du
door duijvess Aug 17, 2016 om 14:55
Elektronica & tv

Boxxpot

Ik had bij Boxxpot een Boxxpot besteld deze deed niet aan de verwachting. Heb de Boxxpot de volgende dag aangetekend retour verzonden. Ze hebben de Boxxpot geaccepteerd. Nu kreeg ik een herinnering van afterpay dat ik de Boxxpot moest betalen.
ik gemaild naar Boxxpot dat het retour was gegaan. Nu zeggen ze dat ik moet betalen omdat het niet conform hun voorwaarden is.
ik heb binnen de 14 dagen teruggestuurd en voor de rest staat er niets op hun site dat er andere voorwaarden zijn.
moet ik nu zomaar betalen kan dit.

3621 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat natuurlijk wel een heleboel op hun site. Dat had u kunnen lezen, maar de vraag is wel of die voorwaarden terecht zijn. U zult het zegel verbroken hebben, anders kan je hem natuurlijk niet proberen. Maar dat is voor zo'n apparaat natuurlijk niet van belang. Het is geen software of zo die u installeert. Of een cd die u kunt kopiëren.

Dat het ding niet aan de verwachtingen voldeed, had u overigens ook van tevoren kunnen bedenken. Want het is onzin wat ze beweren.

U zult ook het retourformulier niet gebruikt hebben, maar ook dat doet er niet toe, want ze hebben bevestigd dat ze hem ontvangen hebben.

Dus niet betalen. Neem desnoods contact op met Consuwijzer, kijk op Google.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2016 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na aanschaf van de BOXXPOT heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 dagen over uw aankopen. Meer informatie zie algemene voorwaarden.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien hij de verzegeling van de verpakking verbreekt vervalt het recht op retourneren, dit om illegaal kopiëren te voorkomen. Stuurt u de BOXXPOT in de verzegelde verpakking via de juiste procedures binnen de termijn van 14 dagen na aanschaf naar ons terug dan ontvangt u het volledige aankoopbedrag exclusief de verzendkosten.

(Bron en verdere info:klik)

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 16:18
135 Antwoorden / Vragen

Zal mooi zijn, ik koop word, excell enz. Verbreek het zegel, copieer cd cd's (en gebruik of verkoop ze eventueel), stuur het terug en wil mijn geld terug. Ik denk dat de verkoper in deze gelijk heeft.

ge
door gerardvantol - Aug 17, 2016 om 16:30
57 Antwoorden / 2 Vragen

Met eventuele voorwaarden die stellen dat u niet kunt retourneren kunnen ij niets beginnen, ze moeten zich gewoon aan de wettelijke voorschriften houden, dus kunt u gewoon retourneren binnen 14 dagen.

marita5
door marita5 - Aug 17, 2016 om 16:35
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Duijvess ,

U bent niet de enige met dit probleem , Boxxpot verwijst iedere keer naar de voorwaarden ( retour word niet geaccepteerd wegens verbroken zegel )

Plaats uw klacht op klachtenkompas / klacht.nl klik op de rode regels .

http://www.klachtenkompas.nl/boxxpot

https://www.klacht.nl/boxxpot/

Zoals @tijger1 aangeeft neem contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 17:11
135 Antwoorden / Vragen

Klik HIER  en lees dan dit deel:

Verzegeling

Cd’s, dvd’s en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed kunnen het beste verzegeld worden verzonden. Zodra de klant deze verzegeling verbreekt, verliest hij namelijk zijn retourrecht. Als het product niet verzegeld is, geldt het herroepingsrecht als normaal.
Dit geldt nu ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden. Denk daarbij aan vitaminepillen, erotische artikelen etc.

Er zit geen losse cd bij dit "pakket", dus kan het retour.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2016 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hebt mazzel. Het product is retour en u heeft nog niet betaald. Hun voorwaarden zijn onjuist, dus het is onzinnig nu alsnog te betalen. Deel ze mede dat u een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.

pl
door plincky56 - Sep 14, 2016 om 15:26
2 Antwoorden / Vragen

Ook ik had een boxxpot besteld en het direct retour gestuurd , helaas wel de doos moeten openen om het te controleren.
Ik heb de boxxpot op 26/7/2016 ontvangen en hun hebben het op 30/7/2016 terug ontvangen aangetekend.
In de mail die hun stuurde stond dat ze het zo snel mogelijk retour wilde, en dat is dus ook gebeurd, alleen nu krijg ik na 6 weken
plots bericht van afterpay om te betalen omdat de retounering niet goed is geweest, ik ben hier nooit door Boxxpot van in kennis gesteld.
Ik dacht dat alles al was opgelost na 6 weken.
Dus zij hebben de boxxpot al 6 weken daar liggen en reageren dus nergens op maar ze  willen wel graag geld zien.
Ik ben dus niet van plan om dat te doen , hoe kan je iets controleren zonder het te openen?
TIP voor Boxxpot om nog meer te verdienen: doe een stukje hout in de doos want als de doos is geopend kan de consument fluiten naar hun geld.