ri
door rinus1993 Jun 12, 2016 om 12:37
Computers & telefonie

Wanneer is iets misleidende reclame?

Er werd reclame gemaakt door het bedrijf dat ik de eerste 3 maanden van mijn abonnement 34,95 euro per maand zou betalen(dus letterlijk 34,95 per maand, niet in de vorm van zoveel % korting oid.). Maar vervolgens voeren ze in de 3de maand een tariefwijziging door waardoor mijn abonnementskosten 38,62 euro zijn. Nu is het bedrag minimaal dus dat is op zich geen doodgaan maar ik voel me wel misleid en vind het ook schandalig dat dit gewoon kan onder het mom van een tariefswijziging die definitief is(hieraan hield de klantenservice vast toen ik ze belde maar een duidelijk antwoord verschaffen bleef echter weg toen ik vroeg waarom ze dan hebben gepromoot met 34,95 per maand in plaats van een kortingspercentage).

3858 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 12, 2016 om 12:50
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rinus1993 ,

Welk bedrijf is dit , en welk abonnement heeft u afgesloten ?

Prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst

Verhoogt de ondernemer de prijs binnen drie maanden nadat u het abonnement hebt afgesloten? Dan kunt u altijd de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst stopt dan, en u mag uw (resterende) abonnementskosten terug vragen.

Lees ook hier klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen

ri
door rinus1993 Jun 12, 2016 om 13:44
6 Antwoorden / 3 Vragen

ik noem niet graag namen om eerlijk te zijn, mede ook omdat ik nog geen negatieve ervaringen met ze gehad heb

marita5
door marita5 Jun 12, 2016 om 15:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft , nog geen negatieve ervaringen gehad , dan hebt u er nu èèn wat u geld kost .

hansje klein
door hansje klein - Jun 12, 2016 om 12:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Die kunnen (willen) klaarblijkelijk niet tot drie tellen......

Zoals u het hier voorlegt staat u gewoon 100% in uw recht om protest aan te melden, omdat er niet op gewezen werd, dat de prijs tussentijds kan veranderen. Tenminste bij de orderbevestiging had men met open kaarten moeten spelen. U voelt zich en u bènt dan ook absoluut misleid.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 12, 2016 om 12:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U mag per direct opzeggen, maar daar heeft u natuurlijk ook geen zin in.
Neem contact op met consuwijzer.nl en vraag of u gerechtigd bent het oude bedrag te betalen.
U zult meer moeten vertellen om duidelijk te krijgen of dit iets is voor de Reclame Code Commissie.

Please zeg niet dat dit over Ziggo gaat, dan krijg ik braakneigingen.

ri
door rinus1993 Jun 12, 2016 om 13:43
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik noem niet graag namen om heel eerlijk te zijn omdat ik tot nu toe nog geen slechte ervaringen heb.

zoekster1
door zoekster1 Jun 12, 2016 om 13:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nou dat is dan geheel aan u, ondertussen wordt u lekker in het ootje genomen door de provider. Die zal u dankbaar zijn voor uw aardige gedrag. (helpt meestal niet om een probleem opgelost te krijgen)

ri
door rinus1993 Jun 12, 2016 om 13:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb nog hoop dat ze het zelf kunnen oplossen, mocht dit niet het geval zijn dan kan ik altijd nog verdere stappen ondernemen, ik vind het alleen zo zonde van mijn tijd voor 3 euro

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 12, 2016 om 13:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar stel dat ze hadden gezegd 50% korting en dan de tariefswijziging hadden doorgevoerd, dan kreeg u 50% korting op het nieuwe tarief wat dus ook een verhoging in zou houden. Maar dan had u het dus niet erg gevonden? Omdat u zo expliciet schrijft ipv een kortingspercentage (wat dus op hetzelfde neer zou komen)

Diewilik

zoekster1
door zoekster1 Jun 12, 2016 om 13:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

TS probeert alleen maar bepaalde argumentatie die van onze kant zou kunnen komen weg te nemen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

ri
door rinus1993 Jun 12, 2016 om 13:42
6 Antwoorden / 3 Vragen

als het een kortingspercentage was geweest dan had het niet misleidend geweest omdat dezelfde korting gegeven werd, het basistarief was echter gewijzigd. In dit geval is het zo dat het basistarief gewijzigd is terwijl de reclame aangaf dat het expliciet 34,95 per maand ging worden. Een kleine nuance maar wel degelijk zeer verschillend

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 12, 2016 om 18:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Zoekster, slechte dag vandaag? Beetje bot en kort door de bocht. En ja het is heel moeilijk te begrijpen want ik kan niet in het hoofd van TS kijken.
Ik geef alleen mijn zienswijze weer en als je dat niet aanstaat heb je gewoon pech!!!
Wat ik wil aangeven is dat we ons steeds maar in de luren laten leggen met bedragen danwel percentages, het komt er gewoon op neer dat we hoe dan ook altijd de dupe zijn. Bedrijven zijn structureel bezig met de klanten (ver)(mis)leiden,.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2016 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

34,95 p.m. is geen 38,62 p.m. Wat het bedrijf doet, klopt dus van geen meter. Je kunt ze houden aan wat is afgesproken en ik ga er van uit dat je dit ook zwart op wit hebt staan.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2016 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard mag dat niet, behalve in het geval van een overheidsmaatregel, zoals verhoging van de btw bijvoorbeeld.

Dien een klacht in, belken met de klantenservice daarover heeft geen zin.

br
door bravehenk - Jun 12, 2016 om 14:03
206 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje vaag onvolledig topic. Laat TS maar eens antwoord geven over wat voor soort abonnement het gaat.
Als het bv een telefoonabonnement is kan het best zo zijn dat TS nummers gebeld heeft welke niet in het abonnement zitten,en ja die komen er dan extra bij.
Vind het een raar abonnement bedrag geworden vandaar de gedachte.

gr Henk

pi
door pieterwolters - Jun 12, 2016 om 21:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch even voorzichtig zijn met de hier gegeven adviezen over dat iets niet zou mogen. Over het algemeen hebben bedrijven een legertje legal advisers rondlopen die bijna alles wat ze doen aan de wettelijke haalbaarheid toetsen. Ik kom regelmatig bij een grote Nederlandse provider over de vloer (als leverancier) en voor alle nieuwe diensten en wijzigingen zitten er juristen aan tafel en vaak komt het voor dat ze wijzigingen al in een vroeg stadium van tafel vegen wegens wettelijke beperkingen. Ga er dus niet zo maar van uit dat wat ze nu doen wettelijke gezien niet mag. Maar zoals bij iedere prijswijziging (of wijziging van hetgeen je krijgt) heb je als klant het recht om op te stappen (m.u.v. prijsstijgingen die het gevolg zijn van overheidsbeleid).

costnix
door costnix - Jun 12, 2016 om 22:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het hier alzo vaak gepost, maar ik kerf het maar nog een keer op mijn tablet:
"In reclame wordt altijd op de waarheid bezuinigd. Het percentage varieert van 1 tot 100 procent."

mo
door mof - Jun 13, 2016 om 13:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is niet misleidend. Dit mag mits de tariefwijziging integraal is doorgevoerd, dus niet alleen op uw contract.
als de prijzen omhoog gaan gaan ook die van aanbiedingen omhoog.
ik betaalde 20€50 voor internet en betaal nu 22€50. Such is life, alles wordt duurder en dat is maar goed ook, want dan loont het niet
je geld in je portemonnee te houden en juist wel om het te laten rollen. Dat is goed voor de economie.

ri
door rinus1993 - Jun 21, 2016 om 11:42
6 Antwoorden / 3 Vragen

bleek om een miscommunicatie te gaan, heb alle korting naar ratio gewoon gehad en het stond dus volledig los van de tariefswijziging

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.