijkt me niet.Ik vraag me af hoe jij tot oordeel komt als je nog met XP draait.Beetje vooroordeel?.Windows 95 draaide overigens met 2 mb ram geheugenen en XP draait pas lekker met 512mb.Vista draait inderdaad pas lekker met 2 gig maar de prijs voor dit geheugen is tegenwoordig lager als dat voor een bankje van 4 mb in 1995.

es
door esceha - Apr 25, 2008 om 14:25
18 Antwoorden / 0 Vragen

Vista is een ramp. Ik blijf volhouden dat Vista slechts op de markt is gebracht om gelden te genereren om de aanloop naar de veel ‘’slankere’‘ Windows 7 te kunnen betalen. Microsoft pleegt zich te verdedigen met kreten als dat de meeste klachten kunnen worden afgedaan doordat hardware, software en drivers ongeschikt voor Vista zouden zijn, met voorop de mededeling dat het vooral de onkunde van de gebruikers zou zijn. Daarbij loopt men te zwaaien met lage aantallen rechtstreekse klachten. Logisch dat dit aantal gering is. De door Microsoft ingestelde hulpdienst is NIET voor OEM gebruikers en de meeste PC’s zijn van zo’n versie voorzien.

Dat we moeten wennen aan Vista acht ik een zwak argument. Zoveel is er toch niet veranderd, buiten het uiterlijk en wat automatische faciliteiten als back-up en het onderscheppen van Phissing Mail. Overigens werkt dat niet eens goed, want ik heb al diverse malen opgegeven dat Orange (nieuwe eigenaar van Casema) als vertrouwd adres moet worden gezien. Toch blijven de nieuwsbrieven in de map ongewenste mail komen.

De ECHTE problemen zijn blijkbaar ondergesneeuwd. Niet functioneren van software, drivers of wat dies meer zij noem ik slechts een bijzaak. Alhoewel fora wereldwijd bol staan van alle ellende, zijn er even zo velen enthousiast over Vista. Dat neemt niet weg dat er op bedoelde fora tal van problemen worden gemeld. Op de op fora aangetroffen problemen zijn er vele die niet zijn terug te brengen aan onkunde. Er hapert zeer veel aan Vista zelf. Zo had ik bij de aanschaf van een nieuwe PC met Vista Premium om de haverklap een ‘’vastzittende’‘ PC en dat heeft niet te maken met onkunde, want ik heb 30 jaar zeer intensieve ervaring. De complete taakbalk liep leeg tot en met de tijdsaanduiding. Openstaande programma’s schoven naar links tot achter de startknop. Waarom ik dan niet even een herstart uitvoerde?. Dat ging niet. Vasthouden van de aan/uit knop hielp niet eens. Alleen het steeds verwijderen van de stekker uit de wandcontactdoos. Dell had geen oplossing. Ik wel. Wat i allemaal heb uitgespookt weet ik niet meer, maar na weken was het probleem over.

Ook hebben velen last van niet verwijderbare mailtjes uit Postvak In en Verzonden items. Maar de ergste zijn die in Postvak Uit. Microsoft zat met de handen in het haar en de oplossing kwam van Wmutill.

De enorme reeks van updates in een jaar zegt voldoende over de ‘’kwaliteit’‘ van Vista. Ze hebben gewoon te weinig verstand van het eigen product. Ook de Helpdesk van Dell niet. Net zo als bij BVPR Whinphone, waar men beweerde dat ik de tekortkoming van het niet meer met Vista Premium kunnen faxen, wilde opheffen. Nou, ik fax er lustig op los met versie 2 terwijl men al aan - ik meen versie 7 - toe is, dat ook niet voor Vista geschikt zou zijn. Ik kan niet meer regelrecht vanuit een document faxen (via printopdracht) maar ik kan WEL faxen.

SP1 zou de oplossing brengen. Vergeet het maar. De herstart duurt langer, waarbij het probleem hoofdzakelijk zit in het zeer traag verschijnen van de gadgets. En ik heb toch maar EEN rijtje.

Vista? Een regelrechte ramp. Ik denk dat zelfs de meest fervente aanhanger van de Bond tegen het vloeken van het geloof valt. Zelf heb ik al tal van nieuwe vloeken uitgevonden...........

(Opa) Cor Schorel

ruud81
door ruud81 - Apr 25, 2008 om 14:26
11 Antwoorden / 0 Vragen

Om Vista goed te laten werken is voldoende werkgeheugen nodigDe mijne met 2GB ram geheugen loopt als een trein, sneller dan mijn oude pc met XP Pro. Soms kan het helpen minder programma's te laten mee-opstarten. ook een antivirus programma werkt soms vertragend (bij opstarten)

keessie1
door keessie1 - Apr 25, 2008 om 14:38
138 Antwoorden / 9 Vragen

De computers worden sneller maar ......

We laten ons tevens verleiden om de steeds zwaarder

wordende software pakketten er op te zetten.

Dit laat alle hardware winst verloren gaan, Ik heb een super snellen laptop en deze draaid zeker zo sloom als mijn vorige laptop van 6 jaar oud. Waarom Omdat ik ook (verplicht) van XP naar Vista ben gegeen en mijn foto bewerkings pakket nu geen 30 mb meer is maar 180 mb. Dus als de computers 3 x sneller worden worden de software pakketten 5 x groter.

B.v. Een DVD brandpakket zoals Nero was een paar MB en brande alles perfect, Nu is het pakket zijn doel voorbij gestreeft en kan ik er ook film en foto's mee bewerken, maar het pakket is super log geworden.

Dit geld dus helaas niet alleen voor Windows maar vrij wel alle software een probleem dat al zo'n 15 jaar speelt, Onderlingen afspraken tussen soft- en ware fabikanten??? Jij brengt een zwaar software pakket uit zodat wij weer wat snellere hardware kunnen verkopen?

Microsoft en Intell b.v.?????

Zucht

jvdorst
door jvdorst - Apr 25, 2008 om 14:41
186 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal leuke steeds terugkerende verhalen, maar het probleem was dat de PC steeds trager wordt na verloop van tijd. Volgens mij is dat al sinds windows 95. Regelmatig onderhoud en voldoende geheugen is hierbij vaak de oplossing en niet het overgaan op een oudere versie van Windows. En misschien kan Esceha eens een normaal lettertype gebruiken voortaan.

gerard1947
door gerard1947 - Apr 25, 2008 om 14:44
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook vista en ben er heel blij mee.

hoe meer werkgeheugen hoe sneller

es
door esceha - Apr 25, 2008 om 14:53
18 Antwoorden / 0 Vragen

Waarde J v Dorst

citaat: ''misschien kan Esceha eens een normaal lettertype gebruiken voortaan''

Los van het feit dat uw opmerking niets met Vista heeft te maken, deel ik mede dat ik mijn reactie gewoon vanuit mijn tekstverwerker gekopieerd, dus begint u niet tegen mij te zeuren over het feit dat de software van deze site dat niet blijkt te kunnen converteren, hetgeen overal wel kan.......... Ik dat doe bij deze weer en ben benieuwd.......

(Opa) Cor Schorel

es
door esceha - Apr 25, 2008 om 14:55
18 Antwoorden / 0 Vragen

......en ik heb toch echt niets anders gedaan dan bij de reactiue waarop u commentaar heeft, dus nogmaals..........

nu
door nuvervara - Apr 25, 2008 om 15:25
43 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal gelijk Keessie1 . Kies bijv voor klein en snel proggie Foxit Reader ipv sloom Acrobat. Heb bijna  1,5 jaar geleden als een der eersten een laptop ( 17inch, intel core duo T2050 met 1024 mb ram  en Vista Home Premium) gekocht. Aanvankelijk was ik enthousiast. Maar na enkele maanden kon ik na het opstarten eerst koffie gaan zetten en nuttigen voor de boel was opgestart. Heb nu Ubuntu 7.10

www.ubuntu-nl.org/overubuntu/ geinstalleerd, Loopt als een trein.! Ook met leuke foefjes ipv Aeroglass bijv. een kubus met roterende vensters ed. http://nl.releases.ubuntu.com/7.10/

ed
door edbruynzeels - Apr 25, 2008 om 15:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap al die negatieve berichten over Vista niet. Ikzelf heb Vista Ultimate en het draait prima op mijn 3 jaar oude computer. Ik heb een AMD processor 2,2 GHz + 2 GB geheugen.

Ik vind Vista een hele verbetering t.o.v. XP.

Ik gebruik wel Tweak VI om mijn register schoon en foutloos te houden. Met dit programma kan ik een deel van de schijf gebruiken als RAMdisk voor internet. Dat werkt met internet sneller.

Met Tweak kun je ook allerlei toeters en bellen van Vista afhalen, als je die toch niet wilt.

Verder is het verstandig om je schijf op te splitsen in een deel waar je je besturingssysteem en andere software op zet en een deel waar je de data bewaart. Dit zorgt er ook voor dat je computer wat sneller draait.

pk49
door pk49 - Apr 25, 2008 om 15:31
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb een heel oude Dell met XP.Ik heb een tijdje geleden Windows One Care op geinstalleerd en het werkt prima.1X per week One Care laten draaien om het gehele systeem te checken,defragmenteren en problemen in de registers te elimineren.De firewall is wat strak afgesteld, dus sommige downloadprogramma's worden geblokkeerd.Maar dat kun je veranderen.Ik hoef geen nieuwe pc.

gsm
door gsm - Apr 25, 2008 om 15:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De ergste fouten zijn nu verholpen en Vista draait merkbaar beter na het downloaden en installeren van SP1 voor Vista.
Voor XP geldt over 1 à 2 weken hetzelfde: SP3 voor XP zou Windows XP sneller en soepeler moeten maken.

GSM

ro
door ronlau9 - Apr 25, 2008 om 16:55
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap een ding niet zelf ben en blijf een Linux man ,maar toen ik een maand geleden een nieuwe Pc kocht zonder VISTA oF XP
Vroeg ik  aan de handelaar wat ik zou moeten kopen indien ik dat wilde  het antwoordt was  kort en krachtig ik heb ze allebei op de plank liggen maar neem alsjeblieft XP Die zaak levert veel aan het MKB Dus ze kennen de problemen

es
door esceha - Apr 25, 2008 om 17:16
18 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt. Microsoft heeft bedrijven zelfs de mogelijkheid, waar naar bij het openen van dit onderwerp werd gevraagd, aangeboden aan het bedrijfsleven. Ook hoorde ik enige weken geleden een radioprogramma, waarbij geen enkele ondernemer in het forum positief was over het gebruik van Vista. EEN aanwezige was zeer positief. Was een werknemen van Microsoft in Belgie........

jjvanos
door jjvanos - Apr 25, 2008 om 17:38
14 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Helma,
Ik heb vandaag mijn nieuwe PC opgehaald die ik heb laten bouwen. De aanschaf deed ik op één voorwaarde.............alleen Windows XP anders hoeft het niet voor mij.
Ik zou zeggen: safe al je documenten die je wilt bewaren en installeer Windows XP op je computer.

Succes

ni
door nisei - Apr 25, 2008 om 17:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje overdreven reacties allemaal. Ik draai nu ook al enkele maanden met Vista en heb op een paar kleinigheden totaal geen problemen. Ook op het werk heb nu een vijftal werkstations met Vista draaien en ook die geven geen problemen.
Heel vaak is toch ook de gebruiker verantwoordelijk voor het verpesten van een besturingssysteem doordat hij/zij allerlei rotzooi installeert waar spyware e.d. in zit.
En wat betreft log zijn: ik heb op het werk net 20 Mac Pro's met Leopard neergezet en fatsoenlijk werken met "maar" 2GB geheugen kun je ook daarbij wel vergeten. Dus het is niet alleen Microsoft die zijn besturingssystemen steeds veeleisender maakt op hardware gebied. En ja, ook daarbij loop je tegen software incompatibiliteit aan.

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 18:03
203 Antwoorden / 0 Vragen

De negatievelingen hier hebben allemaal een paar dingen gemeen:

- ze kunnen niet met Vista omgaan
- de door hun gebruikte hardware voldoet (schijnbaar) niet voldoende om goed met Vista overweg te kunnen
- ze vergeten dat er bij XP VEEL MEER problemen waren de eerste jaren, dan nu bij Vista het geval is

De feiten zijn het volgende:

- Vista draait stukken beter en veiliger dan XP na 1 jaar deed
- Vista is veiliger
- Vista is mooier
- Vista heeft mogelijkheden die XP niet heeft
- Software en hardware wordt al meer ontwikkeld voor Vista en zal langzaamaan niet meer voor XP gemaakt worden (denk bv aan DirectX10)
- Vista is ZWAARDER dan XP

Vooral die laatste, daar vallen de mensen over.... In mijn ogen grote onzin, want al zou Vista 4GB geheugen nodig hebben, met de geheugenprijzen van dit moment is dat niet eens meer een item waar men over zou moeten vallen..... Denk eens aan de tijd dat je extra geheugen moest kopen toen XP net uitkwam en de meeste mensen nog met 64 of 128MB geheugen werkte.....

Het valt hier erg op dat de mensen die al maanden met Vista werken en daar gewend aan zijn geraakt, allemaal (dik) tevreden zijn en niet terug willen naar XP.
De meeste klagers hier hebben Vista nauwelijks een kans gegeven om zich te bewijzen.
Bij mij draait Vista al sinds december 2006 PROBLEEMLOOS, snel, veilig en mooi......
Verder verkoop ik 99% Vista computers en ik heb op de honderden verkochte pc's maar 1 klant gehad die niet tevreden was en dat kwam alleen maar omdat er een voor hem zeer specifiek stuk software uit 1999 niet onder Vista wilde werken.

Voor een GOEDE en ZEER complete Vista computer moet je gewoon € 1500,- tot € 1700,- uitgeven, dan werkt het goed, snel, veilig en mooi.....
Vind je dat te duur? Kijk dan eens wat je vroeger voor een goede XP machine moest betalen, PC-Prive projecten konden tot de fl 5000,- gaan en dan had je nog niks.

Dit is exact dezelfde discussie die er ook was toen XP in de plaats van 98 kwam.

Voor de vragensteller: Laat even je systeemgegevens achter in dit topic en vertel eens waaruit blijkt dat de pc trager wordt, hierdoor kunnen de mensen je veel goede raad geven en ik weet zeker dat je daar meer mee gebaat bent dan door de onzinnige opmerkigen dat je moet overstappen naar linux of XP.....

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 18:41
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan mezelf aardig vinden in wat je hier ' ventileerd ' dat is tot op zekere hoogte.  Een ieder kan een ' mening ' ventileren en de mijne is zoals zovelen dat VISTA nog lang niet af is en dat zal wel zo blijven tot ze straks de Windows 10 er door heen zullen pushen.

Het is vindt ik onzin dat er gezegt wordt dat mensen niet de vista een kans geven. Het product is niet af, punt uit!

Ik weet uit ervaring dat er zelf ge-sjoemeld wordt door OEM bouwers met Vista Home Premium vs Basic als ze problemen hebben er er niet mee weten om te gaan. Dan heb je als OEM klant ook vaak geen goede ondersteuning.

Ze hebben allebei voors en tegens, vergeet niet WIE het WINDOWS gemaakt heeft, juist Microsoft en dan lach ik me een deuk als ik terug denk aan Bill's presentatie met een BLAUW scherm, SOD offe screen of death...

Het traag worden van vista ligt hem vaak aan de vele vele 'troep' welke worden geladen tijdens het opstarten na het zoveelste programma wat je installeerd. 99 uit 100 keer wordt er een boel meer troep mee geinstalleerd waar men geen weet van heeft en dat vertraagd de pc.  Doe maar eens een ' msconfig ' in je uhm uitvoeren en kijk maar eens goed rond.

Maar goed; vraag vs antwoord NEE kan niet Gratis Helma, sorry meid. Er bestaat al JAREN niks meer GRATIS men moet OVERAL wat voor doen.

MVG

bj
door bj54 - Apr 25, 2008 om 18:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet Vista, XP en zelfs Microsoft.
Installeer Ubuntu Linux. Is geheel gratis en werkt als de gesmeerde bliksem.
Installatie CD/DVD is gratis te downloaden van internet en kan eenvoudig worden geinstalleerd. Leercurve is minder hoog dan Windows en het wordt breed ondersteund op internet.
gr, -Harm-

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 19:03
203 Antwoorden / 0 Vragen

"Het is vindt ik onzin dat er gezegt wordt dat mensen niet de vista een kans geven. Het product is niet af, punt uit!"

Vista leren kennen en daardoor ook een kans geven, dat duurt gewoon maanden en dat moet je niet (tegen beter weten in) doen op een pc met een 700MHz processor, een onboard videochip en maar 1GB DDR geheugen, logisch dat je negatief bent...

Mee eens, Vista is niet af...... XP ook nog niet, vandaar dat SP3 uit komt, dus die uitspraak heeft geen waarde mbt Vista ten opzichte van XP.
Windows 7 zal ook de daaropvolgende jaren 'niet af' zijn, net zoals Apple software en alle Linux versies.

Ik weet uit ervaring dat er zelf ge-sjoemeld wordt door OEM bouwers met Vista Home Premium vs Basic als ze problemen hebben er er niet mee weten om te gaan. Dan heb je als OEM klant ook vaak geen goede ondersteuning.

Mee eens, ik krijg bijna dagelijks pc's van andere leveranciers voor mijn neus, waarvan ik denk "hoe hebben zie die in vredesnaam als een goede Vista pc kunnen verkopen".

Deze medaille heeft echter ook een keerzijde, de klanten willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het liefst een SNELLE complete pc met Vista voor € 599,-.....
Dit is gewoonweg niet mogelijk en helaas zijn er dan computerzaken die toch beweren dat de pc die zij voor die prijs verkopen die perfect draait met Vista.

Nogmaals, ik heb ondertussen honderden pc's verkocht met Vista, ik bouw de pc's helemaal van de grond af aan zelf op met onderdelen van topmerken en kan uit de grond van mijn hart zeggen dat al deze pc's PERFECT en snel met Vista werken......

Daar ik dus geen klachten heb over MIJN pc's met vista (en ik heb ZEER veel contact met mijn klanten!), doet mij dus denken dat de mensen die klagen over Vista aan een van de volgende voorwaarden voldoen:

- ze kunnen er niet mee om gaan
- ze WILLEN er niet mee omgaan
- ze hebben slechte hardware gekocht
- ze hadden al hardware die gewoonweg niet alles uit Vista kan halen

Kunnen jullie die test van de consumentenbond nog voor de geest halen? 5000 klachten over Vista, GROOTS in de krant.......
Wat blijkt achteraf?
4500 klachten hadden NIETS met Vista zelf te maken en een goede 300 klachten (door onkunde van de gebruiker veroorzaakt), konden door medewerkers van Microsoft voor die klanten opgelost worden.
De overige 200 klachten hadden te maken met EN (inderdaad een paar fouten in) Vista zelf, EN met kapotte hardware.......

Zoals ik hier in dit topic de negatieve berichten van mensen lees, zullen dat wel dezelfde mensen zijn die bij die groep van 4500 horen.........

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 19:10
203 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet Vista, XP en zelfs Microsoft.
Installeer Ubuntu Linux. Is geheel gratis en werkt als de gesmeerde bliksem.
Installatie CD/DVD is gratis te downloaden van internet en kan eenvoudig worden geinstalleerd. Leercurve is minder hoog dan Windows en het wordt breed ondersteund op internet.
gr, -Harm-

Ja, heb ik geprobeert, maar GEEN EEN van mijn spellen waren te krijgen voor Ubuntu.........

Wat ik dus probeer te vertellen is dat dit totaal geen optie is voor ongeveer 95% van de lezers hier op dit forum.....
Vergeet niet dat elk schoolgaand kind tegenwoordig een pc of laptop heeft of behoort te hebben en als jij dan als een van de weinige mensen een Linux pc hebt, dan kan je onmogelijk de software gebruiken die jouw vreindjes, vriendinnetjes EN de scholen zelf gebruikt.

Naar mijn idee is dit dus hetzlefde als de vergelijking maken dat je beter een Betamax recorder kan nemen ipv een VHS recorder.....

Weer even voor de vraagstelster: Ik denk dat zij beter eerst de oorzaak van het traag worden moet (laten) achterhalen en proberen op te lossen, voordat zij besluit om over te stappen naar XP.
Vergeet niet dat zij impliceert dat de Vista pc WEL snel is geweest, maar nu trager wordt..... Dit betekend dus meestal dat dit gewoon komt door 'verkeerde' software en NIET door Vista....

no
door nogeda - Apr 25, 2008 om 19:21
34 Antwoorden / 12 Vragen

Ik gebruik vista ultimate op een labtop en dit bevalt mij beter Xp. De labtop is van december 2007 gekocht en dus met Vista

Omdat ik vista op de nieuwe laptop wou hebben wist ik dat in een zwaardere labtop moest kopen met genoeg intern geheugen en een snelle processor. De score in vista id dan ook 4,2 Hij was dan ook niet de goedkoopste. Hij is razend snel en ik heb geen enkel probleem met vista

Wat is naar mijn mening de oorzaak dat veelmensen problemen hebben. Vaak worden er nieuwe systemen aangeboden tegen een lage prijs met Vista Basic . Het gevolg is het systeem draaid maar meer ook niet (bijv 512 MB ipv 2 gig of meer, 1 niet alte snelle processor enz)

Als men echt een nieuwe pc koopt die goed voldoet aan de eisen van Vista heeft men echt geen problemen.

Wat hebben een helehoop mensen gedaan. Men had een computer. En Vista kwan uit met veel trommel geroffel. Dus de software kopen. Maar ja als het systeem het niet aankan werkt het niet goed en dus problemen

Vergelijk Vista eens met een caravan van 1000kg. Achter Ford K komt mem vooruit maar het rijd voor geen meter. De trekkracht van de Ford K is net aangepast op het gewicht van de caravan. Zet men er echter bijv een Mercedes voor heeft men niks geen problemen deze combinatie rijd als een zonnetje

Een zeer tevreden Vista gebruiker (die gekeken heeft naar de trekkracht)

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 19:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hi QPC, zo gauw een reaktie op mijn schrijven heb ik zelden gezien,  maar ja wij hebben een tijdsverschil van een dikke 6 - uur. [NL VS]

Het is een gegeven dat er veel LEKEN of DUMMIES gebruik maken van een computers, men wil vaak wel leren maar als de verkopers zelf een boel ONZIN vertellen en kant nog wal raken als een goed antwoord nodig is tja wat moet je dan als klant?  Goede ondersteuning zal waarschijnlijk een zeldzaamheid blijven.Ik heb zelf jaren met veel plezier voor een van Europa's grootste computer keten gewerkt en weet heel goed waar ik over praat. Ik 'speel' nog iedere dag met computers en Laptops en je weet zelf dan ook wel dat het NOOIT eventjes snel een probleem oplossen is of men moet een pre-load hebben dat het met nog geen 10 minuten weer draait als een tierelier..zoom zoom... Ik heb een vraag voor je QPC, heb jij wel in Vista Home Premium dat je MIXER toelaat dat je muziek naar een ander programma kan doorsturen? In XP Pro kon ik dat namelijk wel maar Vista laat alleen toe dat het via je luidsprekers te horen is maar niet naar het programma waar je onder XP wel de muziek kon laten door streamen.  Maw Mp3 kon je wel doorsturen in XP al spelend maar niet langer in Vista...

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 19:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hi nogoda,

Tja dan heb ik een ander analergy voor u.  Ik heb al een ' Bolide ' met genoeg trek kracht en nu wil ik dat mijn (XP) onboard computer welke met XP draait en dus nooit problemen heeft gehad opgewaardeerd wordt naar Vista want het zou toch immers ALLES moeten blijven doen als wat k onder XP deed nietwaar?  Nu zet ik er vista op, draait als een trein, maar tot mijn ontzetting blijkt dat ik zeg B.V mijn CD speler niet langer via mijn luidsprekers kan beluisteren maar alleen via de oortelefoon aansluiting... Duuhhhhh

Nogmaals alles draaide onder XP en en de BOLIDE voldoet meer dan ruim (Indicatie van een DIKKE 5 in Vista) alle hardware is way way more dan dat vista zou hoeven hebben, dus niks geen minimum nog aanbevolen of ideale configuratie maar veel veel meer... duuh  waar blijf je dan met je vergelijking? Hihi  uhm

ro
door ronlau9 - Apr 25, 2008 om 19:44
46 Antwoorden / 0 Vragen

HR gpc als je op linux overstap dan doe alles onder linux er is niets wat
windows wel kan and linux niet kan bovendien is alles gratis
En sinds ik 15 jaar geleden op linux ben overgestapt heb ik een altijd werkende Pc Alles kan onder linux als je maar weet hoe het moet
Men zegt dan linux heeft maar een kleine groep gebruikers de website
waar ik linux gebruikers op weg helpt telt een half miljoen leden
en is maar een van de websites ,wat dat of weg helpen kost NIKS

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 20:01
203 Antwoorden / 0 Vragen

Linux is gewoon 'anders', ja kan het gewoonweg niet vergelijken met windows.... 95% is Windows gebruiker en deze mensen gebruiken software die gewoonweg niet voor linux verkrijgbaar. nogmaals als voorbeeld, de meeste (moderne) spellen komen alleen voor Windows uit en kan je onder Linux gewoonweg niet draaien....

Alles werkt anders onder Linux dan onder vista, leg jij aan kinderen van 12 jaar maar eens uit waarom zij met een heel andere pc moeten werken dan al hun vriendjes, vriendinnetjes en de school waar ze op zitten.

Let wel, Linux (Ubuntu) is zeker niet slecht, maar niet bedoelt voor de mensen die gewoonlijk met windows werken.... Dit is appels met peren vergelijken... Hetzelfde geldt trouwens voor de MAC....

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 20:07
203 Antwoorden / 0 Vragen

@ wvdutchman

Ik heb een vraag voor je QPC, heb jij wel in Vista Home Premium dat je MIXER toelaat dat je muziek naar een ander programma kan doorsturen? In XP Pro kon ik dat namelijk wel maar Vista laat alleen toe dat het via je luidsprekers te horen is maar niet naar het programma waar je onder XP wel de muziek kon laten door streamen.  Maw Mp3 kon je wel doorsturen in XP al spelend maar niet langer in Vista...

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat jij bedoelt, maar wil jij de muziek niet afspelen maar bijvoorbeeld converteren of zo?
In dat geval denk ik dat je dit ook niet bij de mixer van Vista moet zoeken, maar in het programma waarmee je dat zou willen doen.

Ik denk daarbij aan WinAmp, daar zijn allerlei output-plug ins voor verkrijgbaar.

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 20:11
10 Antwoorden / 1 Vragen

HAHA   sorry maar je slaat de spijker op z'n kop, is inderdaad precies zoals je zegt, hardware en software rennen achter elkaar aan en de consument heeft er het nakijken naar....maar ja dat is de ' normale '  gang van zaken. Als je 'bij ' wilt blijven dan ben je duur uit maar ik ken genoeg mensen die nog met windows 95 werken en niks geen internet hebben. Ze willen er niet aan want ze kunnen ermee doen wat ze willen, een briefje typen en printen.  Er zijn dus genoeg mensen die zich niet gek laten maken als je dat zo wilt zien.  Welkom in de ' echte ' wereld. Tja we willen er schijnbaar TOCH gebruik van maken dus  dan krijg je het oude verhaal van vraag en aanbod.  Ik heb wat jij wil, dus betaal je wat ik ervoor vraag. De een wil beter en nog sneller dan de ander dus..enz enz  MAAR er zijn ook genoeg mensen die dat kopen op een moment en zeggen nu ga ik het een jaar of 2-3 gebruiken en misschine wel langer en dan zien ik wel. Is de EVOLUTIE moet je maar denken.... en weet je wat nog leuker is, de techniek is al velen malen verder dan wat ' wij ' als consument voor geschoteld krijgen hoor...SiFi is al SiFact nogmaals bedankt voor de tikkel in mijn buikspieren van het lachen HAHAHAHAHA

MVG

es
door esceha - Apr 25, 2008 om 20:17
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in mijn werkzame leven bezig gehouden met correspondentie en stukken. Drhalve heb ik reeds na enige regels glashelder zich op het feit ''waar iemand naar toe wil'' met het bertoog. Dus ook in uw geval. De is fecit suis prodest (degene die er baat bij heeft) gedachte die ik reeds bij het lezen van de eerste regel kreeg, werd 0 zij het iets later dan ik verwachtte - bevestigd.

Past totaal in het plaatje van opmerkingen van belanghebbenden, die primair de gebruiker(s) aan de meeste problemen schuldig achten, secondair verwijten dat consumenten voor het spreekwoordeljke dubeltje op de eerste rang willen zitten en tertiair dat de separate software niet deugt. Als op deze site ergens een onderwerp over bijvoorbeeld auto's aan de orde is, zal ik uit dezelfde richting soortgelijke bewewringen lezen. Ook ik ontmoet mensen die menen dat ze ''beter auto kunnen rijden dan u, ik en alle anderen'', Doch mijn 30 jaar intensieve ervaring vertelt mij toch echt dat de aanhef van dit onderwerp dat Vista prut is, volkomen juist is.

Het is waar dat hardware steeds slechter is opgewassen tegen waarvoor het is bestemd. Ik hoef slechts te denken aan het feit dat ik nog steeds ook een Kaypro bezit met micca-floppy's van 65k geheugen, maar deze werkt nog steeds. En ook de programmatuur. Redelijk recent nog getest. Met Windows is dan wel veel meer mogelijk, maar stabiel? Vergeet het maar. Volgens Microsoft komen blauwe schermen niet meer voor, maar ik kan u vertellen dat Vista ze ook heeft...........

(Opa) Cor Schorel

ju
door juano - Apr 25, 2008 om 20:17
50 Antwoorden / 65 Vragen

Als gebruiker van Apple OS vraag ik mij af of U niet toe bent aan het stabiele OS van Apple. Allom beoordeelt als het beste en meest stabiele OS. Het is er maar één uitvoering en het biedt aanzienlijk meer waar voor zijn geld dan Vista.

be
door benjonk - Apr 25, 2008 om 20:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vista is helemaal niet prut, het kan ook aan uw configuratie liggen.en zo snel al een trage pc terwijl die nieuw is!
ik zou zo snel niet niet de handdoek in de ring gooien, vista is echt top!
ik snap die negatieve beeldvorming niet, ik heb in ieder geval goede ervaringen met Vista.

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 20:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

@ qpc;   Welnu, de feiten. Waar ik mee gestoeid heb is, Windows XP Pro, Paltalk. In Paltalk kan men afhankelijk van abbonement en video en muziek uitzendne in een chat room. Ik kon in XP Pro gewoon mijn muziek afspelen en het regelen met de mixer onder XP.

Vista however, laat dit niet langer toe. Ik heb al op diverse forums gelezen dat MS dit mogelijk bewust gedaan heeft ivm copyright issue's. De mixer in Vista werkt heel anders en mist gewoon een boel wat onder de hardware instellingen lijst wel te zien was nu niet langer in Vista aanwezig is. Ik weet dat de mixer alleen toont die programa's die op dat moment draaien heb er ook genoeg over gelezen en weet van andere mensen dat zij OOK dit probleem hebben en veelal gewoon terug naar af, naar XP zijn gegaan. k heb screen-shots gezien van mensen die een Creative geluidskaart hebben geinstalleerd en het toen wel konden doen.... FYI, mijn desktop moederboard is de Intel 975BX niet de 2. IDT driver(s) onder XP werken als een zonnetje ...... ik hoop dat het een beter beeld geeft. Alvast bedankt.  Oh ja ik zit ook met hetzelfde probleem op mijn Laptop welke met Vista kwam. En zoals gezegd een tiental andere mensen die ik ken welke ook met dit probleem stoeien.

MVG

ro
door ronlau9 - Apr 25, 2008 om 20:54
46 Antwoorden / 0 Vragen

Windows gebruiker noemen het windows ik noem het een GUI General User Interface er zijn Linux Unix Mac FreeBSD Solaris GUI die heel veel lijken op windows ,maar je kunt nog altjd de commandos gebruiken.

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 21:04
203 Antwoorden / 0 Vragen

Als gebruiker van Apple OS vraag ik mij af of U niet toe bent aan het stabiele OS van Apple. Allom beoordeelt als het beste en meest stabiele OS. Het is er maar één uitvoering en het biedt aanzienlijk meer waar voor zijn geld dan Vista

Weer zo'n opmerking.... Ook een Apple laat zich niet vergelijken met vista, XP of Ubuntu..... Ook een Apple is maar voor een kleine dowlgroep bedoelt en de meest gebruikte software voor onder Vista is er niet of werkt gewoonweg niet met een Apple....

Laat ik ook hier voorop stellen dat ik een Apple NIET slecht vind, het is alleen voor een andere doelgroep. Als een Apple niet zo ongelovelijk duur was tov een zelfde Windows pc, dan had ik er een aangeschaft, al was het alleen maar om er lekker mee te experimentern. Hij zou NIMMER de plaats van mijn Vista pc innemen!

En dan het verhaal over 'aanzienelijk meer waar voor geld, sorry hoor, maar de hardware van een Apple is VER overbetaald!!! Niet zeggen dat het niet zo is, dit is een bekend gegeven, dezelfde harde schijf voor een apple is 50 tot 100% duurder dan voor een 'normale' pc. En dit is maar 1 voorbeeld, dis geldt voor ALLES van een Apple.

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 21:07
203 Antwoorden / 0 Vragen

@wvdutchman,

Sorry, ik kan je niet helpen met wat jij wilt doen, ik heb geen enkele ervsaring met deze materie....

Misschien is het raadzaam om voor deze vraag een nieuw topic aan te maken, waar mensen gericht op jouw vraag zullen antwoorden.

Ik kan je ook het forum van www.computeridee.nl aanraden om ook daar een topic te starten, daar zitten ook veel kenners op het gebied van geluid.

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 21:12
203 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, jullie denken allemaal veel te ver..... Al de door jullie opgegeven besturingssystemen zijn leuk en hebben vaak enkele voordelen tov Windows, maar zeker ook NADELEN!!!

De meeste mensen die werken met een Linux pc of met een Apple, hebben daar bewust voor gekozen vanwege een of meerdere specifieke kenmerken of mogelijkheden van zo'n systeem.

Dit geldt OOK voor mensen die voor Windows kiezen. 95% van de wereldbevolking werkt met Windows... Waarom? Erg simpel, 95% van de verkrijgbare software (al dan niet legaal) werkt met Windows en 95% van de computergebruikers kunnen kennissen en familieleden helpen bij problemen......
Bij de andere OS'en is dat helaas anders..... Ik ken echt honderden mensen met Windows (Viste en XP), maar ik ken maar 1 persoon met Ubuntu en 2 personen met een Apple......

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 21:21
203 Antwoorden / 0 Vragen

HAHA   sorry maar je slaat de spijker op z'n kop, is inderdaad precies zoals je zegt, hardware en software rennen achter elkaar aan en de consument heeft er het nakijken naar....maar ja dat is de ' normale '  gang van zaken. Als je 'bij ' wilt blijven dan ben je duur uit maar ik ken genoeg mensen die nog met windows 95 werken en niks geen internet hebben. Ze willen er niet aan want ze kunnen ermee doen wat ze willen, een briefje typen en printen.  Er zijn dus genoeg mensen die zich niet gek laten maken als je dat zo wilt zien.  Welkom in de ' echte ' wereld. Tja we willen er schijnbaar TOCH gebruik van maken dus  dan krijg je het oude verhaal van vraag en aanbod.  Ik heb wat jij wil, dus betaal je wat ik ervoor vraag. De een wil beter en nog sneller dan de ander dus..enz enz  MAAR er zijn ook genoeg mensen die dat kopen op een moment en zeggen nu ga ik het een jaar of 2-3 gebruiken en misschine wel langer en dan zien ik wel. Is de EVOLUTIE moet je maar denken.... en weet je wat nog leuker is, de techniek is al velen malen verder dan wat ' wij ' als consument voor geschoteld krijgen hoor...

PRECIES!!!!!!

Als je de pc alleen maar gebruikt voor het tikken van een briefje, dan is Windows 95 goed genoeg....

Wil je daarentegen veel met geluid doen, dan zal je toch echt een goede geluidskaart en goede speakers moeten aanschaffen en dat kost gewoon geld...

Ikzelf ben gek op moderne games en het kan mij niet mooi genoeg zijn. Vandaar dat ik BEWUST heb gekozen voor ene pc met een zware dual core processor, 8GB intern geheugen, zeer snelle harde schijven in een RAID-0 opstelling, een Creative SB X-Fi geluidskaart, een 24" scherm en een nVidia 9800 GX2 videokaart.... Het kost veel geld, maar voor MIJ is dat het waard... Zeg ik er wel bij, dat het voor mij wat gemakkelijker is dan voor de meeste van ons, want ik bouw en verkoop zelf pc's en koop al deze spullen ook om ze zelf te testen voordat ik ze in de handel doe...

Hoe dan ook, het blijft een feit dat bijvoorbeeld de spellenmakers hun spel zo mooi mogelijk BLIJVEN maken, omdat de mensen het dan willen kopen..... De hardware fabrikanten spelen daar op in door nog snellere en betere hardware te maken en de spellenmakers gaan dan weer opnieuw iets verzinnen om die nieuwe hardware volledig te benutten.... De circel is dus weer rond, maar het komt gewoon doordat WIJ, de consumenten het telkens mooier en sneller willen hebben...

gsm
door gsm - Apr 25, 2008 om 21:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

System32 was altijd al uit de kluiten gewassen.

Vista heeft echt een waterhoofd. Niet alleen is system32 nog veel groter geworden, maar daarnaast is er ook nog eens een \Windows\Winsxs map die bijna 6 GB groot is, gevuld met allemaal DLL's!

Na SP1 loopt Vista nu gelukkig wel redelijk soepel op krachtige hardware. Koop echter nooit zo'n "voordelige" notebook, uitgerust met een Celeron processor en 'te weinig' geheugen en voorzien van Vista Home Basic. Dat is zo traag als dikke stroop.

Ik heb nu Ubuntu 7.10 op mijn oude Compaq presario (nadat Vista gecrashed was) met 1 GHz Athlon thunderbird processor en met 768 MB geheugen, een FX5200 video kaart en 30 GB hardeschijf.

Ubuntu is eenvoudig te installeren, start snel op, presteert uitstekend, is voorzien van alle denkbare software, zoals  Firefox, Thunderbird e-mail, Fotobeheer, Brander software, Open Office, Gimp, heel veel spelletjes en Compiz Fusion 3D desktop...., enz.

Ik ben bijna om..

GSM

ro
door ronlau9 - Apr 25, 2008 om 21:27
46 Antwoorden / 0 Vragen

Mac heeft als kernel een Unix kernel en lijkt dus op de eerder door mij genoemde besturingssystemen Immers Linux Unix FreeBSD Solaris
zijn familie van elkaar

stingray46
door stingray46 - Apr 25, 2008 om 21:32
30 Antwoorden / 1 Vragen

zet er maar fedora 8 op dan heb je nergens geen omkijken meer naar alles wat je wilt kun je hebben en alle 100% gratis zelf het besturings syteem is gratis te downloaden
http://torrent.fedoraproject.org/
daar kun je het downloaden en binnenkort komt fedora 9 uit
dus wat let je doen he.
groetjes en suc6 stingray

qp
door qpc - Apr 25, 2008 om 22:55
203 Antwoorden / 0 Vragen

.... zucht ....

Dit blijft maar doorgaan he?

Ik vind het prima dat jullie allemaal zo blij zijn met Fedora, Ubuntu, MAC etc, maar mensen vergeet nu eens niet dat de meeste mensen Widows hebben en de computer ANDERS gebruiken dan julie...

Linux is GEEN OPTIE voor windows gebruikers die als huis, tuin en keuken gebruiker met een pc werken.Ja, Open Office is leuk, maar het is GEEN MS Office.... Ik werk met alle 2, ik zie dus daadwerkelijk de verschillen en de tekortkomingen ven OO 2.4..

En als het 'allemaal' zo goed werkt onder die Linux systemen, waarom doen mijn Logitech G15 toetsenbord het dan niet goed? Mijn Logitech Revolution muis kan niet alle functies gebruiken, mijn Force 3D Pro joystick kan ik niet programmeren, mijn QuickCam Pro 9000 wil niet werken, mijn SB Creative X-Fi heeft maar een paar procent van zijn functies onder Linux, mijn Hauppauge HVR1700 PCi-E TV-kaart wil niet werken, mijn VOIP/Skype telefoon werkt niet, mijn Nokia GSM wil niet communiceren, ik kan de firmware van mijn speedtouch 780 modem niet upgraden....... Prettig systeem dat Linux, kan ALLES wat Windows ook kan...... yeah, right.....

Nogmalas, jullie vergelijken appels met peren.... Linux en MAC OS zijn niet slecht, maar HEEL VEEL ANDERS en voor 90% van de bevolking geen goed alternatief voor Windows, onderandere door de problemen die ik hierboven aangaf en de manier waarop die mensen met hun systeem omgaan.

keessie1
door keessie1 - Apr 25, 2008 om 23:10
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben niet voor of tegen Vista.

Maar als we morgen in de krant lezen :

Bill Gates overleden en Microsoft STOPT,

Dan hebben we een groot probleem en hebben

we nog niets anders dat zo compleet werkt als Windows.

Gelukkig zal Microsoft dan niet stoppen.... maar stel je eens voor!!!

macwouter
door macwouter - Apr 25, 2008 om 23:35
825 Antwoorden / 9 Vragen

Qpc..........

Ik heb op mijn mac Leopard ook windows XP draaien via Bootcamp en kan alles wat jij ook kunt.Omdat ik op mijn werk op een windows computer werk waar alles op afgestemd is kwam dat extraatje goed uit. Heb messenger ,hotmail,ootlook,alles wat je voor xp kunt downloaden.Dus twee in een.

macwouter
door macwouter - Apr 25, 2008 om 23:43
825 Antwoorden / 9 Vragen

JvdVorst

Zie nu het resultaat van al die reactie,s....
Ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben.

qp
door qpc - Apr 26, 2008 om 00:08
203 Antwoorden / 0 Vragen

Qpc..........

Ik heb op mijn mac Leopard ook windows XP draaien via Bootcamp en kan alles wat jij ook kunt.Omdat ik op mijn werk op een windows computer werk waar alles op afgestemd is kwam dat extraatje goed uit. Heb messenger ,hotmail,ootlook,alles wat je voor xp kunt downloaden.Dus twee in een.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zo'n veel te dure Apple hebt moeten anaschaffen om een beetje XP onder bootcamp te kunnen draaien....

By the way, ik lees net dat je grote problemen gaat krijgen met bootcamp als volgende week SP3 voor XP uit komt......

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 26, 2008 om 00:11
10 Antwoorden / 1 Vragen

@ qpc, Bedankt voor je tip maar ik wacht het gewoon af, ik heb engelen geduld ahum, is allemaal gewoon een kwestie van tijd voordat ik mijn antwoord krijg hoor, en ik krijg het ALTIJD na verloop van tijd. Enne ik wil ook wel een gooi doen naar de ' lieve ' mensen die het goed bedoelen met hun Linux en Mac's.  Is allemaal prachtig wat jullie ermee doen hoor maar de doorsnee gebruiker wil universeel blijven kunnen werken en dat kan niet met Linux of Mac.  Hmm dan denk ik net even aan dat de Walmart hier in de USA lange tijd gelden opeens met LINDOWS computers op de markt kwam maar daar heb ik al lang niks meer van gehoord. ja ik grap niet LINDOWS zou ook een op Linus gebaseerd OS zijn.  Ik stop met reageren want het blijft door gaan  nogmaals bedankt voor je info en wie weet tot ziens ergens in een van de vraag bakken ;)

MVG

Michael.

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 26, 2008 om 00:21
10 Antwoorden / 1 Vragen

uhm ik draai al met SP3 hoor  hihi  heeft toch zo z'n voordelen USA Versies

macwouter
door macwouter - Apr 26, 2008 om 01:03
825 Antwoorden / 9 Vragen

Mac gebruikers die Windows XP hebben draaien, moeten een nieuwe BootCamp versie 2.1 downloaden voordat ze XP SP3 installeren. Een Vista update is sinds vannacht ook beschikbaar, maar die vertoont installatiekuren. Zie je wel dat Vista gewoon kut is

macwouter
door macwouter - Apr 26, 2008 om 01:14
825 Antwoorden / 9 Vragen

  Sorry. Bron,,,Computeridee.nl

ro
door ronlau9 - Apr 26, 2008 om 05:55
46 Antwoorden / 0 Vragen

Mijnheer qpc waarom je hardware niet goed werkt onder Ubuntu
ten eerste  Ubuntu is maar een form van Linux  ten tweede  denk aan mijn op merking alles kan onder linux als maar  weet hoe het moet

jvdorst
door jvdorst - Apr 26, 2008 om 09:12
186 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet verstandig hier alle niet terzake doende discussies te stoppen. Het is de bedoeling dat vraagsteller geholpen wordt. Laat haar eerst eens reageren.

hj
door hjvanschie - Apr 26, 2008 om 11:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Helma.

Ook had problemen met Vista. Ik heb gewoon weer XP aangeschaft en werk cq speel weer met plezier met mijn pc.

Succesw hoor,Henk

qp
door qpc - Apr 26, 2008 om 12:08
203 Antwoorden / 0 Vragen

Mijnheer qpc waarom je hardware niet goed werkt onder Ubuntu
ten eerste  Ubuntu is maar een form van Linux  ten tweede  denk aan mijn op merking alles kan onder linux als maar  weet hoe het moet

Ik ben niet van gisteren en heb (uiteraard) van alles geprobeert maar HET WERKT GEWOONWEG NIET, vanwege de beperkingen van Linux based OS.....
Je kan hoog springen, je kan laag springen, je krijgt het niet aan de gang, heel simpel, omdat er geen software geschreven wordt voor deze hardware....

Dat is dus helemaal mijn betoog, je kan gewoon NIET datgene doen wat je met Windows wel kan, vanwege gebrek aan software en ondersteuning....

Remember: Software maakt de pc....... Met andere woorden, daar waar het meest voor te verkrijgen is, zal het meest van verkocht worden en om de circel weer rond te maken, zal het meest voor gemaakt worden....

seka
door seka - Apr 26, 2008 om 12:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Vista is en blijft snert. Microsoft wist al vóór ze het systeem uitbrachten dat het niet goed was, maar ja,,,,ze moeten toch verdienen nietwaar? Heb nog even geduld, want waarschijnlijk in het tweede kwartaal van 2009, maar misschien wel eerder,  komt er een  NIEUWE wél zeer goed werkende versie van Windows uit!! Microsoft wil dit liever niet bekend maken, omdat ze anders Vista helemáál niet meer verkopen! Er word al druk getest met de Beta-versie van Windows 10 (de naam van het systeem), want Microsoft kan zich niet nóg meer blunders permiteren! Dus,,,,nog éven op je Vista kiezen bijten!

qp
door qpc - Apr 26, 2008 om 13:25
203 Antwoorden / 0 Vragen

Vista is en blijft snert. Microsoft wist al vóór ze het systeem uitbrachten dat het niet goed was, maar ja,,,,ze moeten toch verdienen nietwaar? Heb nog even geduld, want waarschijnlijk in het tweede kwartaal van 2009, maar misschien wel eerder,  komt er een  NIEUWE wél zeer goed werkende versie van Windows uit!! Microsoft wil dit liever niet bekend maken, omdat ze anders Vista helemáál niet meer verkopen! Er word al druk getest met de Beta-versie van Windows 10 (de naam van het systeem), want Microsoft kan zich niet nóg meer blunders permiteren! Dus,,,,nog éven op je Vista kiezen bijten!

Klok? klepel?

Maar goed, deze post was waarschijnlijk bedoelt voor de vraagstelster, dus volgens bovenstaande gewoon even meer dan een jaar verder modderen, geen XP installeren en niet de fout zoeken die in Vista zit, dan komt alles goed met de nieuwe Windows 10....

Dit volgens opgave van Microsoft kenner SEKA.....

vin100
door vin100 - Apr 26, 2008 om 15:07
35 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, wat een discussie zeg.. Veel wisselende meningen hier maar ik wil daar toch nog mijn bijdrage aan toevoegen:
Zelf werk ik op mijn werk op Leopard (MAC) + XP (PARALLELS) en thuis op XP & VISTA (dual boot) // Ik test VISTA nu omdat dit stukken beter werkt met een pc met een Core2Duo processor of hoger (QuadCore is nu al bijna standaard voor nieuwe windows pc's). Je moet dan vanzelfsprekend de 64 bits versie van VISTA draaien. Heb je geen 64bits systeem.. laat dan VISTA maar geheel links liggen, dan werkt XP gewoon beter!
Mijn ervaring is nu dat Vista met SP1 prima werkt op een goed systeem, met een minder krachtige computer moet je het maar niet doen.. duss..

yt
door ytsma02 - Apr 26, 2008 om 20:07
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ik blijf voorlopig lekker met XP draaien. Zelfs XP stelt je soms voor raadsels, maar er valt goed mee te werken. Als de PC aan vervanging toe is, maar iemand zien te vinden die een kan bouwen met XP er op. Nadeel: als Microsoft geen updates voor XP doorgeeft, zit je weer met een ander probleem.

qp
door qpc - Apr 26, 2008 om 20:31
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf voorlopig lekker met XP draaien. Zelfs XP stelt je soms voor raadsels, maar er valt goed mee te werken. Als de PC aan vervanging toe is, maar iemand zien te vinden die een kan bouwen met XP er op. Nadeel: als Microsoft geen updates voor XP doorgeeft, zit je weer met een ander probleem

XP is en blijft nog steeds goed hoor, als je met XP tevreden bent, zie ik geen reden om over te stappen naar vista, tenzij uit nieuwsgierigheid.... als je een goede nieuwe pc koopt, dan zie ik geen reden om Vista niet te gebruiken en terug te gaan naar XP.

Wees niet bang dat de updates van XP snel zullen stoppen, dat zal niet gebeuren. Wat WEL gaat gebeuren, is dat er al meer software en hardware zal gaan komen, die XP niet (meer) zullen ondersteunen.... Je ziet dat nu al bij bepaalde PC's van bv Acer, deze worden met Vista geleverd en er worden GEEN drivers gemaakt voor XP.

es
door esceha - Apr 26, 2008 om 20:46
18 Antwoorden / 0 Vragen

De opvolger heet geen Windows 10, maar Windows 7. Ik heb dat ook al eerder gezegd. Maar de rest van mijn  opmerkingen zijn ondeskundig..........

Wij hebben besloten de vragenstelster te helpen, dus niettemin...... Vista is prut. Als u daarvoor de centjes heeft; installeer dus XP.

(Opa) Cor

labswans
door labswans - Apr 26, 2008 om 22:02
1918 Antwoorden / 10 Vragen

kan men deze topic sluiten door iemand van de redaktie ? Het is nu een discussie geworden en niemand helpt de TS. Voor discussies moet een forum onderwerp worden opgesteld m.i.

labswans

es
door esceha - Apr 27, 2008 om 00:10
18 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte ''qpc'' mag dan - ondanks mijn intensieve ervaring van 30 jaar - twijfelen aan mijn deskundigheid........; me dunkt dat IK in ieder geval terzake was door de TS te adviseren XP te installeren.

vr1944
door vr1944 - Apr 27, 2008 om 00:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Geachte ''qpc'' mag dan - ondanks mijn intensieve ervaring van 30 jaar - twijfelen aan mijn deskundigheid........; me dunkt dat IK in ieder geval terzake was door de TS te adviseren XP te installeren

@esceha,

Nee ondanks je 30 jaar ?? ervaring geef je een ondeskundig antwoord ,omdat jij niet weet met welke configuratie Helma werkt en niet aangeeft waarom Vista prut is.En wat die die 30 jaar ervaring betreft,Windows  bestaat ongeveer 15 jaar.En Helma lacht zich blauw ,want die heeft iedereen voor haar karretje gespannen toch Helma?

qp
door qpc - Apr 27, 2008 om 01:02
203 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte ''qpc'' mag dan - ondanks mijn intensieve ervaring van 30 jaar - twijfelen aan mijn deskundigheid........; me dunkt dat IK in ieder geval terzake was door de TS te adviseren XP te installeren

De TS vroeg niet om advies of ze wel of niet XP moest installeren, ze vroeg of het mogelijk was om van vista te downgraden naar XP.
Het antwoord daarop is meteen al door labswans gegeven, dus jouw opmerking was niet ter zake...
Ik heb in ieder geval nog het voorstel gedaan om uit te zoeken WAAROM Vista zo traag was, want misschien heeft de TS gewoon iets 'verkeerd' in vista zitten, waardoor overstappen naar XP een 'overdreven' optie zou kunnen zijn.

Verder laat je met jouw RUIM gemotiveerde opmerking 'vista is prut' duidelijk merken dat je 30 jaren intensieve ervaring en deskundigheid hebt, maar dan blijkbaar niet met computers of Windows...

sc
door schrevrones - Apr 27, 2008 om 01:42
1 Antwoorden / 8 Vragen

ik heb een legale xp prof versie dus gewoon opnieuw installeren zou ik zeggen. heb voor mij  dochter een nieuwe laptop gekocht, werkt perfect die vista.

es
door esceha - Apr 27, 2008 om 01:47
18 Antwoorden / 0 Vragen

Waarde ''qpc'', voor het geval het u nog niet was opgevallen, Ik pleeg met de al een aantal malen gedane opmerking ''Windows is prut'' de titel van dit onderwerp te bevestigen. Het is dus niet aan mijn brein ontsproken, doch ''mihi constat'' dat deze bewering juist is.

re
door rebscartouch - Apr 27, 2008 om 10:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze onzinnige vraag,kom je bijna op alle Fora's tegen.
Zelf draait hier : XP-Vista Ultimate en Ubuntu met volle tevredenheid.
A.u.b. stop een keer met deze eindeloze discussie over Vista.
lees nog eens goed het antwoord van "labswans "daar sluit ik mij volledig bij aan.
Werk ook pas 25 jaar met PC's mijn eerste ZX 81 dat was prut.

jvdorst
door jvdorst - Apr 27, 2008 om 13:39
186 Antwoorden / 5 Vragen

In dit geval helemaal eens met je labswans. Waar blijft de aktie van de redactie. Mede gezien vraagsteller zelf totaal niet reageert.

be
door beer1941 - Apr 28, 2008 om 10:35
1 Antwoorden / 5 Vragen

Uw vraag kan ik niet beantwoorden.

Het blijkt echter alweer, dat Vista een puur promotioneel maar slecht product is.

De overheid treedt almaar meer dictatoriaal tegen de NL-burgers op maar er is kennelijk geen instantie, die in staat is(?) of de wil heeft om giganten als Microsoft stevig aan te pakken om die goede en betaalbare waar te laten aanbieden.

vr1944
door vr1944 - Apr 28, 2008 om 12:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Uw vraag kan ik niet beantwoorden.

Het blijkt echter alweer, dat Vista een puur promotioneel maar slecht product is.

De overheid treedt almaar meer dictatoriaal tegen de NL-burgers op maar er is kennelijk geen instantie, die in staat is(?) of de wil heeft om giganten als Microsoft stevig aan te pakken om die goede en betaalbare waar te laten aanbieden.

@beer1941,

Dat hoeft de overheid niet te regelen.Er is niemand die je dwingt software van Microsoft te kopen.Dus die instantie ben je zelf.

di
door dirk2 - Apr 28, 2008 om 12:48
364 Antwoorden / 21 Vragen

Je kan bijna niet om Microsoft heen, daarom moet het betaalbaar blijven en goed werken. Veel software draait alleen op windows, het is daarom van economisch belang dat Vista goed werkt en in prijs omlaag gaat.

qp
door qpc - Apr 28, 2008 om 13:01
203 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan bijna niet om Microsoft heen, daarom moet het betaalbaar blijven en goed werken. Veel software draait alleen op windows, het is daarom van economisch belang dat Vista goed werkt en in prijs omlaag gaat.

Inderdaad, je kan er bijna niet meer omheen, wij, de consumenten, hebben MS groot gemaakt, door massaal Windows te gaan gebruiken. Ik ben er trouwens zeer tevreden mee, zowel met XP als met Vista. Beide hebben hier en daar fouten zitten, maar Vista minder dan XP de eerste jaren had.
Wat betreft de prijs, rond de € 100,- voor vista bij de aanschaf van een nieuwe pc vind ik absoluut niet te duur hoor.... Kijk eens hoeveel jaren plezeir je er van kan hebben?
Weeg dat eens af tegen bijvoorbeeld een nieuw spel of een goede virusscanner van € 49,-, dan krijg je toch van Micrososft zeer veel waar voor je geld.....

di
door dirk2 - Apr 28, 2008 om 13:15
364 Antwoorden / 21 Vragen

Antivirussoftware is ook een stuk duurder geworden, en voor de prijs die je noemt kan je het op 2 of 3 computers gebruiken ( 2-3 licenties).
Vista kost los nog steeds 219 euro, en voor software die matig werkt is 100 euro nog steeds teveel. Vista is nog steedz niet af, dus voor een onaf product zou je ook een aangepaste prijs moeten betalen.

http://core.tweakers.net/nieuws/53041/ballmer-vista-is-nog-niet-klaar.html

qp
door qpc - Apr 28, 2008 om 13:37
203 Antwoorden / 0 Vragen

Antivirussoftware is ook een stuk duurder geworden, en voor de prijs die je noemt kan je het op 2 of 3 computers gebruiken ( 2-3 licenties).
Vista kost los nog steeds 219 euro, en voor software die matig werkt is 100 euro nog steeds teveel. Vista is nog steedz niet af, dus voor een onaf product zou je ook een aangepaste prijs moeten betalen.

http://core.tweakers.net/nieuws/53041/ballmer-vista-is-nog-niet-klaar.html

Vista zal nooit klaar zijn, net zoals XP nog niet klaar is (SP3 komt er aan).
Dit heeft alles te maken met veranderende software en hardware, waar MS dan weer op in moet spelen. Hetzelfde geldt voor de beveiliging. Je kan nimmer vantevoren weten wat een ander uit zal gaan vinden om beveiligingen te kraken, dus daar kan je gewoon niet altijd voor zijn, dat moet je achteraf oplossen. Ik draai sinds januari vorig jaar op 2 pc's met Vista en op 2 pc's met XP.
Ik heb geen enkel probleem gehad met Vista, op beide pc's niet.
De enige problemen die ik de eerste maanden heb gehad, waren met de drivers van nVidia en van Creative, maar dat ligt dus niet aan Vista. Bedie Vista pc's draaien nog helemaal zoals het hoort, zonder dat ik deze opnieuw heb moeten installeren, dat is anders met mijn XP machines. Een heb ik in die zelfde periode al 2 keren opnieuw moeten installeren, de ander 1 keer.
Ik kan dus (samen met 10-tallen miljoenen andere gebruikers) uit de grond van mijn hart zeggen dat ik meer tevreden met Vista ben dan met XP.
En dan nogmaals over de prijs, rond de € 100,- voor een OEM versie is absoluut niet te duur voor wat je krijgt. De complexiteit van zo'n OS (of het nu XP of Vista is), is vele malen groter dan die van een spel, van een virusscanner of van een ander stuk software en daar klaagt niemand over. Ik heb kort terug Nero 8 aangeschaft, daar betaal je ook € 80,- voor...

di
door dirk2 - Apr 28, 2008 om 19:59
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb kort terug Nero 8 aangeschaft, daar betaal je ook € 80,- voor...
Ja, als een nieuw OS heeft een prijsopdrijvend effect, niet alleen op de hardware ( omdat het meer geheugen en een snellere procesor vereist) maar ook op software alleen al omdat Vista zo hoog in de markt werd gezet dachten anderen dat kan ik ook. De grootste bepaalt, je ziet hetzelfde bij de supermarkten. AH zet de toon, in het verleden met prijsverhogingen nu met prijsverlagingen. Nero moet je ook niet los kopen maar i.c.m. een brander. Als je een retail versie koopt dan krijg je ook de software en de kabeltjes erbij, dat moet jij ook weten.

qp
door qpc - Apr 28, 2008 om 20:40
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, als een nieuw OS heeft een prijsopdrijvend effect, niet alleen op de hardware ( omdat het meer geheugen en een snellere procesor vereist) maar ook op software alleen al omdat Vista zo hoog in de markt werd gezet dachten anderen dat kan ik ook. De grootste bepaalt, je ziet hetzelfde bij de supermarkten. AH zet de toon, in het verleden met prijsverhogingen nu met prijsverlagingen. Nero moet je ook niet los kopen maar i.c.m. een brander. Als je een retail versie koopt dan krijg je ook de software en de kabeltjes erbij, dat moet jij ook weten. Nee, Nero is altijd al duur geweest en ze breiden dat programma telkens uit, daar betaal je voor.

De retail versie is trouwens wezenlijk anders dan de OEM versie die je bij een DVD-brander krijgt hoor, de OEM versei (Nero Home Esentials) heeft in de verste verte niet de mogleijkheden die de retail versie heeft......

lu
door luna2508 - Apr 28, 2008 om 20:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb al enkele maanden windows vista en heb helemaal geen problemen met de snelheid ect. Ik heb als eerste norton eraf gehaald daarvoor in de plaats AVG erop gezet en CCleaner en moet zeggen vindt de vista snel en is erg makelijk in gebruik een hele verbetering  met de XP. Weet niet wat jullie allemaal doen maar hier werkt het super. Heb een tiscali abbonement (tel=gratis+internet)betaalde het eerste half jaar 19,95 en daarna 29,95 dus weet niet wat jullie voor abbonement hebben misschien ligt het daar aan.

Vriendelijke groeten luna

lu
door luna2508 - Apr 28, 2008 om 20:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al enkele maanden windows vista en heb helemaal geen problemen met de snelheid ect. Ik heb als eerste norton eraf gehaald daarvoor in de plaats AVG erop gezet en CCleaner en moet zeggen vindt de vista snel en is erg makelijk in gebruik een hele verbetering  met de XP. Weet niet wat jullie allemaal doen maar hier werkt het super. Heb een tiscali abbonement (tel=gratis+internet)betaalde het eerste half jaar 19,95 en daarna 29,95 dus weet niet wat jullie voor abbonement hebben misschien ligt het daar aan.

Vriendelijke groeten luna

vr1944
door vr1944 - Apr 28, 2008 om 21:39
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@QPC,

Enige tijd geleden heb ik Nero 8 (geen trial versie)dus de volledige versie gedownload voor € 44,95.Was weliswaar een een internet aanbieding.Dus hebben ze jouw als kenner aardig bij je poot gehad.Overigens werken de lagere versies van Nero niet met Vista.Een Vista home Premium update versie kost nu € 108 euro bij DYNABYTE.

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 28, 2008 om 21:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

Vista prut...ik wil XP terug = de Topic niet waar?  Wat heeft een abbonement dan te maken met dit topic vraag ik mij af. Hebben ze bij de Vara geen MODERATOR?

Helma heeft tot op heden nog weinig van zich laten horen, ben wel benieuwd of IETS een oplossing voor haar probleem is geweest.

MVG

qp
door qpc - Apr 28, 2008 om 22:34
203 Antwoorden / 0 Vragen

Enige tijd geleden heb ik Nero 8 (geen trial versie)dus de volledige versie gedownload voor € 44,95.Was weliswaar een een internet aanbieding.Dus hebben ze jouw als kenner aardig bij je poot gehad.Overigens werken de lagere versies van Nero niet met Vista.Een Vista home Premium update versie kost nu € 108 euro bij DYNABYTE.

Tja, tegen speciale aanbiedingen kan je niet op, maar het maakt mij niet uit wat ik betaald heb, het ging er mij alleen maar om dat Windows zelf 'relatief' gezien niet (te) duur ten opzichte van andere, minder complexe software.

Het klopt dat lagere versies van Nero (lager dan v7) niet met Vista werken, maar wat wil je daar mee zeggen??? Roxio Easy CD Creator 5 of lager werkt ook niet (goed) met XP.....

Vwb een update naar Vista, waarom zou je dat doen? Een OEM versie is vaak net zo duur en die kan je makkelijk 'schoon' installeren en je hebt meteen een volledige versie.

qp
door qpc - Apr 28, 2008 om 22:36
203 Antwoorden / 0 Vragen

@VR1944,

Ik vergeet er nog bij te zeggen dat mijn Nero 8 versie gewoon met DVD en beschrijving thuis bezorgd is, dus geen internet download....

di
door dirk2 - Apr 29, 2008 om 08:36
364 Antwoorden / 21 Vragen

Helma vind haar computer traag. Op webwereld kan je lezen dat Microsoft dat ook toegegeven heeft:
Microsoft ceo Steve Ballmer lijkt de kritiek op Windows Vista eindelijk
te erkennen. De software is een 'werk in uitvoering', zegt de
bestuurder.

"Vista is te groot geworden"Tijdens zijn toespraak erkende Ballmer onder andere dat de
systeemprestaties, compatibiliteit en energieverbruik van Windows Vista
nog een aantal verbeteringen vereisen
. Ook gaf hij toe dat het
besturingssysteem wat omvang betreft uit z'n jasje is gegroeid, waarmee
de ceo lijkt te reageren op
recente kritiek van Gartner over de omvang van de applicatie.

es
door esceha - Apr 29, 2008 om 11:12
18 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt mij euvel geduid als ik mij negatief uitspreek over Vista en ik word zelfs als ondeskundig versleten. Wat zegt Microsoft daar eigenlijk NU PAS zelf over................

...........inderdaad:
Vista is nog lang niet af.

http://core.tweakers.net/nieuws/53041/ballmer-vista-is-nog-niet-klaar.html

es
door esceha - Apr 29, 2008 om 11:26
18 Antwoorden / 0 Vragen

En ook ''XP blijft als de consumenten dat willen''.

http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSBRU00646420080424?feedType=RSS&feedName=technologyNews&sp=true

qp
door qpc - Apr 29, 2008 om 11:40
203 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil dat nu zeggen???? XP is ondertussen ook al weer 7 jaren oud en nog steeds niet 'af' (SP3 is onderweg!)
Nero zit bij versie 8 en is ook nog steeds niet 'af'.
Ubuntu zit ondertussen op versie 8nogwat en is nog niet 'af'.

Een besturingssysteem (en ook andere software) zal NIMMER 'af' zijn...
Het blijft een feit dat maar een handvol mensen problemen met Vista hebben en dat 95% van de klachten over Vista, niets met vista zelf van doen hebben:

- onkunde van gebruiker
- niet compatible software gebruiken
- verkeerde hardware

Je kan zeutren wat je wilt, bewezen is dat 95% van de Vista gebruikers tevreden is en dat zie ik ook terug bij mijn klanten (99% zelfs). Dit ligt dus BEDUIDEND hoger dan de tevredenheid van jaren geleden toen Windows 98 gebruikers naar XP overstapten.....

.... en hoor die zelfde XP gebruikers nu eens......

es
door esceha - Apr 29, 2008 om 11:55
18 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dat wil zeggen? Dat acht ik een retorische vraag.

Wat de cijfers betreft over tevredenheid. die komen slechts uit EEN richting. Ik her haal derhalve ''Is fecit cui prodest''.

vr1944
door vr1944 - Apr 29, 2008 om 12:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vergeet er nog bij te zeggen dat mijn Nero 8 versie gewoon met DVD en beschrijving thuis bezorgd is, dus geen internet download....

@qpc

Misschien een overbodige tip:Je download Multi Talige Nero 8 incl help funktie na betaling per creditcard op website van Nero.com. deze kost momenteel 59 €.Vervolgens brand je de download op een DVD_R .je hebt dan dezelfde versie waar je nu €80.- voor gegeven hebt,bovendien blijft de download na het invullen van de aan je toegekende  gebruikersnaam + wachtwoord beschikbaar op Nero.com.De doos moet je zelf even vouwen.

vr1944
door vr1944 - Apr 29, 2008 om 12:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@qpc,

PS

Een upgrade kun je ook op schone PC installeren als je in bezit bent van een XP schijf.Een oem versie mag je officieel niet leveren zonder hardware (PC)

qp
door qpc - Apr 29, 2008 om 12:58
203 Antwoorden / 0 Vragen

Een upgrade kun je ook op schone PC installeren als je in bezit bent van een XP schijf.Een oem versie mag je officieel niet leveren zonder hardware (PC)

Een upgrad kan je zelfs installeren ZONDER XP-cd...... Is allleen wat bewerkelijker dan een OEM-DVD.

ro
door ronlau9 - Apr 29, 2008 om 13:53
46 Antwoorden / 0 Vragen

Oke meneer qpc Ubuntu is ook nog niet af met een verschil dat bij Linux de source en de compiler er bij wordt geleverd dus jij kunt het naar je eigen wensen aanpassen Niemand die je daarbij in de weg zal staan Dat is nu een keer het voordeel van open source

di
door dirk2 - Apr 29, 2008 om 14:55
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ron ga er niet op in, zelfs Steve kan hem niet overtuigen. Dan kunnen wij het ook niet. De systeemprestaties zijn te laag. Dat zegt genoeg.

aajee
door aajee - Apr 29, 2008 om 15:32
118 Antwoorden / 5 Vragen

Volg de reactie op de oorspronkelijke vraag al enige dagen. Wat een gezever! Vraag is al lang beantwoord.

es
door esceha - Apr 29, 2008 om 21:06
18 Antwoorden / 0 Vragen

..........nog zo'n stuurman..........

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 00:17
203 Antwoorden / 0 Vragen

Oke meneer qpc Ubuntu is ook nog niet af met een verschil dat bij Linux de source en de compiler er bij wordt geleverd dus jij kunt het naar je eigen wensen aanpassen Niemand die je daarbij in de weg zal staan Dat is nu een keer het voordeel van open source

Is DAT nu een argument???? Zie jij huismoeders, schoolgaande kinderen en de DOORSNEE computergebruiker die normaal gesproken de pc gebruiken voor spelletjes, internetten en alle andere prachtige programma's die er voor Windows, al ubuntu gaan bewerken met een 'compiler'????

Luister, ik vind het helemaal niet erg dat er mensen zijn die om een of andere reden geen Vista willen gebruiken, maar de argumenten hier zijn zo 'simpel', dat raakt kant nog wal..... Zoals ik al eerder vertelde, er zijn vele malen meer mensen die met zeer veel plezier met Vista werken, dan mensen die problemen met Vista hebben.

Als je alleen naar 'getallen' kijkt om aan te geven 'kijk eens hoeveel mensen problemen met Vista hebben', dan moet je ook andersom naar getallen kijken, namelijk hoeveel mensen gebruiken nu een Linux of een Apple pc???? ZO WEINIG????? Nou, dat zegt een hoop over zo'n OS...... Als het zoveel beter was dan Windows, dan zouden de percentages omgedraait zijn.... TOCH?????

jdc
door jdc - Apr 30, 2008 om 14:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom stapt u niet over op Linux Ubuntu. Inmiddels release 7.10. Een gratis, veilig en stabiel besturingssysteem inclusief office pakket. Documenten volledig uitwisselbaar met MS. Een goed alternatief MS XP met servicepack 3. Is vertrouwd en zelfs sneller dan Vista. Ga naar een vertrouwde pc winkel, die willen u graag helpen.

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 14:20
203 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom stapt u niet over op Linux Ubuntu. Inmiddels release 7.10. Een gratis, veilig en stabiel besturingssysteem inclusief office pakket. Documenten volledig uitwisselbaar met MS. Een goed alternatief MS XP met servicepack 3. Is vertrouwd en zelfs sneller dan Vista. Ga naar een vertrouwde pc winkel, die willen u graag helpen

.... ook goede morgen ...... Weer zo'n iemand die alleen maar 'selectief' leest.... en trouwens, je loopt nog ver achter ook, ik heb hier Ubuntu 8.04 draaien....

es
door esceha - Apr 30, 2008 om 16:48
18 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: ''Ga naar een vertrouwde pc winkel, die willen u graag helpen''.

......... met het risico  omwaarde ''qpc'' tegen het lijf te lopen......... die u Vista aanbeveelt..........

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 16:57
203 Antwoorden / 0 Vragen

......... met het risico  omwaarde ''qpc'' tegen het lijf te lopen......... die u Vista aanbeveelt..........

.... waar ondertussen al 160 miljoen mensen mee werken..... of, afhankelijk van de configuratie van de pc, XP, waar meer dan 1 miljard mensen mee werken..... Hoeveel waren dat er ook alweer met Ubuntu?

Jullie kunnen roepen wat jullie willen, maar het zal toch altijd zo zijn dat de mensen een 'makkelijk' OS willen, het liefst eentje die ook de meest buren, kennissen en familieleden gebruiken.... In dat rijtje komt toch echt geen Ubuntu of Apple voor......

Voor de derde maal, Linux of Apple is absoluut niet slecht, maar is voor een bepaalde doelgroep bedoelt, niet voor de 95% huis- tuin- en keuken gebruikers.... Deze mensen gebruiken software die ook door de meeste anderen gebruikt word, zodat ze elkaar kunnen ondersteunen en vergeet ook vooral niet dat de Windows pc ZEER VEEL voor spellen gebruikt wordt.... Dan valt Linux en Apple ECHT af, wat daarvoor is maar een fracktie spellen beschikbaar die er voor windows zijn.....

AMEN!

es
door esceha - Apr 30, 2008 om 18:56
18 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er zoveel mensen mee werken is slechts omdat er nauwelijks een alternatief is. Van Ubuntu had ik niet eens gehoord voor er hier over werd gesproken. Maar ja, ik ben dan ook ondeskundig........

Blijft de slogan: ''Vista prut....ik wil XP terug''.

ro
door ronlau9 - Apr 30, 2008 om 20:11
46 Antwoorden / 0 Vragen

Als iemand selectief werkt dan is dat de heer qpc leuk om te vertellen windows het meest wordt gebruikt is halve waarheid alleen in een markt segment en niet in alle andere Verteld er niet bij dat 2 grote computer fabrikanten standaard  bepaalde  typen afleverd
met linux als os , en zo kan wel doorgaan

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 20:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

Als iemand selectief werkt dan is dat de heer qpc leuk om te vertellen windows het meest wordt gebruikt is halve waarheid alleen in een markt segment en niet in alle andere Verteld er niet bij dat 2 grote computer fabrikanten standaard  bepaalde  typen afleverd
met linux als os , en zo kan wel doorgaan

Ik heb jouw stukje nu 6 keer gelezen, maar begrijp niet helemaal wat je bedoelt.... Misschien is het een tip voor je om punten en hoofdletters te gaan gebruiken, waardoor het wat meer leesbaar wordt.

Wat ik er wel uit op kan maken is 'halve waarheid'.... Helaas voor jou, het is de hele waarheid.. Het is gewoon feitelijk bewezen dat veruit de meeste mensen op de wereld met windows werken. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het is nu eenmaal zo.
De meeste mensen zullen altijd voor Windows blijven kiezen, waarom?

- het is makkelijk in gebruik
- er is meer software voor verkrijgbaar
- het is mooier
- er is meer ondersteuning

Van de honderden mensen die ik persoonlijk ken, zijn er maar 2 die met Apple werken (naast Windows) en 1 die met Fedora werkt. De rest heeft allemaal Vista of XP, naar alle tevredenheid.

Zelfs de gebruikers van Linux en Apple computers zullen bovenstaand moeten erkennen.

P.S. Ik werk zelf thuis met Vista ulimate 64-bit, Vista Premium 32-bit, Windows XP Pro en Ubuntu, dus ik kan vergelijken.
Ik heb trouwens met GEEN van deze OS'en problemen......

ph
door phinder - Apr 30, 2008 om 20:35
433 Antwoorden / 4 Vragen

De meeste mensen zullen altijd voor Windows blijven kiezen, waarom?

- het is makkelijk in gebruik

Dat is de vraag ! Dat weet je pas als meer mensen het gebruiken en dat is naar wat je zelf vertelt niet het geval !!!

- er is meer software voor verkrijgbaar

Niet MEER, wel anders... en het is niet uitwisselbaar ( niet makkelijk althans.. ).

- het is mooier

Persoonlijke mening.. Niet relevant in deze discussie !

- er is meer ondersteuning

Dat is de vraag ! Waarschijnlijk krijg je met bijv. Ubuntu MEER ondersteuning.. Deze is echter wel ANDERS dan bij microsoft het geval is... Of de "normale" gebruiker dit accepteert is ook de vraag... Maar is dus geen kwestie van MEER ondersteuning !

Daarnaast laat je de belangrijkste reden weg....

De enige reden waarom mensen windows blijven gebruiken is omdat de andere systemen gewoon niet te verkrijgen zijn !

Bestel een laptop of desktop bij willekeurig welke groothandel ( winkel of op internet ) en je krijgt Vista door je strot geduwd... Het is zelfs bijna onmogelijk om geen Vista maar XP erop te krijgen ( Dell biedt 1 !!!! systeem hierin aan )... Laat staan een Ubuntu distributie of nog een ander OS...
Ditzelfde is het geval bij HP, Acer, Toshiba en ga zo maar door !
Microsoft domineert de markt zo dat het onmogelijk is om iets anders te krijgen... Je betaalt hier ook voor ( zit bij de prijs in ) en dus NATUURLIJK gebruiken de consumenten dit produkt... ze hebben er namelijk voor betaald...

Op het moment dat de consument de keuze krijgt bij bijvoorbeeld Dell tussen een systeem met Vista of eenzelfde systeem met Ubuntu, maar dan 200 euro goedkoper... Eens kijken of dan de verhouding ook zo blijft ! Ik betwijfel het !!!!

ro
door ronlau9 - Apr 30, 2008 om 20:44
46 Antwoorden / 0 Vragen

Jij komt niet met feiten die jouw bewering waar is dat windows overal
het meeste wordt gebruikt IK weet uit ervaring dat dat niet waar is
Ik kom namelijk uit een andere hoek van de computer wereld

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 21:08
203 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste mensen zullen altijd voor Windows blijven kiezen, waarom?

- het is makkelijk in gebruik

Dat is de vraag ! Dat weet je pas als meer mensen het gebruiken en dat is naar wat je zelf vertelt niet het geval !!!

Aangezien niet 'meer' mensen andere dan Windows OS gebruiken, blijft deze stelling dus overeind.

- er is meer software voor verkrijgbaar

Niet MEER, wel anders... en het is niet uitwisselbaar ( niet makkelijk althans.. ).

Zeker wel MEER, als voorbeeld, kijk eens op FTD (als je dat kent) en zie verhoudinggewijs hoeveel software evo voor de verschillende OS'en uit komt. Kijk des noods bij Dynabyte of bij bol.com op de site wat er voor Windows is en wat er voor andere OS'en is...... En dan heb ik het nog niet eens over de spellen, want vergeet niet dat HEEL VEEL Windows gebruikers ook spellen spelen!!!!!!

- het is mooier

Persoonlijke mening.. Niet relevant in deze discussie !

waarom niet relavant? Veel mensen nemen tegenwoordig een grote monitor en een krachtige videokaart, ook om het allemaal wat mooier er uit te laten zien... Mischien wel te 'bling, bling', maar wederom een feit.....

- er is meer ondersteuning

Dat is de vraag ! Waarschijnlijk krijg je met bijv. Ubuntu MEER ondersteuning.. Deze is echter wel ANDERS dan bij microsoft het geval is... Of de "normale" gebruiker dit accepteert is ook de vraag... Maar is dus geen kwestie van MEER ondersteuning !

Jawel, meer ondersteuning. Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn, maar met ondersteuning bedoel ik niet die van MS alleen, maar ook van kennissen, vrienden, familieleden, pc-zaken etc.... mocht je een probleem met de pc hebben en je hebt Windows, dan kan je bij wijze van spreken beide buren vragen, want de kans is VELE malen groter dat zij ook Windows gebruiken, dan bijvoorbeeld Linux of Apple. Dit nog buiten het feit om dat er vele malen meer tijdschriften en internetpagina's voor Windows zijn, dan voor andere OS'en

Daarnaast laat je de belangrijkste reden weg....

De enige reden waarom mensen windows blijven gebruiken is omdat de andere systemen gewoon niet te verkrijgen zijn !

Bestel een laptop of desktop bij willekeurig welke groothandel ( winkel of op internet ) en je krijgt Vista door je strot geduwd... Het is zelfs bijna onmogelijk om geen Vista maar XP erop te krijgen ( Dell biedt 1 !!!! systeem hierin aan )... Laat staan een Ubuntu distributie of nog een ander OS...
Ditzelfde is het geval bij HP, Acer, Toshiba en ga zo maar door !
Microsoft domineert de markt zo dat het onmogelijk is om iets anders te krijgen... Je betaalt hier ook voor ( zit bij de prijs in ) en dus NATUURLIJK gebruiken de consumenten dit produkt... ze hebben er namelijk voor betaald...

Op het moment dat de consument de keuze krijgt bij bijvoorbeeld Dell tussen een systeem met Vista of eenzelfde systeem met Ubuntu, maar dan 200 euro goedkoper... Eens kijken of dan de verhouding ook zo blijft ! Ik betwijfel het !!!!

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 21:23
203 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast laat je de belangrijkste reden weg....

De enige reden waarom mensen windows blijven gebruiken is omdat de andere systemen gewoon niet te verkrijgen zijn !

Natuurlijk wel, het staat een ieder vrij om (veel) geld uit te geven voor een Apple ipv voor een Windows-based pc en mooier nog, een ieder kan gratis en voor niks een Linux distributie downloaden.... Dus niet verkrijgbaar is grote onzin....
De reden waarom de meeste computerzaken geen Linux aanbieden, is omdat er gewoonweg geen vraag naar is.... Mensen betalen liever geld voor Windows omdat iedereen in hun omgeving het ook gebruikt en de kinderen op school er ook mee werken, dan dat ze een gratis programma gaan gebruiken dat anders is en vaak niet uitwisselbaar met windows.
Ik verkoop ook pc's en software en ik heb in de laatste 3 jaren maar 1 vraag gehad om een pc met Fedora te leveren. Gezien het dus zo weinig gebruikt/gevraagd wordt, ga ik me er ook niet in verdiepen, dus kan ik mijn klanten ook niet goed van advies dienen als het fout gaat. Dat kan ik met winodws wel. Dit is voor mijn klanten ook een reden om toch windows te gaan gebruiken.

Bestel een laptop of desktop bij willekeurig welke groothandel ( winkel of op internet ) en je krijgt Vista door je strot geduwd... Het is zelfs bijna onmogelijk om geen Vista maar XP erop te krijgen ( Dell biedt 1 !!!! systeem hierin aan )... Laat staan een Ubuntu distributie of nog een ander OS...

Klopt, je koopt een 'totaalpakket'. Als je toch XP zou willen hebben, dan moet je dat los aanschaffen. Maar let op! er zijn ondertussen al laptops waarvoor GEEN XP drivers gemaakt worden!!! De fabrikanten weten dat Vista de toekomst heeft en gaan niet verder met ontwikkellen van XP software/drivers.
Zoals ik al eerder schreef, willen de mensen geen Vista maar Ubuntu of zo, dan kunnen ze dat zelf gratis downloaden.

Ditzelfde is het geval bij HP, Acer, Toshiba en ga zo maar door !
Microsoft domineert de markt zo dat het onmogelijk is om iets anders te krijgen... Je betaalt hier ook voor ( zit bij de prijs in ) en dus NATUURLIJK gebruiken de consumenten dit produkt... ze hebben er namelijk voor betaald...

.... en voor gekozen..... Denk je nu ECHT dat MS zo groot was geworden als er goede of betere alternatieven voor windows zouden bestaan????? Het feit dat de mensen massaal voor Winodws kozen en nog steeds kiezen, is een teken dat er gewoonweg geen goede alternatieven zijn voor de doorsnee computergebruiker.

Op het moment dat de consument de keuze krijgt bij bijvoorbeeld Dell tussen een systeem met Vista of eenzelfde systeem met Ubuntu, maar dan 200 euro goedkoper... Eens kijken of dan de verhouding ook zo blijft ! Ik betwijfel het !!!!

neem maar van mij aan dat de verhouding zo blijft..... De mensen kiezen welliswaar voor een bepaald type laptop, maar kiezne MEER voor Windows, dan voor de hardware.... Ze willen namelijk hetzelfde kunnen doen als de buurman die ook Windows heeft. Ik verkoop ook veel laptops, vooral voor de schoolgaande jeugd. Deze willen echt van niks anders weten dan van Windows, want dat hebben alle schoolvriendjes ook.
Het zijn de mensen die er ZELF voor kiezen.....
Al 13 jaren werken mensen met een mooie Windows versie (vanaf Windows 95) en al die jaren is het Apple en ook Linux niet gelukt om een vergelijkbaar systeem op de markt te zetten... waarom zou dat de komende tijd wel gaan gebeuren?

De consument heeft gekozen....

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 21:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

Jij komt niet met feiten die jouw bewering waar is dat windows overal
het meeste wordt gebruikt IK weet uit ervaring dat dat niet waar is
Ik kom namelijk uit een andere hoek van de computer wereld

Wederom heb ik zeer veel moeite met jouw manier van schrijven, probeer het eens met korte zinnen, afgesloten met een punt.
Ik begrijp dat jij uit een hoek komt waar meer gebruikers met Linux werken? Dat kan...... Maar zelfs de grootste Apple of Linux gebruiker in dit topic zal toch echt be-amen dat er VEEL minder Linux dan Windows gebruikers zijn. Als jij anders beweert, dan weet jij niet waar je het over hebt.....

ph
door phinder - Apr 30, 2008 om 21:43
433 Antwoorden / 4 Vragen

Gezien het dus zo weinig gebruikt/gevraagd wordt, ga ik me er ook niet in verdiepen, dus kan ik mijn klanten ook niet goed van advies dienen als het fout gaat. Dat kan ik met winodws wel. Dit is voor mijn klanten ook een reden om toch windows te gaan gebruiken.

uiteindelijk bepaal jij (en jou kennis van het systeem ) dus wat de klant kiest... De klant heeft geen keus.. je hebt het niet eens.
Dus hoezo keuze ???
Ze beide systemen naast elkaar met het prijskaartje erbij en wedden dat men ineens WEL wil weten waardoor dat komt... en als jij dan ook nog de juiste ondersteuning kan bieden... dan kiezen ze het WEL !!!

Klopt, je koopt een 'totaalpakket'. Als je toch XP zou willen hebben, dan moet je dat los aanschaffen.

en extra voor betalen !!! Dat doet toch niemand... Gooi je een OS van 200 euro die je hebt betaald zo weg ! BELACHELIJK !!!

Maar let op! er zijn ondertussen al laptops waarvoor GEEN XP drivers gemaakt worden!!! De fabrikanten weten dat Vista de toekomst heeft en gaan niet verder met ontwikkellen van XP software/drivers.

En ook hier weer GEEN keus van de CONSUMENT, maar de PRODUCENT.. die zijn centen moet verdienen... Hoezo vrije keuze ??

.... en voor gekozen.....

Hoezo gekozen.. Ik heb niets te kiezen.. Ik wil Vista niet.. maar MOET het bestellen ... krijg de vraag niet eens !!!

 Het feit dat de mensen massaal voor Winodws kozen

Toen er idd. nog geen alternatief was !!!

Ik verkoop ook veel laptops, vooral voor de schoolgaande jeugd. Deze willen echt van niks anders weten dan van Windows, want dat hebben alle schoolvriendjes ook.

die ook niets te kiezen hadden. Zo houd je het inderdaad goed in stand !!!

De consument heeft gekozen....

De consument heeft iets opgedrongen gekregen... en is er mee akkoord gegaan !

Onze studenten willen GEEN Vista, maar ze moeten wel...
Daarna volgen alle problemen, maar niemand die het op kan lossen.
Het liefst wil iedereen naar XP terug, maar zelfs dat is je onmogelijk gemaakt als consument... Kost je extra geld en dat hebben veel studenten niet...

Niets vrije keuze !!!

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 22:16
203 Antwoorden / 0 Vragen

uiteindelijk bepaal jij (en jou kennis van het systeem ) dus wat de klant kiest... De klant heeft geen keus.. je hebt het niet eens.
Dus hoezo keuze ???

Andersom, de klanten willen het niet, ze komen naar mij omdat ze een pc willen met Vista/XP, dus waarom zou ik het anabevelen en waarom zou ik me er dan (verder) in verdiepen

Ze beide systemen naast elkaar met het prijskaartje erbij en wedden dat men ineens WEL wil weten waardoor dat komt... en als jij dan ook nog de juiste ondersteuning kan bieden... dan kiezen ze het WEL !!!

Ik bouw elke pc (na overleg met de klant)van de grond af aan op met de door hun gekozen onderdelen en software. Ze hebben (in tegenstelling tot vele andere pc zaken) bij mij wel te kiezen voor Windows XP, Vista of de gratis Ubuntu of Fedora.
Dat ik het niet heb dat is onzin, ik heb hier een hele stapel Linux distributies liggen, want zoals ik al vertelde, k werk er thuis op 1 pc ook mee... De keuze is er dus, maar de mensen willen er niet aan....

Klopt, je koopt een 'totaalpakket'. Als je toch XP zou willen hebben, dan moet je dat los aanschaffen. en extra voor betalen !!! Dat doet toch niemand... Gooi je een OS van 200 euro die je hebt betaald zo weg ! BELACHELIJK !!!

Nee, de OEM versie kost maar rond de € 100,- (voor de fabrikant zelfs maar 3 tientjes omdat het vaka pre-install is) en een OEM XP aanschaffen bij zo'n notebook kost zelfs minder dan € 100,-.
Het feit blijft dat het als een totaalpakket aangeboden wordt en daar moet je het mee doen.... of laten .....
Als jij een auto koopt met een ingebouwd navigatiesysteem, dan heb je daar ook voor betaald, of je het gebruikt of niet, dat is de keuze die je zelf maakt.....

Maar let op! er zijn ondertussen al laptops waarvoor GEEN XP drivers gemaakt worden!!! De fabrikanten weten dat Vista de toekomst heeft en gaan niet verder met ontwikkellen van XP software/drivers.
En ook hier weer GEEN keus van de CONSUMENT, maar de PRODUCENT.. die zijn centen moet verdienen... Hoezo vrije keuze ??

Tja, en er zijn ook geen drivers meer voor 98 en 95..... Dat is gewoon de ontwikkeling, of je het er mee eens bent of niet, dat hou je niet tegen....
Als jij bijvoorbeeld een printerfabrikant zou zijn, dan zou jij ook drivers voor Vista maken en niet nog eens een dure research gaan doen naar OOK XP drivers, dat kost alleen maar geld en je weet dat XP een aflopende zaak is. Logisch toch????

.... en voor gekozen.....
Hoezo gekozen.. Ik heb niets te kiezen.. Ik wil Vista niet.. maar MOET het bestellen ... krijg de vraag niet eens !!!

Zoals ik hierboven al uit probeer te leggen, voor laptops ligt het wat moeilijker, maar bij mij kan jij gewoon een pc bestellen met (of zonder) OS naar keuze hoor......

Het feit dat de mensen massaal voor Winodws kozen
Toen er idd. nog geen alternatief was !!!

.... Is er nog steeds niet...... Volgens jou dus wel, des te frapanter dat er nog steeds niets anders dan Windows gekozen wordt....

Ik verkoop ook veel laptops, vooral voor de schoolgaande jeugd. Deze willen echt van niks anders weten dan van Windows, want dat hebben alle schoolvriendjes ook.

die ook niets te kiezen hadden. Zo houd je het inderdaad goed in stand !!!

jij hebt het constant over een kleine minderheid..... Je kan ook blijven zeuren dat je liever een Betamax recorder wil hebben dan een VHS, liever een HD-DVD dan een Blu-Ray.
Je moet gewoon onder ogen zien dat de MEERDERHEID van de consument bepaalt wat er verkocht wordt en niet de fabrikant of leverancier, want nogmaals, Linux is GRATIS te downloaden en TOCH stapt geen een van mijn klanten over..... ra, ra.....

qp
door qpc - Apr 30, 2008 om 22:17
203 Antwoorden / 0 Vragen

De consument heeft gekozen....
De consument heeft iets opgedrongen gekregen... en is er mee akkoord gegaan !

Nope, zoals je hierboven kunt lezen, de klant kan weldegelijk kiezen... Tja, misschien niet bij Dell, HP of andere grote merken, maar wel altijd bij de computerboer op de hoek. Het is dus JOUW keuze waar je gaat winkelen, maar de mogelijkheid is er!!!!

Onze studenten willen GEEN Vista, maar ze moeten wel...
Daarna volgen alle problemen, maar niemand die het op kan lossen.
Het liefst wil iedereen naar XP terug, maar zelfs dat is je onmogelijk gemaakt als consument... Kost je extra geld en dat hebben veel studenten niet...

Tja, dat weet ik niet, ik ken jouw studenten en niet en ik weet ook niet waarom ze geen Vista willen en waarom dat onmogelijk is....
Qua geld hoeven studenten het niet te laten, zij krijgen software namelijk voor een SCHIJNTJE van de prijs welke jij en ik moeten betalen, dus dat is geen argument....

Niets vrije keuze !!!

Je kijkt niet verder dan je neus lang is of je WILT niet verder kijken....

vr1944
door vr1944 - Apr 30, 2008 om 22:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Besta Helma,

Als je alle reakties gelezen hebt moet je wel tot de conclusie gekomen zijn, dat het een persoonlijke keus blijft welke OS je kiest  .Ik hoop dat je geen punthoofd gekregen hebt na het lezen  van alle door ons gegeven  adviezen,of heb je je laptop inmiddels uit het raam gesmeten na al het geneuzel van alle kenners en uitvinders van de beste OS sen

es
door esceha - May 1, 2008 om 00:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: Van de honderden mensen die ik persoonlijk ken, zijn er maar 2 die met Apple werken (naast Windows) en 1 die met Fedora werkt. De rest heeft allemaal Vista of XP, naar alle tevredenheid.

Les 1 van elke opleidng ten aanzien van educatie is aansluitin bij wat de leerling bekend is. dus soms zal men het lesniveau moeten verlagen alsdat noodzakelijk blijkt en derhalve doe ik bij deze. door een vergelijking te maken:

Velen gaan dagelijks naar het werk met de auto. Zij zeggen zeer tevreden te zijn over dat segment van vervoer. Logisch; openbaar vervoer is geen goed alternartief dus de files neemt men op de koop toe. Daar wordt natuurlij wel over gemopperd, dus is de ''tevredenheid'' slchets schijn. In dat kader moet u de ''tevredenheid'' zien van Vista gebruikers.

qp
door qpc - May 1, 2008 om 01:03
203 Antwoorden / 0 Vragen

Velen gaan dagelijks naar het werk met de auto. Zij zeggen zeer tevreden te zijn over dat segment van vervoer. Logisch; openbaar vervoer is geen goed alternartief dus de files neemt men op de koop toe. Daar wordt natuurlij wel over gemopperd, dus is de ''tevredenheid'' slchets schijn. In dat kader moet u de ''tevredenheid'' zien van Vista gebruikers.

Dat is toch ook zo'n beetje wat ik zeg? Er IS GEEN goed alternatief. En met Windows (Vista) kan je gewoon MEER dan met welk ander OS dan ook. dit komt UITERAARD ook omdat er VEEL meer software voor Windows is dan voor andere OS'en.

Ruim 75% van mijn klanten zeggen OOK spellen te willen spelen onder Vista, vooral de nieuwste spellen. Welk alternatief OS kan dat bieden??????????

Alle alternatieven die er zijn, zijn anders, zijn minder vriendelijk voor de gebruikers, hebben minder mogelijkheden, zijn moeilijker, is minder software voor te verkrijgen of de gebruikers hebben niemand om op terug te vallen bij problemen of vragen.

Tuurlijk zitten er fouten in Vista, net zoals in XP, in ubuntu, in Mac OS en natuurlijk is Vista niet klaar, maar dat is geen enkel OS....
Echter, de meeste negatieve berichten van mensen over Vista hier zijn berichten van mensen die elkaar na-apen, ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt, OF mensen die hardware hebben die niet (voldoende) geschikt is voor vista, OF mensen die niet weten hoe ze met Vista om moeten gaan, fouten maken en dan Vista de schuld geven....

Ik heb hier nog nergens 1 opmerking gelezen over 1 fout die ECHT aan Vista lag.
Het enige wat ik hier lees is ongeargumenteerde kritiek op Windows, ja, zelfs vaak van mensen die aangeven niet met Windows te werken dus ook geen objectief oordeel KUNNEN geven......

vr1944
door vr1944 - May 1, 2008 om 12:46
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@QPC,

Je hebt mensen die om een of andere reden in een Lada rijden (geld) en er tevreden mee zijn,maar er is maar een mercedes onder de OS en dat is VISTA ultimate of home premium .De rest is behelpen.

frans75
door frans75 - May 1, 2008 om 13:14
202 Antwoorden / 0 Vragen

Moeilijk hè, alleen antwoord op de vraag te geven:

Nu meen ik dat ik ooit ergens gelezen heb dat men via microsoft of
ergens anders, de vista kosteloos kon omzetten naar xp. Wie o wie weet
hier iets van en kan mij helpen, waar ik deze site kan vinden.

qp
door qpc - May 1, 2008 om 13:34
203 Antwoorden / 0 Vragen

Moeilijk hè, alleen antwoord op de vraag te geven:

Nu meen ik dat ik ooit ergens gelezen heb dat men via microsoft of ergens anders, de vista kosteloos kon omzetten naar xp. Wie o wie weet hier iets van en kan mij helpen, waar ik deze site kan vinden.

Moelijk hè, lezen......

Jouw antwoord wordt als eerste op pagina 1 al gegeven.......

qp
door qpc - May 1, 2008 om 13:37
203 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt mensen die om een of andere reden in een Lada rijden (geld) en er tevreden mee zijn,maar er is maar een mercedes onder de OS en dat is VISTA ultimate of home premium .De rest is behelpen.

Hoe bedoel je behelpen???? De Bussiness Edition is minstens net zo goed als de Premium Editie en zelfs de Basic Editie heeft meer mogelijkheden dan de XP editie....
Zeker voor de wat lichtere systemen wordt vaak de Basic Editie gebruikt...

vr1944
door vr1944 - May 1, 2008 om 14:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe bedoel je behelpen???? De Bussiness Edition is minstens net zo goed als de Premium Editie en zelfs de Basic Editie heeft meer mogelijkheden dan de XP editie....
Zeker voor de wat lichtere systemen wordt vaak de Basic Editie gebruikt...

De basic versie is er dank zij onze Neeltje Kroeskop.De premium home editie wordt het meest verkocht .Voor de lichtere systemen kun je windows aero uitschakelen bij "instellingen en vormgeving' en voor windows basic of klassiek kiezen,dan hou beschikking over de window media centrum en mediaplayer en andere zaken.De bijna €300 kostende Vista bussines versie is een onnodige  dure optie voor de gewone consument.

qp
door qpc - May 1, 2008 om 14:20
203 Antwoorden / 0 Vragen

De basic versie is er dank zij onze Neeltje Kroeskop.De premium home editie wordt het meest verkocht .Voor de lichtere systemen kun je windows aero uitschakelen bij "instellingen en vormgeving' en voor windows basic of klassiek kiezen,dan hou beschikking over de window media centrum en mediaplayer en andere zaken.De bijna €300 kostende Vista bussines versie is een onnodige  dure optie voor de gewone consument.

Wederom iemand die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt......
De Basic Edition is een gewone (wat uitgeklede) versie van Vista Home Premium en heeft HELEMAAL NIETS te maken met 'onze Neeltje Kroeskop'.
Jij bent in de war met de zogenaamde 'N' en 'K' series, waarbij de functies voor het afspelen van diverse media is verwijderd. Deze versies zijn 'bijna' nergens verkrijgbaar, dus die Kroes-maatregel is zijn doel helemaal voorbijgeschoten.
Ook jouw prijzen kloppen niet helemaal, de meeste versies van Vista worden aangeschaft bij een nieuwe pc of bij nieuwe hardware en dan betaal je minder dan de helft van de door jou genoemde bedragen.
Of het zinvol is om bv de Bussiness of Ultimate Editie te nemen? dat ligt geheel aan de wensen van de klant, dus kan jij nimmer oordelen of dit een 'onnodige dure optie' is.....

DO YOUR HOMEWORK!

navadeho
door navadeho - May 1, 2008 om 17:53
61 Antwoorden / 40 Vragen

Hallo Helma,

Natuurlijk ligt de lat een stuk hoger met Vista en kan daardoor een iet wat mindere PC eerder sloom worden als met XP; dan is niet meteen Vista prut.
Kijk anders is hier naar de systeemvereisten: http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/default.mspx
Klik op de versie die je draait en dan naar Systeemvereisten.
Je kan ook Windows Vista Upgrade Advisor downloaden en dan kijken wat het probleem is: http://download.microsoft.com/download/f/7/d/f7df7722-985a-4d15-84d2-997f39c95d8b/WindowsVistaUpgradeAdvisor.msi

NavadeHo

navadeho
door navadeho - May 1, 2008 om 18:04
61 Antwoorden / 40 Vragen

Dus je vind Windows waardeloos, TOTAAL niet mee eens, maar oké.

Als je Mac wil ga je naar een Apple Store of online: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

En als je dat ook niet wil ga je hierheen: http://www.ubuntu.com/getubuntu

En als je niet kan kiezen maak je drie partities in je harde schijf en zet je op de eerste Vista, de tweede Mac en de derde Ubuntu of nog gekker vier en dan op de vierde XP.

es
door esceha - May 1, 2008 om 23:42
18 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: Prettig om te horen, hier hoor je over het algemeen alleen maar de klagers en niet de mensen die er blij mee zijn.....

.....zoals ik dus.........

helma66
door helma66 - May 8, 2008 om 02:25
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wil in ieder geval iedereen hartelijk bedanken voor de tips en ook de opmerkingen.

Ik ben al actief sinds 1997 met computers en weet heel goed dat alle systemen kinderziektes hebben, dat heb ik met alle versies wel gemerkt. Maar ik stoor me heel erg dat Vista echt traag is en ik weet dat ik hier niet alleen in sta.

Maar nogmaals bedankt voor alle genomen moeite, ik denk dat ik een duurdere versie erop gooi dan het standaard wat je in de winkel krijg.

Groeten Helma