Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retour
Dag allemaal,
Ik kom er niet uit.
Ik heb vorig jaar een Humax decoder gekocht bij Megapool. Vanaf het begin vertoont hij ernstige gebreken. Voortdurend vallen de zenders weg. Ik moet alles dus ook voortdurend opnieuw instellen en dus ook al mijn voorkeurszenders.
Ook vallen de zenders weg tijdens het kijken en kan ik de ingebouwde timer om die redenen dus ook niet gebruiken.
Naast bovenstaande, vertoont TLC dusdanige gebreken, dat ik deze zender al helemaal niet kan bekijken. Dit laatste ga ik nog testen op een andere locatie.
Het apparaat is al voor de 2e keer naar de fabrikant gestuurd, maar de fabrikant stuurt hem alleen maar met een update weer retour. De 2e keer is er zo te merken helemaal niks aan gedaan, want hij is in een nog slechtere staat dan voorheen.
De eerste keer moest ik de verzendkosten zelf betalen, maar gelukkig heeft Megapool de 2e verzending bekostigd.
Nu zijn de problemen nog steeds niet verholpen en wordt hij voor de 3e keer retourgezonden. Megapool of ik, moeten dus voor de 3e keer voor de verzendkosten opdraaien, terwijl de fabrikant toch niks doet en mij kennelijk ook geen nieuw en deugdelijk apparaat op wil sturen.
Ik heb wel 2 jaar garantie, maar mijn angst is, dat zij het net zo lang gaan rekken en het ongerepareerd weer retour sturen totdat het garantietermijn verstreken is.
Wat kan ik doen ? Zojuist heb ik Megapool gevraagd of zij met een oplossing kunnen komen, omdat ik het product bij hun heb gekocht en niet bij de fabrikant zelf. Ook wegen de kosten wellicht niet op tegen de aanschafwaarde van het product.
Waardeloos. Ik voel mij echt bedonderd door dit bedrijf. Ik heb echt uren aan de situatie besteed en aan de andere kant gebeurt er niks. Waarom moet de consument altijd zoveel energie steken in dit soort zaken, terwijl de andere partij vrijwel niks doet.
Hallo zonnig01,
Je hebt te maken met de verkoper; je moet dus bij Megapool aan de bel trekken.
Lees eens wat Consuwijzer hier over schrijft, met name vwb ontbinden koopovereenkomst.
Suc6
Dank je wel Edrick :) Ik was iets te snel. ( Beetje frustratie denk ik. ) Ik ontdekte zojuist hetzelfde als jij, dus hier ben ik erg blij mee. Ik had Megapool vanmorgen nog een email gestuurd en nu kan er gelijk een officiële brief voor de ontbinding van de overeenkomst achteraan sturen ( via de mail of via de post ).
Ik zou hun contactformulier gebruiken, gratis en, ik mag aannemen, krijg je 'n ontvangstbevestiging.
Dank je. Heb zojuist eerst de brief via de mail gestuurd en indien ze dit willen, dan kan het ook nog via de post. Gelukkig had ik vorige week wel een etiket ontvangen voor gratis retourzending.
Natuurlijk had Megapool mij niet op mijn rechten gewezen. Zij gaven aan dat de garantievoorwaarden afhankelijk zijn van de fabrikant en dat zij niet voor alle kosten op kunnen draaien. Nu heb ik mij aan de punten van Consuwijzer gehouden.
Ook wel weer balen. Zometeen zal ik wellicht een nieuwe moeten kopen en ze zijn inmiddels een stuk duurder geworden. Maar wat een tijd kost zoiets !!!!! Je bent zo alweer uren verder.
De problemen die jij op noemt, lijkt mij meer te ontstaan door belabberde/slechte/oude bekabeling.
Sluit de decoder eens aan bij buren/vrienden en dan kijken of die klachten daar ook zijn.
Kabels en snoeren zijn reeds talloze malen vervangen. Ze zijn dus niet belabbert.
Het vervliegen van de zenders, ligt volgens de fabrikant aan het apparaat. Het is een technisch mankement.Het verhaal van TLC staat hier los van.
Ik ben nu helemaal geïrriteerd. Ik heb echt uren aan de hele situatie besteed en er komt maar geen eind aan.
De fabrikant heeft laten weten, dat hij het product niet kan repareren en dat het product niet meer geproduceert wordt.
Nu heeft Megapool gezegd, dat zij ook nog een keer het apparaat willen testen. Pas als zij ook een storingen constateren, wordt het geld teruggestort.
Nu zie ik de bui al hangen.....................
Ten eerste: als de fabrikant aangeeft het niet te kunnen repareren, hoe kunnen zij dit dan wel ? Daarnaast kunnen zij wel van alles roepen, want ik kan niet controleren of en hoe alles getest wordt. Het is voor hun natuurlijk heel makkelijk om aan te geven dat het product goed functioneert, want dan hoeven ze het geld niet terug te storten.
Mijn advies; koop hier nooit een product. Nu moet alles voor de 3e keer retour en echt vertrouwen in mijn geldteruggave heb ik niet. Ik heb dit nog nooit meegemaakt; wat een slechte service !
Nu moet ik voor de zoveelste keer mijn klachten voor hun omschrijven op hun klachtenformulier, maar ik heb besloten ze nu maar te verwijzen naar mijn vele emails, want zo ben ik weer uren zoet ( of maar wat knip en plakwerk ).
Het is wel erg vermoeiend en betreurenswaardig, dan je als klant zoveel energie in zo'n simpel apparaat moet stoppen.
Ik denk ook, dat ik veel te serieus ben en dat ik het veel te goed wil doen. Ik denk dat de 'gemiddelde' consument er niet zoveel tijd in steekt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer