eu
door eukie Sep 26, 2012 om 12:58
Elektronica & tv

Dvd speler weigert dienst

Ik heb een dvd speler (met tuner) van Philips, PH MCD 708 DIVX. Sinds kort krijg ik bij invoeren van een dvd eerst de melding: load, daarna: NO DISK. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij wil niet gaan draaien/afspelen. een schoonmaakdisk draait ook niet. Een electronicazaak wil de speler wel in reparatie nemen, maar kan bij benadering niet vooraf zeggen wat het gaat kosten (diagnose/herstel). Het advies luidde: dat kon wel eens duur uitpakken; als u handig bent kunt u het misschien wel zelf. (De oorspronkelijke zaak is failliet). Is er iemand die ervaring heeft met dit type, en met het verhelpen van de klacht ?

5777 10 Rapporteer

he
door henkhh - Sep 26, 2012 om 13:32
174 Antwoorden / 0 Vragen

Beste euki,

Ik heb hetzelfde probleem meermalen meegemaakt. Meestal lukt het om, met een wattenstaafje en wat alcohol de lens schoon te maken, daarna deden de apparaten het in 90% van de gevallen weer. Zoniet dan is mogelijk de lens niet meer goed of de aansturing ervan. In dat geval zal hij in reparatie moeten.

Succes,

Henkhh

ta
door tar - Sep 28, 2012 om 12:18
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Euki,

Uit uw verhaal begrijp ik dat de garantie al verlopen is van uw Philips, PH MCD 708 DIVX.

Als u weet wat een kruiskopschroevendraaier is kunt u zelf de DVD-speler eruit halen en vervangen voor precies een zelfde nieuw exemplaar.

U kunt na het schoonmaken ook nog eens proberen om de Philips, PH MCD 708 DIVX als de stekker uit het stopcontact wordt gehaald deze op een metalen mes/vork kort te sluiten door beiden stekkerpolen gedurende ongeveer 10 seconden op het metaal te plaatsen; hierdoor ontladen alle condensatoren waardoor eventuele opgeslagen storingen in het geheugen mogelijk verdwijnen.

Succes!

ha
door hansvara - Sep 28, 2012 om 12:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eukie,

Wat je ook kunt proberen is een chat met een medewerker van Philips klantenservice. Je krijgt een medewerker "aan de lijn" die je helpt. Is ben voor mijn DVD speler geholpen met een software-update.

Succes

mrnn
door mrnn - Sep 28, 2012 om 12:58
67 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Eukie,

Heb je dit probleem met alle dvd's? Of alleen met zelf gebrande dvd's?
Mijn dvd-speler (JVC) herkent bijv. MP4 niet en geeft dan ook zo'n melding.

eu
door eukie - Sep 28, 2012 om 13:25
61 Antwoorden / 70 Vragen

[quote=mrnn schreef op vrijdag 28 sep 2012, 12:58]Beste Eukie,

Heb je dit probleem met alle dvd's? Of alleen met zelf gebrande dvd's?
Mijn dvd-speler (JVC) herkent bijv. MP4 niet en geeft dan ook zo'n melding.

eu
door eukie - Sep 28, 2012 om 13:35
61 Antwoorden / 70 Vragen

Bedankt voor de adviezen. Ik zal eerst Philios bellen, daarna zelf gaan sleutelen en dan zien we wel. De storing doet zich voor bij alle soorten en typen dvd's en cd's

ja
door jank - Sep 28, 2012 om 14:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=henkhh schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:32]Beste euki,

Ik heb hetzelfde probleem meermalen meegemaakt. Meestal lukt het om, met een wattenstaafje en wat alcohol de lens schoon te maken, daarna deden de apparaten het in 90% van de gevallen weer. Zoniet dan is mogelijk de lens niet meer goed of de aansturing ervan. In dat geval zal hij in reparatie moeten.

Succes,

Henkhh
Nooit de lens met alcohol schoonmaken, liever met (gedestilleerd) water.
Alcohol is te agressief en de lensjes zijn doorgaans gemaakt van plastic. Wees hier dus uitermate voorzichtig mee.

jobiejoba
door jobiejoba - Sep 28, 2012 om 16:15
134 Antwoorden / 1 Vragen

Stevig blazen (een klein stofje op de lens veroorzaakt soms als storingen) wil ook nog wel eens helpen.

lu
door luxenburg - Sep 28, 2012 om 22:23
45 Antwoorden / 0 Vragen

een condensator kan je niet via de stekker ontladen omdat er een transformator tussen zit . je kan hem wel snel laten ontladen als je de stekker er uit haal terwijl hij nog aan staat.

hereistom
door hereistom - Sep 28, 2012 om 22:34
743 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eukie schreef op vrijdag 28 sep 2012, 13:35]Bedankt voor de adviezen. Ik zal eerst Philios bellen, daarna zelf gaan sleutelen en dan zien we wel. De storing doet zich voor bij alle soorten en typen dvd's en cd's
Als het niet gaat lukken, voor nog geen 40 euro heb je al een nieuwe DVD speler!