Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!
Vorige week (17-03-2016) heb ik deze tablet (ASUS T100HA) via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Media Markt:
Op advies van Asus heb ik vrijdagochtend 25-03-2016 de klantenservice van Media Markt gebeld. Ik kreeg een niet vriendelijke mevrouw aan de lijn. Ik heb gevraagd voor het omruilen van het apparaat met een goed werkende exemplaar. Dat mocht niet, aangezien ik “de tablet in gebruik had genomen.”
Ik werd geadviseerd om de tablet naar de Media Markt in Rijswijk meenemen en door technische medewerkers van klantenservice na laten kijken.
Vrijdagmiddag heb ik de tablet naar de Media Markt in Rijswijk gebracht. Gevraagd of omgeruild kan worden. Dat mocht van niet vriendelijke mevrouw van klantenservice niet. Volgens haar, het apparaat werkt prima!
De technische medeweker is bijna een uur met de tablet bezig geweest en met verschillende collega’s geraadpleegd, maar uiteindelijk het probleem niet te kunnen oplossen. Ik werd geadviseerd om het apparaat naar de Media Markt online terugsturen. Ze wilden hem niet aannemen. Dat mocht door allerlei vage regels niet. En ik moest vooral begrijpen dat Media Markt Winkel en media Markt Online twee verschillende “dingen” zijn! Ik werd helemaal niet goed van.
Ik had het eerder negatieve berichten over Media Markt gehoord, toch was ik geschrokken door klantonvriendelijkheid en vooral onprofessionalisme bij de klantenservice van Media markt.
Dat was mijn eerste (en tegelijkertijd de laatste aankoop) bij de Media Markt (Winkel en Online)!
Nog een andere foto:
http://s23.postimg.org/nygkdpd97/Pic_02.jpg
http://s23.postimg.org/nygkdpd97/Pic_02.jpg
Als we dan vrolijk hier doorgaan met het zeuren, maar niet stellen van vragen, dan zet ik mijn reactie op de andere 'vraag' ook maar hier neer.
"En wat is de vraag?
Ik zie overigens, net als ASUS, het probleem niet. Zo'n herstel USB maak je toch een keer aan, dus een gekanteld scherm is dan eenmalig onhandig."
Aanvulling: we hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?
Windows Recovery (de exacte term in het Nederlands weet ik niet, ik vermoed Windows 10 Herstel Optie) is een onderdeel van Windows 10. Je hebt als klant recht op dit onderdeel..
Microsoft heeft niet zomaar dit onderdeel ingebouwd in Windows 10. Dit onderdeel heeft heel belangrijke functie. Vooral in het geval van problemen met opstarten van je PC of tablet,...
Dat dit optie door het overgrote deel van de gebruikers niet wordt gebruikt, doet er niet toe.
Ik gebruik hem toevallig wel.
En nog belangrijker: ik kan geen bootable USB van back-up programma’s gebruiken om een image van het apparaat aan te maken. Wat ik wekelijks doe...
Goede vraag van u!
Vanwege deze drie redenen:
1-Het beestje heeft alleen maar 32GB ruimte, dus ik moet zo min mogelijk programma’s direct op tablet installeren. (Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval.)
2-Ik gebruik de bootable USB (en CD) van Acronis al meer dan 15 jaar. Ik vind deze methode een van de veiligste manier om van je gegevens (en programma’s) op je pc, laptop, tablets… back-up maken.
3-Daar heb ik als klant recht op om het apparaat met zo’n USB op te kunnen starten. Ik wil mijn werkwijze niet wijzigen omdat een of andere fabrikant (webwinkel) weigert om zijn werk goed te doen. Ik heb namelijk een andere mentaliteit dan die mevrouw of meneer die hierboven schrijft:
“We hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?”
@ diumenge
door diumenge - 28 Mar 2016 om 10:47
7465 Antwoorden / 10 Vragen
En wat is de vraag?
Ik zie overigens, net als ASUS, het probleem niet. Zo'n herstel USB maak je toch een keer aan, dus een gekanteld scherm is dan eenmalig onhandig.
De tablet kan niet (op de juiste manier) met een usb opgestart worden.
Hier meer uitleg!
En de vraag is of iemand weet:
Hoe een Asus T100HA tablet met een bootable USB (zoals Windows Recovery USB, Acronis TrueImage Rescue USB, of Macrium Reflect USB) op juiste manier kan opgestart worden, zodat het menu van de USB kan benaderd worden.
Bij mij start hij met een gekanteld (portret) scherm en ik kan niet (met toetsenbord of touch pad) binnen het menu van usb navigeren. Allerlei toetencombinatie (CTRL+ALT+pijltjes) geprobeerd, niks opgelost...
Misschien is dit iets; in configuratiescherm de driver voor de sensor uitschakelen (Engels): https://www.reddit.com/r/asustransformer/comments/2d2my9/asus_t100_undocking_turns_on_screen_rotation/
Waarom installeert u Acronis niet gewoon op het tablet i.p.v. opstarten van usb?
Goede vraag van u! Vanwege deze drie redenen: 1-Het beestje heeft alleen maar 32GB ruimte, dus ik moet zo min mogelijk programma’s direct op tablet installeren. (Dit ligt niet aan Asus, dat is bij alle 32GB tablets het geval.) 2-Ik gebruik de bootable USB (en CD) van Acronis al meer dan 15 jaar. Ik vind deze methode een van de veiligste manier om van je gegevens (en programma’s) op je pc, laptop, tablets… back-up maken. 3-Daar heb ik als klant recht op om het apparaat met zo’n USB op te kunnen starten. Ik wil mijn werkwijze niet wijzigen omdat een of andere fabrikant (webwinkel) weigert om zijn werk goed te doen. Ik heb namelijk een andere mentaliteit dan die mevrouw of meneer die hierboven schrijft: “We hebben het over een tablet van 280 euro, die kennelijk goed werkt op één zelden te gebruiken optie na. Waar maak je je druk om?” ...
Jammer van de ogenschijnlijk slecht funktionerende tablet maar ook de service van Mediamarkt. Uw tablet heeft en dat is een erkend probleem mogelijk te weinig geheugen zoals veel tablets ( Android-Apple). Zal het model eens opzoeken. Voor het overige staat Asus als maker van o.m. moederborden routers en laptops zeer goed bekend. Over de leverancier mag iemand zijn of haar mening hebben. Een tablet kan nog steeds niet datgene wat een laptop wel kan om uiteenlopende redenen. Mvrgr.
Ik respecteer uw mening, maar ik heb helaas niet zo goede ervaring met de servicedesk van Asus. Hier staat een kopie van de correspondentie met de Asus servicedesk:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=163233
Trouwens, deze is een Windows 10 Home x64 tablet en geen Android apparaat. Dus als klant mag ik verwachten dat onderdelen van Windows 10 goed en zonder problemen daarop draait.
De tablet functioneert GOED.
"GOED" bedoelt u?
... interpretatieverschil (?)
1. Waarom voor extra capaciteit geen micro sd kaart bij plaatsen?
2. Het is nog maar de vraag of Acronis geschikt is voor deze Asus Transformer, ik betwijfel dat ten zeerste.
3. Aan de Transformeer mankeert niks, zie 2.
4. Probeer eens een ander programma http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/backup
Zoals u hier ziet, heb ik vijf verschillende programma's (o.a. eigen Windows 10 Recovery) geprobeerd. Geen van deze programma's start op juiste manier op. https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=163233
Dit is binnen Windows.
Het probleem doet zich voor (alleen) als het apparaat met een bootable USB opstart.
Dank voor uw moeite!
U hebt al gegeten en gedronken bij de mediaMarkt.
U was gek om daar iets aan te kopen. Daar heb ik wel andere retailers voor dan de MediaMarkt.
Enfin...het is wachten op het verzoek bij de rechtbank 'Uitstel van betaling'! En toch blijven er zotten er nog steeds kopen bij de MediaMarkt, naïviteit ten top!
Zo..... weer (!) een andere gebruikersnaam. De zoveelste? Nu geen dr. en mr. meer? En wat heeft u met een uitsmijter (eiergerecht)? En u noemt zich een 'hertogin'??
Valt echt niet op, hoor!:-))
Het vorig account had ik ca. 3 weken terug zelf gedeactiveerd Hutch.
Met een uitsmijter niets! Eet zelfs geen eieren. Wist van dit gerecht van o.a. CurryQ. Uw Latijn is prima Hutch, mijn compliment.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer