pl
door pleuntje13 Aug 24, 2007 om 19:52
Elektronica & tv

Kosten servicenummers

als "veelbeller" heb ik gebruik gemaakt van het aanbod van KPN om maandelijks 10 euro te betalen voor het bellen naar vaste nummers in Nederland. Ik ben daar érg tevreden over maar erger me groen en geel aan het betalen van kosten voor servicenummers. Onlangs probeerde ik de kabelmaatschappij te benaderen over storing op de tv. Deze storing (sneeuwen) was alleen bij nederland 1, 2 en 3 en belgië 1 en 2. Probeerde ik het 1ste servicenummer, kreeg ik te horen dat bij mijn postcode geen storing was. Maar dat was er nou juist wél!Daarvoor belde ik immers! Dus, ik probeerde een ander servicenummer: ik kwam niet verder en werd doorverwezen. zo heb ik 10 verschillende nummers gebeld wat me geen steek verder bracht maar wél ruim 10 euro kostte, bleek later bij de afrekening!

Deze week overkwam me wat andrs: er werd een pakketje niet nabezorgd. ik had bericht gekregen dat het op vrijdag aangeboden was terwijl ik niet thuis was. Dus, ik verwachtte het zaterdag, maar er kwam niets maar er was ook geen bericht. Tot maandag gewacht, dus weer niks. In de loop van de middag maar gaan bellen naar:....een servicenummer. Doorverwezen naar een ander servicenummer en klacht neergelegd van niet nabezorgen. Omdat het echter om medicijnen ging heb ik uiteindelijk tóch maar de bezorger gebeld (06nummer - dit zit ook niet in mijn abonnement). Die bleek vergeten te zijn een briefje in de bus te doen. Wat de kosten nu zullen zijn weet ik niet, maar ik vind het bijzonder storend want zowel voor de kabel als het pakketje is betaald. Dan zou de klacht gratis moeten zijn, want er is al voor betaald!

1131 5 Rapporteer

varabas
door varabas - Aug 24, 2007 om 20:39
450 Antwoorden / 35 Vragen

Uw klacht betreft het tarief van bellen naar 0900 nummers, helaas dit is wat behoort bij de "service" van veel bedrijven.

U heeft een abonnement om voor 10 euro per maand onbeperkt te bellen naar "vaste nummers". Ik raad u aan om eens te kijken op uw on-line rekening wat u werkelijk betaalt aan het bellen naar vaste nummers. Waarschijnlijk komt u niet boven die 10 euro uit! Dan kunt u al geld besparen door een normaal abonnement met gesprekskosten voor het bellen naar "vaste nummers" te nemen. Ik zelf heb een normaal belgedrag en betaal nog geen 10 euro per twee maanden! Ik heb geen advies voor het tarief van 0900 nummers maar weet wel dat het de aandacht heeft van een staatsecretaris en die schijnt er wat aan te willen doen.

Bassie (hoort ook weleens een belletje luiden)

me
door meidam - Aug 24, 2007 om 21:16
150 Antwoorden / 120 Vragen

U kunt op "vraagalex" van vele firma's de echte telefoonnrs. vinden, en wel van die firma's die alleen een o900 opgeven.

Zeer nuttig en succes, Tinus

edwardus
door edwardus - Aug 24, 2007 om 22:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is inderdaad niet erg klantvriendelijk dat je steeds vaker merkt dat een gratis 0800 nummer of een gewoon lokaal nummer wordt vervangen door een (duur) 0900 nummer. Veel bedrijven hebben blijkbaar uitgevonden hoe ze van lastige klanten verlost kunnen worden of hun inkomsten verhogen door klanten, van wie ze het toch maar moeten hebben, extra te laten betalen voor service. Amerikanen snappen daar (terecht) niks van. Service? Betalen? Hoezo customer service?

Ook het naambellen is daar deels debet aan. Het is voor marketing-mensen die met hun mobieltje-van-de-zaak zelf nooit voor hun telefoontjes hoeven betalen o zo leuk om te kunnen melden dat je hun bedrijf op 0900-bendaargek kunt bellen. De uitvinding van de eeuw!

En dan heb je ook nog die nieuwe categorie telefoonnummers die je blijkbaar kunt meenemen bij een verhuizing naar een andere woonplaats. Ook die hebben een afwijkend tarief, dus die kun je dan ook al niet gratis bellen met je onbeperkt bellen abonnement.

Allé, da zuigt lijk 'ne Miele!

pl
door pleuntje13 - Aug 26, 2007 om 20:58
3 Antwoorden / 12 Vragen

ik ben écht een veelbeller. toen ik dit abonnement nog niet had, had ik vaak een rekening van meer dan 100 euro, alleen al van het bellen. dagelijks wordt moederlief van 91 gebeld en die gesprekken duren langer dan een kwartier (buiten de regio). dus ik heb veel profijt van dit abonnement van 10 euro voor het bellen. het afzeggen hiervan is dus geen besparing, maar bedankt voor de tip!

maar vraagalex, dat is een heel goed idee! ik heb het gelijk opgezocht en bij mijn favorieten gezet. dáar ga ik nu vaker kijken. ik heb het ook al doorgegeven aan familie.

er schijnt ook zo'n site te zijn van antwoordnummers he? kennen jullie die? zoja, dan wil ik het graag horen! bijvoorbaat dank!

jcjoppe
door jcjoppe - Aug 26, 2007 om 21:35
279 Antwoorden / 59 Vragen

kijk ook eens op www.antwoordnummer.nl voor bespaartips en nog veel meer .... johan