lilama
door lilama Oct 4, 2013 om 12:46
Elektronica & tv

Garantiebepaling Philips

Onze tv een Philips 32PFL7496H12, is defect. De Ambilight werkt niet meer. Dit probleem is ontstaan binnen de garantie periode. Het toestel bij de verkoper ter reparatie aan geboden. Hiervan vernemen we nu dat TP Vision Nederland de reparatie heeft uitbesteed aan RTS Servise Solusions. Dit bedrijf stelt nu dat de kosten om de TV te repareren te hoog zijn en bied ons een vervangend (tweedehands) toestel aan. De verkoper is van mening dat we dit moeten accepteren. Wie is of was er van op de hoogte dat TV met een beeldscherm onder de 37 inch door deze reparatuur dus door TP Vision worden behandeld?

1801 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar eat doet het er toe door wie wordt gerepareerd? Hoe oud is de tv?

lilama
door lilama - Oct 4, 2013 om 12:58
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 12:52]Maar eat doet het er toe door wie wordt gerepareerd? Hoe oud is de tv?

Valt binnen het garantie termijn

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 4, 2013 om 16:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

3 jaar garantie, dan zal de TV wel 2 jaar en 11 maanden zijn, dan is het 'n vrij redelijk bod.

Wel zou ik dan even navragen wat ze doen als de TV het na korte tijd weer begeeft.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat dat er drie jaar garantie van toepassing is? Is dat standaard voor Philips tv's?

ro
door ron530 - Oct 4, 2013 om 17:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De introductie datum is 2011 dus de kans op garantie is groot. Wat ik niet snap is dat het toestel onreparabel danwel niet meer leverbaar zou zijn. Een tweedehands toestel zou ik niet zomaar accepteren tenzij het een gereviseerd toestel betreft die in nieuwstaat verkeert.

ph
door philip36 - Oct 4, 2013 om 19:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Philips en veel andere bedrijven besteden reparaties van hun producten uit.
De vraag is, wilt u er een tweedehandse voor terug?
U hoeft volgens mij een tweedehands toestel niet te accepteren.
Misschien dat u een nieuwere TV kunt kiezen met een bijbetaling.
Dan heeft u een nieuwere TV, welke hoogstwaarschijnlijk meer mogelijkheden heeft.
Ik zou zeker de servicedienst van Philips deze 'deal' van het reparatiebedrijf voorleggen en dat u het daar niet mee eens bent en wat de verdere mogelijkheden zijn.
Op hun website kunt u ook zien wat een vergelijkbare TV is, mocht u besluiten om de tweedehandse te accepteren.

lilama
door lilama - Oct 4, 2013 om 23:33
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het toestel is begin 2012 gekocht, dus valt nog ruim binnen de garantie. Wat er gesteld wordt is, dat de reparatie te duur is of te lang duurt en er daarom een ander toestel dat minder oud is en in goede staat wordt aangeboden. Dit is niet controleerbaar. Volgens mij heb ik ook niets met de opvatting van Philips te doen maar alleen maar met de verkoper. Verder vindt ik het raar dat Philips eenzijdig een dergelijk besluit denkt te mogen nemen.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2013 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe lang garantie heeft u nu eigenlijk.

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 5, 2013 om 03:33
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 23:58]Maar hoe lang garantie heeft u nu eigenlijk.

Wettelijke garantieaanspraak 2 jaren! Daarnaast kunnen er door acties bepaalde duur van de fabrikant en/of de verkopende partij zijn, met bindende voorwaarden hieraan verbonden, met afwijkende aanvullende garantiebepalingen, voorbeeld Expert 45 jaar en totaal 45 maanden garantie op het gekochte product - wel of geen (non-)conformiteit.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2013 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zaterdag 5 okt 2013, 03:33][quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 okt 2013, 23:58]Maar hoe lang garantie heeft u nu eigenlijk.

Wettelijke garantieaanspraak 2 jaren! Daarnaast kunnen er door acties bepaalde duur van de fabrikant en/of de verkopende partij zijn, met bindende voorwaarden hieraan verbonden, met afwijkende aanvullende garantiebepalingen, voorbeeld Expert 45 jaar en totaal 45 maanden garantie op het gekochte product - wel of geen (non-)conformiteit.

Onzin.

ro
door ron530 - Oct 5, 2013 om 10:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Vraagsteller geeft in een eerder bericht aan dat het toestel begin 2012 is aangeschaft. Philips geeft al sinds ik meen 2010 standaard 2 jaar garantie op tv toestellen. M.i. moet de verkoper met Philips Nederland aan de slag en zich niet verschuilen achter het standpunt van de reparateur.

alfatrion
door alfatrion - Oct 5, 2013 om 10:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt kiezen of u een beroep wilt doen op de wettelijke garantie (levenslang) of de fabrieksgarantie. Wat staat hierover in de fabrieksgarantie? Met een tweedehandse TV zou ik niet zo snel genoegen willen nemen.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2013 om 10:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ben het met ron530 eens. Naar de verkoper en geen tweedehands accepteren.
Ik krijg alleen niet duidelijk of Philips daadwerkelijk een tweedehands aanbiedt of dat de vraagsteller alleen maar bang is dat het een tweedehands is, omdat hij/zij dat niet kan controleren.

alfatrion
door alfatrion - Oct 5, 2013 om 10:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De voorwaarden van TP Vision geven aan dat ze mogen kiezen tussen vervanging of reparatie. Dat u genoegen zou moeten nemen met een tweedehands product staat er niet in. Het vervangend product moet aan de overeenkomst beantwoorden, dus vervanging betekent een nieuw exemplaar.

Trouwens, als u kiest om een beroep te doen op de wettelijke garantie dan kunt u kiezen tussen herstel of vervanging, alleen moet u dan na de eerste zes a acht maanden wel aantonen dat de verkoper u een ondeugdelijk product heeft geleverd.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2013 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een bijna twee jaar oud product zodanig kapot is dat het niet meer lonend is om te repareren, zie ik niet in waarom als dat vervangen wordt door bijvoorbeeld een één jaar oud product dat niet aan de overeenkomst beantwoordt.

ro
door ron530 - Oct 5, 2013 om 11:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben nu toch benieuwd naar de verkopende partij want RTS Service Solutions heeft voor zover ik weet geen vestigingen in Nederland. @Alfatrion, TP Vision levert de toestellen aan Philips maar voert daar geen garantie gevallen voor uit daar heeft Philips eigen "gecertificeerde" servicecentra voor ingeschakeld. TP Vision komt in het gehele garantieverhaal dus ook niet voor. Wettelijke garantie is nog niet van toepassing want de standaard garantie loopt nog.

lilama
door lilama - Oct 7, 2013 om 13:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wil deze discussie hierbij afsluiten. Iedereen bedankt voor zijn mee denken en zijn welgemeende adviezen. De slotconclusie is, dat we eigenlijk alleen de mogelijk hebben te accepteren wat de verkoper ons voorstel of om ons eigen toestel ongeprepareerd terug te vorderen. Na bij consuwijzer juridisch advies te hebben ingewonnen, blijkt dat er volgens de wet mogelijkheden zijn om dit op deze manier uit te voeren. EXPERT gaat hiermee dus niet buiten zijn boekje en de klant mag slikken. Ik kan dus eigenlijk iedereen alleen maar adviseren om bij aankoop van een radio tv- laptop pc e.d. te vragen wat er bij een eventuele reparatie tijdens de garantie gebeurd. Dit voorkomt onnodige en vervelende verrassingen. Nogmaals iedereen bedankt. Lilama