aj
door ajvl Feb 2, 2014 om 00:23
Computers & telefonie

Wachrwoord onthouden opheffen.

Goede Avond.
Ik was bezig op de site van mijn bank, toen mij werd gevraagd of windows mijn wachtwoord moest onthouden.
Ik wilde dit niet maar klikte abusievelijk toch het vinkje voor ja aan. Weet iemand hoe ik dit weer kan opheffen?
Ik werk met Windows 8.1.
Op voorhand dank voor een antwoord.
Groet,
Ton van Laarhoven.

8801 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 2, 2014 om 00:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met internet Explorer? Via Instellingen en dan Opties kan je bij Wachtwoorden kiezen voor Beheren. Daar kan je 'm dan verwijderen. Je komt bij Instellingen via de 'charmbar' aan de rechterkant van het scherm.

ma
door mataraty - Feb 2, 2014 om 01:07
73 Antwoorden / 0 Vragen

Als je internet Explorer vanuit de 'metro' interface gebruikt je, dan gaat het via de 'charmbar'.

Gebruik je echter de desktop versie, dan klik je op het radertje (bovenaan rechts staat een huisje, sterretje en een radertje). Dan kies je voor internet opties, daarna 4e tab, dat zal iets van content zijn, daarna bij autocomplete en vervolgens kies je voor settings.
Druk nu op de knop wachtwoorden beheren. Je zoekt in de lijst de site op van de bank. Klikt daarop en kiest verwijderen.

Klaar.

Tja heb een Engelse versie, hoop dat je met een van beide opties in ieder geval verder kan.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2014 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ajvl,

Voor Firefox:

U kunt de gebruikersnamen en wachtwoorden die Firefox voor u heeft opgeslagen eenvoudig beheren.

Klik boven in het Firefox-venster op het menu Extra en selecteer Opties
.
Klik op het paneel Beveiliging.
Klik op Opgeslagen wachtwoorden…, zodat de wachtwoordenbeheerder wordt geopend.

Om de wachtwoorden die u hebt opgeslagen te bekijken klikt u op Wachtwoorden tonen. Uw wachtwoorden worden automatisch verborgen zodra u het venster sluit.
Gebruik het zoekveld om een bepaalde website of gebruikersnaam te vinden. Klik op de X in de zoekbalk om uw zoekterm te wissen en weer de volledige lijst te zien.
Om een gebruikersnaam en wachtwoord te verwijderen selecteert u deze in de lijst en klikt u op Verwijderen.
Om alle opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden te verwijderen klikt u op Alle verwijderen. Na het bevestigen van deze keuze zullen al uw opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden worden verwijderd.
(Bron:mozilla.org)

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2014 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor Chrome:

Als u Google Chrome toestaat websitewachtwoorden op te slaan, wordt er telkens wanneer u inlogt bij een nieuwe website, een bericht weergegeven. Als u in het bericht op Nooit voor deze site klikt, wordt uw wachtwoord voor de site niet opgeslagen en wordt de site toegevoegd aan een lijst met wachtwoorden die nooit worden opgeslagen.

U kunt deze lijst bewerken:

Klik op het Chrome-menu op de 3 streepjes rechtsbovenaan op de browserwerkbalk.
Selecteer Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
Klik op Opgeslagen wachtwoorden beheren.
Scrol omlaag in het dialoogvenster 'Wachtwoorden' tot het gedeelte 'Nooit opgeslagen' onderaan.
Als u een site van deze lijst wilt verwijderen, selecteert u de site en klikt u op de X die aan het einde van de rij wordt weergegeven.

Bron: Chrome

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 2, 2014 om 18:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En als beste van de drie kun je FF gebruiken, helemaal qua bankzaken.

Bij IE maak je het ze lekker makkelijk de rekening te plunderen
Bij GC deel je jouw saldo met derden
Bij FF wordt op de pc zelf 'n minuscuul screenshotje van de pagina, 'tijdelijk', opgeslagen

valerius-2
door valerius-2 - Feb 2, 2014 om 19:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ga naar configuratie scherm en tik daar refentie beheer daar kan u hem verwijderen in Win 8,..

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 2 feb 2014, 18:24]En als beste van de drie kun je FF gebruiken, helemaal qua bankzaken.

Bij IE maak je het ze lekker makkelijk de rekening te plunderen
Bij GC deel je jouw saldo met derden
Bij FF wordt op de pc zelf 'n minuscuul screenshotje van de pagina, 'tijdelijk', opgeslagen

Ik neem dat aan dat u niet internet bankiert.

Maar wat bedoelt u met: "Bij GC deel je jouw saldo met derden"?

HappyHenny
door HappyHenny - Feb 3, 2014 om 13:36
199 Antwoorden / 73 Vragen

aan Lekkerisdat & Tijger1 en evt. anderen:
En HOE en IN HOEVERRE bedreigen zij mijn privacy qua bankzaken. Zoals je het nu zegt is mij dat helaas nog niet zo duidelijk.
Wie kunnen er dan meekijken? En/of daarvan misbruik maken?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 3, 2014 om 19:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 3 feb 2014, 09:40]Ik neem dat aan dat u niet internet bankiert.

Maar wat bedoelt u met: "Bij GC deel je jouw saldo met derden"?
- Jawel regel mijn bankzaken ook via het internet, in Firefox (niet via telefoon/tablet). Best tricky want als het hier 'n keer mis gaat ben ik het haasje en mijn saldo kwijt, alhoewel volgens de stagiaire (dat hoop ik maar) bij de Rabobank zijn die 'nieuwe punten' waar je aan moet voldoen, enkel 'n advies..
Uit veiligheidsoverwegingen wel extern 'n spaarrekening, toch een extra hobbel.

- GC is spyware. Ze kijken overal met jou mee, dus waarom niet tijdens het internetbankieren? Die info is goud waard natuurlijk, precies weten hoeveel jij te besteden hebt en waar je je geld aan uitgeeft.
Of ze het echt doen blijft een raadsel/niet te bewijzen, maar mijn inziens zouden ze gek zijn als ze ook deze data niet verzamelen.

[quote=happyh schreef op maandag 3 feb 2014, 13:36]Wie kunnen er dan meekijken? En/of daarvan misbruik maken?
In principe kan iedereen meekijken (gelukkig heb je toch helemaal niets te verbergen? Dus iedereen mag toch gewoon jouw saldo weten?) en in hoeverre 'big data' misbruikt gaat worden zal de toekomst ons gaan vertellen..
Heel veel mensen gaan spijt krijgen.

Gelukkig draag ik 'n alu-hoedje en mij dus vooral niet serieus nemen, oh wacht..

le
door leo_c - Feb 4, 2014 om 14:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Lekkerisdat,

Misschien dat je ff had kunnen vermelden dat GC is "Google Chrome" browser.
Deze browser is ontwikkeld voor en door Google, en slaat alle data op voor google doeleinden, bijv. om je gerichte advertenties te sturen, n.a.v. je zoekacties, dus kunnen ze ook al je bankzaken zoals saldo, welke bedrijven je geld naar overmaakt e.d. al deze data kunnen ze opslaan, wanneer je deze browser gebruikt !!

aj
door ajvl - Feb 4, 2014 om 17:09
29 Antwoorden / 20 Vragen

Goede Middag.
Ik was even uit de lucht, maar ik heb het eerst gegeven antwoord van Diumenge geprobeerd en dat is mij direct goed bevallen.

Mijn abusievelijk gegeven WW is nu vervallen, althans het wordt niet meer ONTHOUDEN.
Dank aan allen en groet,
Ton.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2014 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ajvl,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.