Garantie vaatwasser
Geacht forum, vier jaar geleden kochten wij een AEG vaatwasser. Twee weken geleden weer hij niet meer warm. Op het internet las ik dat dit weleens een defecte printplaat kon zijn welke zich in de deur bevind. Dus heb ik de afdekplaat van de deur gehaald en wat blijkt, een draad stuk getrokken over het scharnierende deel van de deur. Naar mijn mening kan dit alleen gebeuren als het draadje te kort is. AEG het draadje gerepareerd voor € 108,00. Daar ik het hier niet mee eens ben heb ik gereclameerd bij AEG maar die geven nul op rekest. Wat vind het forum hier van? Met vriendelijke groet, Anne
Hallo anne1944,
Tja, maar het is wel buiten de garantie.
Je haalt wel de afdekplaat van de deur en ziet geen kans om het draadje te (laten) maken (door een handige henkie?
Monteur kost nu eenmaal geld: voorrijden en arbeidskosten.
Het gerekende bedrag is dan 'normaal' te noemen.
Met vr.gr.
Naar mijn mening is er sprake van een onduidelijk apparaat, draadje te kort hoe kan het anders stukgetrokken worden?
De draad zal niet te kort geweest zijn maar doordat de draad telkens buigt bij het openen en sluiten van de deur gaat de draad op een gegeven moment stuk.
Na vier jaar draad stuk door het buigen? An de breuk kan je goed zien dat het stuk trekken gaat. Als het door het buigen komt zouden hier veel meer vaatwasser last van hebben.
@anne1944
Probeer maar eens een draad door te trekken, dat lukt je nooit.
Alles gaat uitendelijk door buigen stuk, metaalmoeheid.
Als u twee keer per dag de vaatwasser open en dicht doet (inladen en uitladen) wordt de draad in die 4 jaren ongeveer 3000 keer gebogen.
OK ik begrijp je reactie maar dan zouden alle AEG vaatwassers na 4 jaar stuk gaan. Zelf heb ik 40 jaar ervaring in diverse takken van de elektrotechniek en als ik naar de breuk kijk is het draadje echt stuk getrokken.
[quote=anne1944 schreef op maandag 11 mei 2015, 19:33]OK ik begrijp je reactie maar dan zouden alle AEG vaatwassers na 4 jaar stuk gaan. Zelf heb ik 40 jaar ervaring in diverse takken van de elektrotechniek en als ik naar de breuk kijk is het draadje echt stuk getrokken.
Luister nou eens naar bovenstaande, dit probleem komt veel vaker voor en bij veel verschillende merken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer