me
door meninggever Mar 9, 2016 om 22:11
Elektronica & tv

Fotos op dvd via dvd speler naar tv

Ik heb al een en ander gelezen over eerdere geplaatste vragen over het laten zien van fotos via dvd speler.
Helaas snap ik het nog niet helemaal.

Ik wil vanaf een dvd speler een stel fotos randum laten draaien, hoe gaat dat in zijn werking? Moet ik daar toch
eerst een soort film van maken?

Via een stick lijkt me niet mogelijk , volgens mij moet je dan zelf door scrollen.

TV is Samsung, UE40D6500.

Alvast dank voor een tip

2941 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2016 om 22:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gaat je dus specifiek om random?

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2016 om 22:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Samsung heeft All Share. Daarmee zou je bijvoorbeeld de foto's vanaf je laptop op t.v. kunnen laten tonen.

me
door meninggever Mar 10, 2016 om 20:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je , ik ga jullie adviezen uitproberen, ben benieuwd!

me
door meninggever Mar 13, 2016 om 11:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu Faststone image viewer, die doet alles wat ik wil, leuke gratis software

ph
door philip36 - Mar 9, 2016 om 23:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Foto's op een usb stick zetten (jpg) en in usb aansluiting van tv steken.
Veel kans dat u voor de foto's de snelheid, overgangen en shuffle kunt instellen.
Ook film op usb stick af te spelen.
Kijk in tv handleiding voor ondersteunde bestandstypen.

me
door meninggever Mar 10, 2016 om 20:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

als dit lukt, lijkt het mij het makkelijkste, ik ga het proberen

Ma
door MacWally - Mar 9, 2016 om 23:36
151 Antwoorden / Vragen

Op deze TV kun je Plex installeren (ja Tizen ondersteund ook Plex). Installeer Plex ook op je telefoon (Android of IOS) en PC. Plex op je PC synchroniseren met je fotomap en filmmap en je hebt alles op je TV. Maak natuurlijk eerst een Plex-account aan anders werkt het niet. Wil je geen Plex ook goed. Je TV is natuurlijk verbonden met je thuisnetwerk ( wifi ). Ga zonder ook maar iets te installeren met je telefoon (android of ios) voor de TV zitten en open de fotogalerij. Tik op een foto en je ziet rechtsboven een TV-icoontje. Tik daar op en je ziet na een paar seconden je Smart-tv. Kies je TV en de foto,s beginnen af te spelen. Speciale apps downloaden hoeft niet en ik doe het al een tijdje met mijn HTC, iPhone en iPad. Dat laatste werk niet met je PC.

me
door meninggever Mar 10, 2016 om 20:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is helemaal nieuw voor mij, ook deze ga ik proberen! Dank voor jullie reakties.

Ma
door MacWally Mar 10, 2016 om 23:49
151 Antwoorden / Vragen

Wat ook leuk is. Open op je telefoon de Youtube-app of ga via je browser (Chrome) naar Youtube en kijk naar leuke series zoals in mijn geval naar de Brekers, of  FC de Kampioenen. Ook zijn er veel Belgiche series zoals Johan en de alverman, Kapitein Zepos alles wat je ook maar leuk vind en tik op het TV icoontje. Het speeld direct af op je TV. De meeste op dit forum weten dat al maar toch zijn er veel mensen die dat nog niet wisten dus hier dan mijn bijdragen.

Ma
door Mat Matheij - Mar 12, 2016 om 19:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u foto's random wilt laten zien op uw tv is de dvd speler hiervoor niet het geëigende medium. Via de pc kunt u middels voorgeïnstalleerde programma's een slideview maken alsook foto's een voor een bezien. Laptop of desktop verbinden met tv en het probleem lijkt opgelost. Een eenmaal gemaakte slideview kunt u uiteraard wel via de dvd speler afspelen.