jo
door jolihen Sep 21, 2014 om 14:22
Elektronica & tv

HDMI

Ik heb een Philips smart tv 32PFL4258H/12 en een upc aansluiting. Hij doet het prima, maar toch heb ik een probleem. Als ik hem aanzet, geeft hij de tekst geen signaal. Alle kabels zijn goed. Als we de stekker van de HDMI kabel eruit en erin doen doet hij het, dit moeten wij elke keer opnieuw doen als we de tv aanzetten. Het maakt niet uit of we HDMI 1 of 2 kiezen. De tv mee naar de winkel genomen en daar doet hij het natuurlijk meteen, dus aan de tv ligt het niet. Netwerkfrequentie en netwerk ID van UPC zijn goed ingevuld. Wie weet een oplossing voor dit probleem?

3966 19 Rapporteer

ph
door philip36 - Sep 21, 2014 om 14:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de digitale decoder wel aan staan als u de TV inschakelt?
Kijk eens op welke ingang de TV staat als u hem inschakel, u weet wel via de home-knop.

jo
door jolihen - Sep 21, 2014 om 16:48
9 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, die zet ik altijd eerst aan. Ook met de homeknop staat de tv op HDMI 1 en de stekker zit ook in 1, ook op HDMI 2 geprobeerd, hetzelfde. Elke keer moet ik de stekker er even uit en in doen en dan doet hij het weer. Als de tv op HDMI 1staat en ik haal de stekker eruit en steek hem in 2, terwijl hij staat ingesteld op 1, doet hij het ook, maar wel elke keer stekker eruit en erin.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al eens een andere kabel geprobeerd?

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan is er dus iets mis met de decoder, of deze is stuk of het zit ergens in de instellingen niet goed.

jo
door jolihen - Sep 21, 2014 om 18:37
9 Antwoorden / 6 Vragen

Alle kabels vervangen, HDMI en scart die loopt van de tv naar de mediabox. Hij blijft hetzelfde doen. De mediabox doet het verder goed, zoals opname van programma's, uitzending gemist, enz. Waar zal het toch aan liggen, de tv of de mediabox? Bij een test in de winkel deed hij het meteen, dus daar ligt het niet aan, zei de winkelier. Moeten we nu contact opnemen met UPC?

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Scart én HDMI? Hoe bedoel je dat?

ph
door philip36 - Sep 21, 2014 om 19:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou die scartkabel eens loshalen.
Neem aan dat deze op een recorder aangesloten zit.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 20:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een iets andere type Philips tv.
Op de HDMI-1 aansluiting zit bij mij een Pioneer apparaat (DVD/CD enz)
Ik schakelde ook eerst dat Pioneer apparaat in, en dan vond de Philips TV heel soms dat aangesloten apparaat, meestal trok ik ook de kabel er uit en er dan weer in.
Later eerst de TV aan en dan daarna die Pioneer.
Totdat ik eens weer terugschakelde met Source/Bron knop op de afstandsbediening naar TV en dan weer naar HDMI-1, waar ik die Pioneer op heb staan, en toen vond ie hem wel.
Later altijd via die manier gedaan en het werkt nog steeds.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk beschreven heb.
Misschien uitproberen, of wellicht heb je die weg ook al bewandeld..

alfatrion
door alfatrion - Sep 21, 2014 om 20:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het klinkt als een probleem van de TV.

komsja
door komsja - Sep 21, 2014 om 20:21
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Een scart kabel kan geen hdmi signaal doorgeven.
Als ik mijn tv aan zet en digitaal beeld wil hebben van het UPC kastje dan zet ik uiteraard ook het UPC kastje aan en om dan alvorens digitaal en/of hd beeld te krijgen druk ik op de afstand bediening van de tv op hdmi en dan is het klaar kijk aleen maar naar het anologe signaal voor de teletekst want teletekst via het kastje van UPC is zwaar..... want dat duurt allemaal erg lang en via anoloog beeld gaat het vele malen sneller

jo
door jolihen - Sep 21, 2014 om 20:49
9 Antwoorden / 6 Vragen

Nu nog even alles op een rijtje.
Inderdaad, we hebben die scartkabel niet nodig, dus eruit gehaald, want er zit een HDMI kabel in die loopt van de tv naar de mediabox. De tv ingesteld op HDMI 1 en de kabel in de tv op HDMI 1.
We hebben een mediabox van UPC met maar 1 opname tegelijkertijd, dus geen Horizon. Alles doet het prima. Verder geen apparaten aangesloten op de tv.
We zijn met ons probleem naar de winkel gegaan met de tv en kabels. Daar hadden ze ook een mediabox van UPC en hebben echt de tijd voor ons genomen. En alles deed het daar prima, dus het ligt niet aan de tv. Thuis gekomen, hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, eerst de tv aan en dan de mediabox en andersom. Ook de manier van Gompy2 geprobeerd. Elke keer bij het aanzetten zie je HDMI 1 verschijnen op het beeld en dan een zwart beeld, HDMI stekker eruit en erin en ja dan doet hij het.
Wie weet nu nog een oplossing?

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met de mediabox en kabel naar die winkel. Doet het probleem zich daar ook voor, dan weet je dat het aan mediabox of eventueel de kabel ligt.

door 1953 - Sep 22, 2014 om 01:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 21 sep 2014, 20:18]Het klinkt als een probleem van de TV.

Welnee!

door 1953 - Sep 22, 2014 om 02:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je stelde de vraag twee keer! Link: Mijn antwoord dus in de dubbelpost!

door 1953 - Sep 22, 2014 om 02:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Staat de televisie standaard op het HDMI1? Geen signaal krijg ik ook regelmatig, gaat dan weer vanzelf weg. Staat de Horizon dan al aan? Eerst de Horizon aanzetten, dan de televisie.

jo
door jolihen - Sep 22, 2014 om 12:43
9 Antwoorden / 6 Vragen

Vanmorgen kwam ik op het idee om onze kleine Sharp tv aan te sluiten om te kijken waar het aan ligt. Precies op dezelfde manier aangesloten als de Philips. Die Sharp doet het prima zonder HDMI kabel eruit en erin te doen. Dus het ligt toch aan die Philips tv. Nu maar weer terug naar de winkel, maar ja daar deed hij het toen meteen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Joli

jo
door jolihen - Sep 26, 2014 om 11:17
9 Antwoorden / 6 Vragen

Oplossing gevonden.
Eerst ben ik naar de winkel gegaan en kreeg een dikkere HDMI kabel mee, hetzelfde.
Toen naar UPC, daar kreeg ik een nieuwe Coax kabel mee, hetzelfde.
Door het heen en weer zappen van de tv naar de mediabox zag ik dat hij het plotseling deed.
We moeten nu eerst de tv aanzetten en wachten totdat hij 'geen signaal' geeft en dan pas de mediabox aanzetten. Doe je dat te snel dan moet je de box weer uit- en aanzetten. Die verkoper in de winkel zei later, dat doen wij eigenlijk ook, de tv's staan 's morgens stand by, dan zetten wij de upc box aan en alle tv's floepen dan aan.

gompy2
door gompy2 - Sep 26, 2014 om 11:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Goed om te weten jolihen.
Bedankt voor het terugmelden.

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 07:11
21 Antwoorden / 0 Vragen

Je sluit een decoder alleen aan middels HDMI. Als een apparaat echter geen CEC codecs ondersteund, zul je doorgaans altijd zelf de juiste HDMI ingang op de Tv moeten selecteren. Dat is bij het gebruik van een decoder echter nogal lastig en daarom maken veel Tv's gebruik van een zogenoemde Hotelmode. Dat is een verborgen menu waarbij je de Tv zo kan instellen dat deze bij inschakelen zelf al de juiste HDMI ingang activeert. Googel hiervoor even op 'hotelmode philips' maar verander verder niets in dat menu als je daarin niet thuis bent. Blijf absoluut af van remote lock en button lock!! maar eerstgenoemde is veilig en wordt zeer vaak gebruikt.

Als je dan na het inschakelen van de apparaten nog geen beeld krijgt, probeer dan en andere volgorde van inschakeling, maar dit zou niet nodig mogen zijn. Vaak is er dan een HDMI handshake issue, waardoor de apparaten niet goed met elkaar communiceren. Een update van Tv en/of decoder kan daar verandering in brengen, indien dit uiteraard mogelijk is bij de Tv.

Mvg. Willem.