du
door dutchess127 Mar 1, 2014 om 13:52
Computers & telefonie

Wie kan mij helpen?

Wie is zo vriendelijk mij te helpen met het volgende probleem:
's Morgens lees ik graag digitaal de kranten zoals Telegraaf, AD, Elsevier etc. Nooit een probleem gehad met het aanklikken van artikelen.
Na de laatste updates gehaald te hebben voor Windows 7 op de PC, doet zich echter het volgende voor:
Bij ieder artikel dat ik aanklik verschijnt de volgende boodschap:
"Er wordt door de huidige webpagina geprobeerd een internetwebsite te openen, wilt u dit toestaan?
Huidige website: http: //googleads.g.doubleclick.net
Internet website: http://www.google.nl
ja/nee
Ik moet driemaal op ja klikken om verder te kunnen ( of nee, maakt geen verschil), computer zit dan vast als ik probeer de boodschap te ignoreren, kan dan niet meer terug of vooruit.
Ga ik terug naar de voorpagina verschijnt weer dezelfde boodschap, driemaal moet ik dan ja of nee klikken, en bij ieder artikel dat ik aanklik verschijnt weer dezelfde boodschap, ofschoon ik alle kranten bij beveiligde pagina's heb staan.
Ben langer bezig met steeds driemaal op ja te klikken dan met het lezen van artikelen.
Heb me inmiddels suf gezocht wat ik zou moeten aan- of uitschakelen maar kan het niet vinden.
Wie helpt deze gefrustreerde ( niet zo slimme) internetgebruikster?

2710 19 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2014 om 13:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het ligt natuurlijk aan die updates, hoe belangrijk zijn ze? Dat kun je zien als je bij de updates kijkt, Daar staat belangrijk of aanbevolen achter. Bij aanbevolen zou u ze kunnen verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dutchess127,

.....http: //googleads.g.doubleclick.net.....
Dit is een browser hijacker.
Heb je blijkbaar binnengehaald.

Komt m.i. dus niet door je updates.

Wat je kunt doen:
Download AdwCleaner en laat dat tooltje z'n werk doen.
Meld even of het geholpen heeft.

Suc6

du
door dutchess127 - Mar 1, 2014 om 15:08
19 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Edrick,
heb meteen geprobeerd je raad op te volgen, maar krijg het programma niet gedownload.
krijg de boodschap "kan dit programma niet downloaden".

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dutchess127,

Vreemd.
Dan is er blijkbaar meer niet in orde.
Start de compu eens op in Veilige modus en probeer het dan nog eens.
Laat maar even horen.

du
door dutchess127 - Mar 1, 2014 om 15:20
19 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe start ik op in veilige modus?
( zeg toch dat ik niet zo slim ben op de pc)
moet straks verder gaan, nu eerst mijn kleindochter ophalen die naar de carnavalsoptocht is gaan kijken in de stad.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dutchess127,

Veilige modus W7:

Sluit Windows af en start de computer opnieuw op.
De PC begint met opstarten. Druk nu een aantal malen achter elkaar op de F8 toets. Er verschijnt een menu in beeld met een aantal opstartmogelijkheden.
Kies hier voor Veilige modus met behulp van de pijltjestoetsen en druk daarna op Enter.
Windows wordt vervolgens in veilige modus opgestart. Voer de gewenste taken uit en start daarna de computer opnieuw op om terug te keren in de normale modus van Windows.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dutchess127,

En mocht het ook in Veilige modes niet lukken om AdwCleaner te downloaden, kijk dan eens of Systeemherstel met een datum toen alles nog wél werkte een oplossing biedt.

Systeemherstel W7:

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

du
door dutchess127 - Mar 1, 2014 om 18:03
19 Antwoorden / 16 Vragen

Edrick,
Heb je aanwijzingen opgevolgd.
Echter, bij systeemherstel staan géén herstelpunten.
Omdat ik nog steeds jouw programmaatje niet kan downloaden heb ik MalwareBytesCorp gedownload, dat ging wel, en die heeft nogal wat rotzooi gevonden, ik heb die verwijderd.

Het euvel bestaat echter nog steeds. Niks veranderd.
Je hebt gelijk dat mijn browser gehyjacked is, google heeft zich ergens tussen gewurmd. Als je nog enig idee hebt hoe ik dat kan verwijderen, hoor ik het graag van je, dan ga ik er morgen mee aan de slag, want vandaag lukt toch niks meer.
Vast bedankt voor je moeite.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dutchess127,

Geen herstelpunten? Vreemd.
MalwareBytesCorp gedownload? Hoe kom je daar aan?
Je moet nooit 'zomaar' dat soort programma's downloaden.
Vaak haal je daarmee rommel of te betalen progjes mee binnen.
Je kunt dan beter MBAM laten scannen. Klik onder FREE.

Als je AdwCleaner nog steeds niet kunt downloaden probeer dan eens Emsisoft (= 30 dagen gratis trial) te downloaden en te laten scannen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

AdwCleaner downloaden in Veilige modus lukte ook niet?

du
door dutchess127 - Mar 2, 2014 om 04:44
19 Antwoorden / 16 Vragen

Al je aangedragen oplossingen die ik allemaal heb uitgeprobeerd Edrick, hebben niets geholpen.
Ben tot nu toe ( kwart voor 5 in de morgen) bezig geweest. Ik heb er genoeg van.
Als niks helpt, laat ik de computer gewoon leeghalen en opnieuw installeren.
Bedank voor je meedenken.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2014 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dutchess127,

Vervelende zaak allemaal.
Nog een beetje geslapen? ;-)
Als je toch van plan bent om de compu opnieuw te (laten) installeren, probeer dan eerst deze tool nog eens.
Ken deze zelf niet uit de praktijk en weet dus niet of deze betrouwbaar is.
Nooit geschoten is altijd mis.

Suc6

du
door dutchess127 - Mar 2, 2014 om 11:40
19 Antwoorden / 16 Vragen

Zojuist Yac geinstalleerd en laten draaien @ Edrick, zou er 246 MB aan junk files hebben gevonden en verwijderd, probleem bestaat echter nog......
Laat zich moeilijk verwijderen dus die double click, en als ik nou wist hoe ik die rotzooi binnengehaald heb, kon ik dat in de toekomst vermijden, maar dat weet ik ook al niet.
Voor al je moeite, hartelijk dank.

zoekster
door zoekster - Mar 2, 2014 om 11:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik vreemd vind is dat u geen herstelpunt kan vinden. Er zijn altijd herstelpunten.

du
door dutchess127 - Mar 2, 2014 om 11:45
19 Antwoorden / 16 Vragen

nee, er zijn echt geen herstelpunten @ zoekster, was maar waar.....

pino123
door pino123 - Mar 2, 2014 om 11:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@zoekster,

Herstelpunten kan je uitzetten hoor link

zoekster
door zoekster - Mar 2, 2014 om 12:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@pino
Je link werkt bij mij niet, maar je ken hem inderdaad kan uitzetten.
Voor zover ik kan zien moet je dat dan wel zelf eens hebben gedaan, hij staat standaard ingeschakeld.
Bij mij tenminste wel. (En ik zou voor de veiligheid ook niet anders willen.)

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2014 om 12:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat je nog kunt proberen is Mbam draaien (eerst updaten) in veilige modus en losgekoppeld van internet.
Lost dat het probleem niet op dan kun je kijken of ze kunnen helpen op een Hijackthisforum: klik hier. Alle instructies precies opvolgen, probleem uiteenzetten en wat je zoal geprobeerd hebt om het op te lossen en ook melden dat systeemherstel niet werkt (als dat wel aangevinkt staat).
Er zijn meerdere forums die met Hijackthislogjes helpen, even intikken op internet.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2014 om 12:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke browser gebruikt je?
Wat je anders eerst ook nog zou kunnen proberen is om bij de add-ons/extensies van de browser te kijken om te zien of daar double click e.d. bij staan en proberen die dan te verwijderen.
Zie als voorbeeld: klik hier.