ro
door robbierahl May 20, 2015 om 20:16
Computers & telefonie

Youfone Belplafond oplichting

Geachte lezer,

Onlangs heb ik een bijzonder nare ervaring opgedaan bij Youfone omtrent haar Belplafond. Deze wil ik graag met u wil delen, om u te informeren over hoe Youfone om gaat met haar trouw betalende klanten.

De uitgebreide versie vindt u hier:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38355008/Klacht_youfone.docx

In het kort:

Ik heb een abonnement bij Youfone, en in augustus een Belplafond ingesteld naar aanleiding van de nieuwsbrief van Youfone in Juli 2014 waarin letterlijk staat:
"Belplafond is vanaf NU inclusief dataverbruik!"

Naast de nieuwsbrief waren er allerlei signalen dat het belplafond ook van toepassing was op dataverbruik. Zie daarvoor de uitgebreide versie.

Op 10 april jongstleden is mijn telefoon zonder mijn weten grote hoeveelheden data gaan sturen. Daarvoor kreeg ik een waarschuwings sms bij 500% gebruik van mijn databundel. Ook kreeg ik een sms dat mijn Belplafond voor 80% verbruikt was, en dat bij 100% de telefoon afgesloten zou worden. Dat is niet gebeurd.

Kosten: € 241,91 tegenover mijn normale tarief van € 11,-

Pas na vele telefoontjes, emails en een aangetekende brief werd er inhoudelijk naar mijn zaak gekeken. Mijn telefoon is al een maand afgesloten. Youfone blijft bij haar standpunt dat mijn Belplafond niet voor dataverbruik geld.

Conclusie: Youfone licht haar klanten op.

442 2 Rapporteer

mo
door monicabisschop - May 27, 2015 om 18:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

bij youfone net aangemeld. alles snel afgehandeld, bestelling, betaling, account,
ook tel. snel te bereiken en afhandelen. Hebben een abonnement met internet, en dataplafond ingesteld. per 13 mei. ga nav dit email morgen bellen. want we zouden bij 80% een sms ontvangen. kijk iedere dag op account lopende kosten....

ro
door robbierahl - May 27, 2015 om 19:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou zeker deze klacht ook even lezen.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=156119