ka
door kabbedijk Jul 2, 2012 om 14:11
Computers & telefonie

Webcame

ik heb een aspir7720e maar mijn webcame doet het niet meer weet iemand hoe ik die kan instellen het is een laptop ik ben maar een leek dus aub eenvoudig heel hartelijk bedankt vast

777 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo m.kabbedijk,

Je schrijft: de camera doet het niet meer.
Hij heeft het dus wel gedaan?
Probeer dan eens systeemherstel met een datum toen het nog wel werkte.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb systeemherstel gedaan maae ik had een virus heb iemand voor mij eraf gehaald sinddien doet hij het niet meer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@m.kabbedijk,

Welke type Aspire heb je precies? De 7720, de7720g, de 7720z of de 7720zg?
Weet je ook welke camera er in zit?

Welk besturingssyteem? Bv. Vista Home basis x32 ....

Scan voor de zekerheid nog eens met MBAM. Klik onder FREE

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.kabbedijk schreef op maandag 2 jul 2012, 15:24: ik heb systeemherstel gedaan maae ik had een virus heb iemand voor mij eraf gehaald sinddien doet hij het niet meer

Drivers voor de camera opnieuw installeren. Kans is groot dat degene die het virus heeft verwijderd nog wat meer heeft verwijderd.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jorisw,

Dat vermoed ik dus ook.

@m.krabbedijk,

Ga eens naar de site van Acer (klik hier), vul daar de gevraagde gegevens in en kijk of je de driver voor de camera kunt downloaden.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn laptop aspere7720z

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.kabbedijk schreef op maandag 2 jul 2012, 15:24: ik heb systeemherstel gedaan maae ik had een virus heb iemand voor mij eraf gehaald sinddien doet hij het niet meer

En nu maar hopen dat diegene de systeemherstelpunten ook verwijderd heeft, omdat daar meestal dan ook het virus inzit.
Zijn de herstelpunten niet verwijderd en je doet later een systeemherstel, dan heb je kans dat je weer met dat virus zit opgescheept.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat heb ik allemaal gedaan maar weet dan niet hoe het verder moet er staat openen maar wat moet je openen er staan 3dingen weet niet wat ik moet doen voorzever ben ik goed geholpen hartstikke dank

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@m.krabbedijk,

Neem maar even aan dat er Vista 64 op je laptop staat.

Klik hier en klik de juiste gegevens aan.
Dus:
Klik op Notebook
Klik op Aspire
Scroll naar beneden en klik op 7720Z
Kies achter Language voor Nederlands
Kies achter Operating system voor je besturingssysteem (denk dat het Vista Home Basic 64x is); klik hierop
Klik op pijltje v voor Camera Bison en download stuurprogramma 7.96.701.12 en kijk eens of het dan werkt.
Klik op OK
Volg de aanwijzingen.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@m.kabbedijk,

Wat staat er achter openen? WinZip(standaard)?

Als je geen unzip progje op je computer hebt staan dan moet je er even een downloaden. Bv. winzip. Klik hier (30 dagen testprogramma; kun je na gebruik ook weer verwijderen). Dus klik op Proefversie downloaden.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@m.kabbedijk,

Dus voor de duidelijkheid (ná het eventueel downloaden van winzip):
Als er aangevinkt staat Openen met en daarachter Winzip (standaard) dan klik je op OK en de driver wordt uitgepakt.
Volg de aanwijzingen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:59: @m.krabbedijk,

Neem maar even aan dat er Vista 64 op je laptop staat.
Kies achter Operating system voor je besturingssysteem (denk dat het Vista Home Basic 64x is); klik hierop
Klik op pijltje v voor Camera Bison en download stuurprogramma 7.96.701.12 en kijk eens of het dan werkt.

Volgens mij staat er Vista Home Premium 32-bit op en dan heb je de keus uit:

1: Camera Bison: Stuurprogramma voor camera 7.32.701.12
2: Camera Chicony: Stuurprogramma voor camera 5.7.31.400
3: Camera Suyin: Stuurprogramma voor camera 5.8.31.500

Het is dus wel belangrijk om te weten welk besturingssysteem er nou werkelijk opstaat, anders installeer je de verkeerde drivers.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck,

.....Het is dus wel belangrijk om te weten welk besturingssysteem er nou werkelijk opstaat, anders installeer je de verkeerde drivers......

Helemaal mee eens.
Neem aan dat TS zelf het goede besturingssysteem heeft aangeklikt.
Heb dat op 2/7 15.45 u. al gevraagd.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@m.krabbedijk,

Hoe weet ik welk besturingssysteem ik heb?

Klik hier.