Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 10:27
Computers & telefonie
Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!

Vorige week (17-03-2016) heb ik deze tablet (ASUS T100HA) via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.

Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.

Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”

Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.

5821 19 Rapporteer

Gebruiker516
door Gebruiker516 - Mar 28, 2016 om 10:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Media Markt:

Op advies van Asus heb ik vrijdagochtend 25-03-2016 de klantenservice van Media Markt gebeld. Ik kreeg een niet vriendelijke mevrouw aan de lijn. Ik heb gevraagd voor het omruilen van het apparaat met een goed werkende exemplaar. Dat mocht niet, aangezien ik “de tablet in gebruik had genomen.”

Ik werd geadviseerd om de tablet naar de Media Markt in Rijswijk meenemen en door technische medewerkers van klantenservice na laten kijken.
Vrijdagmiddag heb ik de tablet naar de Media Markt in Rijswijk gebracht. Gevraagd of omgeruild kan worden. Dat mocht van niet vriendelijke mevrouw van klantenservice niet. Volgens haar, het apparaat werkt prima!

De technische medeweker is bijna een uur met de tablet bezig geweest en met verschillende collega’s geraadpleegd, maar uiteindelijk het probleem niet te kunnen oplossen. Ik werd geadviseerd om het apparaat naar de Media Markt online terugsturen. Ze wilden hem niet aannemen. Dat mocht door allerlei vage regels niet. En ik moest vooral begrijpen dat Media Markt Winkel en media Markt Online twee verschillende “dingen” zijn! Ik werd helemaal niet goed van.

Ik had het eerder negatieve berichten over Media Markt gehoord, toch was ik geschrokken door klantonvriendelijkheid en vooral onprofessionalisme bij de klantenservice van Media markt.

Dat was mijn eerste (en tegelijkertijd de laatste aankoop) bij de Media Markt (Winkel en Online)!

Nog een andere foto:
http://s23.postimg.org/nygkdpd97/Pic_02.jpg

Gebruiker516
door Gebruiker516 - Mar 28, 2016 om 10:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

Meer info en reacties hier!

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2016 om 11:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als we dan vrolijk hier doorgaan met het zeuren, maar niet stellen van vragen, dan zet ik mijn reactie op de andere 'vraag' ook maar hier neer.

"En wat is de vraag?

Ik zie overigens, net als ASUS, het probleem niet. Zo'n herstel USB maak je toch een keer aan, dus een gekanteld scherm is dan eenmalig onhandig."

Aanvulling: we hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 11:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Windows Recovery (de exacte term in het Nederlands weet ik niet, ik vermoed Windows 10 Herstel Optie) is een onderdeel van Windows 10. Je hebt als klant recht op dit onderdeel..
Microsoft heeft niet zomaar dit onderdeel ingebouwd in Windows 10. Dit onderdeel heeft heel belangrijke functie. Vooral in het geval van problemen met opstarten van je PC of tablet,...
Dat dit optie door het overgrote deel van de gebruikers niet wordt gebruikt, doet er niet toe.
Ik gebruik hem toevallig wel.
En nog belangrijker: ik kan geen bootable USB van back-up programma’s gebruiken om een image van het apparaat aan te maken. Wat ik wekelijks doe...

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 12:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Goede vraag van u!
Vanwege deze drie redenen:

1-Het beestje heeft alleen maar 32GB ruimte, dus ik moet zo min mogelijk programma’s direct op tablet installeren. (Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval.)

2-Ik gebruik de bootable USB (en CD) van Acronis al meer dan 15 jaar. Ik vind deze methode een van de veiligste manier om van je gegevens (en programma’s) op je pc, laptop, tablets… back-up maken.

3-Daar heb ik als klant recht op om het apparaat met zo’n USB op te kunnen starten. Ik wil mijn werkwijze niet wijzigen omdat een of andere fabrikant (webwinkel) weigert om zijn werk goed te doen. Ik heb namelijk een andere mentaliteit dan die mevrouw of meneer die hierboven schrijft:

“We hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?”

Gebruiker516
door Gebruiker516 - Mar 28, 2016 om 11:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

@ diumenge
door diumenge - 28 Mar 2016 om 10:47
7465 Antwoorden / 10 Vragen

En wat is de vraag?
Ik zie overigens, net als ASUS, het probleem niet. Zo'n herstel USB maak je toch een keer aan, dus een gekanteld scherm is dan eenmalig onhandig.

De tablet kan niet (op de juiste manier) met een usb opgestart worden.
Hier meer uitleg!

Gebruiker516
door Gebruiker516 - Mar 28, 2016 om 11:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

En de vraag is of iemand weet:
Hoe een Asus T100HA tablet met een bootable USB (zoals Windows Recovery USB, Acronis TrueImage Rescue USB, of Macrium Reflect USB) op juiste manier kan opgestart worden, zodat het menu van de USB kan benaderd worden.
Bij mij start hij met een gekanteld (portret) scherm en ik kan niet (met toetsenbord of touch pad) binnen het menu van usb navigeren. Allerlei toetencombinatie (CTRL+ALT+pijltjes) geprobeerd, niks opgelost...

reflecs
door reflecs Mar 28, 2016 om 15:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien is dit iets; in configuratiescherm de driver voor de sensor uitschakelen (Engels): https://www.reddit.com/r/asustransformer/comments/2d2my9/asus_t100_undocking_turns_on_screen_rotation/

ph
door philip36 - Mar 28, 2016 om 12:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom installeert u Acronis niet gewoon op het tablet i.p.v. opstarten van usb?

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 12:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Goede vraag van u! Vanwege deze drie redenen: 1-Het beestje heeft alleen maar 32GB ruimte, dus ik moet zo min mogelijk programma’s direct op tablet installeren. (Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval.) 2-Ik gebruik de bootable USB (en CD) van Acronis al meer dan 15 jaar. Ik vind deze methode een van de veiligste manier om van je gegevens (en programma’s) op je pc, laptop, tablets… back-up maken. 3-Daar heb ik als klant recht op om het apparaat met zo’n USB op te kunnen starten. Ik wil mijn werkwijze niet wijzigen omdat een of andere fabrikant (webwinkel) weigert om zijn werk goed te doen. Ik heb namelijk een andere mentaliteit dan die mevrouw of meneer die hierboven schrijft: “We hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?” ...

Ma
door Mat Matheij - Mar 28, 2016 om 12:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer van de ogenschijnlijk slecht funktionerende tablet maar ook de service van Mediamarkt. Uw tablet heeft en dat is een erkend probleem mogelijk te weinig geheugen zoals veel tablets ( Android-Apple). Zal het model eens opzoeken. Voor het overige staat Asus als maker van o.m. moederborden routers en laptops zeer goed bekend. Over de leverancier mag iemand zijn of haar mening hebben. Een tablet kan nog steeds niet datgene wat een laptop wel kan om uiteenlopende redenen. Mvrgr.

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 13:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik respecteer uw mening, maar ik heb helaas niet zo goede ervaring met de servicedesk van Asus. Hier staat een kopie van de correspondentie met de Asus servicedesk:

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=163233

Trouwens, deze is een Windows 10 Home x64 tablet en geen Android apparaat. Dus als klant mag ik verwachten dat onderdelen van Windows 10 goed en zonder problemen daarop draait.

Cookies
door Cookies Mar 28, 2016 om 13:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De tablet functioneert GOED.

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 13:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

"GOED" bedoelt u?
... interpretatieverschil (?)

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2016 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1. Waarom voor extra capaciteit geen micro sd kaart bij plaatsen?
2. Het is nog maar de vraag of Acronis geschikt is voor deze Asus Transformer, ik betwijfel dat ten zeerste.
3. Aan de Transformeer mankeert niks, zie 2.
4. Probeer eens een ander programma http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/backup

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 13:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals u hier ziet, heb ik vijf verschillende programma's (o.a. eigen Windows 10 Recovery) geprobeerd. Geen van deze programma's start op juiste manier op. https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=163233

gsm
door gsm - Mar 28, 2016 om 13:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen
Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 13:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is binnen Windows.
Het probleem doet zich voor (alleen) als het apparaat met een bootable USB opstart.
Dank voor uw moeite!

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver - Mar 28, 2016 om 13:45
20 Antwoorden / Vragen

U hebt al gegeten en gedronken bij de mediaMarkt.

U was gek om daar iets aan te kopen. Daar heb ik wel andere retailers voor dan de MediaMarkt.

Enfin...het is wachten op het verzoek bij de rechtbank 'Uitstel van betaling'! En toch blijven er zotten er nog steeds kopen bij de MediaMarkt, naïviteit ten top!

hutch
door hutch Mar 28, 2016 om 15:19
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Zo..... weer (!) een andere gebruikersnaam. De zoveelste? Nu geen dr. en mr. meer? En wat heeft u met een uitsmijter (eiergerecht)? En u noemt zich een 'hertogin'??

Cookies
door Cookies Mar 28, 2016 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Valt echt niet op, hoor!:-))

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver Mar 29, 2016 om 00:47
20 Antwoorden / Vragen

Het vorig account had ik ca. 3 weken terug zelf gedeactiveerd Hutch.

Met een uitsmijter niets! Eet zelfs geen eieren. Wist van dit gerecht van o.a. CurryQ. Uw Latijn is prima Hutch, mijn compliment.

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2016 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Bloatware" staat op alle nieuwe machines geïnstalleerd. De meeste mensen verwijderen die direct of  vrij snel. Asus zal daarmee niet anders zijn.
W.b. geheugen kunt u, zoals al is gezegd, een extra geheugen bijplaatsen.
De reacties op uw verhalen op het forum van Radar lijken me duidelijk.
U had beter op internet eerst eens naar oplossingen kunnen zoeken in plaats van zoveel tijd te steken in het lange verhalen plaatsen (klagen) op forums en in de contacten met Asus en de MM. Overigens is de verkoper de eerst aangewezene voor eventuele problemen. Als u deze ASUS ergens anders had gekocht had u die winkel dan ook zo neergezet als u nu met de MM doet?
Voor oplossingen zou u hier kunnen kijken, want mogelijk doet u iets niet goed: https://www.google.nl/search?q=acronis+bootable+usb+en+asus+T100+HA&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=7yP5VuGAPIX2O-__vIgN

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 19:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

-De klacht gaat Niet over bloatware.
-Ik heb geen klachten wat betreft beperkte geheugen van t apparaat. U moet beter lezen. In mijn reactie staat heel duidelijk: " Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval."
-Het lange verhaal is geplaatst pas nadat de correspondentie met Asus en mediamarkt niks heeft opgeleverd.
-De rest van uw verhaal (op internet eerst eens naar oplossingen i.p.v. Asus en media markt,...) is uw mening...
-het antwoord op uw vraag is: ja
-Uw link is leuk, maar heeft niet geholpen...

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2016 om 14:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens aan, 1953 is weer eens herrezen met het zoveelste alias.

hutch
door hutch Mar 28, 2016 om 15:16
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Börgemeister, Wolfgang Wölfe, Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc, enz. enz.....

aurora1
door aurora1 Mar 28, 2016 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lisa is te veel eer.....voor 1953..... Overigens toen ik mijn OT plaatste was deze reactie bij mij nog niet te zien.

diumenge
door diumenge Mar 28, 2016 om 15:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat om het teken dat Lisa maakt ;-)

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver Mar 29, 2016 om 00:50
20 Antwoorden / Vragen

Het was Pasen!

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2016 om 14:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

OT: is dit weer het zoveelste nieuwe account van @1953: Claudia Strammer Max ducissa Bäver?

Ma
door MacWally Mar 28, 2016 om 19:02
151 Antwoorden / Vragen

Beetje een vreemde keuze die nieuwe naam van @1953. Strammer Max en Cock Madam zijn de mytische figuren uit de travistiet-scene. Misschien komt ie nu pas uit de kast  ? Geef niet hoor er gaan er weer een hele hoop weer terug in de kast de slappelingen.

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver Mar 29, 2016 om 00:52
20 Antwoorden / Vragen

@MacWally: Strammer Max is een Duits eiergerecht, n.l. uitsmijter met velen variaties. Kom zeker niet uit de kast.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 28, 2016 om 15:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Online gekocht en je zit binnen de 14 dagen.. Was alles in het leven maar zo makkelijk op te lossen.

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 20:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens Media Markt kan alleen opgestuurd worden. Het wordt niet omgeruild (zelfs binnen 14 dagen).

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 28, 2016 om 15:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gekocht online Is geen service in de winkel. Dat is uw probleem, apparaat werkt goed, u verlangt alleen iets anders. Tekort werkgeheugen had u vtv kunnen zien bij de  specs.
Diewilik

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 20:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wie heeft t over "Te kort werkgeheugen”?! Beter lezen voor dat u gaat reageren a.u.b.
In mijn reactie over geheugencapaciteit van het apparaat staat heel duidelijk: " Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval." Probleem gaat het over opstarten van het apparaat met een usb!

gsm
door gsm - Mar 28, 2016 om 18:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat een gezeur over Mediamarkt. Apparaat mankeert niets. Het gekantelde beeld kan ook door de software komen, die niet compatible is. Als het apparaat je toch niet aanstaat dan koop je toch weer een andere.

Cookies
door Cookies Mar 28, 2016 om 19:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Precies, wat ik ook vermoed. Een Transformer werkt toch net wat anders dan een laptop.

Gebruiker516
door Gebruiker516 Mar 28, 2016 om 20:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

-Dus volgens u Windows 10 Recovery is ook niet compatible!
-Normaal gesproken hebben Windows versie van Transformer geen probleem met opstarten via USB. zie hier: http://www.transformerforums.com/forum/t100-all-variants-including-chi-windows-10/48878-clean-windows-10-install-t100ha-t100han.html#post355668

-
Wat betreft "dan koop je toch weer een andere"...  dat bepaal ik zelf! Daar heb ik uw toestemming niet voor nodig!

gsm
door gsm Mar 29, 2016 om 16:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het was maar een tip. Ik neem aan dat je Ctrl+Alt plus pijl (links, omhoog of rechts) wel geprobeerd hebt.
Dat zou ook met Acronis en zeker met Windows 10 Recovery moeten werken.
De nieuwste firmware en de nieuwste versies van de gebruikte programma'sgebruiken kan ook nog verbetering geven.

di
door divert - Mar 30, 2016 om 17:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

Even de hele thread hier nagelezen, maar er is helemaal niets mis met uw tablet.

Dat uw tablet opstart met een gekanteld scherm komt door de software die geladen wordt als u van een bootable usb stick opstart. Dat kantelen is een feature in het besturingssysteem Windows 10. Start u iets anders op waar die kantelfunctie niet is ingebouwd, dan is dit het resultaat: beeld in portrait mode. Ook niet zo vreemd, want in de basis is dit natuurlijk een tablet. En voor een tablet is portrait mode natuurlijk ineens niet meer zo vreemd. Dat er een keyboard aan kan maakt het natuurlijk nog geen notebook.

Respect voor Mediamarkt (ben geen fan van ze) en voor Asus dat ze alsnog zoveel tijd in uw "probleem" hebben gestoken (wat helemaal geen technsich probleem is).

Dus, advies: gewoon een backup maken in gekantelde modus en daarna weer lekker verder werken in Windows 10 op deze tablet.

Ma
door Mat Matheij - Mar 30, 2016 om 21:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor uw antwoord maar ik heb ervaring met diverse Asus producten waaronder Laptops Desktops en Routers.

De overigens vaak peperdure routers van Asus staan in elke top 5. Kun je een studentenhuis of vereniging van huiseigenaren mee voorzien! Het gaat er vooral bij mij niet in dat met name Mediamarkt in haar advertenties het over Asus heeft met een no service New product garantie. Dan wel beloftes nakomen. Ik wil en zal bij Asus informatie inwinnen over deze service break.

Ma
door Mat Matheij - Mar 30, 2016 om 22:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hetgeen U allereerst moet doen met een Windows based tablet is gewoon alle programma's verwijderen waar U inderdaad niets aan heeft inclusief allerlei tryouts van Office 365, McAfee Live om maar enkele te noemen. U gaat veel te ver. Na verwijdering zet je de programma's erop die U wel wilt Office betaald of free ware een goede virusscanner en pas dan ga je backups maken. Vervolgens hang je er een SSD aan of een gewone harddisk. En dan heb je een semi pro pc. Voor zelfs dit geld koop je een laptop met Celeron processor of zo. Het is niet de schijn maar het daadwerkelijk gebruik dat de keuze bepaalt.