door wilo1957 Jun 16, 2014 om 15:39
Elektronica & tv

Afstandsbediening

hallo,
sinds een paar dagen rreageert mijn afstandsbediening niet meer. de tv staat in stand by. maar blijft uit.ook de handbediening werkt niet. wat is er aan de hand?

1775 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel dom antwoord maar zijn de batterijen misschien leeg?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet bedoeld als een schot voor open doel, maar doe er eens nieuwe batterijen in, wil wel eens helpen. Zet de tv effe uit, helemaal, wacht 30 seconden, zet hem weer aan, en probeer dan de afstandsbediening opnieuw. Of probeer de afstandsbediening op een soortgelijk merk/type.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 16 jun 2014, 15:57: Heel dom antwoord maar zijn de batterijen misschien leeg?
bedankt maar dat heb ik al getest

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek op MP o.i.d. een gebruikte van hetzelfde type/merk enz. Vaak vindt je ze ook voor weinig bij een kringloop. Je kan ook een nieuwe tv kopen bij een bepaald bedrijf en hopen dat NL nr 1 wordt .......

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilo schreef op maandag 16 jun 2014, 16:02:
tenormin schreef op maandag 16 jun 2014, 15:57: Heel dom antwoord maar zijn de batterijen misschien leeg?
bedankt maar dat heb ik al getest

Daarom: dom antwoord mijnerzijds maar....het word echt wel eens vergeten. Hoop dat het op te lossen is. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de knoppen op de TV ook niet werken zoals u zegt, advies van mahadma opvolgen, misschien dat de stekker er ook nog uit moet om de TV helemaal spanningsloos te maken en dan een paar minuten wachten en weer inschakelen.
Moderne TV's hebben wel eens kuren en moet ge-reset worden op deze manier.
Als u een digitale decoder heeft is het mogelijk dat de TV op het decoder-kanaal staat en werkt de standaard afstandsbediening en de zenderknop op de TV niet.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 16 jun 2014, 16:07: Zoek op MP o.i.d. een gebruikte van hetzelfde type/merk enz. Vaak vindt je ze ook voor weinig bij een kringloop. Je kan ook een nieuwe tv kopen bij een bepaald bedrijf en hopen dat NL nr 1 wordt .......

joh de tv is zo goed als nieuw , en weinig gebruikt. dus ik wil het eerst effe aankijken of ik hier verder kom

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even of de contactpunten niet gecorrodeerd zijn. De platte punten wat afkrabben met een schroevendraaiertje o.i.d. En zitten de contactpunten in de vorm van een veertje nog mooi recht zodat ze contact maken met de batterij?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal de stekker uit het stopkontact en wacht een paar minuten. Steek hem er dan weer in en zo de TV opnieuw in standby komt dan is er wat mis met de schakelunit van de TV.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is die kapot. Je verwacht toch niet dat iemand een analyse kan maken, wat er nou precies kapot is.
Batterijen op kan niet, die zul je ongetwijfeld als eerste vervangen hebben.

[Edit redactie: OT]

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 16 jun 2014, 16:00: Dan is die kapot. Je verwacht toch niet dat iemand een analyse kan maken, wat er nou precies kapot is.
Batterijen op kan niet, die zul je ongetwijfeld als eerste vervangen hebben.

[Edit redactie: OT]

nou van leyden héél knap van jou dat je op afstand al kan zien dat mijn TV kapot is goeie analyse!
ik stel hier de vraag om bepaalde zaken uit te sluiten. ik weet nu dat het niet de afstandsbediening is. dus moet er wat met de tv zijn. zover was ik wel

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op maandag 16 jun 2014, 16:09: Kijk even of de contactpunten niet gecorrodeerd zijn. De platte punten wat afkrabben met een schroevendraaiertje o.i.d. En zitten de contactpunten in de vorm van een veertje nog mooi recht zodat ze contact maken met de batterij?

kijk hier heb ik wel wat aan: inderdaad nadere inspectie van mijn AB laat me zien dat er een contactpunt wel corrosie op zit ik ga er mee aan de gang
weet je toevallig ook de code van telefunken kan ik misschien nog een universele proberen. ik heb al heel lang gezocht op google maar kon niets vinden.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Effe een paar vragen.

Als de tv in standby staat, werken de knoppen op de tv (instructie?) wel of niet?

Als niet, dan kan de tv een storing/defect hebben.

Als wel, probeer dan alle controles te doen die je logisch acht.

Als je een prettige relatie met je verkoper hebt, probeer een andere afstandsbediening te lenen effe.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft de codes: probeer een van de combinaties van vier cijfers eens. 0166*0111*0127* 0190* 0022* 0035* 0163* 0101* 0102* 0036 *0050* 0051* 0052* 0078 *0108 *0139 *0126 *0079
Dit zijn Telefunken TV codes. Of dat alle codes zijn die er van Telefunken bestaan weet ik niet.
Het is even een klusje...

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk hier heb ik wel wat aan: inderdaad nadere inspectie van mijn AB laat me zien dat er een contactpunt wel corrosie op zit ik ga er mee aan de gang
weet je toevallig ook de code van telefunken kan ik misschien nog een universele proberen. ik heb al heel lang gezocht op google maar kon niets vinden.

Daar komen ze dan.. de code's voor Telefunken.023, 036, 037, 051, 053, 079, 080, 102, 103, 112, 127, 128, 164 en 204. En nu maar hopen dat een van de code's werkt.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aha, de bedoeling is dat we eerst door gaan vragen? Een sumiere vraag kan alleen maar sumier beantwoord worden.
Waar staat trouwens dat ik geschreven heb dat je tv kapot is?
Nergens.
Ook, hoe weet je nu al dat het de tv is die het probleem is?

Snap er niks van.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens m.b.v. een digitale camera of de camera van een telefoon / tablet naar het gedeelte wat je op de TV richt en druk wat toetsen van de afstandsbediening in. Als de afstandsbediening nog werkt zie je het infrarode licht dan op het schermpje van camera/ telefoon of tablet als een wit lichtje. Zie je niets dan is er een goede kans dat de afstandsbediening defect is.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2014 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilo schreef op maandag 16 jun 2014, 16:20: [

kijk hier heb ik wel wat aan: inderdaad nadere inspectie van mijn AB laat me zien dat er een contactpunt wel corrosie op zit ik ga er mee aan de gang
weet je toevallig ook de code van telefunken kan ik misschien nog een universele proberen. ik heb al heel lang gezocht op google maar kon niets vinden.

KLIK
als u links op afstandbediening klikt komt u een universele tegen maar of die ook van Telefunken is weet ik niet.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2014 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op maandag 16 jun 2014, 17:12: Kijk eens m.b.v. een digitale camera of de camera van een telefoon / tablet naar het gedeelte wat je op de TV richt en druk wat toetsen van de afstandsbediening in. Als de afstandsbediening nog werkt zie je het infrarode licht dan op het schermpje van camera/ telefoon of tablet als een wit lichtje. Zie je niets dan is er een goede kans dat de afstandsbediening defect is.

kijk eens aan weer een stapje verder.....de afstandsbediening is in dit geval defect. andere AB-s laten wel een wit lichtje zien.
ik ga eerst even een universele proberen THANKS

ve
door verwijderd - Jun 17, 2014 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een infrarood afstandsbediening heeft kunt u de werking daarvan als volgt testen:

Zet een telefoon met camera of een camera aan.
Richt de camera op de voorkant van de afstandsbediening.
Druk nu op een van de knoppen van de afstandsbediening en houd deze ingedrukt.
Controleer tijdens deze handeling of er een lichtje zichtbaar is op het beeldscherm van de camera of telefoon.
Als er een lichtje zichtbaar is werkt de afstandsbediening, is er geen lichtje zichtbaar dan werkt de afstandsbediening niet meer en zult u een nieuwe moeten kopen.
Let wel op dat de batterij van de accu nieuw is en de contacten in de afstandsbediening schoon zijn.

sicces.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2014 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op maandag 16 jun 2014, 16:47: kijk hier heb ik wel wat aan: inderdaad nadere inspectie van mijn AB laat me zien dat er een contactpunt wel corrosie op zit ik ga er mee aan de gang
weet je toevallig ook de code van telefunken kan ik misschien nog een universele proberen. ik heb al heel lang gezocht op google maar kon niets vinden.

Daar komen ze dan.. de code's voor Telefunken.023, 036, 037, 051, 053, 079, 080, 102, 103, 112, 127, 128, 164 en 204. En nu maar hopen dat een van de code's werkt.

misschien een hele rare vraag, maar ik heb nog een KPN AB (interactieve tv) over,hierop kan ik middels een lampje zien dat hij het doet. kan ik die nou ook net als een universele programmeren?

ve
door verwijderd - Jun 17, 2014 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 16 juni schrijf je: "joh de tv is zo goed als nieuw , en weinig gebruikt. dus ik wil het eerst effe aankijken of ik hier verder kom". Is er nog sprake van garantie?

ve
door verwijderd - Jun 17, 2014 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op dinsdag 17 jun 2014, 15:39: Op 16 juni schrijf je: "joh de tv is zo goed als nieuw , en weinig gebruikt. dus ik wil het eerst effe aankijken of ik hier verder kom". Is er nog sprake van garantie?

Tja wordt lastig denk ik gewonnen op een bingo op de camping , maar heb wel contact met de man van de bingo dus dat ga ik in ieder geval even proberen

ve
door verwijderd - Jun 18, 2014 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een hele rare vraag, maar ik heb nog een KPN AB (interactieve tv) over,hierop kan ik middels een lampje zien dat hij het doet. kan ik die nou ook net als een universele programmeren?

De KPN ab zou je kunnen proberen echter kun je hem dan uitsluitend voor aan/uit en volumeregeling gebruiken. Hierbij moet je dan wel gebruik maken van de door KPN aangegeven code's. Kanalen kiezen doe je nml via de ITV decoder.