ba
door balou2000 Nov 4, 2008 om 14:15
Computers & telefonie

Windows movie maker en studio 11

hoi allemaal

ik bewerkte altijd mijn filmpjes met moviemaker

echt leuk om te doen. in de zomer dacht ik laat me het eens proberen met pinnacle studio 11 ,Best heel moeilijk maar ook heel leuk.

Maar ik heb studio 11 op 22 juli 2008 op mijn pc gezet en 1 augustus wilde ik een filmpje bewerken met movie  maker toen er dit kwam te staan toen ik de film  wilde publiceren

http://i539.photobucket.com/albums/ff354/nonnie2000/Image2-4.jpg

Nooit verder bij nadacht wel de instelling met mijn laptop vergeleken maar alles stond het zelfde

tot vandaag  zou het te maken kunnen hebben dat movie maker het niet meer doet door studio 11

ik werk met vista

ik hoop dat iemand mij kan helpen hier mee

studio 11 is heel leuk maar moviemaker blijft toch makelijker en handiger ingebruik

301 11 Rapporteer

freya
door freya - Nov 4, 2008 om 14:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo balou2000,

Beide programma's zouden gewoon moeten kunnen werken. Heb je gecontroleerd wat er in die foutmelding wordt aangegeven? Dus:

  1. Zijn alle bronbestanden beschikbaar? Zit er in je publicatie niet een stukje film die b.v. op een externe schijf staat die niet is ingeschakeld?
  2. Is de locatie waar je je publicatie naartoe wilt schrijven beschikbaar? Probeer je niet te schrijven naar een schijf die niet beschikbaar is?
  3. Heb je wel voldoende schijfruimte?
m.vr.gr. Freya

ba
door balou2000 - Nov 4, 2008 om 16:02
47 Antwoorden / 15 Vragen

ja ik heb alles gecontroleerd

ik had vanmiddag gewoon om te proberen er 4 fotos in gezet en het toen gepulbiceerd alles stond op de zelfde plaats , ruimte zat op de pc dus dat is het niet

het rare is dat mijn vriendin gisteren studio 11 op haar pc heb gezet en dat moviemaker het bij haar ook niet meer doet

zij heb studio 11 er weer afgehaald maar movie maker doet het nog niet

freya
door freya - Nov 4, 2008 om 16:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kun je het oplossen door een 'systeemherstel' uit te voeren naar een datum van vóór de installatie van Studio 11. Het blijft echter wel vreemd.

Freya

ba
door balou2000 - Nov 4, 2008 om 16:41
47 Antwoorden / 15 Vragen

als ik een systeemherstel doe dan is studio 11 er af ?????

freya
door freya - Nov 4, 2008 om 16:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is 'systeemherstel' nu juist voor bedoeld. Als een installatie niet goed gaat (of niet goed werkt), dan kun je m.b.v. 'systeemherstel' weer terug naar de situatie van vóór de installatie van het betreffende programma.

Freya

ba
door balou2000 - Nov 4, 2008 om 16:51
47 Antwoorden / 15 Vragen

dan wacht ik nog ff tot er misschien een andere oplossing binnen komt

bedankt

freya
door freya - Nov 4, 2008 om 17:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je ook al eens gekeken naar updates van Studio 11? Ik weet niet of je de 11.0 versie hebt, maar ik zie op de website van Pinnacle een update naar versie 11.1.2 staan. Tevens zie ik daar een Discexport patch staan. Zie onderstaande 'link':

Studio 11 downloads

Ik zou dan met het oudste bestand beginnen, de 11.1.2 update en daarna eventueel de Discexport patch.

Freya

akkefiet
door akkefiet - Nov 4, 2008 om 18:02
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dit vond ik via google:

Het is raar maar waar; bij mij was het opgelost nadat ik de titelpagina en al het in- en uitfaden verwijderd had!

Wie weet ....

Als je op google zoekt op moviemaker publiceren probleem kom je overigens van alles tegen.

Vrgr, AF

akkefiet
door akkefiet - Nov 5, 2008 om 13:33
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Het meest logische lijkt mij dat Studio de conversie module (plugin? DLL? ) met een eigen versie heeft overschreven waar Moviemaker geen raad mee weet (in elk geval niet onder Vista)
De door Freya genoemde update zou uitkomst kunnen brengen of het (eveneens door Freya genoemde) systeemherstel zodat de  originele  module mogelijk weer teruggezet wordt.

Misschien kan Moviemaker in de XP compatibiteitsmodus gedraaid worden?
Heb zelf geen Vista dus kan het niet uitproberen.
In XP werkt dat zo:
Start > Programma's
Klik met rechtermuisknop op Moviemaker
Klik op Eigenschappen
Klik op tabblad Compatibilteit
Stel dat (zo mogelijk) in op XP

Vrgr. AF

ba
door balou2000 - Nov 5, 2008 om 13:37
47 Antwoorden / 15 Vragen

de systeem herstel bied geen uitkomst

ik heb het zelf niet gedaan maar mijn vriendin wel

met rechts op moviemaker klikken en dan bij eigenschappen daar bij de compatbliteit daar kan ik niks veranderen hij staat op windows 95 maar alles is licht grijs en dat blijft het ook

de updates heb ik nog niet geprobeerd bij  pinnacle zelf

dat zal ik van de week dan eens proberen

thanks

ba
door balou2000 - Nov 5, 2008 om 13:57
47 Antwoorden / 15 Vragen

ook de update bracht helaas geen oplossing

fijn toch als je xp heb dat scheelt een hoop problemen