pappakes
door pappakes Dec 20, 2011 om 09:12
Computers & telefonie

Ziggo

Ik heb bij Ziggo sinds kort internet extra, dat moet max 120Mbit/s zijn. Nou heb ik een paar dagen de snelheid gecontroleerd op speed van Ziggo, en ik kom niet hoger dan gemiddeld 80 Mbit/s.Ik heb hier ov er gebeld en Ziggo zegt dat het aan mijn netwerk kaart ligt. Is dit zo?
In mijn moederbord zit een kaart van 1G.
Gr Peter.

997 9 Rapporteer

nosource
door nosource - Dec 20, 2011 om 10:04
81 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft met een aantal factoren te maken, namelijk;

1. Gaat het internet na de modem via een router (wifi)? Zo ja, hoe snel is de doorvoer hiervan? Het kan namelijk zijn dat de ingang van de router max 100Mbit aankan, dit betekend dat je nooit hoger dan 100Mbit kan ontvangen op je pc/laptop.

2. Heb je een wifi verbinding met je modem/router? Zo ja, welke snelheid is dit? (G (54)/N (150/300mbit). Bij een "N" verbinding kan het zijn dat je op een dergelijke afstand zit van je wifisignaal dat je in jouw geval 'maar' 80Mbit haalt.

pappakes
door pappakes - Dec 20, 2011 om 10:20
16 Antwoorden / 12 Vragen

Nee IK heb een ziggo modem en met kabel naar PC.

nosource
door nosource - Dec 20, 2011 om 10:23
81 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de snelheid die je hier haalt?
http://speedtest.ziggo.nl/

mastag
door mastag - Dec 20, 2011 om 10:48
955 Antwoorden / 19 Vragen

@pappakes,
Ik ben sinds oktober bij Ziggo, ook met het 120Mb abonnement en heb daar werkelijk nog nooit echt onder gezeten, ja een keer 119,1 of 119,6. Net een testje gedaan zie hier
Ping, up en down zijn keurig voor elkaar. Wel idd een nieuwe netwerkkaart gekocht van 1GB ipv 100Mb en een cat6 kabel ertussen. Dus zo vanaf modem naar pc.
Is je modem wel op het goede punt in huis aangesloten dus meterkast of punt in huis maar in ieder geval op de groene tv kabel????

Mastag

mastag
door mastag - Dec 20, 2011 om 10:54
955 Antwoorden / 19 Vragen

No twee resultaten van deze maand,
Wat mij betreft komen ze na wat ze beloven, stabiele verbinding met lage pingtijden

voorbeeld 1

voorbeeld 2

Mastag

pappakes
door pappakes - Dec 20, 2011 om 10:59
16 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb de laatste vijf dagen geregeld (dus in de ochtend en de avond) getest en het gemiddelde is 80. De kabel is vanuit de muur een meter tot aan de modem en 10 meter naar mijn PC.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2011 om 11:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U netwerkaansluiting zal waarschijnlijk 100 Mgbits zijn kijk eens op u netwerk gegevens. Als het goed is zit de link hierna op u icoon mijn computer of rechts onderin daar kun u zien wat u netwerkaansluiting max. is.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2011 om 12:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Sorry over het hooft gezien dat u 1gb aansluiting heeft. U moet het dus echt in u kabels gaan zoeken.

pappakes
door pappakes - Dec 20, 2011 om 18:10
16 Antwoorden / 12 Vragen

OK bedankt voor jullie reactie's. Peter