me
door meidam Aug 29, 2015 om 12:04
Computers & telefonie

Whatsapp

Goedenmorgen, Sinds mei in bezit geïnstalleerde tablet incl. whatsApp. krijg nu bericht dat het verlopen is en opnieuw moet worden gedownload. Een aantal malen drukken op downloaden leidde niet tot succes. Een tijd uitschakelen van de tablet hielp ook niet. Kan best leven zonder W.A. maar daar kinderen van ons in Z.A. zitten is het toch prettig om met heb te kunnen communiceren. Wellicht weet één van U raad. Met vriendelijke groet,

865 7 Rapporteer

sw
door swat1500 - Aug 29, 2015 om 12:18
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U moet oppassen want er zijn sites die doen alsof ze een whatsapp update aanbieden maar feitelijk malware op uw tablet installeren. Alleen via de Google appstore moet u controleren of uw apps een update nodig hebben.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2015 om 12:18
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Meidam,
misschien heeft u hier iets aan.
Vr, gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 29, 2015 om 12:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zeer waarschijnlijk betreft dit een advertentie, kun je beter maar negeren zie ook de reactie van swat1500.
Aangezien je bij het verlopen, enkel 'n betaling hoeft te doen, meer niet.

Telegram is overigens wel geheel gratis, daarnaast ook een stuk beter en vooral veiliger. Bovendien wel makkelijk te installeren op 'n tablet en PC, vooral dat laatste is een zegen opdat typen op een toetsenbord nog altijd het fijnst en vooral het snelst is.

Cookies
door Cookies - Aug 29, 2015 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Skype of Google Hangouts (als je een android tablet hebt) is ook een optie. WA is eigenlijk helemaal niet bestemd voor tablets, tenzij je met simkaart (dus 06 nr) hebt.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2015 om 16:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het ook verstandig om uw tablet even te scannen met een virusscanner.
Als u die er nog niet op heeft staan, dan kunt u die via Google Play downloaden, zoals bijv. de Avast Free klik hier.
Ook Mbam is beschikbaar voor android en via Google Play: klik hier.
Verder kunt u in de browser van de tablet waarschijnlijk AdBlock installeren.

me
door meidam - Aug 31, 2015 om 10:47
150 Antwoorden / 120 Vragen

Beste mensen die reageerde op mijn probleem.

Ik dank U allen zeer voor de reacties, welke mij echter niet hielpen het probleem op te lossen.

De oplossing kwam van mijn schoonzoon, nu in Zuid Afrika met vakantie.

De oplossing was:

met vinger over het scherm van boven naar beneden scrollen, waarna zich een rolscherm met instructies ontplooide.

Zo gezegd zo gedaan en het probleem was opgelost.
Duidelijker kan ik het niet duiden. Was er blij ,mee. want juist nu hij met dochter in Z.A. vertoeft is het reuze interessant voor ons berichten en zeer mooie foto's te ontvangen.
We zijn er blij mee.
Met vriendelijke groet, Meidam

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2015 om 11:11
7209 Antwoorden / 3 Vragen

@Meidam,
Wat fijn voor jullie dat het zo eenvoudig op te lossen was en nu maar genieten van de berichten van ver.