mu
door musicfreak Nov 5, 2003 om 00:35
Computers & telefonie

Wachtwoord en beruikersnaam wordt niet opgeslagen

Ik heb problemen bij het inbellen. Het wachtwoord en gebruikersnaam moet telkens opnieuw worden ingevuld als de pc is opgestart. Ik heb Win. XP. Wie weet de oplossing. Hartelijk dank.

1341 10 Rapporteer

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens de Protected Storage in te schakelen.
Ga naar Start/uitvoeren en type:
services.msc klik dan op OK
vervolgens ga je naar de Protected Storage en schakel je hem in en kies dan voor automatisch.
vervolgens start je de PC opnieuw op en kijk dan of hij aan staat
Deze kan uitgeschakerd zijn IVM een of ander virus aanval of verwijdering van een virus noem maar op.

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Indien de protect storage ok is check dan even het volgende:
Klik met de rechtermuis op je netwerkverbindingen en kies voor EIGENSCHAPPEN controleer vervolgens of er een client voor Microsoft netwerken is geinstalleerd.
Zo niet klik dan op installeren en voeg een client toe

succes
LJ

mu
door musicfreak - Apr 16, 2004 om 11:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, bedankt voor je uitleg. Ik heb beide optie uitgeprobeerd, maar heeft niets geholpen. Wie heeft er verder een oplossing. BVD. Groet MF

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je nog maar een mogelijkheid.
Waarschijnlijk is je account dan corrupt.
Geen nood
Stap1. Maak een nieuwe account aan met een andere naam
Stap2. Start met F8 in veilige modus op en login als administrator.
Stap3 Ga naar C:\Documents and settings\oude gebruikersnaam dubbelklik op de map en kopieer de inhoud van de oude gebruiker.
Open dan de map van de nieuwe gebruiker en zeg Plakken.
Overschrijf alles als hij dat vraagt.
Daarna start op in de nieuwe account en je hebt al je documenten etc etc.
Alleen moet je bij een nieuwe verbinding de naam en het wachtwoord opnieuw invullen omdat je beveiligins instellingen nieuw zijn

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt natuurlijk ook booten in veilige modus aanloggen als administrator en dan een system restore maken naar het punt dat hij dit wel onthield.
vergeet dan niet om eventuele Antivirus en Firewall software eerst uit te zetten
succes

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Er is misschien nog een mogelijkheid maar dit is de laatste en ze zeggen altijd het zit in de laatste broekzak.
Ga naar START/UITVOEREN en type regedit
vervolgens ga je naar de volgende key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
Klik de folder aan met de rechtermuis en kies voor Exporteren.
Geef het bestand een naam en sla het op op je bureaublad.
Delete daarna de inhoud van de protected storage key en NIET de folder.( De folder moet blijven staan alleen de inhoud moet dus weg)
Sluit het register en start de PC opnieuw op.
Indien de KEY zich niet laat verwijderen start dan in save mode.
Wil je de verwijderde key terugzetten dubbelklik dan op het breg bestand wat je hebt ge-exporteerd naar je bureaublad.
Een zeer goede link is:
http://www.onecomputerguy.com voor al je vragen over windowsXP

Succes
LJ

eu
door eugene_1 - Apr 16, 2004 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet eenvoudigweg het ontbreken van 'Client voor Microsoft Netwerken' zijn? Ga naar 'Start/Instellingen/Netwerkverbindingen' en kies je inbelverbinding. Klik dan op 'Eigenschappen'. Hier moet dus ook Client voor Microsoft Netwerken bij staan. Zoniet: 'Installeren' en kies voor Client.

mu
door musicfreak - Apr 16, 2004 om 11:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, die is al geinstalleerd. Ligt het dus ook niet aan. k heb inmiddels al een andere oplossing gevonden. Ik gebruik nu Norton Password Manager. Als ik verbinden kies, dan vult het programma automatisch de gebr.naam en wachtw. in. In iedergeval bedankt voor de hulp. Groet, MF.

el
door ellepv - Apr 16, 2004 om 11:53
40 Antwoorden / 0 Vragen

Als het gaat om een wachtwoord bij het opstarten dan likjt het me ook logisch dat deze niet onthouden wordt, anders heb je zo weinig aan een wachtwoord.
Is het voor thuisgebruik en wil je geen wachtwoord, dan moet je XP opnieuw installeren en dan geen gebruikersnaam ingeven. Dan start hij gewoon door.
Succes, ik hoop dat dit een beetje helpt en een antwoord op de vraag is.

le
door letnouop - May 23, 2004 om 17:12
1 Antwoorden / 2 Vragen

laat dat maar lekker zo als het is, virussen lezen dan ook niet meer wie je allemaal in je adresboek hebt staan, als ie ze niet meer onthoudt worden je privacy gegevens steeds opnieuw gewist extra veiligheid dus. en help erg goed tegen inbrekers en reclame spioneringsprogramma´s op internetsites

ook niet mijn gegevens onthouden aanvinken dus...

gaat geweldig bij mij

succes