ro
door robbierahl May 20, 2015 om 20:16
Computers & telefonie

Youfone Belplafond oplichting

Geachte lezer,

Onlangs heb ik een bijzonder nare ervaring opgedaan bij Youfone omtrent haar Belplafond. Deze wil ik graag met u wil delen, om u te informeren over hoe Youfone om gaat met haar trouw betalende klanten.

De uitgebreide versie vindt u hier:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38355008/Klacht_youfone.docx

In het kort:

Ik heb een abonnement bij Youfone, en in augustus een Belplafond ingesteld naar aanleiding van de nieuwsbrief van Youfone in Juli 2014 waarin letterlijk staat:
"Belplafond is vanaf NU inclusief dataverbruik!"

Naast de nieuwsbrief waren er allerlei signalen dat het belplafond ook van toepassing was op dataverbruik. Zie daarvoor de uitgebreide versie.

Op 10 april jongstleden is mijn telefoon zonder mijn weten grote hoeveelheden data gaan sturen. Daarvoor kreeg ik een waarschuwings sms bij 500% gebruik van mijn databundel. Ook kreeg ik een sms dat mijn Belplafond voor 80% verbruikt was, en dat bij 100% de telefoon afgesloten zou worden. Dat is niet gebeurd.

Kosten: € 241,91 tegenover mijn normale tarief van € 11,-

Pas na vele telefoontjes, emails en een aangetekende brief werd er inhoudelijk naar mijn zaak gekeken. Mijn telefoon is al een maand afgesloten. Youfone blijft bij haar standpunt dat mijn Belplafond niet voor dataverbruik geld.

Conclusie: Youfone licht haar klanten op.

442 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mo
door monicabisschop - May 27, 2015 om 18:09
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

bij youfone net aangemeld. alles snel afgehandeld, bestelling, betaling, account,
ook tel. snel te bereiken en afhandelen. Hebben een abonnement met internet, en dataplafond ingesteld. per 13 mei. ga nav dit email morgen bellen. want we zouden bij 80% een sms ontvangen. kijk iedere dag op account lopende kosten....

ro
door robbierahl - May 27, 2015 om 19:04
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou zeker deze klacht ook even lezen.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=156119

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer