sj
door sjob May 3, 2013 om 21:48
Elektronica & tv

Mag een 92-jarige telefonie met minder kosten?

92-jarige tante in verzorgingshuis heeft vaste telefoon, betaalt 20 euro abonnement p.m. gesprekskosten zijn hooguit 1 euro (ze kan dit zelf niet meer). ze heeft deze verbinding omdat ze zo (zonder belkosten) kerktelefoon kan beluisteren. andere providers zouden voor haar veel voordeliger zijn (caiway= 10 euro!), maar die eisen combi met internet. tante wil en kan geen internet; tehuis heeft ook geen verbinding...
Voor deze groep 'uitstervend ras' zijn geen voordeliger opties...?

934 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lee hier op Wikipedia over de kosten in 2000, toen was het al bijna € 20. Dus ik denk niet dat zij teveel betaslt. En dan overstappen om € 120 per jasr te bespaten. Het is een uitstervende service.

Lees hier

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik las ook dit dus misschien is zij straks toch wel verplicht naar iets anders over te stappen.

dirck
door dirck - May 4, 2013 om 00:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ach, nog een dik half jaar en dan stopt KPN met de kerktelefoon.
google.nl/kerktelefoon stopt

Maar je kunt de kerkdiensten ook via internet en via de ether volgen.

Voor uw tante is het misschien mogelijk om gebruik te maken van een zogenaamde politiescanner. Tegenwoordig heten deze scanners kerkradio's of kerkscanners.

Zoek maar eens via Marktplaats op kerkradio, dan krijg je allemaal oude politiescanners te zien waar je tegenwoordig dus ook de kerkdiensten mee kunt volgen.

Hier kun je er meer over lezen:

Kerkradio-Kerktelefoon frequenties

Groet, Dirck

sj
door sjob - May 4, 2013 om 01:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 3 mei 2013, 23:34]Ik lee hier op Wikipedia over de kosten in 2000, toen was het al bijna € 20. Dus ik denk niet dat zij teveel betaslt. En dan overstappen om € 120 per jasr te bespaten. Het is een uitstervende service.

Lees hier

dank voor je reactie maar je verwijzing snap ik/klopt niet helemaal. voor kpn belvrij (dus kerktelefoon op zondag dan geen belkosten) betaalde ze 2 jaar terug nog 16 euro, toen werd het 18 euro en nu 20 euro.... en doordat het proces vd kerktelefoon sowieso is veranderd, betaalt ze daar sinds dit jaar ook nog 7,50 per maand erbij voor, terwijl dit jarenlang gratis was. en nogmaals, er zijn geen alternatieven voor haar want het tehuis heeft geen mogelijkheid voor internet...
Ik ben zelf beslist geen digibeet en niet anti, maar vind het diep triest dat je op die leeftijd kennelijk niet op een simpele en voordelige manier van (1 van je weinige!) communicatiemiddelen kunt genieten. en dat in een tijd dat de digitale techniek tot grote hoogten stijgt (google-bril e.d.)... de welvaart die deze ontwikkelingen mogelijk heeft gemaakt is wel opgebouwd door haar generatie....

sj
door sjob - May 4, 2013 om 01:03
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 4 mei 2013, 00:08]Ach, nog een dik half jaar en dan stopt KPN met de kerktelefoon.
google.nl/kerktelefoon stopt

Maar je kunt de kerkdiensten ook via internet en via de ether volgen.

Voor uw tante is het misschien mogelijk om gebruik te maken van een zogenaamde politiescanner. Tegenwoordig heten deze scanners kerkradio's of kerkscanners.

Zoek maar eens via Marktplaats op kerkradio, dan krijg je allemaal oude politiescanners te zien waar je tegenwoordig dus ook de kerkdiensten mee kunt volgen.

Hier kun je er meer over lezen:

Kerkradio-Kerktelefoon frequenties

Groet, Dirck

dank voor je reactie; ik zal je tips nog eens bekijken; zie verder mijn reactie hierboven....
hoop dat er nog een menslievende kpn-manager reageert met een super voorstel...

xi
door xilefsim - May 4, 2013 om 10:24
111 Antwoorden / 1 Vragen

Op zondag zijn er diverse zenders die kerkdiensten uitzenden via radio en tv.

gompy2
door gompy2 - May 4, 2013 om 10:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sjob schreef op zaterdag 4 mei 2013, 01:03]
hoop dat er nog een menslievende kpn-manager reageert met een super voorstel...
Die hebben nooit bestaan of zijn al jaren uitgestorven...
Quote uit de kranten van April:

KPN maakt helft minder winst en keert twee jaar geen dividend uit

Men is daar al jaren bezig met uitknijpen, dus het is wrang, maar welkom in de wereld van vandaag.

diumenge
door diumenge - May 4, 2013 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hebt u al hier gekeken: nieuwekerktelefoon.nl?

xi
door xilefsim - May 4, 2013 om 10:47
111 Antwoorden / 1 Vragen

Dit telefoonabonnement is eigenlijk een goedkope oplossing. Als ze naar de kerk zou gaan dan moet ze een paar keer geld in het collectezakje doen. Per saldo is de telefoon dan net zo duur of zelfs goedkoper als naar de kerk gaan. Daarnaast geen kosten voor de bus of taxi.