Garantie Dixons (zonder bon)
Ik had een defect aan mijn Sony Ereader. Ik ben mijn bon kwijt geraakt maar had gelukkig nog een afschrift van mijn visa kaar. Dus ik dacht, naar de Dixons om mijn defect op de garantie te claimen.
Ik kwam binnen en werd naar 10 minuten geholpen door een broekie (+/- 18 jaar). Ik heb hem het probleem uit gelegd over mijn e-reader en vervolgens werd er meteen gevraagd naar mijn aankoop bewijs. Naar het vertellen dat ik de bon kwijt was gingen alle alarm bellen af. en werd er verteld dat ik dan geen garantie meer had.
Hierop vertelde ik hem natuurlijk meteen dat in de wet vermeld staat dat dit niet het geval is! maar dat ik wel moet kunnen aan tonen dat ik dit product hier gekocht heb.
Omdat hij hier niets van wist haalde hij zijn collega er bij en deze gaf aan (met een big smile op zijn gezicht) "zonder bon geeft dixons geen garantie" en wou mij de algemene voorwaarde laten zien van Dixons. Toe ik hem vertelde dat de wet aangeeft dat ik geen bon nodig heb wat de algemene voorwaarde ook zeggen, kwam het antwoord: "meneer wij weten wat de wet zegt we hebben hiervoor geleerd!"
( eerst dacht ik nog: weet je wat ik als zeer grote man met een klein verkopertje kan doen. maar goed. ik wist niet dat je rechten de studeert moest hebben voor dat je bij de Dixons een baan kunt krijgen)
naar wat door vragen kwam er uit dat ik 6 euro moet betalen voor een kopie bon, en hiermee zou ik dan garantie kunnen krijgen. hier ging ik dus niet mee akkoord!
Dit kan toch niet waar zijn. dat ik eerst 6 euro moet gaan betalen voor een nieuwe bon. terwijl ik een afschrift heb waar op staat dat ik dit hier gekocht heb en met deze gegevens het product wat ik gekocht heb opgezocht kan worden.
Hebben meer mensen hier mee te maken gehad, en mag dit nu zomaar!
Een ding heb ik wel geleerd. geen Dixons meer. zelfs bij de Mediamarkt heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Ik heb niet mee gemaakt dat ik er geen gebruik van mijn recht op ruilen binnen 8 dagen kon maken, omdat ik gebruik maakte van het principe van de kapotte grammofoonplaat, dat ik recht had op ruilen van het product conform de voorwaarden die op de achterkant van de bon staan.
Ik vind het spijkers op laag water zoeken als u wel garantie krijgt bij Dixons als u 6 euro betaalt voor een copie bon. M.i. geeft men daarmee aan dat men uw bewijs van aankoop wel als legitiem beschouwt anders was dit voorstel niet ter tafel gekomen.
Kijk eens hoe de geschillenprocedure is bij Dixons als u niet akkoord gaat met het ietwat maffe voorstel van Dixons.
U kunt ook water bij de wijn doen en wel akkoord gaan en binnen de garantie het product te laten repareren.
Dag Sabsteef,
ik heb Dixons Webcare zojuist benaderd om hier eens naar te kijken.
Zoals u het weergeeft, is dit inderdaad een vreemde gang van zaken (buiten het arrogante gedrag van die verkopers).
Voorwaarden (algemene-) in strijd met de wet, hebben totaal geen enkele waarde/betekenis . . . . . Als antwoord op uw vraag of dit zomaar mag: nee, dat mag niet.
Even wachten op een reactie van Dixons Webcare.
Gr. Hutch
hoi tdehond,
het gaat mij indirect niet om de 6 euro. maar om het feit hoe gemakkelijk er mee om gegaan wordt. in combinatie met hoe dat de verkoper reageerde.
ik heb de verkoper een brief laten schrijven en ondertekenen. waarop staat dat mijn garantie aanvraag niet in behandeling is genomen omdat ik geen bon had.
kan ik hier nog altijd op terug komen mocht mijn garantie verlopen is.
Hoi Hutch,
ik heb nog nooit van de Dixons webcare gehoord maar ik ben benieuwt. maar alle beetje helpen :-)
[quote=sabsteef schreef op zaterdag 13 aug 2011, 22:37]hoi tdehond,
het gaat mij indirect niet om de 6 euro. maar om het feit hoe gemakkelijk er mee om gegaan wordt. in combinatie met hoe dat de verkoper reageerde.
ik heb de verkoper een brief laten schrijven en ondertekenen. waarop staat dat mijn garantie aanvraag niet in behandeling is genomen omdat ik geen bon had.
kan ik hier nog altijd op terug komen mocht mijn garantie verlopen is.
Hoi Hutch,
ik heb nog nooit van de Dixons webcare gehoord maar ik ben benieuwt. maar alle beetje helpen :-)
Ik ben het met u eens, maar if you can't beat them join them.
Hopelijk geeft het webcare team een realistischer kijk op dit probleem.
Mij heeft u overtuigd. Geen producten kopen bij Dixons omdat wel maf gehandeld wordt als een bon zoek is maar wel bewezen kan worden dat de aankoop aldaar gedaan is.
Ik vind het niet zo vreemd dat Dixons bankafschriften wil vermijden. Op een afschrift staat alleen het bedrag en niet het artikel zodoende is deze manier van garantie claimen heel fraudegevoelig. De overheid zou er goed aan doen deze wet af te schaffen en consumenten gewoon maar op hun bonnen laten letten.
[quote=aerox schreef op zondag 14 aug 2011, 14:43]Ik vind het niet zo vreemd dat Dixons bankafschriften wil vermijden. Op een afschrift staat alleen het bedrag en niet het artikel zodoende is deze manier van garantie claimen heel fraudegevoelig. De overheid zou er goed aan doen deze wet af te schaffen en consumenten gewoon maar op hun bonnen laten letten.
Enige soepelheid levert een tevreden klant op + d.m.v. mond op mond reclame meer klanten.
Bedrijf is bereid tegen betaling een nieuwe bon te verschaffen. Men is er dus wel van overtuigd dat product aldaar gekocht is.
Onnodig machtsvertoon m.i.
@aerox,
goed gezien. Met een bankafschrift wordt alleen bewezen dat er op een bepaalde datum een bepaald bedrag betaald is, maar niet voor welk artikel en welke garantie termijn.
Daarom, maak van de aankoopbon een copie of scan deze in en bewaar de copie in een ouderwetsche ordner. Je raakt nooit je bon kwijt en in geval van problemen kan je een werkelijk aankoopbewijs tonen. Als Dixons in deze voor E 6,00 een copiebon wil leveren is dit eigenlijk wel logisch, immers het is een verreichtte dienst, en waarom zou dit gratis moeten zijn? En er zit toch altijd bij een garantieartikel een officieel garantiebwijs van een importeur o.i.d.? Of is dat ook zoekgeraakt?
[quote=aerox schreef op zondag 14 aug 2011, 14:43]Ik vind het niet zo vreemd dat Dixons bankafschriften wil vermijden. Op een afschrift staat alleen het bedrag en niet het artikel zodoende is deze manier van garantie claimen heel fraudegevoelig. De overheid zou er goed aan doen deze wet af te schaffen en consumenten gewoon maar op hun bonnen laten letten.
het gaat er hier niet om wat Dixons wil of kan. het gaat er om wat de wet hier op aangeeft. en deze geeft aan dat ik geen bon nodig heb om mijn garantie te claimen.
zij geven aan dat er wel van alles gekocht kan hebben voor dit bedrag wat op mijn afschrift staat, maar als ik dan in eens 6 euro betaal wordt alles in eens wel vergoed.
ik wil niet zeggen dat ik de schoonheids prijs verdien dat ik een bon kwijt raak.
dit gebeurt me anders nooit! maar ik conform me nog steeds aan de wet.
[quote=mahadma schreef op zondag 14 aug 2011, 15:37]@aerox,
goed gezien. Met een bankafschrift wordt alleen bewezen dat er op een bepaalde datum een bepaald bedrag betaald is, maar niet voor welk artikel en welke garantie termijn.
Daarom, maak van de aankoopbon een copie of scan deze in en bewaar de copie in een ouderwetsche ordner. Je raakt nooit je bon kwijt en in geval van problemen kan je een werkelijk aankoopbewijs tonen. Als Dixons in deze voor E 6,00 een copiebon wil leveren is dit eigenlijk wel logisch, immers het is een verreichtte dienst, en waarom zou dit gratis moeten zijn? En er zit toch altijd bij een garantieartikel een officieel garantiebwijs van een importeur o.i.d.? Of is dat ook zoekgeraakt?
beste mahadma,
dat ik mijn bod verloren ben verdient niet de schoonheids prijs, en nee bij dit product zit geen garantiebewijs.
Ik zie de extra handeling om te valideren of ik dit product ook echt gekocht heb bij dixons een kwestie van service. of ze nu via het aankoop bewijs moeten valideren dat ik dit product hier gekocht hebben of dit mijn aankoop bewijs moeten doen.
daarbij is dit volgens de wet zo geregeld!
.........daarbij is dit volgens de wet zo geregeld!..........
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar het wetsartikel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer