branda7
door branda7 Jan 30, 2010 om 20:44
Computers & telefonie

Windows word steeds afgesloten

Mijn pc word steeds afgesloten en start daarna weer opnieuw op en dan krijg ik eerst in beeld dat er iets is met Windows wat kan ik daar aan doen,kan ik dan een systeemherstel doen want het is pas sinds Donderdag.Wie heeft dit ook wel eens gehad en weet er een antwoord op.

1217 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 30, 2010 om 20:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........en dan krijg ik eerst in beeld dat er iets is met Windows ...........

Wel handig als we dan weten welke melding er gegeven wordt.

birdies
door birdies - Jan 30, 2010 om 20:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Off topic: krijgen we nou weer, ineens mijn avatar weg.

ikbenik
door ikbenik - Jan 30, 2010 om 20:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ga eerst bij het opstarten van de computer naar de veilige modus.
Hier kom je in door bij het opstarten op F8 te drukken.

Kom je gewoon in de veilige modus, dan kun je in beginsel er vanuit gaan dat er niets mis is met de hardware.
Echter wat het probleem is, is niet zo 1 2 3 te zeggen.
Het kan een fout in een driver zijn, het kan een virus zijn, een programma die een fatale fout veroorzaakt bij het opstarten van Windows.

Als je geen verstand van computers of windows hebt, zou ik toch adviseren om professionele hulp in te schakelen.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 30, 2010 om 21:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt je scherm blauw?

freya
door freya - Jan 30, 2010 om 21:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo branda7,

Standaard staat Windows zodanig ingesteld, dat wanneer er een 'ernstige' fout optreedt, de computer opnieuw gestart wordt. Dat is natuurlijk wel leuk, maar het is toch handiger als de computer er dan gewoon mee stopt en een foutmelding weergeeft.

Je kunt deze instelling als volgt aanpassen:
Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd.
Klik onder Opstart- en herstelinstellingen op de knop (Instellingen)
Verwijder het vinkje vóór de optie: De computer automatisch opnieuw opstarten, klik op (Ok) en sluit alle vensters.
Start voor de zekerheid de computer even opnieuw op.

Als het goed is zal de computer, in geval van een 'ernstige' fout, niet meer opnieuw opstarten, maar een foutmelding geven. Noteer deze en post die dan hier even. Wellicht geeft dat wat méér informatie over de oorzaak van dit probleem.

m.vr.gr. Freya

branda7
door branda7 - Jan 30, 2010 om 21:52
29 Antwoorden / 15 Vragen

Voor hij weer opnieuw gaat opstarten geeft hij eerst aan
Windows word afgesloten DCOM server Process Launder-serviser

branda7
door branda7 - Jan 30, 2010 om 21:55
29 Antwoorden / 15 Vragen

Nee Sonjaatje mijn scherm word niet blauw hij gaat gewoon afsluiten net zoals het doet als je zelf afsluit en start dan gewoon weer opnieuw op.

ikbenik
door ikbenik - Jan 30, 2010 om 22:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat ik heb kunnen vinden is dat de computer besmet is door een virus of spyware.

Ik weet niet welke virusscanner je gebruikt, maar een goede virusscanner is toch belangrijk.

Wat je zou kunnen doen is de computer in de veilige modus opstarten.

Daarna spybot downloaden en installeren, te vinden op:
http://fileforum.betanews.com/detail/Spybot-Search-Destroy/1043809773/1

birdies
door birdies - Jan 30, 2010 om 23:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........want het is pas sinds Donderdag...........

Heb je sinds donderdag software (of films, muziek) gedownload? Zo ja, van welke site?

Je kan ook systeemherstel proberen naar een datum die voor donderdag is. Alleen als je p.c. besmet is, is de kans groot dat systeemherstel het probleem niet op lost. Maar, proberen kan natuurlijk altijd.

city guy
door city guy - Jan 31, 2010 om 21:42
45 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,
dit lijkt erg op de eerste steps van het Internet Security 2010 virus.
Kom jij er gens op de computer een warning.html of warning.htm tegen? Of een IS2010.EXE?

Wat er ook aan de hand is: MBAM is een sterke cleaner, draai die meteen met de laatste update. Laat jouw virusprogramma ook de laatste update ophalen. Verbreek de verbinding met internet. Kabel uit computer trekken als het nodig is.
Ga dan MBAM doen vervolgens virusclean en dan herstart. Na herstart in veilige modus hetzelfde doen en na herstart nog een keer. Controleer of alle problemen zijn opgelost.
MBAM mag de 1e keer met een snelle scan.
Zorg dat jou uitgaande internetverbindingen ook gecontroleerd. ZoneAlarm kan dat en heeft een gratis versie.

yours truly
CG

branda7
door branda7 - Jan 31, 2010 om 22:30
29 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het gevonden het was een virus een trojan en er zijn drie virusscenners bezig geweest en nu is het weg het is er vanaf.
Hitmanpro en Symantec en Malwarebytes Anti malware.
Ik heb het erna nog met allemaal gescent en er was geen virus meer gevonden.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.
Groet Branda7

birdies
door birdies - Jan 31, 2010 om 22:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Denk je er aan alle oude systeemherstelpunten te verwijderen? Wel meteen weer een nieuw syst. herstelpunt maken natuurlijk.