ka
door katjansen Jan 13, 2008 om 15:56
Elektronica & tv

Digitale wekker op batterijen?

Wie weet waar een digitale wekker te koop is op batterijen.

Het is de bedoeling dat er lichtgevende cijfers zijn, zodat het 's nachts goed af te lezen is. Er is geen stroomaansluiting aanwezig.

13167 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken je Google? Gebruik die dan! Binnen een halve seconde had ik 626 treffers op "digitale wekker" en batterijen".

Damn, wat is het toch moeilijk.....

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je het vervelend vind die vragen hoef je ze niet te beantwoorden hoor!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.kijkshop.nl/product/13272/295-1248/merkenshops/siemens/cresta-wekker-wi-902/

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Veel wekkers op stroom hebben ook batterijen mogelijkheid (voor als stroom uitvalt als back-up), die kun je dus ook gewoon op de batterijen gebruiken.

Even langs de winkel om er een uit te zoeken lijkt me.

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al heel veel gegoogled. Er bestaan inderdaad een heleboel wekkers met batterijen, maar die doen alleen dienst als backup! Deze zijn volgens mij niet alleen op batterijen te gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

--maar die doen alleen dienst als backup! --

A;ls je geen stroom hebt dan doet hij het toch op die batterijen !! ;-)

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, en als je dat al niet snapt kun je het gevraagde artikel niet vinden....

En ja, ik erger me aan mensen die hier de meest simpele vragen stellen die ze ook zelf kunnen oplossen!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

de backup batterij houd alleen de tijd vast bij stroom uitval maar geeft dus zonder srtoom geen beeld ik heb er 2 een van kijkshop en een van conrad en bij alle twee stopt de zichtbare tijd als je de stekker uittrekt en blijkt na in schakelen van de stroom de tijd ge woon te kloppen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Als je eens kijkt naar een reiswekker die werken alleen maar op een batterijtje.

Het enige nadeel is dat je wel op een knopje moet drukken voor het lichtje om de tijd te kunnen zien, batterij basparing heet dat geloof ik.

Jubghans heeft ze zelfs die aangestuurd worden door de atoomklok in Frankfurt.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet alleen junghans kijk op www.conrad.nl of bij de kijkshop.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johan, wist ik niet ;-) dacht dat na 2x stroomstoring hier en wekker nog op tijd dat hij al die tijd gewoon gefunctioneerd had als `normaal`, blijkbaar werkt dat dus niet zo ;-(

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Johanpc, eindelijk iemand die het probleem begrijpt. De vraag is volgens mij zo simpel nog niet, ook al denken sommigen blijkbaar van wel.

Ik weet natuurlijk dat er wekkers op batterijen bestaan, maar wil er heel graag één met verlichte cijfers. Dus niet eerst een knopje indrukken. Ik heb net op de site van Conrad gekeken. Daar staat er een die op batterijen werkt. Daar wordt alleen aanbevolen om de netadapter te gebruiken vanwege het hoge batterij-verbruik. Misschien is wat ik wil dus wel niet mogelijk, maar als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

1  Batterij wekkers ja...

2 Rode leds ja maar 230 volt....

3 Rode leds die branden op alleen batterijen,
Ondanks het leuke Advies van 610 sqn nog niet gevonden ....

4 Omdat het stroom gebruik te hoog is zou je maandelijks dikke batterijen nodig hebben....

Ik kan ze dus ook niet vinden....
Maar ik lees tenminste goed wat het probleem is.....
Ook wekkers met permanent achtergrond verlichting nog niet gevonden en dankzij batterij verbruik zouden ze ook erg duur worden,dus helaas....
Kijkshop online gezien, maar ook met stekkers.....
Maar dan komt een klein kind op me af, bij camping of boten zijn ze er wel, dus daar zouden ze soms verkrijgbaar zijn, op Engelse site van boot accesoires stonden ze voor L29,50

Het is dus geen Kijkshop maar Camping of Bootjes artikel... dat erg zeldzaam is, maar ze bestaan dus....
Dus een klein kindje van 11 is beter als deze bejaarde Pinguïn.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch begrijp ik die beantwoorders want gewoon een gang naar bijvoorbeeld de HEMA was voldoende geweest om te zien dat er batterijwekkers te kust en te keur is te vinden.
Ook voor onder een tientje.
En niet alleen bij de Hema!
't Is namelijk een doodgewoon product.

Inderdaad dus eigenlijk toch een overbodige vraag.
Verveelt u zich soms?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil graag weten of degene die vragen stellen of beantwoorden allemaal alleen maar heel slimme mensen mogen zijn. Mij is geleerd dat er geen domme vragen zijn. Met vriendelijke groet Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve Grootvader,

Koop eens een nieuwe bril, want ze vroeg geen normale wekker maar....

1 die licht geeft zodat je elke nacht de tijd kan zien.
2 geen 230 nodig heeft omdat het er niet is....
3 dus alleen op batterijen en die geven zelden licht...
4 Hema heeft dezelfde als Kijkshop en zo, en zonder 230 Volt geven ze geen van alle permanent licht...

Dus die combinatie en daarom stuurde mijn kleine kindje in huis van 11 deze persoon naar de Camping of boten shop waar ze soms wel te verkrijgen zijn!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711, bedankt voor het meedenken. Ik zal eens gaan kijken of het daar lukt.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip;

Die met rode cijfers erop is energie zuiniger dan de projectie met de dikke batterijen!
Dus ik heb elders in Europa al 3 verschillende gevonden!
Helaas is deze oude Pinguïn beter in lezen als mijn collega Experts....

Hoewel enkele nu vermoedelijk gaan zeggen dat ik mijn snavel weer moet houden, en de wodka is nog lang niet op, maar ik blijf vaak langer actief dan andere naar enkele biertjes!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katjansen.

Wekkers met digitaal display zijn er in twee soorten.

1. Met LED display.
Deze gebruiken echter zoveel energie dat deze niet leverbaar zijn met een constante aanduiding.

2. Met LCD display.
De tijd is zonder display verlichting niet leesbaar. Er is dus display verlichting nodig die echter zoveel energie verbruikt dat deze niet contant aan is. Er zit dus een knopje op om de verlichting tijdelijk aan te zetten.

De verhalen dat winkels zoals Hema en Kijkshop wel dergelijke types zonder knop om verlichting in te schakelen  verkopen zijn helaas niet waar.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Katjansen,

Het is eenvoudigweg niet mogelijk om een wekker gedurende langere tijd (bv 1-2 jaar, de levensduur die je van je batterijen mag verwachten bij een wekker) op batterijen te laten werken. Daarvoor gebruiken LED's teveel stroom.

Je zult meer succes hebben als je bv een wekker zoekt met LCD-display en achtergrondverlichting.

Even voor de slimmerikken onder ons: de 9-Volt backupbatterijen in (bv.) HEMA-wekkerradios zijn binnen 2 dagen leeg als je de netstekker niet in het stopcontact hebt. Het heet niet voor niets 'backup-batterij'.

En voor degene die mij niet geloven:

opgenomen vermogen LED: ca 2 Volt*10 mA = 20 mWatt

vermogen batterij (penlight) 1.5 Volt * 3000 mAh = 4500 mAh

Dus na 4500/20 = 225 uur heeft 1 LED 1 penlight-batterij leeggetrokken. Dat is dus 9 dagen is de batterij leeg van 1 LED. Echter: 1 cijfer bestaat uit 7 segmenten. Tijdsaanduiding zijn 4 cijfers, dus 4*7*20mWatt, dus 560 mWatt. Een wekker op LED's zou dus een penlightbatterij binnen 10 uur leeg kunnen trekken!

Je kunt ook een ouderwetste opwindwekker nemen met lichtgevende wijzers.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor vakantie is dus wel een wekker met permanent licht te koop, maar dat ze batterijen vreten, ja, maar er zijn oplaadbare Ni Mh van 2600 Mah bij Kijkshop voor slechts €9,95 van Hape die maar enkele weken mee kunnen... en dan valt het mee....
Wel dus elke 2 a 3 weken de batterij wisselen en opnieuw instellen maar ik heb er 3 gevonden, de dikke batterij ging korter mee dan de Penlite's volgens opgave maar het kan dus wel!

Verder is in verf speciaal zaken die speciale verf ook te koop voor normale klokken en andere onzin dus als je steeds in donker naast de  WC zou gaan pl..... kun je deze ook lichtgevend maken!
Ik heb dus enkele deurkrukken en lichtschakelaars behandeld... niet het vlak maar de randen want anders leeft de verf niet zo lang...
Niet goedkoop maar werkte wel!
Potje 250 Ml voor €12,95.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem eenphillipsaj3230.00 werkt op penliht batterijen. staat duidelijk bij geen 230  v veel plezier er mee helaas moest ik even reclame maken om het juiste aan te duiden. sommige reacties zijn ???

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grindweg, bedankt! Ik heb de productsheet bekeken en het ziet er goed uit. Ik ben blij dat het dus wel kan!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

altijd goed als je iemand kan helpen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb een reiswekkertje met lichtgevende cijfers!
echter je moet even op de grote knop bovenop drukken
dan krijg je 5 seconden de tijd te zien!!

als dit iets is waar je mee vooruit kunt, geef ik je het merk wel
even,omdat ik nu ergens anders ben(niet thuis)
er gaat 1 batterij in (1.5 volt aa) die zeer lang meegaat!!
bij mij zit ie er al een half jaar in!!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Deinert,

Ik stel hierbij vast dat je van led-displays en batterijen meer verstand hebt dan van aardappelen bereiden.

Je heb vokomen gelijk en je laat je niet van je stuk brengen door b.v. een sjagrijnige 610sqn die de vraag niet goed gelezen heeft of niet begrijpt. Mooi geantwoordt Ingrid.

@ vraagsteller:
Een klok met rode verlichte cijfers volledig op batterijen kunt u vergeten. Een lcd-klok met achtergrondverlichting acht ik wel mogelijk, temeer daar de laatste generatie led's een veel hogere lichtopbrengst hebben dan vroeger. Die hebben wel 3 volt nodig en gebruiken maar een paar milliampere. Ook in radiocontrolled uitvoering.
Ik denk 1 x per maand de batterijen wisselen.
Maar het wordt zoeken.

Is zelf licht erbij maken een optie? Gaatje in de zijkant maken, ledje van gewenste kleur of wit erdoor en voeden met  een litiumcel (=3volt). Eventueel uitschakelbaar.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2008 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de klok bekeken: lijkt goed.

Check VOOR bestelling of de cijfers CONTINUE verlicht zijn. Ik kon dit niet erbij vinden.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2008 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen jaar heb ik bij de Aldi een radioagrafische wekker gekocht, deze loopt dus altijd gelijk (zolang je de Duitse zender maar kunt ontvangen, dus niet te ver buiten Europa). Deze werkt op 1 penlite batterij. Ze waren er met een lcd-display en met een "ouderwetse" wijzerplaat met fluorescerende aanduiding. Een druk op de snooze knop geeft een paar seconden licht. Geen continue verlichting dus, maar wel on-demand en geen netsnoer.

Het enige is dat zulke artikelen niet steeds voorradig zijn. Het zijn actie-artikelen dus je moet maar net het juiste moment treffen. In elk geval zijn zulke wekkers gewoon te koop, ook elders.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2008 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vragensteller heeft al de volgende reactie gegeven:

Ik weet natuurlijk dat er wekkers op batterijen bestaan, maar wil er heel graag één met verlichte cijfers. Dus niet eerst een knopje indrukken. Ik heb net op de site van Conrad gekeken. Daar staat er een die op batterijen werkt. Daar wordt alleen aanbevolen om de netadapter te gebruiken vanwege het hoge batterij-verbruik. Misschien is wat ik wil dus wel niet mogelijk, maar als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag.

Hij wil dus géén knopje om de verlichting tijdelijk aan te zetten en die wekkers op batterijen bestaan niet.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Jan 14, 2008 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

willemo hallo lees dan even bij gelegenheid mijn bij dragen. die voldoet aan de eisen van de vraagsteller

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grindweg.

Ik heb gelezen wat kij over de Philips wekker type AJ3230.00 schreef maar ook ens de brochure en de gebruikershandleiding bekeken.
In de brochure staat: Netspanning nee.
In de brochure staat ook: backup voeding 2 batterijen 1,5 Volt.
In de gebruikers handleiding staat: dat er netspanning nodig is en dat de batterijen voor de backup zijn, dus voor het instanthouden van de ingevoerde gegevens.

Dus lezen van alle informatie is wel nodig alhoewel deze informatie wel erg verspreid wordt weergegeven waardoor een andere indruk wordt gewekt dan de werkelijkheid.

Met vriendelijke groet,
Willem