sjefkuh
door sjefkuh Aug 20, 2012 om 19:14
Elektronica & tv

Kan ik de aanschaf van een interactieve HD recorder nog annuleren?

Sinds 1 aug heb ik een interactieve HD-recorder. (iHDr) Meteen al problemen. Dit heb ik meteen gemeld via het contactformulier van 'Mijn Ziggo' en aangegeven dat ik alles wil annuleren. Ziggo geeft hier geen gehoor aan. Dragen alleen een oplossing aan. Die overigens niet werkt!!

Nu heb ik nog steeds problemen met de iHDr en heb dit opnieuw aangegeven en meteen gemeld dat ik af zie van de aankoop van het apparaat. Ik zou dit alleen binnen 7 dagen kunnen. Oké.... daar heb ik begrip voor maar ik heb dit ook al gedaan op de dag dat ik het apparaat binnenkreeg. Ziggo wilde dit toen ook niet. En nu na 20 dagen kan het dus niet meer. Maar volgens mij heb ik de iHDr nog niet betaald dus heeft er nog geen koop plaatsgevonden. Ik heb immers wel getekend voor ontvangst en eigenlijk bevestigd dat ik het apparaat wil kopen. Ik wil hier nu vanaf maar Ziggo weigerd en zegt dat ik de help-desk moet bellen voor een ander apparaat omdat dit binnen de garantietermijn valt.

Kan ik de aankoop van de iHDr nog annuleren of zit ik nu aan iets vast wat ik niet meer wil??

PS
In mijn eerste mail van 1 aug. jl had ik ook al aangegeven om 'Alles-in-een' van Ziggo te annuleren. Ook hier wilde Ziggo niets van weten.

1387 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2012 om 20:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sjefkuh,

.....Ik wil hier nu vanaf maar Ziggo weigert en zegt dat ik de helpdesk moet bellen voor een ander apparaat omdat dit binnen de garantietermijn valt......

Tja, daar hebben ze gelijk in.
Je kunt nu niet meer annuleren. Dat je nog niet betaald hebt heeft hier niets mee te maken.
Zou dus maar contact opnemen met die helpdesk en om een ander apparaat verzoeken.

Suc6

sjefkuh
door sjefkuh - Aug 20, 2012 om 21:01
13 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Edrick3,

ik mag aannemen als ik meteen aangeef dat het apparaat niet goed is en het meteen wil annuleren (binnen de wettelijke 7 dagen) dat Ziggo hier gehoor aan hoort te geven!
Doordat Ziggo dit heeft geweigerd en na 3 weken nog steeds problemen zijn kan het toch niet zo zijn dat ik aan iets "vastzit" wat ik allang niet meer wil?

hereistom
door hereistom - Aug 20, 2012 om 21:03
743 Antwoorden / 1 Vragen

Als je alles binnen die 7 dagen had terug gestuurd had het wel gekunt, maar nu ben je te laat en zul je het contract uit moeten zitten.
Je kan wel vragen om omruilen van de recorder als hij niet goed werkt.

stacey
door stacey - Aug 20, 2012 om 21:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sjefkuh schreef op maandag 20 aug 2012, 19:14] Maar volgens mij heb ik de iHDr nog niet betaald dus heeft er nog geen koop plaatsgevonden. .

Wel erg simpel, gewoon niet betalen en dan heb je al die tijd nog bedenktijd omdat je het nog niet gekocht zou hebben ?

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2012 om 21:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjefkuh,

Jawel, maar dan had je meteen actie moeten ondernemen.
Zou dan nog eens duidelijk aangeven naar Ziggo dat je per 1/8 geannuleerd hebt.
Hopelijk heb je een kopie van het contactformulier als bewijs.

Suc6

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 21, 2012 om 13:25
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sjefkuh,

Dit is inderdaad erg vervelend. Je zou inderdaad zoals de anderen ook aangeven binnen 7 werkdagen moeten aangeven dat je de decoder niet wil, en dat je je geld terug wil.

Om toch te kijken of wij wat voor je kunnen betekenen wil ik je vragen om je klantgegevens (klantnummer, postcode en huisnummer) op te sturen naar het volgende mail adres: ziggowebteam@ziggo.nl

Met als onderwerp: Webcare: Kassa || Kan ik de aanschaf van een interactieve HD recorder nog annuleren?

Dan ga ik kijken wat ik nog voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 21, 2012 om 13:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien een hele rare vraag en waarschijnlijk ook totaal offtopic;

Maar welk probleem heb je met de decoder?

pa
door patron - Aug 21, 2012 om 15:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wat het ziggo webteam zegt klopt niet helemaal natuurlijk. De wettelijke bedenktijd is geregeld in Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Artikel 7:46d lid 1 bepaalt dat de termijn zeven werkdagen is. Artikel 7:46i lid 6 bepaalt dat die termijn voor overeenkomsten tot het verrichten van diensten begint te lopen vanaf het sluiten van de overeenkomst.

Echter....... Je hebt een product afgenomen dat niet functioneert zoals het behoort te doen. Dit heb je gemeld, probleem opgelost. Vervolgens heb je nu weer een probleem, je stelt de nu leverancier in de gelegenheid het probleem binnen een redelijke termijn te verhelpen (zeg 14 dagen) is het probleem dan niet verholpen dan kun je de overeenkomst wegens wanprestatie en nonconformiteit ontbinden.

sjefkuh
door sjefkuh - Aug 21, 2012 om 15:25
13 Antwoorden / 2 Vragen

@ Ziggowebteam,

ik had voor dat ik hier de vraag had gesteld al contact gehad via het contactformulier. Meteen op de dag van aflevering heb ik omdat apparaat niet goed functioneerde het hele zaakje geannuleerd. Zoals zo vaak werd dit geweigerd. Je kan je overal op abonneren maar niet annuleren.

@Lekkerisdat,
Problemen met de iHDr zijn oa:
* Het zappen duurt te lang. Soms wel 1 minuut!
* Het geluid valt regelmatig weg. (Zachter)
* Interactieve tv (waarvoor ik het apparaat heb aangeschaft) werkt heel slecht. Regelmatig dat de catalogus (om films te kijken) niet word geladen.
* Word de catalogus wel geladen dan blijft het vaak hangen bij een film die je niet wilt zien zonder dat je het door hebt. En als je dan een andere film wilt kijken speelt het dus de film af waarop de "tekst" is blijven hangen.
En dit duurt dan uren voordat het weer normaal werkt.

Nee geef mij maar een simpele digi ontvanger. Hoef geen interactieve tv meer. Mij te veel ergernissen.

Snap nu ook wel waarom dat ding maar €99 kost ipv €459. ;-)

jobiejoba
door jobiejoba - Aug 21, 2012 om 16:32
134 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook de ervaring dat ze niet reageren op mail via de site van Ziggo. Heb ze verzocht om schriftelijk te reageren maar pas na een aangetekende brief kwam een e-mail van 2 regels zonder echt op het probleem in te gaan en zonder excuus.

sjefkuh
door sjefkuh - Aug 21, 2012 om 20:04
13 Antwoorden / 2 Vragen

=jobiejoba schreef op dinsdag 21 aug 2012, 16:32: Ik heb ook de ervaring dat ze niet reageren op mail via de site van Ziggo. Heb ze verzocht om schriftelijk te reageren maar pas na een aangetekende brief kwam een e-mail van 2 regels zonder echt op het probleem in te gaan en zonder excuus.

Ik heb wel een reactie van Ziggo gehad.Of ik ze even wilde bellen. Waarom geef ik mijn tel.nr dan door??
Het is toch de bedoeling dat ze mij bellen? Moet ik nog kosten maken ook.

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2012 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjefkuh,

Zou toch maar reageren op de 'post' van het webcareteam.
Wie weet.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2012 om 21:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ben het helemaal met edrick3 eens. Mail het webcare team, kost ook nog eens niets. Hier alleen maar wat zitten klagen lost niets op.

sk
door skyjack - Aug 22, 2012 om 13:25
121 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil hier zit hem volgens mij in het feit dat je hebt aangegeven dat de decoder niet goed werkt. Als je de decoder niet had uitgepakt en geinstalleerd en gewoon binnen 7 dagen besloten had het niet meer te willen had je inderdaad aanspraak gemaakt op je terugzend recht.

Je hebt echter niet zonder opgaaf van redenen besloten toch geen interactieve decoder te willen. Je hebt aangegeven dat het niet goed werkt, tja dan zal men aanbieden de decoder te repareren of te vervangen. Dat is een normale reactie.

Ik heb dezelfde decoder en die werkt feilloos. Ik denk dat het bij jou een probleem is van het signaal (is de versterker goed gemonteerd, heb je geen signaalverlies door een slechte kabel of slechte aansluiting naar je huiskamer?) of dat je een maandagochtend product hebt. In het laatste geval zal ziggo moeten repareren of vervangen.

Volgens mij klopt het dat je dus niet meer kunt beroepen op je teruggeefrecht of hoe dat officieel heet.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 24, 2012 om 14:04
78 Antwoorden / 0 Vragen

@sjefkuh,

Het is heel goed dat je eerst via onze reguliere wegen het probleem hebt geprobeerd op te lossen. En ik vind het vervelend dat dit niet is gelukt.

Nogmaals wil ik je vragen je gegevens naar mij op te sturen, eerder kan ik je ook niet helpen.

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend, en wil jullie bedanken voor hun antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex