1j
door 1joop Oct 15, 2008 om 12:40
Elektronica & tv

Hd tv

ik heb een week geleden een sony bravia aan geschaft.nu is mijn vraag moet ik nu ook zoon HD kasje kopen,de tv is vol hd,en er zijn meer van die dingen een soort van stekkerdoos voor te voorkomen dat men een piek stroom krijg????ik weet het niet dus vandaar mijn vraag,en zo ja waar moet ik dit kopen bij ziggo??

540 6 Rapporteer

freya
door freya - Oct 15, 2008 om 13:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo 1joop,

Of je ook in HD naar TV zenders wilt kijken hangt natuurlijk helemaal van jezelf af en op welke manier je TV wilt kijken. Kabel? Satelliet? Er zijn echter nog maar weinig zenders die echt in HD kwaliteit uitzenden en het kost ook nog eens extra geld. Voor alsnog zou ik met 'gewone' digitale TV genoegen nemen.
Wel zou ik adviseren om géén digitale televisie via de ether (lees: digitenne) te nemen wanneer je TV groter is dan zo'n 32".

Wat je tweede vraag betreft, zo'n speciaal stopcontact met overspanningsbeveiliging is niet echt nodig, maar als het je geruststelt dan is er uiteraard niets op tegen om zo'n doos te gebruiken. In vrijwel elke computerzaak, Mediamarkt of Conrad kun je zo'n doos kopen.

m.vr.gr. Freya

1j
door 1joop - Oct 15, 2008 om 13:52
5 Antwoorden / 14 Vragen

oke hier heb ik wat aan denk.ja mijn tv is groter als 32,en ik heb vernomen dat nederland 1.2.3 pas het volgend jaar in hd uit gaat zenden,dus wat dat betreeft heb ik nog eveb he?

bedankt voor u reactie

aajee
door aajee - Oct 15, 2008 om 14:08
118 Antwoorden / 5 Vragen

Ken alleen HD kanalen van Ziggo:

Discovery Channel HD

National Geographic HD

Eurosport HD

en nog een demo kanaal

Extra kosten voor ontvangst HD zenders € 3,95 per maand en natuurlijk een HD decoder.

henson
door henson - Oct 15, 2008 om 16:13
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Volgens mij bedoelt u digitaal tv kijken, dat is wat anders dan HD-digitaal, full HD is nog iets anders.  Ik zou u wel aanraden "zo'n digitaal kastje" aan te schaffen, kijkt een stuk scherper dan het analoge signaal waar u nu naar kijkt.

Succes, Henson

1j
door 1joop - Oct 15, 2008 om 16:35
5 Antwoorden / 14 Vragen

ja inderdaad dat bedoel ik,bedankt voor u reactie,en nu kijken of er nog prijs verschilen in zit he??

an
door answer - Oct 20, 2008 om 20:20
8 Antwoorden / 0 Vragen

hd-tv abonnement is natuurlijk niet verplicht. maar digitaal gaan kijken in plaats van analoog is veel mooier op een lcd tv. denk dan ook wel gelijk aan de juiste bekabeling die je erop aansluit.

die stekkerdoos is altijd handig om te hebben, de een vind het onnodig, de ander niet. het is nou eenmaal bekend dat electronica van wat voor soort dan ook heel gevoelig is voor piekspanningen en het kan gebeuren, wil natuurlijk ook niet zeggen dat het gebeurt.

en ziggo zou ik niet doen. neem de wat meer gangbare aanbieders in digitaal. het beste signaal is nog steeds sateliet. (canal digitaal.)