door wilter Jul 11, 2012 om 14:15
Elektronica & tv

Aankoop dvd via you tube

Op you tube stond een vidio van een concert van Toni Willé ( Fiji . 2010.) Deze kon men stellen en dat deed ik. Eerst een mail naar de persoon gestuurd of hij nog leverbaar was. na een paar weken pas een reactie, door vacantie was een eerdere reactie niet mogelijk maar hij had nog twee dvd. gelijk het bedrag overgemaakt van 15,95 maar leveren hoe maar. Vele mails verstuurd en eindelijk weer een reactie, kennelijk was mijn naam over het hoofd gezien om een terug betaling te doen, maar er kwam nieks. Weer mails verzonden en na lang aandringen een reactie. Moste stoppen met mails te sturen want nu lag meneer in het ziekenhuis en terug betaling zou binnen enkele dagen volgen, Mijn vraag, ben ik opgelicht of niet.

565 5 Rapporteer

hk_416_308
door hk_416_308 - Jul 11, 2012 om 14:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

U bent zeker opgelicht, of loopt een enorm risico daartoe, als mensen dvd's via youtube willen verkopen dan verwijzen ze vaak door naar een webwinkel welke over verschillende registraties ( in nederland kvk, btw nummer ) Als dat allemaal niet aanwezig is dan zou ik zeker geen geld overmaken. Let dus altijd goed op of een website ( webwinkel ) volledig is, erg goed uitziet en als het even kan of gegevens controleerbaar zijn. keurmerken zijn ook nooit weg alleen moet u dat wel even controleren bij de betreffende instantie.

wi
door wilter - Jul 11, 2012 om 14:44
20 Antwoorden / 14 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie. Vond het al vreemd, helaas wel betaald, nadien was er niets meer terug te vinden op you tube. Weer iets geleerd, Gelukkig was het een klein bedrag maar toch zit het je niet lekker.

hk_416_308
door hk_416_308 - Jul 11, 2012 om 15:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Help een ander en plaats de rekening en naam gegevens op forums waar je terecht kan als je opgelicht bent, misschien klopt er met dat rekening nummer wel meer niet en kunt u via die weg uw geld proberen terug te halen ( kleine kans ). U kunt in ieder geval wel andere waarschuwen!

wi
door wilter - Jul 11, 2012 om 16:07
20 Antwoorden / 14 Vragen

Daar de persoon in zijn laatste mail van vrijdag jl. te kennen gaf het bedrag terug te storten heb ik hem nog 14 dagen de tijd gegeven om dat je doen. Denk dat hij dat niet zal doen maar wacht nog even af om naam en rek.nr. bekend te maken.

hk_416_308
door hk_416_308 - Jul 11, 2012 om 16:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilter schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:07]Daar de persoon in zijn laatste mail van vrijdag jl. te kennen gaf het bedrag terug te storten heb ik hem nog 14 dagen de tijd gegeven om dat je doen. Denk dat hij dat niet zal doen maar wacht nog even af om naam en rek.nr. bekend te maken.

Heel erg netjes van je, persoonlijk weet ik niet of dat ik dat geduld zou kunnen opbrengen ( misschien wel met 16 euro ). Hopelijk voor u krijgt u het geld terug!