pe
door peentje Oct 24, 2008 om 14:54
Elektronica & tv

De invoerlade van mijn DVD-speler komt weer baar buiten.

Hallo allemaal. Als ik een DVD in de invoerlade heb gelegd en hem wil afspelen gaat hij naar binnen en komt dan direct weer naar buiten. Heeft iemand enig idee waardoor dat komt? Heeft het zin om hem te laten repareren of is dit zo kostbaar dat ik voordeliger een andere kan kopen, bij de Blokker of zoiets? Ik gebruik hem niet zo erg veel vandaar die laatste opmerking.

1016 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Peentje,

Mogelijk dat de lezer het schijfje niet "ziet". Probeer eens een schoonmaak schijfje te plaatsen. Koop je ook bij de Bl. Soms is het een kwestie van fijn stof en een pluisje. Een keertje blazen in de laadje met bv een dik rietje kan ook al helpen.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allen, het lijkt mij een lade probleem, vaak is de snaar die de lade bediend versleten dan wordt het eindpunt niet bereikt en komt de laserunit niet omhoog. Gevolg speler ziet geen disk en gaat weer open. Als het een simpele speler betreft dan niet repareren maar de goeiekoopste bij de blokker of zo kopen.

Succes Ronny.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het snaartje zal inderdaad wat vesleten zijn en het mechanisme kan misschien wat zwaarder gaan.
Dit is niet te repareren voor een aanvaardbaar bedrag.

Koop een nieuwe DVD-RW brander, voor nog geen €20,- bij Paradigit, Computerland. Die zijn hiermee meestal voordeliger dan Blokker!

GSM

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gsm, m.i. betreft het hier een normale dvd speler en geen interne pc speler. Maar dit terzijde als de snaar versleten is dan kan een handige buurman met wat geduld de speler herstellen. Zo moeilijk is het niet echter, als de laserunit problemen geeft zijn er 2 oplossingen de 1e met wat speeksel "geen alcohol" een wattenstaafje bevochtigen en de lens voorzichtig reinigen. 2e oplossing "lets recycle"

Ronny.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo peentje, uit Uw verhaal begrijp ik, dat het om een 'stand alone'dvd speler gaat, dus geen dvd-brander/speler van een computer. Even het volgende: Als je deze dvd speler-lade open en vooral dichtdoet met de afstandbediening, dan gaat deze niet zo vlug defect, wat veel mensen echter niet weten, maar WEL doen, is, als de lade open staat, er een plaatje uit of indoen, de lade vaak met de hand wordt dichtgeduwd, met als gevolg dat de nylon tandwiletjes, van het mechanisme, die de lade bedient, dan weleens verkeerd in elkaar gaan vallen, met als gevolg, het door U genoemde probleem. TIP: Als het zo is, dan raad ik U reparatie af, omdat de reparatiekosten in Uw geval veel hoger zullen komen te liggen dan een vervangend dvd-spelertje (inderdaad bijv. bij Blokker) aan te schaffen, koop op dit moment geen echt dure dvd speler, aangezien de blu-ray spelers in opkomst zijn, echter die zijn nu nog veel te duur in aanschaf, en ook zijn er al diverse 'kinderziektes'geconstateerd... Succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530
Ja, dan inderdaad een nieuwe Blokkerdoos!
Of natuurlijk een wat geavanceerder maar ook duurder apparaat elders.

Ik maak het lensje met wisselend succes wel eens (heel voorzichtig!) schoon met een punt van een microvezeldoekje (o.a. ook verkrijgbaar bij Blokker).

GSM

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie tips. Versleten kan hij/zij niet zijn want de speler is weinig gebruikt. Mogelijk een kwestie van stof daardoor. Ik zal een schoonmaakschijfje proberen, mocht dit niet helpen: Op naar de Blokker!!! Groetjes en nogmaals bedankt!!!

Peentje

ve
door verwijderd - Oct 31, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met helpdesk van fabrikant, vaak is dit te verhelpen met een harde reset of software upgrade

ve
door verwijderd - Oct 31, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met helpdesk van fabrikant, vaak is dit te verhelpen met een harde reset of software upgrade