ro
door rodanos Dec 27, 2014 om 12:36
Elektronica & tv

Garantie

Hallo,
Ik heb op 25-11-2014 een smart tv gekocht bij BCC in Barendrecht.
Tot op heden is de TV op onverklaarbare wijze uitgevallen daarbij als er ondertitels zijn dan zie ik een zwarte balk met witte letters,nu gebeurt het regelmatig dat de zwarte balk een groene kleur krijgt en dan weer zwart wordt,hinderlijk bij het kijken.

Ik heb vandaag,27-12-2014 contact opgenomen met de winkel,BCC Barendrecht en daar zeiden ze mij dat ik met de TV naar de winkel terug kon komen en dan werd beoordeeld of de TV weg moest voor reperatie en ik dan zonder TV zou zitten

Ik vroeg de verkoper om de TV om te ruilen voor een nieuw toestel maar men zei als de klacht binnen twee weken na de koop de klacht was gemeld er dan een nieuwe TV kon worden gegeven.

Als ik nu de TV terug breng naar de winkel dan zou men kijken,mocht de Tv voor reperatie weg zou gaan,ik dan misschien een leen toestel zou kunnen krijgen.
Wat dus niet zeker is,

Dus mijn vraag is dan ook moet de verkoper mijn Tv niet omruilen voor een nieuwe TV aangezien dat de TV 1 maand oud is.

Met een groet,

Willem.

1469 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rodanos,

Lees even hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Vind wel dat ze minstens een leentoestel moeten geven als ze tot reparatie willen overgaan.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 13:12
48 Antwoorden / 21 Vragen

Ja Edrick3,

Ik heb gelezen wat de Consuwijzer er over schrijft.
Maar is het zo mocht een Tv binnen de twee weken na aankoop niet goed zijn er wel een nieuwe TV wordt omgeruild en na een maand niet.

Is dat een vaste regel van die twee weken en 1 maand niet of heeft dat dan te
maken met de coulance van de winkel.

Willem.

Cookies
door Cookies - Dec 27, 2014 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Tot op heden is de TV op onverklaarbare wijze uitgevallen.......

Al je instellingen gecheckt? De t.v. kan zo ingesteld staan dat hij na bepaalde tijd automatisch uitschakelt. Zelfde vraag telt voor je ondertiteling.

pi
door pieterwolters - Dec 27, 2014 om 13:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 12:41]
Vind wel dat ze minstens een leentoestel moeten geven als ze tot reparatie willen overgaan.

Daar hangt een prijskaartje aan, en aangezien we allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, is die wens niet realistisch meer.

ro
door ron530 - Dec 27, 2014 om 14:02
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft de tv in een winkel van BCC gekocht, als BCC u dan verzoekt om met de defecte tv naar de winkel te gaan heeft u dat ook te doen. Op basis van het defect wordt door het "deskundige" personeel bepaald wat er moet gebeuren ter reparatie innemen of vervangen. Nu terug naar het defect, een nieuwe tv wordt geleverd met standaard fabriekssoftware, de meest relevante updates kunt u op de site van de fabrikant vinden en middels internet of usb updaten. Kijk in de handleiding hoe u de nieuwste software op uw tv kunt installeren.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:36
48 Antwoorden / 21 Vragen

Een ieder bedankt voor de antwoorden.
ga op korte termijn met de TV naar de
BCC winkel en zie wel wat er gaat gebeuren
met de TV.

Vriendelijke groet,

Willem.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:37
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 12:41]Hallo rodanos,

Lees even hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Vind wel dat ze minstens een leentoestel moeten geven als ze tot reparatie willen overgaan.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:38
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 14:02]U heeft de tv in een winkel van BCC gekocht, als BCC u dan verzoekt om met de defecte tv naar de winkel te gaan heeft u dat ook te doen. Op basis van het defect wordt door het "deskundige" personeel bepaald wat er moet gebeuren ter reparatie innemen of vervangen. Nu terug naar het defect, een nieuwe tv wordt geleverd met standaard fabriekssoftware, de meest relevante updates kunt u op de site van de fabrikant vinden en middels internet of usb updaten. Kijk in de handleiding hoe u de nieuwste software op uw tv kunt installeren.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:40
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 14:02]U heeft de tv in een winkel van BCC gekocht, als BCC u dan verzoekt om met de defecte tv naar de winkel te gaan heeft u dat ook te doen. Op basis van het defect wordt door het "deskundige" personeel bepaald wat er moet gebeuren ter reparatie innemen of vervangen. Nu terug naar het defect, een nieuwe tv wordt geleverd met standaard fabriekssoftware, de meest relevante updates kunt u op de site van de fabrikant vinden en middels internet of usb updaten. Kijk in de handleiding hoe u de nieuwste software op uw tv kunt installeren.

zie mijn antwoord...

valerius-2
door valerius-2 - Dec 27, 2014 om 14:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rodanos schreef op zaterdag 27 dec 2014, 14:36]Een ieder bedankt voor de antwoorden.
ga op korte termijn met de TV naar de
BCC winkel en zie wel wat er gaat gebeuren
met de TV.

Vriendelijke groet,

Willem.
Succes ermee het zal niet anders opzitten om het die manier moet gaan. Maar een leen TV dat moet toch echt mogelijk zijn voor zo een bedrijf.

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:44
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 13:20].......Tot op heden is de TV op onverklaarbare wijze uitgevallen.......

Al je instellingen gecheckt? De t.v. kan zo ingesteld staan dat hij na bepaalde tijd automatisch uitschakelt. Zelfde vraag telt voor je ondertiteling.

De instellingen zijn goed,het euvel onregelmatig voor,ik zie wel wat de winkel zegt als ik
naar de winkel ga...

ro
door rodanos - Dec 27, 2014 om 14:44
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 13:20].......Tot op heden is de TV op onverklaarbare wijze uitgevallen.......

Al je instellingen gecheckt? De t.v. kan zo ingesteld staan dat hij na bepaalde tijd automatisch uitschakelt. Zelfde vraag telt voor je ondertiteling.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 28, 2014 om 17:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet je eigen wel even goed voorbereiden, dus even uitprinten waar jij recht op hebt.
Begint de verkoper wederom nonsens te verkopen, kun je ze meteen op wijze hoe het wettelijk geregeld is (wat ze bij BCC ook gewoon weten, maar liever niet naar handelen).

Anders krijg je echt het kluit en riet verhaal.

alfatrion
door alfatrion - Dec 29, 2014 om 02:03
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het wettelijke recht om te kiezen uit herstel of vervanging, tenzij er grote verschillen zullen zijn in kosten. BBC moet wel de mogelijkheid krijgen om de televisie te onderzoeken. Als ze een goede reden hebben om vervanging te weigeren dan mogen ze uw eis tot vervanging gemotiveerd weigeren.

door 1953 - Dec 29, 2014 om 02:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verkopende partij heeft een herstelplicht, voor maximaal 3 herstelpogingen.

Bij niet-reparatie moet verkopende partij u een gelijkwaardig toestel aanbieden, opnieuw 2 jaar wettelijke garantie.

Bij het aanbieden van een vierde garantieaanspraak kunt u de koopovereenkomst ontbinden en uw volledige aankoopbedrag terugvorderen à contant.

Binnen de aanschaf van ze maanden is naar alle redelijkheid u een ondeugdelijk apparaat verkocht.