er
door erwinp Jun 15, 2005 om 18:10
Computers & telefonie

Wat zijn degelijke auto's?

Hallo allemaal,

ik ben (eindelijk) toe aan mijn eerste auto. Ik ben op zoek naar een auto tot +/- 2000 Euro. Daarbij wil ik graag een degelijke auto waaraan ik niet teveel reparatiekosten aan kwijt zal zijn.

Aan welke automerken / autotypen moet ik denken? Hebben jullie tips???

Alvast bedankt! Groeten

8232 12 Rapporteer

holstein
door holstein - Jun 15, 2005 om 19:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat is een prijsklasse waarbij je even goed moet uitkijken, maar waarin toch nog wel leuke auto's te vinden zijn.
Een zeer betrouwbare merk is Toyota en ook Mazda en Subaru zijn prima met weinig klachten, staan ze om bekend.
Er zal nu vast iemand reageren die een waardeloos exemplaar heeft natuurlijk, maar deze merken staan al jaren bovenaan in betrouwbaarheid en dat ook in Duitsland en Engeland en dat wil nog wel wat zeggen, want daar zijn ze kritisch.......

grindweg
door grindweg - Jun 15, 2005 om 19:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

goedkoop moet goedkoop blijven. dus neem een volume merk want dan kun je veel gebruikt vinden bij demontage bedrijven.zoals golf szukiu ,polo kijk bij ford goed naar de balken ook in de kofferbak.div jappen zijn zoals al aangegeven ook bruikbaar.en neem ingods naam een kenner mee en koop met verstand en niet met gevoel.succes

mcgwire
door mcgwire - Jun 16, 2005 om 15:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

als je maar geen alfa koopt ;-)

linefarmer
door linefarmer - Jun 17, 2005 om 18:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Om te beginnen, niets is zo onvoorspelbaarder dan een auto. De ene auto
mankeert van alles (zg maandagauto) en met de andere auto mankeert weer
helemaal niets.

Ik heb nu ruim 15 jaar mijn rijbewijs en al heel wat goedkope auto`s versleten.

Ja, 2000 euro is goedkoop in autoland. Daar lachen die dealers om.

Maar goed, om een lekker zuinig autootje te rijden die niet al te veel
kost in onderhoud en verbruik, dan zou ik kiezen voor een suzuki alto
of swift.

Je kan niet al te hard rijden (top 145 km/u) En er zit niets extra`s
op. Maar als je wil LEREN autorijden dan is dit geen slechte keuze.

Dan nog een tip:

Koop een auto bij een dealer en NIET bij zo`n handelaar. De auto`s zijn
bij zo`n handelaar weliswaar goedkoper, maar je krijgt er geen garantie
bij. (uitzonderingen daargelaten)

In mijn geval kreeg ik bij de suzuki dealer 3 maanden garantie voor een auto van 2000 euro.

Probeer bij de aankoop de afleveringskosten (kosten voor poetsen,
wassen e.d.) af te dingen. Het is echt zonde om 275 euro extra neer te
tellen alleen maar voor wat onderhoud en een poetsbeurt.

Vergelijk ook een aantal verzekeringen (www.independer.nl)

Er zitten behoorlijke verschillen tussen, zeker omdat je schade-vrijejaren 0 zijn.

Succes!!

lo
door lotus - Jun 17, 2005 om 19:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ook Nissan is heel betrouwbaar.Ik heb al elf jaar een Sunny en behalve een nieuwe accu is er nog niets vervangen.Wel moet ik toegeven dat ik niet veel kilometers rijd.

user123
door user123 - Jun 17, 2005 om 23:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ga voor een Jap of een Mof maar neem in elk geval een deskundige mee.

si
door siepie - Jun 18, 2005 om 09:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook wij hebben net een auto gekocht voor 1950 Euro. Wij hebben een Peugeot Break station kunnen kopen voor dit geld. Kijk rond op een prijs die er net iets boven ligt, want omdat je geen inruil hebt, krijg je altijd wel wat korting. Ik heb eerst bij dealers gekeken, nou die waren dus veel te duur, plus het feit dat ze nog geld vroegen om de auto nieuwe APK en dergelijke te geven. Wij zijn afgegaan op vrienden van ons die goede ervaringen hadden bij een handelaar. Tot nu toe kochten we bij onze handelaar die geen garantie geeft maar wel service, daardoor rijden wij al jaren goedkoop. Nooit problemen bij hem gehad, alleen had hij nu even niets staan. Waar we nu gekocht hebben hebben we er nieuwe APK bij gekregen, een servicebeurt, en de auto werd helemaal gepoetst. Nu werkt het elektrische raam niet helemaal goed, en maken ze hem gewoon voor ons en we krijgen nog een leenauto mee ook. Dit alles was in Noordwolde bij P en J Slot auto's, maar ik weet natuurlijk niet waar jij woont.

De tip om een auto te nemen waar goed onderdelen voor te krijgen zijn is zeker de moeite waard.

In ieder geval veel succes!

Groetjes, Anita

grindweg
door grindweg - Jun 18, 2005 om 14:58
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er zijn inderdaad veel andere garages ook in wolvega zit een goede bij een minirotonde tegen over de ford garage. als er een staat en ze zeggen hij is goed dan is dat ook zo. zeggen ook of de auto voor jou geschikt is of niet.

ro
door ronny530 - Jun 18, 2005 om 15:22
2804 Antwoorden / 41 Vragen

In ieder geval geen opel van voor 1993 de roesten erg. Ook moet je in verband met de premie zeker geen zware auto nemen. Verder is opel een goede en betrouwbare auto.

Succes Ronald

ra
door ralph1974 - Aug 5, 2005 om 17:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog wel een degelijke auto te koop!

Mitsubishi Colt 1.3 uit 1992, prima auto maar gaat weg ivm auto van de zaak!

vladja
door vladja - Aug 5, 2005 om 17:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is geen verkoop site. Bovendien denk ik dat de vraagsteller allang een karretje gekocht heeft.

Vladja

sa
door salomon - Aug 5, 2005 om 17:37
8 Antwoorden / 4 Vragen

Sluit me bij vorige sprekers aan. Zitten goede adviezen tussen. Toyota wordt al enkele jaren uitgeroepen tot de meest betrouwbare. Ik ben zelf begonnen met een Opel Kadetje, bouwjaar 1982, was wel goed onderhouden door de eerste eigenaar, gekocht voor 250 gulden, en die rijdt nu nog ...Ikzelf zou het liefste kopen van een particulier met een betrouwbaar voorkomen, liefst al wat ouder, en idd iemand met verstand van auto's meenemen.  Succes