pi
door piet limburg Nov 30, 2010 om 22:24
Elektronica & tv

Bauknecht wasdroger

Hallo technische helpers,

De condensdroger van mijn dochter BAUKNECHT TRKE 6961
heeft een hinderlijke storing.
na enige minuten begint het display continu te knipperen(trillend).Vanaf dat moment is de droger onbestuurbaar.Je kunt dan op ALLE toetsen drukken,de droger reageert daar niet meer op.Onderwijl draait de droger gewoon door en verwarmt ook.
Als de keuzeknop op nul wordt gedraaid,is de droger de eerste 10 minuten niet meer te starten.Hij doet dan letterlijk niks meer,display gaat niet aan,binnenverlichting gaat niet aan.Na 10 a 15 minuten lukt dit wel weer,om vervolgens na een vijftal minuten weer over te gaan op trillend (sidderend) display.
Volgens de witgoedspecialist moet een van de 2 printen vervangen worden.Kosten ruim boven de 200 euro.
Heeft iemand enig idee of dat zo kan zijn.

groeten van Piet.

1672 3 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Nov 30, 2010 om 22:37
965 Antwoorden / 40 Vragen

@pietvoncken
Indien u enigzins technisch onderlegt bent:
Maak de rand op de trommel maar eens schoon waar de detector op rond loopt.
Dit is vaak een koperen/bronzen borsteltje/stiftje die over deze rand loopt.
sc6 T

pi
door piet limburg - Nov 30, 2010 om 22:52
232 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Toolboy,

Met dank voor uw snelle reactie,
Na 42 jaar Philips ben ik wel technisch (maar niet zo electronisch) onderlegd.
Heb deze detector niet opgemerkt bij de droger (wel bij een Siemens droger).
Ik zal in ieder geval even speuren of de detector bij de Bauknecht ook te zien is.
Heb gisteren (voor de derde keer in 7 jaar) de thermoschakelaars (260 en 210) tegen oververhitting vervangen.De 260 is altijd defect,de 210 niet,zijn in serie geschakeld.Moeten echter per setje (40 euro) gekocht worden.

Ik hou je op de hoogte wanneer iets (wel of niet) gelukt is.

Groeten van Piet.

toolboy
door toolboy - Nov 30, 2010 om 23:10
965 Antwoorden / 40 Vragen

Haha helaas zijn die 2 thermostaten meestal alleen per set te verkrijgen.
Hoezo wegwerp cultuur ?? thermostaten 40 euro arbeidsloon voor zulks een reparatie voorrijkosten 60 euro?. arbeid 40 euro
140 euro totaal.
folders door de brievenbus nieuwe droger vanaf 199 euro.

T