rs
door rsmeenk Jan 31, 2016 om 14:54
Computers & telefonie

Website onvindbaar na nieuwe provider

Wij zijn vorig jaar over gestapt naar ziggo als provider waarna wij een nieuwe router hebben gekregen.Na deze wijziging kan ik niet meer op de site van mijn tuinvereniging komen waar ik lid van ben.Voor de wijziging had ik geen problemen en heb dus ook niets varanderd aan de instellingen van de computer.Mijn zoon kan thuis ook niet met zijn laptop op de site komen maar  op school en in de trein kan hij dit wel met zijn laptop.Bij ziggo gaven ze mij het advies de webmaster van de site te melden dat mijn ip-adres waarschijnlijk geblokkeerd zou worden maar nu heb ik bericht van de vereniging gekregen dat er met mij nog 3 leden zijn met dezelfde problemen en dat zij dit niet kunnen oplossen.Mijn broer heeft in mijn woonplaats ook ziggo als provider en kan wel op de site komen.Is dit probleem herkenbaar bij iemand of is er iemand die mij met ditprobleem kan helpen. Groet Ruud

7704 24 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 31, 2016 om 15:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hallo rs, dit is wat ik kwam te weten, zelfde klachten en een ziggo operator  die aanwijzingen geeft , betreft hier een DNS melding..
----kopie.https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/ziggo-sommige-sites-niet-openen-kpn-dezelfde-laptop-wel-7090

marita567
door marita567 - Jan 31, 2016 om 16:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo rsmeenk ,

Kijk eens of dit een oplossing is , en dan met name de antwoorden van Dijkmane .

https://community.ziggo.nl/wifi-22/websites-niet-bereikbaar-zijn-dns-probleem-6995

wi
door wilhelmina59 - Jan 31, 2016 om 16:36
525 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ook aan je browser liggen, je virusscanner of het ontbreken van Java.
Zal niet al te veel in details treden maar na 2 uur tobben met iemand aan de andere kant van de lijn om mijn Zyxel  weer van fabrieksinstellingen af te krijgen,
bleken browser, virusscanner en het onbreken van Java de boosdoeners te zijn.

rs
door rsmeenk Feb 1, 2016 om 19:03
7 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben er vrij zeker van dat het niet aan de instellingen ligt want mijn zoon kan met zijn laptop thuis de site niet vinden maar op een ander netwerk wel met dezelfde laptop met dezelfde instellingen.Groet Ruud

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 1, 2016 om 17:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen
pi
door pieterwolters - Feb 1, 2016 om 18:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de DNS servers 8.8.8.8 en/of 8.8.8.4 eens. Als het een DNS probleem bij Ziggo is, kan je dat met een andere DNS server omzeilen. Sowieso beter om zo min mogelijk services van een ISP te gebruiken. Overstappen naar een ander wordt alleen maar lastiger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 18:34
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u ook toegang via een andere browser geprobeerd?

rs
door rsmeenk Feb 1, 2016 om 19:01
7 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb het ook geprobeerd met internet explorer maar ook geen succes,het probleem is begonnen na de overstap dus het ligt ook niet aan de instellingen van de computer want die zijn niet gewijzigd.Mijn idee is dat het aan de router /ipadres moet liggen want mijn zoon kan thuis met zijn laptop de site niet vinden maar op andere netwerken met dezelfde laptop wel.Groet Ruud

ph
door philip36 - Feb 1, 2016 om 19:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u wel op andere internet sites komen?
Hoe goed is het wifi signaal op uw computer rechtsonder in de taakbalk, 5 balkjes of minder?

rs
door rsmeenk Feb 2, 2016 om 18:24
7 Antwoorden / 12 Vragen

ik kan op alle sites komen die ik wil bezoeken en we hebben een vaste verbinding met de router, alleen volkstuinver. doesburg is een probleem

marita567
door marita567 - Feb 1, 2016 om 20:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Heeft uw al eens geprobeerd om het modem eens een paar sec van de stroom af te halen ? Resetten
En welk modem heeft u ?

rs
door rsmeenk Feb 2, 2016 om 18:55
7 Antwoorden / 12 Vragen

wij hebben vorige week een stroomuitval gehad dus de router moet gereset zijn en volgens mij heb ik een ubee evw320b wifi-modem

be
door bertwolf - Feb 2, 2016 om 19:22
28 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met de hosting provider, wellicht staat je nieuwe IP in de firewall, je kan dit ook testen via http://www.downforeveryoneorjustme.com/

marita567
door marita567 - Feb 2, 2016 om 19:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@rsmeenk ,

Bij een Ubee modem kunt u de DSN server veranderen , hier kunt u zien hoe u dat moet doen ,  echter u moet dan zeker zijn dat het een Ubee modem is dat betekent dan ook als Ziggo een storing heeft , u er geen last van hebt omdat u niet op de server van Ziggo zit .

Doe het volgende : 1) Type in uw zoekmachine http://192.168.178.1
                               2) In dit scherm log in met" uw gebruikersnaam en wachtwoord , staan op de onderkant van uw modem .
                               3) Klik op geavanceerde instellingen ( http://192.168.178.1/Rg.Setup.asp)
                               4) Klik in het menu links op DHCP ( http://192.168.178.1/RgDhcp.asp)
                                5)Stel bij LAN Static DNS 1 , een alternatief adres in ,  208  67  222 222
                                6) Stel bij LAN Static DNS 2 , een alternatief adres in ,  208  67  220 220
                                 7) Druk op Apply

Herstart apparaten om de nieuwe instellingen te ontvangen .

rs
door rsmeenk Feb 2, 2016 om 22:31
7 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Marita567 Na gezocht te hebben naar de website wat mij niet gelukt is toch maar de kast geopend om te kijken welke router het nu zeker is ,volgens de ziggosite is het een ubee maar op de router staat dus dat het een technicolor tc 7200U  is.Mijn excuses voor de foute info maar ik heb de router weg gewerkt en was in de veronderstelling dat ziggo op hun site de juiste informatie had staan over de router maar niet dus.Bedankt voor de hulp tot nu toe

reflecs
door reflecs - Feb 2, 2016 om 20:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen
marita567
door marita567 Feb 2, 2016 om 20:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Geweldig voor Ts is zeer duidelijk, , maar spijtig voor mij , mijn modem en besturingssysteem staat er niet bij :(

reflecs
door reflecs Feb 3, 2016 om 11:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

In het lijstje onder dat artikel staan verwijzingen naar Windows 7, 8 en 10. Voor welk besturingssysteem wilt u het aanpassen?

marita567
door marita567 Feb 3, 2016 om 13:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo reflecs , Windows 8.1 ik val er juist tussenin . , maar ik heb het aangepast via Windows .
Ik heb de problemen niet zoals Ts , mij gaat het hoofdzakelijk erom dat als Ziggo een storing heeft ik er geen last van heb .
Dank u voor de reactie , en het mee denken .

reflecs
door reflecs Feb 3, 2016 om 13:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De titel Windows 8 dekt de lading niet helemaal; op de pagina zelf staat 8 en 8.1. Maar het is u toch gelukt en graag gedaan:)

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 07:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@rsmeenk ,

Ik kon wel een site vinden om de DSN server te veranderen van uw modem maar is in het engels ,  vind ik persoonlijk nogal ingewikkeld om uit te leggen.
U begrijpt de engelse taal goed , of met hulp van een ander forumlid om dit uit te leggen lukt het wel .

http://setuprouter.com/router/technicolor/tc7200-u/dns.htm

reflecs
door reflecs Feb 3, 2016 om 11:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Pagina 30 van de handleiding :)
https://www.gebruikershandleiding.com/Technicolor-TC-7200---UPC/preview-handleiding-561181.html?page=0032#af32

marita567
door marita567 Feb 3, 2016 om 13:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ reflecs , Ik heb vergeleken met de Engelse handleiding en is exact hetzelfde als u link , Ts kan nu in de handleiding van het modem lezen hoe hij / zij de DSN Server kan veranderen .

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 07:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Nog een vervolg op bovenstaande , ik kon geen twee links maken in èèn keer , doe ik het maar zo .

U kunt het probleem ook voorleggen aan Ziggo Community , misschien vind u daar een oplossing .

https://community.ziggo.nl/

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 10:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Nog een andere mogelijkheid maar dan via Windows  ,

1) Open Configuratiescherm , moet wel op Categorie staan , klik op Netwerk en Internet , en klik dan op Netwerkcentrum .
2) U ziet nu in de linker lijst Adapterinstellingen wijzigen klik daarop en u ziet uw eigen Wifi , klik nu met rechts en kies voor Eigenschappen .
3) U krijgt nu een schermpje te zien , scroll iets naar beneden in dit lijstje waar u ziet staan "Internet Protocol Versie 4 " klik daarop zodat deze blauw
    word .
4) Klik nu op eigenschappen .
5) Nu krijgt u weer een ander schermpje te zien , onderin in dit scherm ziet u staan " Automatisch een DNS haal hier vinkje weg en vink aan de volgende
    DNS Server gebruiken .
6) Tpe in het eerste vak Voorkeur DSN Server 208. 67. 220. 220
7) Type in het tweede vak Alternatieve DSN Server 208. 67 . 222. 222
 8) Klik dan op OK  , tweede venster wat verschijnt klik op sluiten , start uw computer nu opnieuw op

Hopende dat nu de site bereikbaar is , als Ziggo nu een storing heeft zou u er geen last van moeten hebben .

Succes

rs
door rsmeenk Feb 3, 2016 om 19:25
7 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt voor de duidelijke informatie.Ik heb nu de router instellingen gewijzigd en die heeft zichzelf opnieuw opgestart en via het configuratie scherm de instellingen veranderd maar heb tot nu toe nog geen succes.Ik wil me nu verdiepen in opendns.com maar mijn kennis van deze materie begint al aardig om te slaan in twijfel of ik niet iets ga wijzigen waardoor er nog meer problemen komen.Tot nu toe heb ik de gegeven adviezen uitgeprint voor het geval ik geen internet meer heb.Groet Ruud

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 21:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@rsmeenk  ,

Sorry voor de late reactie , dit zie ik nu pas .

Hoe heeft u de router instellingen gewijzigd ?

U vermeld : eerst de Router instellingen gewijzigd , toen startte de router van zelf op en toen via Configuratiescherm .
Maar u moet eerst via het configuratiescherm wijzigen , dan pas Router opnieuw Opstarten ( kan ook Automatisch gaan )
En dan moet u de computer opnieuw opstarten  .

U hoeft zich niet te verdiepen in Open DNS . com wat dat zijn de DNS Servers al ,  die ik om 10.10 heb beschreven .

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 21:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Lees ook eens deze informatie , de DSN Servers van Open DNS zijn de goede wat ik heb door gegeven .

http://www.consumentenbond.nl/internetproviders/extra/alternatieve-dns-instellen/

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 21:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@rsmeenk ,

Ik zie nu wat fout is , en die ligt niet bij u maar bij mij .

In mijn antwoord van 10.10 heb ik de DNS Servers verwisseld , ( domme fout )  dit moet zijn :

Voorkeur DNS Server : 208. 67. 222. 222
Alternatieve DNS Server : 208. 67. 220. 220

Sorry voor dit ongemak  .

rs
door rsmeenk Feb 3, 2016 om 22:25
7 Antwoorden / 12 Vragen

Opnieuw bedankt voor de moeite om samen dit probleem op te lossen .Ik heb de instellingen aangepast en opnieuw de router en de computer opgestart maar het probleem is helaas niet verholpen.Groet Ruud

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 23:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@rsmeenk ,

Lees dit eens door dezelfde situatie ,

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1597929

rs
door rsmeenk Feb 4, 2016 om 18:31
7 Antwoorden / 12 Vragen

Het is mij nu wel gelukt via het antwoord van reflecs hieronder maar ik kan alleen niet op het beveiligde gedeelte komen voor de leden met een wachtwoord wat ik heb.Ik vraag mij wel af of nu de oorzaak ook bekend is omdat het via deze weg lukt?

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 00:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je al geprobeerd of je de betreffende site kan bereiken door de firewall (tab advanced) in je modem uit te schakelen? Zo nee, zou ik dat echt eens proberen.

rs
door rsmeenk Feb 4, 2016 om 18:14
7 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt ,al geprobeerd ,maar is ook niet de oplossing

ph
door philip36 - Feb 4, 2016 om 10:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het is vrijwel zeker dat uw (nieuw) ip adres voor de betreffende site geblokkeerd is.
Lees https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200424911-Blacklisting
Lees onder kopje   Hoe ervan af te komen.

reflecs
door reflecs - Feb 4, 2016 om 13:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het hiermee testen:
http://free-proxyserver.com/

rs
door rsmeenk Feb 4, 2016 om 18:28
7 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo reflecs  bedankt ,via deze weg lukt het dus eindelijk maar ik kan alleen  niet op het beveiligde gedeelte komen van de site met mijn wachtwoord . Is nu de oorzaak van mijn probleem ook bekend nu het via deze manier wel lukt?

reflecs
door reflecs - Feb 4, 2016 om 18:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

rsmeenk schrijft:
door rsmeenk 04 Feb 2016 om 18:28

0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo reflecs  bedankt ,via deze weg lukt het dus eindelijk maar ik kan alleen  niet op het beveiligde gedeelte komen van de site met mijn wachtwoord . Is nu de oorzaak van mijn probleem ook bekend nu het via deze manier wel lukt?

Graag gedaan, ik ben er eerlijk gezegd niet in thuis, maar wat ik begrijp is dat door het gebruik van de Free proxy server uw eigen Ip adres niet zichtbaar is. En om het op te lossen zou volgens de link van philip36 Ziggo dan toch aktie moeten ondernemen.

reflecs
door reflecs - Feb 5, 2016 om 09:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@rsmeenk,

Wat betreft het niet op het beveiligde gedeelte van de website kunnen komen; u kunt bij de Free proxy server, Options controleren of Allow Cookies aangevinkt is.

rs
door rsmeenk Feb 5, 2016 om 18:38
7 Antwoorden / 12 Vragen

het vinkje bij allow cookies staat aan maar ik ga het nu opnieuw bij ziggo proberen ,ik weet nu meer van de mogelijke oorzaak en dat zij mijn ip-adres na moeten kijken en laat nog wel achter of het definitief correct verholpen is.Bedankt voor de duidelijke hulp .Groet Ruud

rs
door rsmeenk Feb 7, 2016 om 18:57
7 Antwoorden / 12 Vragen

Op advies van ziggo heb ik de router 24 uur uitgezet zodat ik in het bezit zou komen van een nieuw ip-adres .Advies opgevolgd maar geen succes zou maar een programma downloaden waardoor mijn ip-adres niet zichtbaar zou zijn.Volgens mij komt dit op hetzelfde neer door free proxyserver te gbruiken.Allen bedankt voor het meedenken .Groet Ruud

ph
door philip36 - Feb 7, 2016 om 19:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@rsmeenk
U kunt het beste de hele verbinding verbreken.
Lees eens
http://nl.m.wikihow.com/Je-IP-adres-veranderen-(Windows)