kpn gaatzijn tarief voor bellen naar vaste nummers per 1 april verhogen van € 0,05 / min naar € 0,09 /min. bovendien reken zij een starttarief van € 0,10. Dat zou betekenen dat als ik maar één minuut zou bellen, ik € 0,19 kwijt ben. Dat vind ik toch ongehoord. Waarom moet er een starttarief gerekend worden. Valt hier iets tegen te doen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Nee, er valt niets aan te doen. Je leest overigens wel dat het vaste naar vast bellen duurder is geworden, maar leest niet dat het vast naar mobiel bellen goedkoper is geworden. Groet, MG.
Ik vind het op zich wel een logische aanpassing. Gewoon hetzelfde tarief ongeacht of je naar een vast of mobiel nummer belt. Omdat de meeste mensen toch naar een mix van nummers bellen zal het uiteindelijk niet zoveel uitmaken, al zullen er natuurlijk altijd individuele gevallen zijn waarvoor het duurder of goedkoper wordt.
Mijn vader vindt het prima: mijn broers, zus en ik zijn alleen maar mobiel te bereiken. Hij zit zich al rijk te rekenen....
Starttarief is een verkapte vorm van het vroegere abonnement toen betaalde je een bedrag voor het in stand houden van de lijnen, was je zomaar 28 gulden in de twee maanden lichter en dan had je nog niet eens gebeld. Niemand die klaagde want de PTT had het monopolie, nu betaal je een duppie voor het tot stand komen van de verbinding " let wel als er niet opgenomen wordt is de verbinding wel gemaakt " je betaald dus evenredig mee aan het onderhoud.
=ron530 schreef op vrijdag 18 feb 2011, 16:04: Starttarief is een verkapte vorm van het vroegere abonnement toen betaalde je een bedrag voor het in stand houden van de lijnen, was je zomaar 28 gulden in de twee maanden lichter en dan had je nog niet eens gebeld. Niemand die klaagde want de PTT had het monopolie, nu betaal je een duppie voor het tot stand komen van de verbinding " let wel als er niet opgenomen wordt is de verbinding wel gemaakt " je betaald dus evenredig mee aan het onderhoud.
Ik heb dus geen kpn verbinding maar vroeger betaalde je toch voor elke maand een vast bedrag z.g. abonnementskosten is dat er dan niet meer of moet je daar boven op nog verbindingskosten cq gesprekskosten betalen?
BelBasis abonnement, maandelijks € 19,00 en dan heb je nog niet eens gebeld, tel daar nog eens het het starttarief bij op en je betaald de hoofd prijs. Gauw overstappen naar een pakket van de concurrent. Voor 24 euro per maand heb je al een compleet pakket.
Als je Belvrij hebt dan betaal je nog steeds voor een abonnement ron530. Het goedkoopste abonnement kost 17 euro per maand. Deze prijsverhoging gaat over de Belvrij abonnementen van KPN. Dan betaal je voor een abonnement, starttarief en gesprekskosten. Dat is altijd zo geweest en zo is het nu nog. Alleen kan je de laatste paar jaar ook belbundels kopen en dat kon vroeger niet. Vind het met de aankomende prijsverhoging ook erg duur worden. KPN
Sommige mensen zijn zo honkvast dat ze kpn met alle kosten voor lief nemen dat zal ook niet veranderen. Vooral ouderen stappen niet over want kpn tja dat was toch van de staat en de enige aanbieder. Telefoon via de kabel is even goed soms nog beter ook en in een pakket nog geen 9 euro wel een start tarief van 10 cent maar kabel naar kabel kunnen je uren kwebbelen zonder kosten.
De vaste aansluitingen van telefoon worden het meest gebruikt nog door (althans veel) ouderen, die nog gewend zijn om met de vaste lijn te bellen, en dat weet KPN ook, en onder het mom van we maken het mobiel en het vaste tarief gelijk,klinkt mooi maar deze groep is hier wel de dupe van, daar KPN ook weet dat ouderen niet snel mobiel gaan bellen thuis, en of overstappen. Dus extra inkomsten en dat is ook nodig.
Daar het sponseren van het nederlandselftal en het schaatsen ook betaald worden.
KPN verkoopt graag bel bundels en andere combi pakketten. Aan de af en toe beller, verdienen ze niet genoeg. Dan kunnen ze iedereen weer lastig vallen met: "we hebben een aanbieding".
Kpn loopt zo hopeloos achter ze bieden zelf nog ISDN lijnen voor particulieren aan. Dat het hele bedrijf nog niet op de schop is gegaan is mij een raadsel maar als ik het in die toko voor het zeggen had wist ik het wel opdoeken en mijn bonus pakken. Zonder dollen die hele bedrijfsvoering is nog zo jaren tachtig.
[quote=r.m.kerckhoffs schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:45]kpn gaatzijn tarief voor bellen naar vaste nummers per 1 april verhogen van € 0,05 / min naar € 0,09 /min. bovendien reken zij een starttarief van € 0,10. Dat zou betekenen dat als ik maar één minuut zou bellen, ik € 0,19 kwijt ben. Dat vind ik toch ongehoord. Waarom moet er een starttarief gerekend worden. Valt hier iets tegen te doen?
afz. R.Kerckhoffs
Als aanvulling; ik heb altijd vrij bellen. Maar nu gaat het maandtarief van € 26.- ook nog eens naar € 31.- per maand
Ook hier doe je niets aan. Kijk een rond "google" en kijk of je een betere prijs elders kan bedingen. Mogelijk dat je telefoon/internet/bellen kan vinden. Maar de ervaring heeft mij geleerd, dat als de kpn de prijzen wijzigt, vele anderen volgen.
Als aanvulling op de vraag van R.Kerckhoffs; Ik heb altijd vrij bellen. De vaste tarief per maand was €26.-. Dat wordt nu € 31.- per maand. Met andere woorden ; de beltarief gaat per min. van € 0.05 naar € 0.09. En per maand per maand moet je € 5.- meer betalen. Er wordt dan wel gezegd, tarief verhoging per min. heb je niets mee te maken als altijd vrij bellen. Maar we pakken je wel met het tarief verhoging vastrecht per maand. Leuk hoor. Terwijl anderen omlaag gaan
[quote=wolfenjong schreef op vrijdag 18 feb 2011, 17:33]Hallo
De vaste aansluitingen van telefoon worden het meest gebruikt nog door (althans veel) ouderen, die nog gewend zijn om met de vaste lijn te bellen, en dat weet KPN ook, en onder het mom van we maken het mobiel en het vaste tarief gelijk,klinkt mooi maar deze groep is hier wel de dupe van, daar KPN ook weet dat ouderen niet snel mobiel gaan bellen thuis, en of overstappen. Dus extra inkomsten en dat is ook nodig.
Je hebt het nu over de aansluiting die die mensen hebben. Het gaat hier om de NUMMERS die zij bellen. En aangezien de kinderen en kleinkinderen van oudere mensen steeds vaker alleen een mobiele telefoon hebben, gaan ook oudere mensen minder betalen.
Zodra ik dit hoorde ben ik gaan verder zoeken. Ik had vorig jaar al een vergelijking in Excel gemaakt van UPC, Solcon en KPN. Toen heb ik nog even gewacht, maar afgelopen maand is Solcon ook glasvezel gaan leveren. Ik heb nu glasvezel internet van Solcon en ben in afwachting van het porteren van de telefoon. Voor 4,95 kan ik alle vaste gesprekken afkopen. Dat scheelt mij al zo'n 15 euro. Tel er bij dat een combinatie pakket gunstiger is dan losse abonnementen en dan scheelt het al gauw zo'n 20 euro of meer per maand. Zodra de BBC ook op glasvezel zit ga ik met de tv ook over naar Solcon.
Voor onze dochter (die elders woont) is er een compleet pakket van TV, telefoon en internet bij UPC afgenomen. Veel voordeliger dan KPN. Gewoon de telefoonrekeningen van de afgelopen periode erbij nemen en kijken wat je voor hetzelfde verbuik bij een ander kwijt bent. Kost even wat tijd maar scheelt heel veel in de kosten. Karen
[quote=rjw schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:58]Omdat de meeste mensen toch naar een mix van nummers bellen zal het uiteindelijk niet zoveel uitmaken, al zullen er natuurlijk altijd individuele gevallen zijn waarvoor het duurder of goedkoper wordt.
Hoe weet je dat van dat er evenveel naar vaste als naar mobiee nummers wordt gebeld? Ik bel via KPN nooit naar mobiele nummers (daar gebruik ik mijn eigen mobiel voor).
Wij bellen, naast dat we ook bij KPN zitten, gewoon op onze laptop met Skype. Onbeperkt bellen voor nog geen 13 euro per kwartaal. Ik heb ook geen zin meer in KPN, maar ben gewoon huiverig om zonder Internet en telefoon te komen zitten om uiteenlopende redenen, onder andere omdat onze ouders op (hoge) leeftijd zijn en we dus echt bereikbaar willen en moeten zijn. Daarom zijn we (nog) niet overgestapt naar de concurrent!
Leuk, mobieltjes, pc met skype. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn (o.a. ouderen) die deze technieken niet aankunnen/begrijpen. Daarom zal een deel van de Nederlandse beller blijven bellen van vast naar mobiel.
Quote rjw: "Je hebt het nu over de aansluiting die die mensen hebben. Het gaat hier om de NUMMERS die zij bellen. En aangezien de kinderen en kleinkinderen van oudere mensen steeds vaker alleen een mobiele telefoon hebben, gaan ook oudere mensen minder betalen.". Goed gezien, rjw.
Kijk even verder dan je neus lang is, verplaats je even in die (groot)ouders, die minder gaan gaan betalen. Maar zoals gebruikelijk valt "men" over het duurder worden ................
ook providers die via het kpn-netwerk hun diensten aanbieden zoals in mijn geval Alice, hebben sinds december 2010 het START-tarief van 0 naar 10 cent verhoogd. Ongeacht de gespreksduur, ben je altijd 10 cent kwijt. Gelukkig heeft alice wel gesprekken naar mobiel verlaagd met 0,1 cent/minuut!!! Voor mij betekent dit een verhoging van 10,- euro naar 15,- euro per maand. Dat is maar liefst 50% Overigens hoef je natuurlijk niet bij deze aanbieder van diensten te blijven. Zelf kijk ik ook al rond en denk naar UPC te gaan.
Gelukkig zijn we niet meer afhankelijk van KPN.En daarom is het zo fijn dat je gewoon via internet een aanbieder kunt vinden die toch echt veel voordeliger is.Ik zeg altijd je moet gewoon gaan winkelen.
Bel via 1649 (zoek maar eens op internet) voor 8 ct. starttarief en 1,1 ct piek en 0,5 dal. Geen abonnementkosten, die betaal je via KPN. Bellen via KPN doen we nauwelijks, lijkt voor ons de voordeligste manier, maar ik sluit niet uit, gezien alle voorgaande reacties, dat het toch nog beter / goedkoper kan :-)
Er zijn mensen die een persoonlijke alarmering aangesloten hebben op hun telefoonlijn, o.a. ik, om medische redenen. Ben dus noodgedwongen klant te blijven van KPN met zijn dure abonnement. Ik bel weinig, meestal alleen naar mobiel en 0900 nr. voor de Regiotaxi en Valys waar ik tegenwoordig ook een gewoon nr. voor gevonden heb. Weet iemand een alternatief maar wel met aansluiting voor die persoonlijke alarmering?
Hallo Wimmi, omdat het al heel snel over andere dingen gaat dan de vraag van TS. Je zou een Hyves kunnen starten om je ongenoegen te uiten Twitter gebruiken, of zelf een telefoonmaatschappij oprichten maar het is maar de vraag of dat helpt. Toen ik voor het eerst belde met KPN kon je voor 2.5 cent een uur bellen, gemopper daarover heeft nooit geholpen en overstappen voor vast bellen ook niet want dan betaal je het vaak weer op een andere manier (door afronden of andere kosten).
Ik bel al jaren via 1643. 5 cent starttarief, 1,1 cent per minuut in Nederland en veel internationale gesprekken voor 9 cent starttarief met 1 cent per minuut. Hiervoor is wel een analoge telefoonlijn van KPN nodig.
Ook KPN dochter XS4ALL verhoogt het tarief van bellen. Per 2-4-2011 komt er een start tarief van 10 cent. Dit compenseert het betalen per seconde wat er voor in de plaats komt. Ik denk toch sterk dat dit voort komt, door druk van consumenten organisaties. Een kort gesprek is nu dus meer als 3 keer zo duur. (1 minuut)
Bovendien hebben ze de telefoon uit het standaard pakket gegooid. Voorheen 2 nummers gratis, nu € 2,50 per nummer. (na de 2e €5 per nummer)
hallo ragdolletje ik betaalde ook jaren teveel bij KPN (internet + bellen) ben in januari (na de aankondiging van verhoging beltarief) overgestapt naar Online was een half uur zonder internet en bellen (maar het kan uiterlijk oplopen tot 8 uren) besparing: 7,50 per mnd. internet + bellen en belkosten naar vast 3,9 cent 06 nummers bellen wij altijd met mobiel (prepaid simyo 10 cent p. Minuut) moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat mijn internet van 8 MB bij KPN naar 4 MB bij Online is gegaan maar als je alleen eenvoudige spelletjes via internet speelt en verder alleen maar wilt internetten/mailen/bankzaken zoals ik dan heb je hier genoeg aan (ik was zelf ook altijd huiverig om over te stappen en wilde ook niet lang zonder internet)
Erik, bij XS4all zou ik 55 euro per maand kwijt zijn, dat is ongeveer hetzelfde als nu. Ik heb nog geen brief van KPN gehad met de nieuwe tarieven, die wacht ik eerst af voordat ik een andere provider neem. Bellen met die 0900 nummers binnen Nederland zoals anderen voorstellen is vaak nutteloos omdat je ook moet betalen als de ander niet opneemt.
conny2, je schrijft: "omdat je ook moet betalen als de ander niet opneemt". Als er geen enkel reeël gesprek, voicemail of antwoordapparaat ontstaat, dus geen gesprek, wil je mij dan even verklaren welke kosten dan in rekening worden gebracht. Zoals je het nu doet voorkomen, kost het opnemen van de hoorn, dus een kiestoon krijgen, het nummer intoetsen en over laten gaan zonder welke gemaakte reeële verbinding al geld. En dat geloof ik niet. Graag je antwoord. Groet, MG.
.....wil je mij dan even verklaren welke kosten dan in rekening worden gebracht
Je kan goedkoper bellen met alternatieve aanbieders, nooit geprobeerd? De meter gaat lopen als je de computerstem hoort, daarna kan je het gewenste nummer intoetsen. Neemt de ander niet op dan moet je toch betalen, je betaalt dan de gesprekskosten van het koopnummer.
Conny, als je geen "doorschakeling (carrier select)" hebt, dan heb je daar geen last van. Dus zo goedkoop zijn die alternatieve lieden dan toch ook weer niet. Ik heb geen kosten als er geen gehoor is of in gesprek is.
Je kunt ook via Euphony bellen. Blijft analoog maar slechts 4.65 cent starttik en de eerste 2 uur naar vaste nummer per maand gratis (geld voor 1e 2 minuten per gesprek maar er word verrekend per seconde dus bij 30 sec gaat er 30 seconden van je 2 uur af)
Voipbuster is ook een alternatief. Het is prepaid voip. Als je €10 opwaardeert (ex btw) kun je 120 dagen zonder kosten bellen (max 300 min /week) Daarna maak je pas het beltegoed op.
ISDN is natuurlijk niet achterlijk zoals iemand stelt. Er zijn nog steeds mensen en bedrijven die ISDN nodig hebben. (KPN zou er graag vanaf willen). Het zelfde geld voor de vaste lijnen. (KPN wil ze graag kwijt) dan kunnen de telefooncentrales opgedoekt worden. Maar soms heb je vaste of ISDN lijnen nodig. Bijvoorbeeld als je alarmering via de telefoonlijnen loopt. En de vaste lijn is nog steeds betrouwbaarder dan via internet.
Maar los daarvan zijn de verhogingen van KPN absurd. 4 jaar geleden was Internetplus bellen 2.5 cent p.m en bellen naar andere IPB-ers gratis. Hoeveel procent de verhoging in die 4 jaar van 2.5 naar 9 cent mag iedereen zelf uitrekenen.
Een afkoop is een logische volgende stap en is al interessant als je voor rond de 5 euro per maand verbelde (oude tarief).
KPN hoopt natuurlijk dat mensen meer met de vaste telefoon naar mobiel gaan bellen want dat valt buiten de afkoop regeling.
KPN is al jaren veel te duur, maar nu maken ze het inderdaad wel heel erg bont. Als je minder wilt betalen, zou ik gewoon op zoek gaan naar iets anders. Gelukkig zijn er tegenwoordig meer mogelijkheden.
Je kan bellen met zo'n carrier-select nummer. 1601/1649/1609 zijn dacht ik meestal de goedkoopste. Nadeel is dat je dan nog steeds aan het dure abonnement van KPN vast zit.
Zelf heb ik goed ervaringen met Skype. Heb een skype-telefoon, zodat mijn pc niet aan hoeft te staan om bereikbaar te zijn. Met ring2skype krijg je gratis een telefoonnummer als van een vaste lijn. Mensen die jou daarop bellen moeten na het bellen van het tel.nr. nog een code intoetsen, maar betalen daarvoor gewoon het vaste lijntarief van hun eigen abonnement. Je kan betalen naar gebruik (2,2 ct/min & starttarief ca 4 ct) of een abonnement nemen bv. "onbeperkt" (fair use policy) bellen naar vast lijnen binnen Nederland (5,74€/mnd). Nadeel is dat je met skype geen 112/0800/0900 kan bellen.
Je kan een compleet (bellen/internet/tv) pakket nemen bij een andere aanbieder. Ik ken niet alle tarieven, maar dacht wel dat de meeste in ieder geval minder duur zijn dan KPN.
Behalve skype zijn er nog meer "VOIP" mogelijkheden. Bijv Voipbuster of Budgetphone. Bij die laatste krijg je in ieder geval gewoon een vast nummer, je kan hiermee wel 112/0800/0900 bellen en "onbeperkt" (fair use policy) vaste lijnen in NL bellen kost hier 9,50€/mnd. Je kan je eigen telefoon gebruiken, maar je hebt wel een apparaatje nodig om hem op je internet-netwerk aan te sluiten. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus weet niet hoe de kwaliteit is.
Genoeg mogelijkheden zo om je voordeel mee te doen...
[quote=erik008 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 09:46]Ook KPN dochter XS4ALL verhoogt het tarief van bellen. Per 2-4-2011 komt er een start tarief van 10 cent. Dit compenseert het betalen per seconde wat er voor in de plaats komt. Ik denk toch sterk dat dit voort komt, door druk van consumenten organisaties. Een kort gesprek is nu dus meer als 3 keer zo duur. (1 minuut)
Bovendien hebben ze de telefoon uit het standaard pakket gegooid. Voorheen 2 nummers gratis, nu € 2,50 per nummer. (na de 2e €5 per nummer)
Maar wat mij het meeste dwars zit is geen contact toch betalen En bel je met de klanten bende ja wij kunnen er ook iets aan doen U hebt hier bericht van gehad. Ja inderdaat maar dat je dan elke maand 15 € xtra moet betalen. Dat is balen dan,schijtziek word je van die oplichters.
Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen. Daar is ze intussen op uitgekeken. Daarom wilde ik dit opzeggen. Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is. Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb. De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen. Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbed
...
Lees meer
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.) 2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Ik heb aanvraag voor subsidie op een verkeerde site gedaan . Deze heb ik binnen 2 uur weer geannuleerd. Ze vragen nu 49,95 administratiekosten. Heb ik geen recht op herroepingsrecht. Zij geven aan dat ik hiervoor akkoord gegeven zou hebben bij hun voorwaarden. Bedrijf heet auto subsidie loket.
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer