ha
door hanvanakker Oct 31, 2011 om 09:53
Computers & telefonie

Vodafone preorder Iphone 4s - Misleiding, fraude of gewoon slechte klantenservice

Op 21 oktober heb ik een pre-order voor de Iphone 4s gedaan bij Vodafone. Zoals de vermelding op de website vertelde "bestel nu uw Iphone 4s en heb hem als eerste". 2 losse toestellen heb ik besteld, want mijn abo bij een andere provider is nog niet afgelopen. Met ideal betaald dus onmiddelijk het geld van mijn rekening afgeschreven. Ik kreeg ook een email waarin de bestelling werd bevestigd, maar dat het toestel nog niet leverbaar was. Logisch natuurlijk want pas beschikbaar vanaf 28 oktober. Sinds de eerste email nog een email ontvangen dat het toestel nog steeds niet leverbaar is. Heb dus maar eens gebeld met de klantenservice, bij ieder contact was het verhaal anders; uw toestellen zijn onderweg; ze komen zaterdag; ze komen 11 november etc etc. Uiteindelijk vandaag contact gehad met Dynalogic en die gaven aan dat een van de toestellen in backorder staat. Misschien het einde van de week komt hij binnen.
U snapt hoe ik mij voel; ik bestel op basis van pre-order, betaal 50€ per toestel meer dan in de losse verkoop en mag nu wachten......
Cancellen vind ik op dit moment ook geen fijn idee want het zal ongetwijfeld weken duren voor ik mijn geld weer terug heb.

Nu vraag ik mij wel af of deze gang van zaken niet erg vreemd is, immers ik mag toch wat van een pre-order verwachten. Ik heb het idee dat Vodafone de pre-orders ziet als omzet die ze lekker kunnen binnenhalen en er geen verplichting aan hun zijde is om ook snel uit te leveren.

Daarnaast is de helpdesk hopeloos omdat je gewoon geen concrete info kunt krijgen.

Ik vraag me af of ik op bovenstaande ook nog verdere actie zou moeten nemen en zo ja welke...

Het leuke van een nieuw "speeltje" raakt er wel vanaf zo.

2822 45 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 31, 2011 om 10:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 09:53]. Uiteindelijk vandaag contact gehad met Dynalogic en die gaven aan dat een van de toestellen in backorder staat. .
U snapt hoe ik mij voel; ik bestel op basis van pre-order, betaal 50€ per toestel meer dan in de losse verkoop en mag nu wachten......
.

--backorder:
Bestelling voor iets dat op het moment van de bestelling (nog) niet leverbaar is,
en dus later alsnog moet worden uitgevoerd--

-- Wanneer uw bestelling de status: "backorder" heeft dan is het door u bestelde product niet op voorraad--

Wat is nu precies je probleem ?
Ze zijn (hopen ze ) vanaf 28 e leverbaar maar dat kunnen ze niet garanderen omdat ze afhankelijk zijn van ander/leverancier............
Dus gewoon nog even geduld zou ik zeggen als jij een preorder hebt staan ben je de eerste die uitgeleverd krijgt als ze binnenkomen......

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 10:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

Stacey,

Een preorder doe ik, en met mij de rest van Nederland, als ik zo snel mogelijk na de lancering iets wil hebben. Ik weet nu echter nog helemaal niets, het order systeem van VF geeft aan "voorraad gereserveerd voor order", maar dat staat er al sinds de bestelling op de ochtend van 21 oktober. Overal worden toestellen uitgeleverd, inclusief sommige van VF. Zelfs in de winkel zijn ze mondjesmaat al verkrijgbaar. Ik verwacht dan ook dat als ik een preorder plaats, ik op of heel kort na de introductie geleverd krijg.

Ik heb het idee dat VF veel meer preorders heeft aangenomen dan dat men zelf in bestelling had gezet en dat vind ik niet netjes, dan druk ik mij zachtjes uit!

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 10:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, Apple producten zijn nu eenmaal populair en zoals dat ook bij de vorige versies ging, is er grote vraag naar het nieuwe model. Het 'probleem' ligt dus bij Apple (die niet genoeg en niet te snel kan leveren) en daar kunnen de telecomproviders/shops dan natuurlijk ook niets aan doen.
Kortom, gewoon even geduld hebben.....

Freya

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 10:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 10:26]
Tja, Apple producten zijn nu eenmaal populair en zoals dat ook bij de vorige versies ging, is er grote vraag naar het nieuwe model. Het 'probleem' ligt dus bij Apple (die niet genoeg en niet te snel kan leveren) en daar kunnen de telecomproviders/shops dan natuurlijk ook niets aan doen.
Kortom, gewoon even geduld hebben.....

Freya

Klopt en daarom doe je een preorder en dan vind ik dat als een telecomprovider/shop deze mogelijkheid aanbied je er ook wel wat van mag verwachten.

Kijk maar eens op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469412

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 10:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 10:26]....
Ik heb het idee dat VF veel meer preorders heeft aangenomen dan dat men zelf in bestelling had gezet en dat vind ik niet netjes, dan druk ik mij zachtjes uit!
En om even op dit laatste in te gaan. Natuurlijk neemt een telecombedrijf gewoon pre-orders aan omdat ze gewoonweg niet wéten hoeveel exemplaren ze geleverd krijgen. Apple bepaalt welk winkels/bedrijven éérst geleverd krijgen en hoevéél die geleverd krijgen. En zoals dat al eerder ging, soms krijgt een winkel een bepaald type (nog) helemaal niet en soms van een bepaald type maar 3 stuks.
Kortom, je zal gewoon op je beurt moeten wachten....

Freya

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 31, 2011 om 10:38
59 Antwoorden / 1 Vragen

De opzet van pre-order is inderdaad dat je als eerste het product in huis hebt. En ik vind het dan ook begrijpelijk dat het nieuwe speeltje zo wel haar glans verliest.
Het is altijd een idee om je tot Vodafone te richten met je klacht en wellicht zo nog wat coulance te krijgen. Want 50 Euro duurder voor een toestel (en dat dus in jouw geval keer 2), wat nu gewoon los verkrijgbaar is bij Apple zelf, is natuurlijk wel vreemd als het niet gelijk uitgeleverd wordt.

En je hebt er niets aan, maar je bent zo wel weer een ervaring rijker. Ik denk dat je niet meer snel pre-order bestelt :-S

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 10:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet ik dan maar zelf ook een telecomshopje gaan beginnen. Zeggen dat je als eerste kunt leveren, duizenden bestellingen binnenhalen tegen een hoger bedrag dan regulier, een paar weken op de centen blijven zitten (100.000 keer rente van 5€ is toch 500.000€) en dan de niet gecancelde orders uitleveren.

Cancellen is trouwens niet echt een optie want VF gaf aan dat terugboeking 4-8 weken kon duren.

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 10:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 10:43]....
een paar weken op de centen blijven zitten (100.000 keer rente van 5€ is toch 500.000€
.....
Rekenen is in ieder geval niet je sterkste kant.....
Ben benieuwd bij welke bank jij in een paar weken tijd €500.000 aan rente denkt op te kunnen strijken.....

Freya

stacey
door stacey - Oct 31, 2011 om 10:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 10:43]Misschien Zeggen dat je als eerste kunt leveren

Weet niet of ze zeggen als eerste te leveren, ze beloven jou bij preorder gelijk te leveren als het binnen is.
Zij kunnen feitelijk ook geen garantie geven over de leverdatum,
simpelweg omdat ze afhankelijk zijn van de levering door ander......

Maar Preorder is geen garantie dat je hem voor of Op de uitgifte datum krijgt,
het betekend enkel dat je Voorrang krijgt op andere kopers bij uitlevering Zodra het er is...........

stacey
door stacey - Oct 31, 2011 om 10:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 10:26]Ik heb het idee dat VF veel meer preorders heeft aangenomen dan dat men zelf in bestelling had gezet en dat vind ik niet netjes, dan druk ik mij zachtjes uit!

Preorders komen gewoon op een lijst, bedrijf heeft ook niet altijd keus hoeveel te bestellen bij dit soort dingen, als apple er in 1e lichting 1000 heeft voor 5 klanten krijgen ze dus elk een deel............
De 1e op preorderlijst (op datum) krijgt eerst sta jij als 1002 op lijst zul je toch moeten wachten op volgende lichting...............
Zo werkt het nu eenmaal, dus preoder bestellen is geen garantie maar veelal werkt het beter dan elke dag naar de winkel rennen in de hoop iets te bemachtigen......

stacey
door stacey - Oct 31, 2011 om 10:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Oh sorry, dat had Freya al uitgelegd zie ik nu (pas) ;-(

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 11:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 10:50][quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 10:43]....
een paar weken op de centen blijven zitten (100.000 keer rente van 5€ is toch 500.000€
.....
Rekenen is in ieder geval niet je sterkste kant.....
Ben benieuwd bij welke bank jij in een paar weken tijd €500.000 aan rente denkt op te kunnen strijken.....

Freya

Weliswaar offtopic maar als 100.000 klanten een toestel van gemiddeld 700€ bestellen praat je over 70 miljoen€. Denk dat daar wel een hoeveelheid rente aan vast zit.

Na de antwoorden begin ik mij echt af te vragen of ik wel zo hard moet zijn voor VF. Zij kunnen er ook niets aan doen dat Apple zo slecht uitlevert aan VF. En vragen om regelmatige updates, correcte en juiste infomatie moet ik ook niet doen, want ze hebben het al zo druk.

Mocht het niet duidelijk zijn; dit laatste was sarcastisch bedoeld.....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 31, 2011 om 14:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Standaard zijn bij Vodafone het alle drie de opties; misleiding, 'fraude' en slechte service

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 14:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 31 okt 2011, 14:27]Standaard zijn bij Vodafone het alle drie de opties; misleiding, 'fraude' en slechte service
Ah, lekker kort door de bocht, ongefundeerd, even Vodafone bashen.....
Lucht zeker wel op?

Freya

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 15:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 14:41][quote=lekkerisdat schreef op maandag 31 okt 2011, 14:27]Standaard zijn bij Vodafone het alle drie de opties; misleiding, 'fraude' en slechte service
Ah, lekker kort door de bocht, ongefundeerd, even Vodafone bashen.....
Lucht zeker wel op?

Freya

Ook een lekker ongefundeerde reactie, Freya. Als je even de moeite had genomen om te checken wat het probleem is en of er misschien meer mensen dit soort problemen hebben. Maar ja als jij voor iedere reactie die je geeft op dit forum onderzoek moet verrichten dan haal je waarschijnlijk je punten quotum niet. Of werk je voor de PR van VF? Dus graag je reactie maar dan wel too the point.

freya
door freya - Oct 31, 2011 om 15:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hanvanakker:

Ik weet heel goed wat het probleem is en zoals al eerder aangegeven is het geen Vodafoneprobleem maar een Appleprobleem. Kortom, even Vodafone bashen, zoals de eerdere reactie van lekkerisdat slaat helemaal nergens op.
En als je denkt dat ik voor Vodafone werk of andere motieven heb hier op dit forum, dan ben ik, wat dit topi betreft, gewoon klaar, simpel toch?

Freya

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 31, 2011 om 16:12
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 15:55]

Ik weet heel goed wat het probleem is en zoals al eerder aangegeven is het geen Vodafoneprobleem maar een Appleprobleem.

Zou jij dat dan misschien willen funderen?

birdies
door birdies - Oct 31, 2011 om 19:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op maandag 31 okt 2011, 16:12][quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 15:55]

Ik weet heel goed wat het probleem is en zoals al eerder aangegeven is het geen Vodafoneprobleem maar een Appleprobleem.

Zou jij dat dan misschien willen funderen?

Freya is klaar met dit topic en ik geef hem groot gelijk! Als jij twijfelt aan de kennis van Freya, zoek je het toch lekker zelf op!

ha
door hanvanakker - Oct 31, 2011 om 21:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 okt 2011, 15:55]
@hanvanakker:

Ik weet heel goed wat het probleem is en zoals al eerder aangegeven is het geen Vodafoneprobleem maar een Appleprobleem. Kortom, even Vodafone bashen, zoals de eerdere reactie van lekkerisdat slaat helemaal nergens op.
En als je denkt dat ik voor Vodafone werk of andere motieven heb hier op dit forum, dan ben ik, wat dit topi betreft, gewoon klaar, simpel toch?

Freya

Prima, vind het alleen jammer dat ik met mijn vraag nog steeds niet verder geholpen ben. De reactie van Bewustekoper kan ik niet zoveel mee. En als ik dan van 2 stuks topscorers op dit forum een "Top Antwoord" krijg waar ik niet zoveel mee kan dan vind ik daar wat van. Ik hoop dat er in ieder geval nog een verstandig antwoord in de wachtrij staat.

Nu maar weer ontopic:

Ook als VF een probleem heeft met Apple dan ontslaat dat hen niet van alle verplichtingen. Voel me aardig in de zeik gezet en vraag me nog steeds af of dit zomaar mag.

Als ik naar een winkel toe zou gaan en ik koop een TV waarbij gezegd wordt: a.s. dinsdag wordt deze geleverd en men laat niets meer van zich horen, kan niet aangeven wanneer er dan wel geleverd wordt dan zou toch iedereen kwaad worden?

stacey
door stacey - Oct 31, 2011 om 21:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 21:05]Prima, vind het alleen jammer dat ik met mijn vraag nog steeds niet verder geholpen ben. En als ik dan van 2 stuks topscorers op dit forum een "Top Antwoord" krijg waar ik niet zoveel mee kan dan vind ik daar wat van. Ik hoop dat er in ieder geval nog een verstandig antwoord in de wachtrij staat.

Oké, als jij dan even verteld wat je dan graag wilt horen dan pennen we dat wel even neer voor je als je wilt hoor...........

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 1, 2011 om 07:56
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 21:05]
Prima, vind het alleen jammer dat ik met mijn vraag nog steeds niet verder geholpen ben. De reactie van Bewustekoper kan ik niet zoveel mee. En als ik dan van 2 stuks topscorers op dit forum een "Top Antwoord" krijg waar ik niet zoveel mee kan dan vind ik daar wat van. Ik hoop dat er in ieder geval nog een verstandig antwoord in de wachtrij staat.

Nu maar weer ontopic:

Ook als VF een probleem heeft met Apple dan ontslaat dat hen niet van alle verplichtingen. Voel me aardig in de zeik gezet en vraag me nog steeds af of dit zomaar mag.

Als ik naar een winkel toe zou gaan en ik koop een TV waarbij gezegd wordt: a.s. dinsdag wordt deze geleverd en men laat niets meer van zich horen, kan niet aangeven wanneer er dan wel geleverd wordt dan zou toch iedereen kwaad worden?

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 1, 2011 om 08:02
59 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, wel een quote, geen reactie.
Bij deze dan alsnog:

@hanvanakker: je schrijft zelf dat je wel je bestelling kunt annuleren maar dat je dit niet wilt omdat je dan bang bent dat je lang op je terug te betalen geld moet wachten.

Maar nu vraag je of deze gang van zaken zomaar mag. Wat maakt dat verder uit, want je wilt niet annuleren en op je geld wachten.
Daarom ga ik hierboven ook niet op dit stap door, en kom ik met het voorstel om te proberen coulance te vragen.

Dan denk ik: waarom kan je niet veel met mijn reactie?

Je sluit zelf de eerste weg af (annuleren en geld terugvragen).

Natuurlijk is het niet een Appleprobleem maar heb je een probleem met Vodafone.
Nu is het zaak uit te zoeken wat er precies omschreven staat bij de pre-order bestelling. Daar zitten vast kleine lettertjes bij. Het is daarom zaak dit uit te zoeken. Jij zal deze bepalingen bij je bestelling ontvangen hebben of hebben kunnen lezen.

Maar dan draaien we helaas rondjes, want stel dat deze lange levertermijn bij je pre-order bestelling niet mag, dan kan je je bestelling annuleren (overeenkomst ontbinden) en moet je toch op je geld wachten. En dat is wat je niet wilt.

Kortom, wat is het precies wat je wel wilt?

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 08:53
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 21:05]
Ook als VF een probleem heeft met Apple dan ontslaat dat hen niet van alle verplichtingen.
Ahum!
Als Apple maar 10 toestellen aan Vodafone levert en 1000 mensen hebben een pre-order geplaatst, hoe moet Vodafone dan die 980 toestellen leveren????

Wel even realistisch blijven!

Zoals Freya aangaf, ligt de oorzaak bij Apple en niet bij Vodafone.
En om nu Vodafone te bashen is echt belachelijk.

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 21:05]
Voel me aardig in de zeik gezet en vraag me nog steeds af of dit zomaar mag.

Wel eens aan gedacht dat er wel zo'n grote run op die nieuwe toestel is, dat de detailhandel die onmogelijk kan leveren?

Als de vraag groter is dan het aanbod, is het niet mogelijk om aan alle vragers een product aan te bieden.

[quote=hanvanakker schreef op maandag 31 okt 2011, 21:05]
Als ik naar een winkel toe zou gaan en ik koop een TV waarbij gezegd wordt: a.s. dinsdag wordt deze geleverd en men laat niets meer van zich horen, kan niet aangeven wanneer er dan wel geleverd wordt dan zou toch iedereen kwaad worden?

Jaja, en als de winkelier aangeeft dat op a.s. dinsdag die tv uitkomt, maar dat de winkelier je niet kan garanderen dat de winkelier dat toestel ook werkelijk krijgt, moet je niet de winkelier gaan aanklagen en gaan bashen als die het toestel niet gekregen heeft.

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 08:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 08:02]
Natuurlijk is het niet een Appleprobleem maar heb je een probleem met Vodafone.

Verklaar je nader aub.

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 1, 2011 om 09:21
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 1 nov 2011, 08:54][quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 08:02]
Natuurlijk is het niet een Appleprobleem maar heb je een probleem met Vodafone.

Verklaar je nader aub.

TS heeft een probleem met Vodafone. En VF heeft blijkbaar een probleem met uitleveren. Als/indien dit uitleverprobleem erin ligt dat Apple geen of (in verhouding tot het aantal bij VF bestelde) niet voldoende toestellen levert, dan blijft het probleem bij VF liggen. TS heeft niets van doen met de overeenkomsten tussen VF en Apple. Of Apple hier nu wel of niet tekortschiet.

Het is algemeen bekend dat een nieuw gelanceerd product van Apple in het begin moeilijk verkrijgbaar is. VF heeft met de mogelijkheid tot pre-order bestellen geprobeerd in te spelen op deze algemene kennis.

stacey
door stacey - Nov 1, 2011 om 09:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:21]Het is algemeen bekend dat een nieuw gelanceerd product van Apple in het begin moeilijk verkrijgbaar is. VF heeft met de mogelijkheid tot pre-order bestellen geprobeerd in te spelen op deze algemene kennis.

????????

Preorder is geen garantie dat je hem per direct krijgt op de lanceringdatum...........
Alleen dat je hem Reserveert voor jezelf/voorrang krijgt op mensen die hem later/Na jou komen bestellen,
niets meer een niets minder.
Staan er 2000 op de lijst en ben je nummer 1999 ben je dus ook nooit de eerste ......

Vraagsteller heeft beetje verkeerd idee over wat pre-order precies inhoud lijkt me.

En probleem ligt Altijd bij Toeleverancier in geval er niet genoeg geproduceerd is en niet genoeg geleverd kan worden, om die reden geldt er ook geen gegarandeerde leverdatum voor dit soort dingen, dat kan eenvoudigweg Niet.

Dus staat wachten je niet aan kun je annuleren, dan strepen ze je van de lijst en kun je het ergens anders sneller proberen te krijgen, wil je dat niet dan houd het gewoon op al ga je op je kop staan......wat er niet is kun je niet krijgen......

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 09:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:33]Dus staat wachten je niet aan kun je annuleren, dan strepen ze je van de lijst en kun je het ergens anders sneller proberen te krijgen, wil je dat niet dan houd het gewoon op al ga je op je kop staan......wat er niet is kun je niet krijgen......
Of dat zin heeft, betwijfel ik.
Eerst gaan de toestellen naar de mensen die een pre-order geplaatst hebben, waarna de normale verkoop pas aan de beurt is.

Pre-order wilt niets anders zeggen dat men voorrang heeft op de normale verkoop.

Als Apple vervolgens maar 10.000 toestellen levert, en er zijn 100.000 pre-oders en 50.000 kopers via de normale verkoop, hebben wel 140.000 mensen pech en krijgen het toestel niet.

Het is vervolgens van de zotte dat de verkopende partijen aansprakelijk worden gesteld dat zij niet leveren, omdat een aantal mensen vinden dat zij niets met Apple te maken hebben.

Nu, dat hebben die mensen wel.

Daarbij geven die winkelieren geen concrete leverdatum, maar een vermoedelijke leverdatum.

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 09:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:21]
En VF heeft blijkbaar een probleem met uitleveren. Als/indien dit uitleverprobleem erin ligt dat Apple geen of (in verhouding tot het aantal bij VF bestelde) niet voldoende toestellen levert, dan blijft het probleem bij VF liggen.
Een nogal rare beredenering.

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:21]TS heeft niets van doen met de overeenkomsten tussen VF en Apple. Of Apple hier nu wel of niet tekortschiet.
Dus als Apple in gebreken is, kan Vodafone vervolgt worden vanwege het niet leveren van het bestelde?????
Hoe moet Vodafone dan die toestellen aan de klanten leveren, als Apple ze niet aan Vodafone levert?

Wel realistisch blijven aub.

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:21]Het is algemeen bekend dat een nieuw gelanceerd product van Apple in het begin moeilijk verkrijgbaar is. VF heeft met de mogelijkheid tot pre-order bestellen geprobeerd in te spelen op deze algemene kennis.

Weet je wel wat pre-order inhoud?

stacey
door stacey - Nov 1, 2011 om 09:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:43]--Dus staat wachten je niet aan kun je annuleren, dan strepen ze je van de lijst en kun je het ergens anders sneller proberen te krijgen, wil je dat niet dan houd het gewoon op al ga je op je kop staan......wat er niet is kun je niet krijgen......---

Of dat zin heeft, betwijfel ik.

Betwijfel ik ook ;-)

Maar wat jij herhaald had ik al gezegd....

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 10:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:59][quote=ikbenik schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:43]--Dus staat wachten je niet aan kun je annuleren, dan strepen ze je van de lijst en kun je het ergens anders sneller proberen te krijgen, wil je dat niet dan houd het gewoon op al ga je op je kop staan......wat er niet is kun je niet krijgen......---

Of dat zin heeft, betwijfel ik.

Betwijfel ik ook ;-)

Maar wat jij herhaald had ik al gezegd....

Misschien heeft herhaling zin.

stacey
door stacey - Nov 1, 2011 om 10:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:10]stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:59]--Maar wat jij herhaald had ik al gezegd....--

Misschien heeft herhaling zin.

Verwacht ik niet, kun je doen tot je een ons weegt, het is gewoon Niet wat vraagsteller Horen wil ;-)

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 1, 2011 om 10:32
59 Antwoorden / 1 Vragen

Als twee partijen een overeenkomst hebben, heeft een derde (zoals bijvoorbeeld een fabrikant of groothandel) geen deel aan deze overeenkomst. Als 2 partijen (zoals hier TS en VF) een geschil hebben, heeft een derde partij hier geen deel aan. Het probleem van de twee partijen is dus niet het probleem van de 3e.

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 10:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:28][quote=ikbenik schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:10]stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 09:59]--Maar wat jij herhaald had ik al gezegd....--

Misschien heeft herhaling zin.

Verwacht ik niet, kun je doen tot je een ons weegt, het is gewoon Niet wat vraagsteller Horen wil ;-)

Klopt.

Men heeft bij de term pre-order een totaal andere verwachting dan wat in de praktijk ervan verwacht mag worden.

Daarnaast wordt men door de diverse consumentenorganisaties verkeerd voorgelicht, waardoor men het verkeerde beeld krijgt dat de consument nooit of te nimmer wat met de fabrikant te maken heeft.

Helaas is daarbij ook alle redelijkheid compleet verdwenen.

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 10:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:32]Als twee partijen een overeenkomst hebben, heeft een derde (zoals bijvoorbeeld een fabrikant of groothandel) geen deel aan deze overeenkomst. Als 2 partijen (zoals hier TS en VF) een geschil hebben, heeft een derde partij hier geen deel aan. Het probleem van de twee partijen is dus niet het probleem van de 3e.

Je wilt het niet inzien!

Als een klant bij een winkel een pre-order plaatst en de winkelier krijgt van de fabrikant geen producten, KAN DE WINKELIER DIE OOK NIET AAN DE KLANT LEVEREN! (Hoe groot wil je het hebben?)

Daarbij:
Het gaat hier niet om een concrete leverdatum, maar om een vermoedelijke leverdatum.

Daarnaast wil je nog steeds niet begrijpen wat pre-order precies inhoud.

Bij pre-order is het niet zo dat als jij bij een winkel een aantal producten in pre-order besteld, dat je die producten bij het uitkomen op die bepaalde datum ook werkelijk in je bezit hebt

Bij pre-order heb je voorrang op de normale verkoop, maar sta je wel in de rij.

Nogmaals:

Hoe wil jij de winkelier aansprakelijk stellen als hij het product niet kan leveren, omdat de fabrikant niet levert?

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 10:39
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik zit me hier verdikkie nog kwaad te maken ook nog!

stacey
door stacey - Nov 1, 2011 om 10:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:32]Als twee partijen een overeenkomst hebben, heeft een derde (zoals bijvoorbeeld een fabrikant of groothandel) geen deel aan deze overeenkomst. Als 2 partijen (zoals hier TS en VF) een geschil hebben, heeft een derde partij hier geen deel aan. Het probleem van de twee partijen is dus niet het probleem van de 3e.

Nee, is het feitelijk ook Niet, maar zo werkt dat nu eenmaal, vandaar dat Vraagsteller Mogelijkheid geboden wordt te Annuleren..................
dat wil ze niet, dus houd het op !

Maar het is natuurlijk ook wel een Wereldprobleem als je niet als 1e mooie zier kunt maken met een l*llig nieuw speeltje, je gaat onwijs af als je collega er al wel mee kan spelen natuurlijk...........
Hoe gaan zulke mensen om met Echte problemen vraag ik me dan wel eens af ;-(

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 10:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:39]
Maar het is natuurlijk ook wel een Wereldprobleem als je niet als 1e mooie zier kunt maken met een l*llig nieuw speeltje, je gaat onwijs af als je collega er al wel mee kan spelen natuurlijk...........
Daarom voelt men zich ook bedrogen, en kunnen daar inderdaad niet tegen.

[quote=stacey schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:39]Hoe gaan zulke mensen om met Echte problemen vraag ik me dan wel eens af ;-(

Er zijn wel andere zaken om daar echt druk over te maken.
Als bepaalde medicijnen niet geleverd kunnen worden, bijvoorbeeld.

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 1, 2011 om 10:52
59 Antwoorden / 1 Vragen

Met boosheid reageren benadrukt het juiste of onjuiste van het door een ieder gestelde niet.
Alsmaar herhalen heeft ook geen nut, probeer het eens anders uit te leggen of probeer eens iemand anders argument beter of anders te lezen.

@ikbenik: stelt u nu dat als u uw bij A gekochte product niet geleverd krijgt, en A hiervan als reden opgeeft dat F(abrikant) niet levert, dat u dan een probleem met F heeft?

Het gaat mij niet om het wel of niet kunnen leveren. Het gaat mij erom dat dit geen 'Appleprobleem' (nieuw Nederlands woord?) is. Het is het probleem van TS met VF. En VF heeft -denkelijk- het probleem dat Apple niet dan wel niet genoeg dan wel niet tijdig genoeg levert. Blijft het een 'VF probleem'. TS heeft geen probleem met Apple, maar met VF. Als VF niet zou leveren, kan TS niet bij Apple aankloppen.

Ik wacht verder rustig af of TS nog terug komt op de reacties of dat hij het hierbij laat, wat erg jammer zou zijn.

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 11:05
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:52]
@ikbenik: stelt u nu dat als u uw bij A gekochte product niet geleverd krijgt, en A hiervan als reden opgeeft dat F(abrikant) niet levert, dat u dan een probleem met F heeft?
Je stelt het verkeerd:

Als C bij A een product van fabrikant F een pre-order plaatst en F levert niet aan A, kan A ook het betreffend product niet aan C leveren.

Zo simpel is het.

Dus het is niet de schuld van A dat C het product niet kan krijgen, maar de schuld ligt bij F.

Daarnaast weet je helaas nog steeds niet wat pre-order betekent, en al helemaal niet als er zo'n run is op het nieuwe speeltje van F.

A heeft tegen C niet zegt dat A zeker die datum het betreffend product van F in zijn bezit kan hebben.
We hebben het hier niet over een normale koopopdracht, waarbij C in gebreken is gebleven bij het verstrekken van het product, vergeet dat niet!

[quote=bewustekoper schreef op dinsdag 1 nov 2011, 10:52]Het gaat mij niet om het wel of niet kunnen leveren.
Daar gaat het wel om.

ab
door abtronic - Nov 1, 2011 om 11:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een hele korte reactie, wanneer een leverancier een pre-order mogelijkheid geeft en adverteerd met het feit dat als een pre order ingeschoten wordt je een van de eerste met de nieuwe telefoon zal zijn, en ze meteen het geld incaseren dien je die verplichting ook na te komen.
Nu blijkt het dat er mensen zijn die geen pre order hebben gedaan het toestel al hebben.
Hoe we het ook bekijken dit is geen goede zaak van handelen.
Daarbij het feit dat de helpdesk de betreffende personen verschillende niets zeggende antwoorden geeft kun je alleen maar concluderen dat het zeer zeker geen schoonheid prijs verdient wat Vodafone hier neerzet.
Dit alles buiten het het feit dat Apple misschien niet leverd, je doet zaken met Vodafone en die moeten zorgen dat de klanten netjes geinformeerd worden. Wordt het later vermeld het met duidelijke en vooral eerlijke antwoorden

ikbenik
door ikbenik - Nov 1, 2011 om 13:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=abtronic schreef op dinsdag 1 nov 2011, 11:57]
Nu blijkt het dat er mensen zijn die geen pre order hebben gedaan het toestel al hebben.

Logisch, omdat het toestel ook in de normale winkel te koop is.

[quote=abtronic schreef op dinsdag 1 nov 2011, 11:57]Hoe we het ook bekijken dit is geen goede zaak van handelen.
Gewoon een stelletje kneusjes die het niet kunnen hebben dat een ander het toestel wel heeft en zij zelf niet.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat mensen Vodafone aansprakelijk gaan stellen omdat Apple niet voldoende toestellen levert.

Ga tegen Apple lopen zeuren en niet Vodafone!

Dus Vodafone krijgt de schuld, omdat Apple te weinig toestellen levert.
Een rare wereld.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 1, 2011 om 16:25
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hanvanakker,

Vervelend om te lezen dat je je iPhone nog niet in ontvangst hebt kunnen nemen. In verband met de grote vraag naar het toestel kan er inderdaad vertraging in levering optreden. Onze excuses voor het ongemak. Je krijg een sms zodra je iPhone geleverd gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Vodafone Webcare Nederland

ha
door hanvanakker - Nov 1, 2011 om 22:08
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op dinsdag 1 nov 2011, 16:25]Beste Hanvanakker,

Vervelend om te lezen dat je je iPhone nog niet in ontvangst hebt kunnen nemen. In verband met de grote vraag naar het toestel kan er inderdaad vertraging in levering optreden. Onze excuses voor het ongemak. Je krijg een sms zodra je iPhone geleverd gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Vodafone Webcare Nederland

Chantal,

Dank voor je antwoord. Je snapt waarschijnlijk wel dat ik niet blij ben, maar ik wacht gewoon maar even af. Het feit dat ik zoveel geld heb uitstaan zonder dat ik enige update heb gekregen mij wat zenuwachtig maakt. Volgende keer maar geen preorder dus.

bewustekoper
door bewustekoper - Nov 2, 2011 om 07:40
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hanvanakker schreef op dinsdag 1 nov 2011, 22:08]

Chantal,

Dank voor je antwoord. Je snapt waarschijnlijk wel dat ik niet blij ben, maar ik wacht gewoon maar even af. Het feit dat ik zoveel geld heb uitstaan zonder dat ik enige update heb gekregen mij wat zenuwachtig maakt. Volgende keer maar geen preorder dus.

Beste Han, begrijp ik het goed dat hiermee kous voor jou af is? Ik verwachtte nog wel een inhoudelijk bericht op alle reacties hier, alsmede een antwoord op de vragen die tot jou gericht zijn. Hopelijk komt dit nog. Als dit niet het geval is, dan vind ik dat jammer.

hackmann
door hackmann - Nov 2, 2011 om 13:34
38 Antwoorden / 25 Vragen

Wie er nu schuldig is doet eigelijk niet terzake.
TS heeft best wel gelijk.
Vodaphone adverteerd ( net als andere providers) preorder en ontvang als eerste. Dat laatste kunnen ze niet waar maken, omdat er nu al mensen een Iphone4s hebben. TS kan dus niet als eerste ontvangen, bij lange na niet.
Alle providers weten ook wel dat de vraag hoger is dan de voorraad die zij krijgen, willen alleen klanten aan zich binden. Dit doen ze met reclame teksten die ze niet waar kunnen maken. Helaas is het niet anders.
Wacht zelf ook al langer als afgesproken ( TMobile)