ho
door homeopaat Mar 17, 2014 om 23:04
Computers & telefonie

Win 8.1 map opgedeeld in groepen ... help

ik heb een map die in een paar groepen verdeeld is a-e f-l etc dit wil ik niet .. ik wil de ouderwetse XP map waar ik kan sorteren op datum of extensie of grootte ... en dan alles mooi achter/ onder elkaar heb

dus hoe raak ik die groepen kwijt

WIN8.1?

605 9 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Mar 18, 2014 om 09:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je de manier van weergave niet gewoon bovenaan bij het kopje beeld veranderen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 18, 2014 om 10:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor snel sorteren kun je veel beter Total Commander gebruiken.

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2014 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over welke map heb je het eigenlijk?

ho
door homeopaat - Mar 18, 2014 om 11:47
30 Antwoorden / 16 Vragen

Carola gewoon een map/folder die ik op de schijf gemaakt heb en waar ik van alles in zet . Later ontdekte ik dat het geen gewone map (zoals in XP gewend) was maar ingedeeld in alfabetische groepen. Via BEELD vind ik geen oplossing

crewmember
door crewmember - Mar 18, 2014 om 11:54
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=homeopaat schreef op dinsdag 18 mrt 2014, 11:47]Carola gewoon een map/folder die ik op de schijf gemaakt heb en waar ik van alles in zet . Later ontdekte ik dat het geen gewone map (zoals in XP gewend) was maar ingedeeld in alfabetische groepen. Via BEELD vind ik geen oplossing

Waarom vind je dit geen oplossing?

Als je wil dat alle mappen dezelfde weergave gebruiken kan je de procedure hier volgen:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/change-folder-views-and-behavior

Wordt meteen uitgelegd bij het eerste punt.

ho
door homeopaat - Mar 18, 2014 om 13:19
30 Antwoorden / 16 Vragen

helaas klopt die beschrijving ook niet (meer)
de volgende twee aanbevelingen zijn niet te vinden

Klik op het tabblad Weergave en schakel het selectievakje De weergave-instellingen voor elke map opslaan uit.

Klik op het tabblad Algemeen en klik op Klassieke Windows-mappen gebruiken.

Standaardinstellingen herstellen wijzigt ook niets

crewmember
door crewmember - Mar 19, 2014 om 08:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm ja ik zie dat dit anders werkt in windows 8. (dacht eerlijk gezegd dat ik je naar een windows 8 tutorial leide)

Woor vindows 8 zou het dit moeten zijn: (heb het niet getest ik ben nu niet in de buurt van mijn windows 8 pc) Dus wellicht moet je wat zoeken.

Open een map.
Ga naar beeld.
Selecteer het beeld dat je wil hebben.
Klik opties.(helemaal rechts)
Klik weer Beeld/Weergave.
Selecteer op alle mappen toepassen.

ho
door homeopaat - Mar 19, 2014 om 15:04
30 Antwoorden / 16 Vragen

ik heb als laatste niet alle mappen maar mappen herstellen geklikt en ja demap is vrij van die alfab. groepen en weer zoals ik het hebben wil. Thanks crewmember

crewmember
door crewmember - Mar 20, 2014 om 11:16
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Geen probleem, bedankt voor het terugmelden.